Final Fantasy XVI-trailern gjordes i spelmotorn för att dämpa releaseoro

Robot
Final Fantasy XVI-trailern gjordes i spelmotorn för att dämpa releaseoro

Ville undvika gliringar som: "Vi ses 2035!"

#final-fantasy-xvi, #square-enix


Medlem

"Tidigare än vi anar" 2034 alltså?

Redaktör
Ponny
Skrivet av Striva:

"Tidigare än vi anar" 2034 alltså?

Min magkänsla säger faktiskt 2022, men Final Fantasy-tid fungerar å andra sidan inte som verklig tid.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Kan ju flika in med att spelet möjligen även får en M-stämpel. Det står "tillfälligt" men av trailern att döma såg det ganska blodigt ut iallafall.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Blir nog ett köp sen till ps5an

Medlem

Jag växte upp på FF-serien och älskar fan alla som finns med ett enda litet undantag på Lightning Returns. Problemet där var att de lade till ett av de mest korkade koncepten jag vet i spel: global timer. Speciellt på ett spel som FF. Nåväl, som sagt gillar jag alla jag spelat och köper detta helt klart. Älskar också att de faktiskt testar nya saker. Förra var pojkbandet, FFX-2 var ju flick-trion, XIV och XI online, sen de mer klassiska också. Crisis Core är också en stor favorit och en av de jag verkligen tycker borde åtminstone portas för det är så jädrans bra story om Zack.

Anywho, köpas, ja. Lär väl komma typ senast 2021 Q4 tror jag. Varför? Jo, tänk på artikelns innehåll. Hela anledningen till den var att de visade faktisk spelgrafik vilket folk som är vana vid CGI och pimpade trailers tyckte var kefft(?). Själv tyckte jag det såg bra ut men poängen är att de uppenbarligen kommit en bra bit in på spelet och inte ligger i något planeringsstadie som när man för första gången hörde talas om FFXV, eller som det då hette, Versus XIII (vilket är en annan historia).

Medlem

Devil May Cry: Final Fantasy Edition.

Fan vad jag hatar hack and slash button mashing spel. Så extremt tråkiga. Personlig smak. Jag har aldrig gillat såna spel.

Synd att SE går action hållet för att vara mer mainstream. Jag vill ha mer långsamma, strategiska strider. Inte ett kluster av effekter och attacker.


signatur

Den som vet vet.

Medlem

Kanske nästa år? Fine with me, så länge det är Final Fantasy.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Devil May Cry: Final Fantasy Edition.

Fan vad jag hatar hack and slash button mashing spel. Så extremt tråkiga. Personlig smak. Jag har aldrig gillat såna spel.

Synd att SE går action hållet för att vara mer mainstream. Jag vill ha mer långsamma, strategiska strider. Inte ett kluster av effekter och attacker.

Personligen är jag väldigt glad över att de valt att göra på det viset. Enda sen Monster Hunter X Final Fantasy XIV collaben har jag velat ha något med mer aktiv combat. Detta ser ut att bli precis vad jag önskat mig.

Med det sagt; jag gillar långsamma, strategiska strider också, jag hade nog blivit glad oavsett, men detta är spännande det med. Jag har nog en rätt så bred smak när det kommer till spel.

Medlem

De fanns blod splatter i trailern som ej brukar vara så vanligt i ff spel🙃

Medlem

Man kan ju tolka det som att det enda de lyckats få fram i spelväg än så länge är material enbart för trailern. Att det ännu inte finns ett spel. Lite som ett Kickstarter spel. Dröjer några år till minst

Medlem

Min y
Hypemätare pendlade hejvilt!
Story och setting så supernice ut! Bara frisyren på huvudkaraktären jag ogillade.
Men combat? Jag var lite trög och försökte spela FFXV med mus och tangentbord. Var helt värdelöst och brände mig rätt hårt...Och det här ser ännu flippigare ut.
Kanske funkar finfint med kontroll dock

Medlem

Min hypemätare pendlade hejvilt!
Story och setting så supernice ut! Bara frisyren på huvudkaraktären jag ogillade.
Men combat? Jag var lite trög och försökte spela FFXV med mus och tangentbord. Var helt värdelöst och brände mig rätt hårt...Och det här ser ännu flippigare ut.
Kanske funkar finfint med kontroll dock

Medlem
Skrivet av Earthscum:

Devil May Cry: Final Fantasy Edition.

Fan vad jag hatar hack and slash button mashing spel. Så extremt tråkiga. Personlig smak. Jag har aldrig gillat såna spel.

Synd att SE går action hållet för att vara mer mainstream. Jag vill ha mer långsamma, strategiska strider. Inte ett kluster av effekter och attacker.

Ja, eller hur? Nya FF är inget för mig. Låt rollspelen vara rollspel. Vill jag spela actionspel spelar jag actionspel. Textmenystrider ska det vara. Har man problem med det så är väl rollspel inte ens grej då.

Medlem
Skrivet av Kattala:

Ja, eller hur? Nya FF är inget för mig. Låt rollspelen vara rollspel. Vill jag spela actionspel spelar jag actionspel. Textmenystrider ska det vara. Har man problem med det så är väl rollspel inte ens grej då.

Jag tar det steget längre, låt JRPG vara JRPG! Vill man ha action-rpg så finns det en uppsjö att välja på bland andra utgivare, framförallt från västvärlden. Å vill man ha ännu mer actionspel så ånyo finns det tonvis med sådana spel, oftast från västvärlden.
Men det skeppet verkar ha gått (sjunkit?) för SquareEnix (I alla fall deras huvudspel; Octopath traveler har ju delvis squareenix som developer).

1
Skriv svar