Konami goes GOG! Med tre Metal Gear-spel, Castlevania-trilogi och två Contra-titlar

Robot
Konami goes GOG! Med tre Metal Gear-spel, Castlevania-trilogi och två Contra-titlar
Medlem

Släpp SOTN på PC, hur svårt ska det va.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Testpilot

Riktigt fint! Ser ut att vara de äldre PC versionerna som släpptes men som slipats till lite av GOG-gänget. Har faktiskt aldrig spelat det första Metal Gear så det är lockande med det spelet med

Medlem

Trevliga tillägg, saknar dock bara castlevania 4.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Trevliga tillägg, saknar dock bara castlevania 4.

Finns i Castlevania collection på steam.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Finns i Castlevania collection på steam.

Tack för tipset


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Kul!

Snart dags att spela om tvåan. En av mina absolut bästa upplevelser någonsin.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

NuZ
Testpilot

MGS 1 är fantastiskt. Måååånga timmar man ägnat det spelet. Tror min tid på 1:10 står sig rätt bra fortfarande. Riktigt sk*t att inte PS5 har bakåtkompatibilitet på PS1 spel så man kan kasta ut sin PS3a

Edit: Luktar lite som att Konami kommer göra remakes på dessa. Kom i håg vart ni läste det


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Antar att det fortfarande är Nintendo som sitter på rättigheterna till Twin Snakes-versionen av MGS1? Vore grymt med en remaster av den.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Verkar vara samma version som de gamla pc versionerna, förvänta er inte nåt i stil med hd versionerna som släpptes till ps3 och xbox 360.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Släpp SOTN på PC, hur svårt ska det va.

This. Sotn ligger högst upp i min backlog. Ge mig.

Medlem

Amen det blir väl att spela om MGS inom kort då! Fan vad gött


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Släpp SOTN på PC, hur svårt ska det va.

Då blir frågan, vilken version av spelet? PS originalet, med legendariska rösterna och över 200% completion glitchen (JP versionen hade mer familiars dessutom fastän de liknade varandra)? Saturn versionen med Maria som spelbar karaktär, nya fiender och banor eller PSP versionen som hade nya röster och Maria som spelbar karaktär men saknade nya områdena och fienderna? De har alla något som de andra inte har.

Saturn versionen verkar dessvärre vara bortglömd.

Medlem

Är det msx eller den sketna nes versionen av första liret? Kan vi få twin snakes också?

Medlem
Skrivet av IRONBERG:

Är det msx eller den sketna nes versionen av första liret? Kan vi få twin snakes också?

Keep in mind this is the original 2000 PC port for MGS1 and requires fanmade fixes for best performance.

Medlem

Metal Gear till PC?!
TAKE MY M**%%!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Det är skönt dom äntligen kommer nu.

Alltid det jag finner skumt hur företag gör.

låt os släppa MSG 5 på PC men ej 1-4 först
eller Final fantas 3-15 plus 0 men inte 1 occh 2
eller Släpp KH 3 på xbox först och längre fram över så får dom resten

Plus undrar när Yakuza 3-6 kommer tänker dom remastra alla spelen först ? Var det förr svårt att porta The Yakuza Remastered Collection från PS4 till PC?

alltid är det så skumt hur dom släpper spel.

Medlem

Hur ser Psycho Mantis fighten på PC? På playstation så läser han ju av ens minneskort, får ens kontroll att förflytta sig med hjälp av rumble och man behöver koppla in sin kontroll i port 2 för att han inte ska läsa ens tankar.

Skrivet av BeardedRobot:

Verkar vara samma version som de gamla pc versionerna, förvänta er inte nåt i stil med hd versionerna som släpptes till ps3 och xbox 360.

Ja, läser man omdömena på GOG är det ju dom gamla PC-portarna som var sämre än PS1 och PS2-versionerna till och med.

Medlem

Fördelen är ju att nu har vi bättre handkontroll som fungerar till spelet. Gog har en rekommenderad kontroll layout.
Akilleshälen sist var buggar och svåra kontroller.

Backloggens befriare
Skrivet av Vamp:

This. Sotn ligger högst upp i min backlog. Ge mig.

Om du inte har spelet redan, hur kan det då vara i din backlog?


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Finns i Castlevania collection på steam.

Det finns ett castlevania collection!?
EDIT: Och det är på 66% rea!? Halleda.

Medlem
Skrivet av keffkebab:

Om du inte har spelet redan, hur kan det då vara i din backlog?

Sant. Det ligger högst upp i listan på gamla spel som jag inte har spelat. Ägde det på 360.

1
Skriv svar