Uppgift – Kingdom Come: Deliverance blir film eller tv-serie

Robot
Uppgift – Kingdom Come: Deliverance blir film eller tv-serie
Medlem

Ja jävlar, det gillar vi! Mitt GOTY 2018 och top 5 genom alla tider, det kan bara bli bra!

Medlem

Ja tack! Världens mysigaste spel, påtagliga prestandaproblem till trots!

Medlem

Fantastiskt spel.

Medlem

Hoppas att de verkligen lägger lika mycket tid på rustningar, vapen och miljöer som spelutvecklarna gjorde.

Medlem

Jag var oerhört fast i det ett tag, men det var innan jag fattade att det fanns en tränare. Jag spelade skitlänge med väldigt dålig stridsförmåga och då var det ju väldigt utmanande och spännande. Sen efter att jag träffade tränaren så blev det ju att man tränade sig till en ostoppbar mördarmaskin och så försvann utmaningen. Började tycka synd om fienderna tack vare kombinationen realistiska strider + total överkörning. Det gick också väldigt snabbt att man hittade optimal utrustning. Hade önskat lite mer strävan efter mer endgame-aktig utrustning.

Medlem

Jag lirade det i ett par dagar men strulet med prestanda gjorde att jag lade ner det. Fy tusan vad dåligt optimerat på PC.

Medlem

En serie hade varit riktigt grymt, och gärna med Tom McKay som gav både ansikte och röst till Henry.

Medlem

Hoppas det blir av! Väldigt intressant setting.

Medlem

Jag kan inte förstå vad som fått dom att försöka göra en tv-serie eller film av spelet?

Jag kanske är en minoritet, men jag tyckte att storyn/berättelsen var helt enkelt dålig och oengagerande, och de flesta karaktärerna och interaktionerna med dem var antingen supergeneriska eller riktigt pinsamt dåligt skrivna. Det finns såklart ett par undantag, t.ex. adelsgrabben man blir kompis med var förvånande väl skriven i början.

Det fina i spelet var ju snarare var ju atmosfären i världen och spelmekaniken, som var ruskigt bra (tills man blev nästan odödlig med gudomliga rustningar och överlevlande).

Men jag förstår inte hur man skulle kunna konvertera spelets innehåll till en någorlunda intressant film eller TV-serie.
Kanske om man klipper ut 99% av spelet, behåller de stora dragen av berättelsen, och fyller ut den med en massa innehåll som inte nödvändigtvis har någonting med spelet att göra...

Medlem

Nej tyvärr... Politisk korrekthet kommer sabba detta.

Medlem
Skrivet av ompalompa:

Jag kan inte förstå vad som fått dom att försöka göra en tv-serie eller film av spelet?

Jag kanske är en minoritet, men jag tyckte att storyn/berättelsen var helt enkelt dålig och oengagerande, och de flesta karaktärerna och interaktionerna med dem var antingen supergeneriska eller riktigt pinsamt dåligt skrivna. Det finns såklart ett par undantag, t.ex. adelsgrabben man blir kompis med var förvånande väl skriven i början.

Det fina i spelet var ju snarare var ju atmosfären i världen och spelmekaniken, som var ruskigt bra (tills man blev nästan odödlig med gudomliga rustningar och överlevlande).

Men jag förstår inte hur man skulle kunna konvertera spelets innehåll till en någorlunda intressant film eller TV-serie.
Kanske om man klipper ut 99% av spelet, behåller de stora dragen av berättelsen, och fyller ut den med en massa innehåll som inte nödvändigtvis har någonting med spelet att göra...

Ja.. Det finns verkligen inget unikt med spelets story eller värld.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Nej tyvärr... Politisk korrekthet kommer sabba detta.

Haha ja. Om Netflix får chansen är det sannolikt att vi kommer att få se afrikaner, kineser och marsianer i 1200-talets Böhmen 😂 Givetvis med det obligatoriska homosexuella paret.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Haha ja. Om Netflix får chansen är det sannolikt att vi kommer att få se afrikaner, kineser och marsianer i 1200-talets Böhmen 😂 Givetvis med det obligatoriska homosexuella paret.

Spelet fick ju kritik för brist på mångfald. Det "kan" ju ha funnits afrikanska besökare i området... (även om det inte finns bevis för det).

https://www.eurogamer.net/articles/2018-02-20-kingdom-come-de...

Om Netflix lyckas få kung Arthur Pendragon att bli afroamerikan/anglo-indisk så lyckas de nog få in marsianer i medeltida Brehmen.

(Förrtidens Hollywood lyckades iofs få Jesus att bli svensk, men ett "fel" rättar inte till ett annat..)


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av floke:

Spelet fick ju kritik för brist på mångfald. Det "kan" ju ha funnits afrikanska besökare i området... (även om det inte finns bevis för det).

https://www.eurogamer.net/articles/2018-02-20-kingdom-come-de...

Om Netflix lyckas få kung Arthur Pendragon att bli afroamerikan/anglo-indisk så lyckas de nog få in marsianer i medeltida Brehmen.

(Förrtidens Hollywood lyckades iofs få Jesus att bli svensk, men ett "fel" rättar inte till ett annat..)

De som klagar på brist på mångfald har uppenbarligen noll koll på etniciteter. I spelet stöter man på mängder av icke-vita personer, nämligen kumanerna. Dessa är ett centralasiatiskt turkfolk och således snarare "gula" än "vita" enligt den gamla (förlegade) tredelade rasindelningen.

Medlem

Vore kul att se en film med zulukrigare med blont hår, asiatiskt utseende eller indianer som krigare.

Medlem
Skrivet av Popski:

De som klagar på brist på mångfald har uppenbarligen noll koll på etniciteter. I spelet stöter man på mängder av icke-vita personer, nämligen kumanerna. Dessa är ett centralasiatiskt turkfolk och således snarare "gula" än "vita" enligt den gamla (förlegade) tredelade rasindelningen.

Märkligt sånt här.

Recensionen jag länkade till tar upp kumanerna, men det var tydligen inte nog.
Har dessutom aldrig hört dessa gnällspikar klaga på att det är brist på mångfalld i Bollywood eller inom den kinesiska filmindustrin där det ju är extremt homogent rent etniskt...
Den västerländska kulturen är ju typ den mest mångfaldsrika på planeten, ändå är det den det gnälls mest på. Att det är mest "vitt" i medeltida Brehmen är lika konstigt som att det är mest japaner i ett spel som utspelar sig i feodala Japan...


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av floke:

Märkligt sånt här.

Recensionen jag länkade till tar upp kumanerna, men det var tydligen inte nog.
Har dessutom aldrig hört dessa gnällspikar klaga på att det är brist på mångfalld i Bollywood eller inom den kinesiska filmindustrin där det ju är extremt homogent rent etniskt...
Den västerländska kulturen är ju typ den mest mångfaldsrika på planeten, ändå är det den det gnälls mest på. Att det är mest "vitt" i medeltida Brehmen är lika konstigt som att det är mest japaner i ett spel som utspelar sig i feodala Japan...

Varken Kina eller Indien är i närheten av att vara etniskt homogena. Båda länderna är väldigt stora och hem åt väldigt många olika etniciteter, som inte nödvändigtvis är nära släkt. Bara för att vissa västerlänningar tycker alla kineser/indier ser likadana ut så behöver det inte betyda särskilt mycket. Däremot är det knappast nedlusat med européer eller afrikaner i deras filmer, av förklarliga skäl.

Med det sagt så är etnicitetsgnället på Kingdom Come bara trams. Böhmen (inte Brehmen) var förvisso inte etniskt homogent på 1400-talet, men särskilt många afrikaner eller asiater (kumanerna undantaget) bodde knappast i området. Det rörde sig snarare om olika slaviska folk samt tyskar tyskar och ungrare.

Ghost of Tsushima hade (borde) kunnat vara mer etniskt heterogent. Mongolernas invasionsarmé bestod nämligen främst av icke-mongoler. Kineser och koreaner stod för mer än hälften av manskapet.

1
Skriv svar