Den medeltida byn växer fram organiskt i Manor Lords

Robot
Den medeltida byn växer fram organiskt i Manor Lords

Ny gameplay-film från imponerande enmansprojektet

#manor-lords


Medlem

Ser dödsmysigt ut!

Fragtjuv

Det där såg riktigt imponerande ut och påminner lite om Foundation som jag har spelat en del.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Ser supermysigt ut! Hoppas det blir nåt av det. Gillar det där med småskaliga medeltidsgrejer. Gillar att det är lite mer "realistisk" grafikstil också, brukar kunna vara lite för mycket cartoony/gulligullstuk på såna här spel. Mys!

Medlem

Får Lord of the Realm vibbar =D

Please enter your name and select your shield


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Får lite Banished-vibbar! Detta ska jag hålla koll på!

Medlem

Synd att det måste vara strider jämt i såna här spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Settlers vibbar, helt klart i min smak! Hoppas det blir bra, sänker hundratals timmar i dessa typer av spel.

Inaktiv

Sjukt imponerande! Men tycker nog att de kunde skrotat striderna helt och kanske fokuserat mer på handel och diplomati.

Oavsett sjukt imponerande!

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Synd att det måste vara strider jämt i såna här spel.

Eller hur! Har alltid älskat byggandet i RTS men avskytt striderna.

Medlem

Jag som tycker så mycket om spel som dessa, men så spelar jag dom ett tag och kommer av mig och sedan tas dom inte upp igen. Banished, Foundation, Dawn of Man och säkert fler som jag inte minns.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Eller hur! Har alltid älskat byggandet i RTS men avskytt striderna.

Obekräftad källa på Reddit anger att det ska finnas ett spelläge där man kan skippa strider.

Vi får väl se om det blir så.

Medlem
Skrivet av fujim:

Obekräftad källa på Reddit anger att det ska finnas ett spelläge där man kan skippa strider.

Vi får väl se om det blir så.

Det kan mycket väl vara så, men det tar säkert bort lite av spelets funktion då, "produktionslinje", t ex att man måste fixa resurser för att bygga soldater etc.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Frilansare

Har inga problem med strider, bara de är välgjorda. Som någon sa, en del av hanteringen och skötseln av ett gods handlade såklart om att kunna försvara sig, eller expansera om man så ville.

Medlem

Oj, vad intressant och spännande! Följer med stort intresse.

Det är såklart önskvärt att det finns olika spellägen som tillgodoser fler behov och önskemål (Exvis möjligheten att helt utesluta strider kontra att ha det).

Med det sagt sällar jag mig till skaran som gillar att det finns ett mindre element av krig och strider (typ Caesar III) och dess implikation på övriga system.

Medlem

Intressant. Antar att det är samma koncept som foundation som finns i Early access på Steam. Såg riktigt snyggt ut

Inaktiv
Skrivet av aholman:

Intressant. Antar att det är samma koncept som foundation som finns i Early access på Steam. Såg riktigt snyggt ut

Nu går jag off topic här, men hur är Foundation? Har det på min önskelista men inte vågat slå till än då det fortfarande är i early access.

Frilansare
Skrivet av anon_326114:

Nu går jag off topic här, men hur är Foundation? Har det på min önskelista men inte vågat slå till än då det fortfarande är i early access.

Några intryck från mig här:

Medlem

Hade du kunnat skippat striderna imo.

Medlem
Skrivet av Walter Bishop:

Hade du kunnat skippat striderna imo.

Samma här.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Nu går jag off topic här, men hur är Foundation? Har det på min önskelista men inte vågat slå till än då det fortfarande är i early access.

Var ett tag sen jag testade.
Det var roligt till en början, imponerande hur staden växer fram.
Dock lade jag av varje stad efter några timmar då det kändes som att man nådde en punkt där jag inte fann någon motivation alls att fortsätta. Det hände liksom inget nytt längre.
Har följt uppdateringarna, men det går riktigt långsamt.
Skulle absolut vänta på en release, men känns som det kanske aldrig kommer hända...

1
Skriv svar