Amazon lägger ner sin impopulära F2P-shooter Crucible

Robot
Amazon lägger ner sin impopulära F2P-shooter Crucible

E-handeljättens tredjepersonsskjutare lyckades inte slå sig in i segmentet.

#Amazon, #Crucible, #nyhetstips


Medlem

Inte spelat, men efter den videon är jag lika glad för det. Btw, snacka om vek plagiering av Quake loggan >_<

Medlem

Allt Amazon rör i spelväg blir till skit. Dom har misslyckats GROVT med alla sina spel hittills. New World kommer inte vara ett undantag heller, det absolut sämsta MMOt jag någonsin spelat. Det kommer inte överleva mer än en vecka för mainstream crowden, det spelar ut sig som ett MMO från början av 2000-talet, eller ja sämre enligt mig, helt galet att dom inte lagt ner det projektet.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Allt Amazon rör i spelväg blir till skit. Dom har misslyckats GROVT med alla sina spel hittills. New World kommer inte vara ett undantag heller, det absolut sämsta MMOt jag någonsin spelat. Det kommer inte överleva mer än en vecka för mainstream crowden, det spelar ut sig som ett MMO från början av 2000-talet, eller ja sämre enligt mig, helt galet att dom inte lagt ner det projektet.

Jag tyckte om new world och förbeställt
Tyckte det var riktigt frächt mmo som inte var som alla andra

Medlem

Lite fint att dom ger pengarna tillbaka iallafall.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Jag tyckte om new world och förbeställt
Tyckte det var riktigt frächt mmo som inte var som alla andra

Samma här - men jag hittade ingenstans jag kunde få plåtlådan skickad till Sverige.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

FM-guru
F.d. Sisyr

Aldrig ens hört talas om det, tbh. Någonstans där ligger väl ett av problemen också.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Jag tyckte om new world och förbeställt
Tyckte det var riktigt frächt mmo som inte var som alla andra

Skrivet av Ankh:

Samma här - men jag hittade ingenstans jag kunde få plåtlådan skickad till Sverige.

Vad tyckte du om med det? Vad var fräscht enligt ditt tycke? Jag har otroligt svårt och större delen av alla jag pratat med som haft alpha eller varit delaktig när det var öppet för alla för att förstå vad som är så bra med New World, det finns ingen end game content och det finns knappt content medans man levlar, och PvPn är förmodligen den sämsta PvPn jag någonsin har tagit del av. Så är oerhört nyfiken över vad som är nytt och fräscht med New World från folk som faktiskt tycker det :p. Alla som verkar gilla det är MMO-starved, fått för mycket av WoW, Destiny etc och har tusentals timmar och försöker desperat hitta något som är nytt.

Medlem

Bästa spelet ever

Medlem

Detta var inget vidare men new world är riktigt fränt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Prixm:

Vad tyckte du om med det? Vad var fräscht enligt ditt tycke? Jag har otroligt svårt och större delen av alla jag pratat med som haft alpha eller varit delaktig när det var öppet för alla för att förstå vad som är så bra med New World, det finns ingen end game content och det finns knappt content medans man levlar, och PvPn är förmodligen den sämsta PvPn jag någonsin har tagit del av. Så är oerhört nyfiken över vad som är nytt och fräscht med New World från folk som faktiskt tycker det :p. Alla som verkar gilla det är MMO-starved, fått för mycket av WoW, Destiny etc och har tusentals timmar och försöker desperat hitta något som är nytt.

Jag håller med dig att new world inte var speciellt bra. Men man får ju också tänka att det inte är klart på många många år. Förvånad om det släpps innan 2022 så antagligen kommer det läggas ner innan dess... Känns oerhört dumt att förboka ett spel så tidigt i det skicket. Sista betan ska väl vara om typ 8 månader.

Medlem
Skrivet av robbis:

Jag håller med dig att new world inte var speciellt bra. Men man får ju också tänka att det inte är klart på många många år. Förvånad om det släpps innan 2022 så antagligen kommer det läggas ner innan dess... Känns oerhört dumt att förboka ett spel så tidigt i det skicket. Sista betan ska väl vara om typ 8 månader.

Huh? Det kommer ut till våren nästa år

Medlem
Skrivet av Prixm:

Vad tyckte du om med det? Vad var fräscht enligt ditt tycke? Jag har otroligt svårt och större delen av alla jag pratat med som haft alpha eller varit delaktig när det var öppet för alla för att förstå vad som är så bra med New World, det finns ingen end game content och det finns knappt content medans man levlar, och PvPn är förmodligen den sämsta PvPn jag någonsin har tagit del av. Så är oerhört nyfiken över vad som är nytt och fräscht med New World från folk som faktiskt tycker det :p. Alla som verkar gilla det är MMO-starved, fått för mycket av WoW, Destiny etc och har tusentals timmar och försöker desperat hitta något som är nytt.

Temat är unikt
Combat är real time och kul
Mycket gathering and crafting som var riktigt avslappnad och kul att hålla på med
Kändes som en levande värld som man gick igenom med andra
Var riktigt spännande att utforska saker
Älskar grafiken i spelet

KoP
Medlem

Så går det när man försöker slå sig in på spelmarknaden med endast dollartecken i ögonen och inte lägger någon själ i det man gör.

Har aldrig gillat amazon och kommer aldrig gilla dom. Megapamp som dammsuger marknaden och slår ut mindre aktörer.

Medlem

Haha, sjunk ner i förtvivlan, multiplayer-adel! För varje förlust ni lider växer sig singleplayer och co-op-upproret sig starkare!

Medlem
Skrivet av Karmak:

Huh? Det kommer ut till våren nästa år

Nej nästa beta är är planerad till våren 2021 "As a result, we will be changing our launch date - and correspondingly, our final beta test - to spring 2021." står inget om hur länge den är planerad att vara. Och med tanke på spelet stadie just nu skulle jag säga att den kommer pågå lååång tid. Spelet är ju helt trasigt.

Medlem

Både Google och Amazon borde ha satsat på var sin konsol först och byggt ut den med sin streaming tjänst.

Medlem
Skrivet av robbis:

Nej nästa beta är är planerad till våren 2021 "As a result, we will be changing our launch date - and correspondingly, our final beta test - to spring 2021." står inget om hur länge den är planerad att vara. Och med tanke på spelet stadie just nu skulle jag säga att den kommer pågå lååång tid. Spelet är ju helt trasigt.

Det står på new worlds egna sida.. ”launch spring 2021”...

Medlem

Aldrig hört talas om spelet.

Medlem

Varje gång jag läser ordet "impopulär" drar tankarna till den här pärlan 😄🙃

Medlem

Även om jag inte är ett fan av Amazon så får man ge dem cred för att de ger full återbetalning.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Både Google och Amazon borde ha satsat på var sin konsol först och byggt ut den med sin streaming tjänst.

Nej, stadia flyter ju riktigt fint nu. Varför bygga en konsol när det inte behövs. Microsoft har ju sagt att de skiter i hur mycket xboxen säljer nu för den är inte första prio.

Medlem

Spelad det en del när man kunde och det var roligt men det kändes som att grunden var för krånlig att förstå.
Ta exempel League of Legends där grunden är enkel där man ska pusha torn och sedan förstöra huvud byggnaden
Medans här var det inte lätt att förstå vad det var man skulle göra. Var ofta folk var någon helt annanstans när det var poäng dags och visste inte vad som händer.

Tror att spelet skulle vara bra om grunden var enklare eller om dom hade en enkel tutorial som förklarade bra.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Nej, stadia flyter ju riktigt fint nu. Varför bygga en konsol när det inte behövs. Microsoft har ju sagt att de skiter i hur mycket xboxen säljer nu för den är inte första prio.

Varför tror du att Stadia flyter nu? Ingen använder det, längre. Mindre tryck bättre flyt. Men hade Google släppt det som en konsol först och haft streaming som boost hade det inte floppat.

Medlem
Skrivet av deezel:

Inte spelat, men efter den videon är jag lika glad för det. Btw, snacka om vek plagiering av Quake loggan >_<

Ja vafan det ar ju Quake 3 arena loggan fast vänd 60 grader och blå. Jävla muppar

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Varför tror du att Stadia flyter nu? Ingen använder det, längre. Mindre tryck bättre flyt. Men hade Google släppt det som en konsol först och haft streaming som boost hade det inte floppat.

Jag använder det och det funkar skitbra, Det är nog en hel del som kör det ändå. Tycker du ska prova det innan du kallar det för flopp.

1
Skriv svar