Reboot på Resident Evil-filmerna i görningen

Robot
Reboot på Resident Evil-filmerna i görningen

Vill ta sig an de första spelen på ett mer varsamt sätt.

#film, #reboot, #resident-evil


Medlem

Oj spännande!! De va för bövelen på tiden någon blev lite seriös med denna sköna serie!

Avstängd

Jag tyckte att Resident Evil filmerna påminde ändå en, en del om spelen.
Kanske inte alla detaljer.

Men. När jag såg Resident Evil(första filmen) tyckte jag att det fanns inslag från spelen.
Och jag var ganska nöjd med det jag såg.

Medlem

Total katastrof när det kommer till castingen...
Jisses.
Dom borde hålla sig till animerade resident evil filmer
Resident Evil: Degeneration
Resident Evil: Damnation
Resident Evil: Vendetta
Är så himla bra

https://m.imdb.com/title/tt6920084/fullcredits/cast?ref_=m_tt...

(if you go woke, you will go broke)


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

MEG
Medlem

Hoppas att det blir bra, men spel till film brukar inte bli så lyckade...tyvärr


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Skulle de inte göra en serie på Netflix? Första filmen är väl helt okej men resten är ju katastrofala. Helt urspårat.

Avstängd
Skrivet av Shazam:

Skulle de inte göra en serie på Netflix? Första filmen är väl helt okej men resten är ju katastrofala. Helt urspårat.

Svårt för att hålla med.
Resident Evil 2(filmen).

Där fanns nemesis om jag inte minns fel.
De kan väl inte påminna för mycket om spelet.

Vill du att det ska ta 2h innan dem öppnar en dörr(som i spelet). Eller?

Medlem

Ja gör om gör rätt. Första filmen var helt ok och så tror jag det var den 3e jag tyckte var ok också, den som hade zombies som faktiskt såg rätt välgjorda ut kosmetiskt. Då de stönades med att inte numrera filmerna så har jag ingen koll på vem som är vem men överlag är de här filmerna galet dåliga.

Skrivet av MEG:

Hoppas att det blir bra, men spel till film brukar inte bli så lyckade...tyvärr

hå hå ja ja.. första mortal kombat! Grym spel till film om än cheesiga effekter idag


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Vore schysst om de kunde få ihop en serie med filmer som täcker de 3 första spelen!


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Det var det här jag hoppades de tidigare filmerna skulle vara, kanske kan bli en fullträff den här gången?

Medlem

Vi får se om de "gör rätt", för det kanske inte går hem hos det vanliga jänkarfotfolket som inte vet vad RE är och därmed inte anses lukrativt.
Sist men inte minst, hoppas att det inte blir en netflix-filter på karaktärerna.

Medlem
Skrivet av PelvisPresley:

Vi får se om de "gör rätt", för det kanske inte går hem hos det vanliga jänkarfotfolket som inte vet vad RE är och därmed inte anses lukrativt.
Sist men inte minst, hoppas att det inte blir en netflix-filter på karaktärerna.

Leon har fått den behandlingen


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Alltid varit svag för första RE-filmen. Hoppas det blir lugnare och mer stämningsfullt nu.

Medlem

Slipper man bara Rodriguez så är jag nöjd.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Querth:

Det var det här jag hoppades de tidigare filmerna skulle vara, kanske kan bli en fullträff den här gången?

Jag minns att jag tänkte när jag såg första filmen, "hur svårt kan det vara att följa storyn från spelet?"
Väldigt svårt tydligen. Silent Hill... (kommer nog en reboot där också längre fram)

Såg om ettan och tvåan nu. Det är frustrerande. Nån enstaka scen och miljö känns som Resident Evil, sen blir det för mycket action och ryckiga scener. Då är atmosfären som bortblåst.

Medlem

Gillade de första två filmerna i filmserien, men sedan ballade det ur, värre och värre för varje film tills det bara blev helt osebart.


signatur

I drank what?

Wow

Va super niCe , dä ä nått som ja inte fatta varför de inte gjort tidigare ba!


signatur

"In To The Void "

Medlem

Kollade på Imdb nu, och tyvärr

så finns karaktärer med i filmen, som dyker upp först i Resident Evil 2. Inte lovande, då man befarar en soppa liknande Silent Hill-filmen.

1
Skriv svar