Välkommen till nya FZ!

Medlem

Ni kanske missade mitt förra inlägg, så jag formulerar om det: i förra forumet så såg jag inte folks signaturer. De känns överflödiga. Går de att stänga av i nya versionen?

Testpilot / Ambassadör
Speedrunning
Skrivet av Arcadia:

Ni kanske missade mitt förra inlägg, så jag formulerar om det: i förra forumet så såg jag inte folks signaturer. De känns överflödiga. Går de att stänga av i nya versionen?

Jag har saknat signaturerna då jag framförallt surfar på mobilen. Se så olika vi är!


signatur

Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av trickeh2k:

Jag får helt enkelt vänja mig, men föredrog desktop-varianten på telefonen. Väger väl upp att sajten är riktigt snabb dock

Jag var som du, men efter att ha använt betasajten i ett par veckor är jag reformerad!


signatur
Medlem

Super bra! Mycket fint gjort och små ändringar (runda fina ikoner). ❤️

Jag har ett önskemål (mobil) och det är att bredvid ”Skriv svar” om man kunde göra ett ankare med en pil neråt eller ”Snabbsvar” så man kan komma direkt till snabbsvars rutan utan att behöva rulla ner hela sida.


signatur

Niet.

Hedersmedlem
Skrivet av Arcadia:

Ni kanske missade mitt förra inlägg, så jag formulerar om det: i förra forumet så såg jag inte folks signaturer. De känns överflödiga. Går de att stänga av i nya versionen?

Sorry, jag såg ditt inlägg och antecknade det i vår framtidslista men gav aldrig ett svar! Just nu går det inte att välja men vi får kika på om det kan bli ett alternativ framöver.

Skrivet av Theade:

Super bra! Mycket fint gjort och små ändringar (runda fina ikoner). ❤️

Jag har ett önskemål (mobil) och det är att bredvid ”Skriv svar” om man kunde göra ett ankare med en pil neråt eller ”Snabbsvar” så man kan komma direkt till snabbsvars rutan utan att behöva rulla ner hela sida.

Jag gissar att du tänker på Skriv svar-knappen längst upp på sidan vid trådrubriken? Ja kanske det. Är det något speciellt som du använder snabbsvar till som den dedikerade svars/förhandsgranskningssidan inte duger till?

Medlem

Finns det något sätt att ställa in så man kan se hur många sidor som finns i en tråd? Innan så såg man typ ”Sida 1 av 9” men nu ser man bara pilar för <<första <föregående nästa> och sista>>.

Vet inte om det är någon livsviktig funktion direkt men bara så man vet om man har 4 eller 40 sidor att kolla genom innan man ger sig in i diskussionen 😅

Medlem
Skrivet av Gurt:

Sorry, jag såg ditt inlägg och antecknade det i vår framtidslista men gav aldrig ett svar! Just nu går det inte att välja men vi får kika på om det kan bli ett alternativ framöver.

Jag gissar att du tänker på Skriv svar-knappen längst upp på sidan vid trådrubriken? Ja kanske det. Är det något speciellt som du använder snabbsvar till som den dedikerade svars/förhandsgranskningssidan inte duger till?

Jag vet inte, känns bara som att man snabbt vill till snabbsvaret, och vara kvar på den sidan/nivån. För att sedan eventuellt rulla upp för att läsa lite.


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Gurt:

Sorry, jag såg ditt inlägg och antecknade det i vår framtidslista men gav aldrig ett svar! Just nu går det inte att välja men vi får kika på om det kan bli ett alternativ framöver.

Tack för svar.

Hedersmedlem
Skrivet av Jiminy:

Finns det något sätt att ställa in så man kan se hur många sidor som finns i en tråd? Innan så såg man typ ”Sida 1 av 9” men nu ser man bara pilar för <<första <föregående nästa> och sista>>.

Vet inte om det är någon livsviktig funktion direkt men bara så man vet om man har 4 eller 40 sidor att kolla genom innan man ger sig in i diskussionen 😅

Vi kikar faktiskt på en lösning där men jag kan inte lova någonting!

Skrivet av Theade:

Jag vet inte, känns bara som att man snabbt vill till snabbsvaret, och vara kvar på den sidan/nivån. För att sedan eventuellt rulla upp för att läsa lite.

Är beredd att hålla med dig, jag ska se vad vi kan göra

Gnällkuk
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag var som du, men efter att ha använt betasajten i ett par veckor är jag reformerad!

Jo, det är väl det där med vana... Det tar ju alltid emot lite med förändring


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Gnällkuk
Skrivet av Gurt:

Sorry, jag såg ditt inlägg och antecknade det i vår framtidslista men gav aldrig ett svar! Just nu går det inte att välja men vi får kika på om det kan bli ett alternativ framöver.

Jag gissar att du tänker på Skriv svar-knappen längst upp på sidan vid trådrubriken? Ja kanske det. Är det något speciellt som du använder snabbsvar till som den dedikerade svars/förhandsgranskningssidan inte duger till?

Jag saknar den också, ibland känns det onödigt att citera ett helt inlägg och räcker/blir bättre med enbart ett kort svar. Tar det inte upp så mycket plats heller i tråden.

///////

En sak som jag verkligen saknat länge är video-taggen... den fungerar inte om man länkar från youtube's app. Det är skitstörigt om man vill länka en video i en tråd. Fix pls.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Kul! Nu blir utvecklingsteamet glada!

Du kan hälsa att det är från en fellow senior system developer

Mycket bra, allt blev bättre tycker jag Bra jobbat!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bra jobbat, jag gillar det mesta, men saknar en smidig lösning att ”ta mig till toppen” i telefonen. Någon form av genväg i botten eller en flytande toppmeny kanske?

Medlem

Jag gillar detta, inte alls mycket förändringar men ändå lite. Trevligt också att reklamen är symmetrisk.


signatur

AMD Ryzen 5 5600 | EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 FTW | Fractal Design North Black TG | MSI MPG B550 Gaming Plus | Kingston Fury 32GB DDR4 3200MHz CL16 Beast | WD Black SN850X 1TB Gen 4 With Heatsink | EVGA SuperNOVA 750 G2 750W | Noctua NH-D15 | Windows 11 Pro

Medlem
Skrivet av Gurt:

Vi kikar faktiskt på en lösning där men jag kan inte lova någonting!

Är beredd att hålla med dig, jag ska se vad vi kan göra

Vad kul! 👍😀


signatur

Niet.

Medlem

Önskemål

När man surfar på mobilen visas endast de 5 senaste forumtrådarna längst ner på sidan. Kan ni inte visa 7-8 stycken istället? Eller göra en fold-out så man ser de 10 senast besvarade trådarna?

Jag körde alltid desktop versionen när jag surfa på mobil, för då kunde man se fler forumtrådar.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hanzo:

Önskemål

När man surfar på mobilen visas endast de 5 senaste forumtrådarna längst ner på sidan. Kan ni inte visa 7-8 stycken istället? Eller göra en fold-out så man ser de 10 senast besvarade trådarna?

Jag körde alltid desktop versionen när jag surfa på mobil, för då kunde man se fler forumtrådar.

Låter som en bra grej!


signatur
Medlem

Fantastiskt vad rappa sidorna är. Grymt jobbat!

En dum fråga... När jag går in i en forumtråd, hur hoppar jag till första olästa meddelande? Förut fanns det en stjärna jag kunde klicka på men jag kan inte hitta någon sådan funktion. Antagligen bara jag som är trög.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Och där slutade mitt custom CSS tema att fungera, sweet!

Kommer ni någonsin göra ett mörkt tema till sidan?

Om du inte redan har testat det kan jag rekommendera Dark Reader. Det tillägget har bara blivit bättre med tiden och finns till Firefox och Chrome.

Medlem
Skrivet av Vamp:

Bra jobbat, jag gillar det mesta, men saknar en smidig lösning att ”ta mig till toppen” i telefonen. Någon form av genväg i botten eller en flytande toppmeny kanske?

Nu vet jag inte vilken telefon du har men på iPhone kan man skrolla till toppen genom att trycka på klockan (egentligen toppen av skärmen, men det blir tydligare och enklare att komma ihåg om man säger klockan istället).

Beroende vilken iPhone och iOS-version det handlar om fungerar det lite olika. På 5S räckte det med ett tryck på klockan, men på 11 Pro krävs två tryck, ett för att visa adressfält/"menyer" och ett till för att skrolla till toppen. Jag har ingen aning om Android har något liknande.

Jobbar med data

Hej, först och främst tack för de varma orden och all er feedback ni kommit med nu och under beta-testet. För den skarpsynta så har vi inte korrigerat all feedback ni kommit in med (i betatestet), då några fortfarande testas och utvärderas. Smaken är som ni alla vet delad och vi får mötas i mitten. Några funktioner har blivit bättre och andra sämre, beroende på användare och perspektiv. #framtiden är dock ljus och kommer fortsätta att lägga till nya funktioner och förbättra befintliga. Vi har säkerligen implementerat några nya buggar, som när @Carl Johansson-Sundelius inte längre var Chefredaktör på artiklar.

Skrivet av baxtex:

Kommer ni någonsin göra ett mörkt tema till sidan?

I dagsläget finns det inte med på listan över skall implementeras. Det här projektet ger oss dock nya möjligheter att förverkliga "Dark Side", då vi endast har en platform och behöver bara göra ett tema. Istället för två.

Skrivet av trickeh2k:

Jag får helt enkelt vänja mig, men föredrog desktop-varianten på telefonen.

Något specifikt som du känner att du saknar på mobilsidan (i den nya versionen)? Då mycket nu har följt med till mindre enheter.

Skrivet av trickeh2k:

En sak som jag verkligen saknat länge är video-taggen... den fungerar inte om man länkar från youtube's app.

Skulle du kunna utveckla följande? Vi har en [video][/video] tagg. Nu även som BB-code knapp på mobilen.

Skrivet av Vamp:

Bra jobbat, jag gillar det mesta, men saknar en smidig lösning att ”ta mig till toppen” i telefonen. Någon form av genväg i botten eller en flytande toppmeny kanske?

Vi tar och kikar på en lösning på följande, om det är så simpelt att lägga tillbaka den gamla längst ner eller om vi vill implementera något bättre.

Skrivet av Hanzo:

När man surfar på mobilen visas endast de 5 senaste forumtrådarna längst ner på sidan. Kan ni inte visa 7-8 stycken istället? Eller göra en fold-out så man ser de 10 senast besvarade trådarna?

Vi tar och kollar på om vi kan få till en "Läs mer" funktion, då vi valde att begränsa antalet utlistningar på mobilen för att ni inte ska behöva scrolla allt för mycket för att nå nästa innehåll.

Skrivet av Nemo:

En dum fråga... När jag går in i en forumtråd, hur hoppar jag till första olästa meddelande?

Den funktionen följde inte med i det här projektet, så du är inte dum för att du inte hittar den. Vi har inte introducerat någon ny knapp/symbol.

Hedersmedlem
Skrivet av Nemo:

Fantastiskt vad rappa sidorna är. Grymt jobbat!

En dum fråga... När jag går in i en forumtråd, hur hoppar jag till första olästa meddelande? Förut fanns det en stjärna jag kunde klicka på men jag kan inte hitta någon sådan funktion. Antagligen bara jag som är trög.

Skrivet av jreklund:

Den funktionen följde inte med i det här projektet, så du är inte dum för att du inte hittar den. Vi har inte introducerat någon ny knapp/symbol.

Lägger till ett svar här, för att hoppa direkt till första olästa meddelandet i en tråd kan man klicka på brevet (i forumet) eller kommentarsrutan (i Nytt i forumet-boxen) Det finns dock ingen knapp kvar inuti själva forumtråden.

Gnällkuk

@jreklund

Det ser ut som att det fungerar nu! tidigare så fångades inte youtu.be-länkar upp av video-taggen.

PRA KÅD!
Kramispotatis

Angående mobilsajten så är det mest som Calle sa, en vanesak. Däremot så kajkade sidan ur på telefonen ett par gånger igår (iPhone iOS 14, Chrome) när jag växlade mellan applikationer. Glömde ta ss tyvärr, men den blev 50% smalare och adderade bara svarta bars på höger och vänster sida som inte försvann om man laddade om sidan.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Jobbar med data
Skrivet av trickeh2k:

Däremot så kajkade sidan ur på telefonen ett par gånger igår (iPhone iOS 14, Chrome) när jag växlade mellan applikationer.

Minns du om det var på samma del (endast artiklar t.ex.) eller om det var väldigt blandat?

Gnällkuk
Skrivet av jreklund:

Minns du om det var på samma del (endast artiklar t.ex.) eller om det var väldigt blandat?

Vad jag minns så spelade det ingen roll om det var framsidan, forumtråd eller en artikel.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Varför tog ni bort hoppa till inlägg knapparna som var överst i tråden? Var så mycket snabbare att navigera i trådar med dom.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Jag funderar bara över hur man ser vilka trådar som man har läst eller inte läst av de som man skrivit kommentarer i tidigare?

Inaktiv
Skrivet av ZeldasCastle:

Jag funderar bara över hur man ser vilka trådar som man har läst eller inte läst av de som man skrivit kommentarer i tidigare?

Nu fattar jag, de som man inte har läst är färgade

Medlem
Skrivet av Gurt:

Lägger till ett svar här, för att hoppa direkt till första olästa meddelandet i en tråd kan man klicka på brevet (i forumet) eller kommentarsrutan (i Nytt i forumet-boxen) Det finns dock ingen knapp kvar inuti själva forumtråden.

Toppen! Det låter jättebra Gurt.

Skulle ni lägga till knapp även i forumtråden så inte mig emot (jag är så van vid den ) men finemang att det funkar på andra ställen.

123
Skriv svar