Xbox köper Bethesda!

Dex
Medlem
Skrivet av martinot:

Uppfattade inte ditt svar på fråga 4 som jag ställde. Var det ett ja eller nej på den?

Var var ditt svar på min fråga?

Medlem
Skrivet av martinot:

Har aldrig påstått att du sagt att det är en dålig affär. Var får du det ifrån?

Sanslöst.

Du är som en slumpgenerator som slänger ur dig tusen nya saker som för kommentaren är helt irrelevanta saker.

Läs vad jag stryker under.

Skrivet av martinot:

1. Du klagade på att USA inte var innovativa när de köpte upp företag.

2. När Kina gör det så hade du däremot inga som helst problem med det. Då är det plötsligt bra.

Du påminner mig om alla religiösa Sony-fans som i trådar först tycker det är bra att Sony betalar för att ha exklusiva spel, men när någon annan som Microsoft skulle göra samma sak är det plötsligt mycket dåligt.

Ingen som helst logik, och total dubbelmoral. Sanslöst! 😵

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

De skulle troligtvis sälja färre konsoler med den metoden eftersom konkurrentens anhängare då vet att de bara behöver vänta en månad innan de själva får ta del av det goda. D

Det var inte försäljning av konsoler som var frågan här.

Frågan var om ett spel automatiskt blir sämre för att det blir tillgängligt (icke-exklusivt) för att det kommer till en annan plattform.

signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Dex
Medlem
Skrivet av martinot:

Frågan var om ett spel automatiskt blir sämre för att det blir tillgängligt (icke-exklusivt) för att det kommer till en annan plattform.

Nä nu förvränger du igen. Jag frågade dig om du tyckte att det inte fanns en enda positiv sak med exklusivitet. Jag sa att där fanns en hel del negativt också så förstår inte vad ditt exempel hade med min fråga att göra?

Medlem
Skrivet av Maysay:

Läs vad jag stryker under.

Klockrent exempel på dubbelmoral. Många som påpekat detta i tråden att det klagas på exklusiviteter när det gäller Microsoft här, men inte när det gäller exklusiviteter som Sony kör med. Inget nytt.

Tyvärr är det så när vi har med religiösa konsolkrig att göra. Trist, men det är så det ser ut.

signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand

Medlem

:/
Inget fan av att allt större bolag äger stora delar av industrin.

signatur

FragZone-följare sedan 1996.
Rollspelsguru
Sr. Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

Dex
Medlem
Skrivet av martinot:

Klockrent exempel på dubbelmoral. Många som påpekat detta i tråden att det klagas på exklusiviteter när det gäller Microsoft här, men inte när det gäller exklusiviteter som Sony kör med. Inget nytt.

Har du något om exempel på där samma person säger detta? Annars är det väl knappast dubbelmoral?

Medlem
Skrivet av dex20:

Har du något om exempel på där sanna person säger detta? Annars är det väl knappast dubbelmoral?

Har sett exakt samma personer göra det, ja.

Kan sammanställa en lista med exempel över dessa användare (med citat) och posta här.

Skrivet av dex20:

Nä nu förvränger du igen. Jag frågade dig om du tyckte att det inte fanns en enda positiv sak med exklusivitet. Jag sa att där fanns en hel del negativt också så förstår inte vad ditt exempel hade med min fråga att göra?

Jag har svarat nej på det i massvis av inlägg i tråden.

Du har dock, medvetet, duckat att svara på Fråga 4 i inlägget ovan. Märkligt och fegt av dig.

signatur

Dex
Medlem
Skrivet av martinot:

Jag har svarat nej på det i massvis av inlägg i tråden.

Du har dock, medvetet, duckat att svara på Fråga 4 i inlägget ovan. Märkligt och fegt av dig.

Med tanke på att jag har skrivit 2 gånger redan att där finns en hel del negativt med exklusivitet redan så....

Medlem
Skrivet av martinot:

Tyvärr är det så när vi har med religiösa konsolkrig att göra. Trist, men det är så det ser ut.

Du svarar ju inte på det man skriver. Du verkar leva i din egna värld. Snälla svara istället på det man skriver. Du frågade var du påstod att jag tyckte det var en dålig affär och jag tog ditt inlägg och strök under detta. Nu svara du med något helt annat. Så jävla dumt.

Medlem
Skrivet av dex20:

Med tanke på att jag har skrivit 2 gånger redan att där finns en hel del negativt med exklusivitet redan så....

Det är inte det det handlar om. Är överens om dig med det negativa.

Det är ditt påstående att det finns positiva saker med det som jag bestämt hävdar är falskt.

Du angav som exempel att spel skulle vara mer optimerade med hjälp av exklusivitet.

Därav mitt exempel, och den efterföljande frågan, som du fortfarande fegat ur att svara på (märks tydligt att du gör allt för att slingra dig och undvika det, men blir bara mer uppenbart ju mer du gör så).

signatur

Medlem
Skrivet av Maysay:

Du svarar ju inte på det man skriver.

Läs tydligare.

Det du strök under som citat av mig var inget påstående att det skulle vara dålig affär (nämnde inte ens de orden).

Det var ett exempel på en dubbelmoral liknande den du kör med.

signatur

Dex
Medlem
Skrivet av martinot:

Det är inte det det handlar om. Är överens om dig med det negativa.

Det är ditt påstående att det finns positiva saker med det som jag bestämt hävdar är falskt.

Du angav som exempel att spel skulle vara mer optimerade med hjälp av exklusivitet.

Därav mitt exempel, och den efterföljande frågan, som du fortfarande fegat ur att svara på (märks tydligt att du gör allt för att slingra dig och undvika det, men blir bara mer uppenbart ju mer du gör så).

I ditt exempel kan ett spel mycket väl bli bra som du säger. Har aldrig påstått något annat och har inte något med mitt inlägg att göra.

Ska du svara på min fråga då om hur lou2 skulle sett ut tekniskt om det inte vore exklusivt och skulle kommit ut på tex Nintendo switch som du verkar vara emot så mycket?

Medlem
Skrivet av dex20:

I ditt exempel kan ett spel mycket väl bli bra som du säger. Har aldrig påstått något annat och har inte något med mitt inlägg att göra.

Jo, det gjorde du just i två inlägg tidigare än det.

Därav mitt tankeexperiment, och efterföljande fråga.

Skrivet av dex20:

Ska du svara på min fråga då om hur lou2 skulle sett ut tekniskt om det inte vore exklusivt och skulle kommit ut på tex Nintendo switch som du verkar vara emot så mycket?

???

Förstår inget. Varför skulle jag vara emot Nintendo Switch???

Nu trollar du bara.

signatur

Dex
Medlem
Skrivet av martinot:

Jo, det gjorde du just i två inlägg tidigare än det.

Därav mitt tankeexperiment, och efterföljande fråga.

???

Förstår inget. Varför skulle jag vara emot Nintendo Switch???

Va? Var har jag sagt det? Visa mig var jag sa att ditt exempel inte kan bli bra? Nu får du ju ge dig.

Vem är det nu som slingrar sig som du säger? Inget svar på min fråga alltså?

Med tanke på att du säger att där inte finns något positivt alls med exklusivitet så kan du ju inte ha mycket övers till Nintendo?

Medlem
Skrivet av martinot:

Är det inte intressantare att prata om de långsiktiga effekterna?

Givetvis skulle inte The Last of Us 2 påverkas om Sony gjorde det tillgängligt på samtliga plattformar redan imorgon. Men det skulle kanske inte bli en lika välproducerad uppföljare utan Sonys ekonomiska uppbackning.

Medlem
Skrivet av dex20:

Med tanke på att du säger att där inte finns något positivt alls med exklusivitet så kan du ju inte ha mycket övers till Nintendo?

Vad menar du?

Nu hittar du bara på eller trollar medvetet (för att du antagligen vill diskutera något annat då du inte har några svar att komma med). Men OK, jag skall hellre fria än fälla, och skall ändå svara på denna helt nya diskussion och fråga från dig:

Jag älskar mina Nintendo Switch.

Har två stycken vanliga Switch, och två stycken Lite. Dvs. fyra stycken totalt.

signatur

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Det kan väl vara intressant det också. Ser ingen som helst motsättning där. Hur tänkte du då?

Skrivet av WonderBoy:

Givetvis skulle inte The Last of Us 2 påverkas om Sony gjorde det tillgängligt på samtliga plattformar redan imorgon. Men det skulle kanske inte bli en lika välproducerad uppföljare utan Sonys ekonomiska uppbackning.

Varför inte?

Om Sony producerar uppföljaren, låt oss kalla den The Last of Us 3, för PS5 så har de redan utvecklat den klart.

Om de sedan säljer rättigheterna för The Last of Us 3 till ett annat företag att porta det till PC, varför skulle The Last of Us 3 plötsligt bli sämre på PS5 för det?

Samma logik som gäller för The Last of Us 2 gäller alltså för The Last of Us 3 (och 4, 5, etc.).

signatur

Dex
Medlem
Skrivet av martinot:

Vad menar du?

Nu hittar du bara på eller trollar medvetet (för att du antagligen vill diskutera något annat då du inte har några svar att komma med). Men OK, jag skall hellre fria än fälla, och svara ändå på denna helt nya diskussion:

Jag älskar mina Nintendo Switch.

Har två stycken vanliga Switch, och två stycken Lite. Dvs. fyra stycken totalt.

Ok så ännu en gång väljer du att inte svara på min fråga om lou2 till switch. Men det är helt underbart att du anklaga mig för att undvika att svara på din fråga....

Kul att du anklagar mig för att trolla istället.

Nä dags att sova istället då du bara vill anklaga andra och inte svara på frågan utan istället har vi bara spårat ur tråden.

God natt alla!

Medlem
Skrivet av dex20:

Ok så ännu en gång väljer du att inte svara på min fråga om lou2 till switch.

Jag förstår inte din fråga?

Du säger att jag är emot Nintendo Switch!

Har försökt att svara rakt och ärligt på det att så är absolut inte fallet.

Min fråga till dig: varför kommer du med sådana påhittade och helt osanna påståenden?

Har argumenten tagit slut?

Grymt oseriöst sätt att diskutera.

signatur

Medlem
Skrivet av martinot:

Läs tydligare.

Det du strök under som citat av mig var inget påstående att det skulle vara dålig affär (nämnde inte ens de orden).

Det var ett exempel på en dubbelmoral liknande den du kör med.

Ok. Var är dubbelmoralen frågar jag dig ännu en gång. Var har jag skrivit att det är bra att vissa gör det och inte bra när andra gör detta.

Skrivet av martinot:

1. Du klagade på att USA inte var innovativa när de köpte upp företag.

2. När Kina gör det så hade du däremot inga som helst problem med det. Då är det plötsligt bra.

Du påminner mig om alla religiösa Sony-fans som i trådar först tycker det är bra att Sony betalar för att ha exklusiva spel, men när någon annan som Microsoft skulle göra samma sak är det plötsligt mycket dåligt.

Ingen som helst logik, och total dubbelmoral. Sanslöst! 😵

Punkt 1. Har jag som sagt aldrig påstått. Att de inte skulle vara innovativa. Jag undrade om de lider växtverk. Eftersom de köper ett stort företag med mycket personal som har en massa kunskaper. Något oftast är en orsak till att man köper ett annat bolag. Spelar ingen roll om det är Kina, USA eller t.ex Volvo. Zenimax erbjuder något som de anser sig behöva. Detta är lugnt för min del och inget konstigt.

Skrivet av Maysay:

En annan sak jag började tänka på: lider de amerikanska företagen av växtvärk så att det måste köpa upp andra för att få tillväxt?

Punkt 2. Var påstår jag att det skulle vara bra för Kina. Du skrev:

Skrivet av martinot:

Inte direkt något som finns fakta för bakom.

Kinesiska bolag köper upp än mer bolag i väst, än västerländska bolag köper asiatiska bolag.

och jag svarade:

Skrivet av Maysay:

Fast de behöver ju också tillväxt. Det är ju därför företag köper andra. Bara för att Kina har miljoner invånare så betyder det inte att de har rätt kunskaper.

Var i detta anser anser jag att det skulle vara okey för Kina och dåligt för USA?

Var är min dubbelmoral och var påminner jag om Sony-fans som tycker det är dåligt att Microsoft gör dessa affärer.

Medlem

@Maysay:

Fakta:

Det är du som börjat med att hitta på att jag skulle påstå att du sagt att det var en dålig affär.

Helt taget ur luften så anklagade du mig för det. Kom från helt ingen stans.

Ref inlägg #4040005 av dig: #4040005

Vilket jag aldrig någonsin gjort.

signatur

Medlem
Skrivet av Maysay:

Spelar ingen roll om det är Kina, USA eller t.ex Volvo.

Självklart spelar det roll (enligt dig).

Annars så skulle du ju inte specifikt peka ut just de amerikanska företagen.

Citat:

"En annan sak jag började tänka på: lider de amerikanska företagen av växtvärk så att det måste köpa upp andra för att få tillväxt?"

signatur

Medlem
Skrivet av martinot:

Självklart spelar det roll (enligt dig).

Annars så skulle du ju inte specifikt peka ut just de amerikanska företagen.

Citat:

"En annan sak jag började tänka på: lider de amerikanska företagen av växtvärk så att det måste köpa upp andra för att få tillväxt?"

Nyheten handlade om ett amerikanskt företag. Jag börjar fundera på om det är fallet (för att de har växt rejält mycket). Är det något fel att fundera? Jag tror detta är en bra affär för Microsoft om sådant är fallet. Tror de gör rätt. Du verkar ta illa upp bara för att man funderar på en sak. Om nyheten hade handlat om ett kinesiskt företag och deras tech-sektor så hade jag förmodligen funderat samma sak. Tror säkert att de kan ha samma problem. T.ex så tror jag landet kommer känna av det rejält om andra länder sätter stopp för deras uppköp. Jag lägger ingen värdering i vilket land det gäller. Jag tänkte enbart på affären, spelbolagen och tech-sektorn i USA. För detta kan betyda att de kommer fler uppköp m.m. Sedan kan man ha tankar om det är bra för omvärlden om de blir flera uppköp oavsett om det är USA eller Kina. Men det kan man diskutera i något annat forum.

Du fäller ut taggarna direkt och börjar argumentera.

Medlem

Titta, ännu en anledning att "leasa" Xbox och "få" Fallout 5 "på köpet".

signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Men nog torde man vara villig att lägga ner mer pengar och arbete på en titel vars syfte är att sälja konsoler..? I synnerhet när man inte helt säkert kan veta vad konkurrenten har i kikaren. Frågan är om vi hade haft lika många välpolerade storsatsningar utan den konkurrensen.

Antagligen inte. Kriget mellan Nintendo o Sega ex back in the days gav oss galet många bra spel innan Sega havererade fullständigt.

signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Låt oss säga så här. Med det här köpet. Microsoft säkrade next-gen med en vinst. Nu kommer du i stort sätt att tvingas till att köpa en Xbox Series konsol eller uppgradera datorn. Deathloop inte exklusivt längre.

eld
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Låt oss säga så här. Med det här köpet. Microsoft säkrade next-gen med en vinst. Nu kommer du i stort sätt att tvingas till att köpa en Xbox Series konsol eller uppgradera datorn. Deathloop inte exklusivt längre.

Deathloop är fortfarande tidsexklusivt, och series s garanterar att folk inte kommer behöva köpa en monsterdator för deras spel.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Engines etc etc.

Du pratar mycket om engines.

Medlem
Skrivet av WonderBoy:

Denna typ av affärer i mediebranscher brukar sällan leda till att något blir "bättre".

En stor risk är att flera andra stora aktörer i spelbranschen känner sig tvingade att köpa upp utgivare/studior med följd av att marknaden blir mer splittrad och inlåst.

Jag förstår inte riktigt varför så många jublar över att en stor utgivare av multiformatspel blir uppköpta av ett företag som inte ger ut spel till alla format om det inte är "fanboyism"? Hade samma personer jublat om Sony, Nintendo eller Google köpt Zenimax/Bethesda?

Skriv svar