Senaste spelet du klarade?

Medlem
Half life Alyx

Spelade ut på Hard.
Är man van den här typen av spel ska man helt klart spela detta spel på Hard.
Spelet är fantastiskt, bara hoppas på att Valve fortsätter det här.
Spelet spoilar slutet av episode 2 innan spelet ens börjar och

Half life 3/Episode 3 fortsätter efter detta spel.
"Gordon, we got work to do"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ariath:

Det gills. Turtle mountain gissar jag på att du fick ta en liten titt på youtube för

Mest Sköldpaddsklippan och Ganons torn, ja.

Medlem

Fick min sista achievement i Forza Horizon 3 nu när jag var tvungen att köpa sista dlc innan den tog bort i söndags...

Medlem

Senaste spelen jag klarat av.
Bloodstained curse of the moon 2
8-bit armies
Brütal Legend
Code Vein

Medlem

Klarade av Dark souls igen för 1000e gången i söndags. Denna omgång var nr 2 på DS Remaster. Ren kärlek som vanligt! Köpte även DS2: SOTFS på min PS4(bara kört PC på den innan) och är kanske 10h in. Endast klarat 2an en enda gång(lets be real, spelet är sjuukt mediokert för att vara från FS) så snart blir det nr 2!

Medlem

Tom Clancy's The Division på Xbox One (alla story missions iaf)


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Batman: Arkham Knight (PC)

Betyg: 8/10


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Klarade Death Stranding härom dagen!

Medlem

Celeste (PC)

Betyg: 9/10 jordgubbar

Fantastiskt mysig plattformare med tighta kontroller, utmanande, stundtals frustrerande, och fenomenal musik. Storyn är må hända inte den bästa eller djupaste, men den berör ändå ämnen på ett väldigt fint och ibland lite rörande vis. Karaktärerna är även dom helmysiga.

122/175 jordgubbar samlade, dog 2508 gånger och klockade in på 11h20m med lite afkande. Har inte lirat alla B-sides, det lär jag nog göra, men kommer förmodligen inte orka samla alla jordgubbar.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hoppat tillbaka till Fallout 4 igen
Spelat igenom main questen med 3 karaktärer hitils med Minutemen, RailRoad och Brotherhood.
Precis börjat spelat om igen med en karaktär för The Institute

Inaktiv

Dark souls 1 och 2 utan hjälp av npc:s. Känner att första gången jag spelade igenom spelen var jag alldeles för beroende att folk hjälpte till på bossarna och kände det blev så mycket roligare.

Så Dark souls 3 nu då och sedan vänta på att jag får tag på ps5 sedan köra igenom bloodborne och demon souls

Gen
Medlem

Detroit: Become Human.

Är otroligt glad att jag lirade igenom detta spel som hade en helt otrolig story, mycket minnesvärda karaktärer, snygg grafik, coolt UI och en väldigt intressant vision om framtiden. Hoppas kunna lira igenom det en gång till i framtiden.

9/10 androider

-

Horizon: Zero Dawn - Frozen Wilds DLC

Helt okej men bleknar ändå en del jämfört med huvudspelet som var en mer intressant upplevelse och story.

6/10 pilar

-

Witcher 3

Behövdes ett HD Texturpaket för att få det riktigt krispigt men sen var det en fröjd att lira igenom i 4K. Trots mina 70+ timmar så känner jag att jag missat en drös side quests och många frågetecken på kartan. Otroligt bra story och side quests, går knappt att jämföra med något annat spel. Världen är övertygande, livfull (för det mesta) och väldigt...blåsig. Mot slutet blev allt lite konstigt kanske men generellt sett höll spelet en väldigt hög klass. Kan delvis hålla med kritikerna som säger att combat är väldigt endimensionellt men tycker ändå signs ger en viss flärd. Sen är det trist att man är låst vid vissa färdigheter även om man kan köpa många fler. Ser fram emot att lira DLC när Complete Edition patchen kommer nästa år.

9/10 vita vargar

Medlem

Red Matter

Skrev en Recension här på FZ bra spel
https://www.fz.se/forum/trad/442049-red-matter

Gorn
Slaktade mig äntligen genom "Gladiator spelen"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

The last of us part 2 . Betyg 10/10 😊

Ghost of tsushima . Betyg 8/10 😊

jbx
Medlem

Life is strange 2 och Thps 1+2 spelades klart nu under helgen. Både var riktigt underhållande, hoppas verkligen på fler Tony Hawk remakes!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Red Dead Redemption 2
Just klar med storyn och en bit in i den väldigt överflödiga epilogen men anser spelet avklarat och nu börjar jakten på 100%, så långt jag hinner innan Cyberpunk släpps!

Men fasiken vilket fantastiskt spel! Witcher 3 är och förblir mitt toppspel när det kommer till singleplayer/äventyr men RDR2 är nog en stark tvåa. Känslan jag har nu påminner om hur jag kände efter jag avslutat W3, lite tomhet och sorg över att det är slut samt en stark känsla av att jag inte bara har spelat ett spel utan varit med om en hel upplevelse.

RDR2 är ett mästerverk utan tvekan, den energi, kärlek och möda som är nedlagt på spelet oräkneliga detaljer, stora som små, är utan dess like och väldigt påtagligt överallt i spelet. Dialoger, skådespel, musiken. Jag kan inte annat än plocka upp min haka från golvet och säga "bravo!".

Favorit från spelet är definitivt Arthur Morgans alla små "äventyr" tillsammans med naturfotografen Albert Mason. Något med dessa små möten känns bara så genuint och ärligt, Arthur tycker verkligen om den här personen och man sitter med ett löjligt leende hela tiden XD

Älskar det här spelet och vet faktiskt inte varför jag inte kommit till det tidigare. På en komprimerad skala om 5 så finns det utan tvekan inget betyg som passar annat än 5/5. Epilogen känns helt överflödig dock :/

edit;

Okej jag vill återkomma och skriva att jag kanske var lite hård mot Epilogen.
Jag tycker fortfarande den är alldeles för lång och borde inte komma så direkt efter själva spelets väldigt emotionella slutkapitel men det är mycket som sker här i epilogen som absolut känns värt att uppleva.

Allt samspel mellan John och Abigail är så underbart härligt, Abigail är en av mina favoritkaraktärer genom spelet. Och frieriet...De är så lyckliga och mitt hjärta går sönder då jag vet vad som kommer att ske endast några år efter detta. Mästerligt.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

The Last of Us 2.

9/10 zombies.

Medlem

Nightdive Studios remaster av Turok: Dinosaur Hunter.

Inget jag vill rekommendera egentligen, själva spelet och storyn är väl 2/5 på sin höjd.

Om du är ett stort fan av Turok-serien så är nog Nightdives remaster den bästa versionen av Turok 1, över alla plattformar.


signatur

no remorse

Medlem

Astro's Playroom - Tog sista trophy igår så nu blir det att ge sig på nästa spel.
Riktigt bra och visar verkligen kontrollen och dess funktioner. Kanske om några år anses det inte lika bra när alla spel gör detta bättre men just nu så är jag sjukt imponerad av både spelet och kontrollen p.g.a. hur det implementeras.
Gillar referenserna till andra spel som visas upp.
4/5 (Som tech-demo och ett riktigt PS5 test 5/5)

Funderar på Uncharted: The Nathan Drake Collection - Således starta med Uncharted 1, för sedan 2 och 3.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

Too Human (Xbox 360 via Xbox One S)
Ett action rpg med dna från Eternal Darkness, Mass Effect och Halo. Svårt beroendeframkallande i några timmar, men med väl många buggar och nedlagd onlinefunktionalitet. Hoppas på mer från Silicon Knights. Betyg 3/5 Fallagenomgolvetialloändlighetsåmanmåstestartaommoments.

Medlem

Klarade Demon's Souls här om dagen.

Ger det 4/5 Souls i betyg.

Medlem

Star wars Jedi: fallen order
Vad blir det om man korsar Uncharted med Sekiro i star wars tema? Jo detta!
Bästa star wars spelet jag kört. Dock lite tamt på många plan, märks att detta var ett experiment som tur nog blev väldigt lyckat så att det blir en uppföljare.
Tror nästa spel har stor utvecklingspotential.

4/5

Det mest minnesvärda är flashback till order 66 och vader i slutet, som gav rysningar. Annars ett underhållande spel att slåss i


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Persona 5 Royal (PS4)

signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Inaktiv

South Park: Stick of Truth (PC)

3/5, klarade spelet på drygt 11h med rätt många sidouppdrag inräknade.

Som nämnts spelade jag på PC med mus och tangentbord men skulle rekommendera att köra med kontroll istället. Även om det fungerade bra för mig så är jag övertygad om att upplevelsen hade varit bättre med kontroll.

Medlem

Senaste spelet var A Way Out, riktigt trevligt spel!
7/10 i mitt tycke


signatur

Lycka är jävligt överskattat, man får vara nöjd man är glad ibland.
-Gunvald Larsson

Medlem

YS VIII - Lacrimosa of Dana.
Många har missat YS-serien.
Personligen är det en serie som jag har spelat sedan början och alltid längtat efter nästa.
Nu väntar jag på Februari så att IX släpps här.
Dock har VIII fokuserat mer på fight och mindre på pussel än vanligt. Lite tråkigt.
Annars kan man jämföra det med Zelda.
Olika grottor har olika saker som man behöver för att komma vidare. En handske för att klättra, tunga skor för att vara i vatten osv.
Ska du hoppa in i YS lite snabbt så kolla på VII

Inaktiv

Far Cry: New Dawn (PC)

2/5, spelet kördes genom på ca 10h.

Extremt medioker och tunn handling. Världen är inget att ropa hej över då den är väldigt ytlig. Synd då jag personligen tycker att Far Cry 5 var ett av de bättre spelen i serien. Mitt intryck är att det känns väldigt stressat, stor bana med extrem liten variation och liv.

Medlem

Lone Echo
Bra storybaserat spel. Lite väl "hålla i handen" då man blir vägledd i alla problemlösningar. "VR-Nybörjaren" har mer ut av spelet än "Veteranen" i det fallet.
Bra story som man inte bör missa oavsett.
Ser fram emot uppföljaren.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Flakmonkey

MediEvil Remake till PS4. En riktig remake då de inte bara höjt upplösningen. Skulle likställa det med Crash och Spyro-remakesen men inte på samma nivå som Residen Evil 2. Iom att det är en trogen remake så har den båda samma styrkor och svagheter där tyvärr svagheterna nog är ännu tydligare idag än vad de var när spelet släpptes. Dåliga kameravinklar och taskigt plattformande är det som tar emot mest men på det stora hela tycker jag inte att det förstör upplevelsen till en sådan grad att det inte går att rekommendera. Humorn och den okomplicerade 90-talsspelmekaniken väger upp mer än väl.

3 av 5

Medlem

Mile Morales.

Snyggt, mjukt, grymma animationer, feta strider.

Gillar Miles och hans nya krafter. Han särskiljer sig från Spiderman och striderna får nytt djup.

Inte så lång speltid, ca 8 timmar för huvudstoryn och några timmar till om man vill ta hundra procent.

Körde på 60 fps hela vägen så har ej avnjutit 4k och RT.

3/5.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Skriv svar