Molnsparade Xbox 360-spel kan gratis flyttas till nya Xbox

Robot
Molnsparade Xbox 360-spel kan gratis flyttas till nya Xbox
Medlem

Säga vad man vill men de sköter detta riktigt fint.

NuZ
Testpilot

MS gör mycket rätt nu för kunderna


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Dex
Medlem

Microsoft gör verkligen mycket bra nu! Men det lite tråkiga bara (om man nu tvunget ska leta upp något tråkigt) är att typ 99% av allt som kommer från Microsoft nu handlar bara om bakåtkompatibilitet. Hade varit lite kul om dom hade pratat om lite next-gen också!

Medlem

Bra att de försöker vinna tillbaka förtroende igen från oss kunder. Nu ser man fördelen med att ha liknande arkitektur istället för Sonys specialanpassade CPU/gpuer.

Jag hoppas nu precis som Dex20 att de kommer visa lite nya spel också så XSX inte bara blir en upphottad X360 konsol. 😊

Medlem

Om jag inte haft en gaming pc skulle jag valt XSX framför PS5 den här generationen.

Redaktör
Skrivet av dex20:

Microsoft gör verkligen mycket bra nu! Men det lite tråkiga bara (om man nu tvunget ska leta upp något tråkigt) är att typ 99% av allt som kommer från Microsoft nu handlar bara om bakåtkompatibilitet. Hade varit lite kul om dom hade pratat om lite next-gen också!

Ja, jo, nya storspel hade varit mer spännande. Men det är nog rent krasst så att gamla spel får fylla luckan tills de nya spelen kommer. Och ser man tillbaka på tidigare generationssskiften så brukar det ju vara ganska glest med nya storspel, det tar alltid ett tag. Så det här skiftet kan bli lite skönare, när både Xbox och Playstation har fenomenala möjligheter att köra gamla spel på de nya konsolerna.


signatur
Inaktiv

Jag tycker det är riktigt bra att man äntligen satsar på detta. Som pc-spelare är man ju van att alla 100-tals spel i exempelvis Steam bara fortsätter fungera efter uppgraderingar av hårdvara. Visst suktar man efter att få se något som känns riktigt Next gen (hittills tycker jag ingen har visat något intressant) men jag återgår någon gång varje år till guldklimpar som Dragon Age origins, Mass Effect, the Witcher eller civilization. Så i brist på next gen titlar finns det iaf något att spela på den nya fina hårdvaran

Dex
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, jo, nya storspel hade varit mer spännande. Men det är nog rent krasst så att gamla spel får fylla luckan tills de nya spelen kommer. Och ser man tillbaka på tidigare generationssskiften så brukar det ju vara ganska glest med nya storspel, det tar alltid ett tag. Så det här skiftet kan bli lite skönare, när både Xbox och Playstation har fenomenala möjligheter att köra gamla spel på de nya konsolerna.

Ja precis. Jag förstår helt klart att både dom och Sony mest pratar om bakåtkompatibilitet just nu då där inte är så mycket nya next-gen spel att prata om

Som du säger så tror jag inte att jag kan minnas en enda stor titel som kom på lansering till en ny konsol så här på rakarm. Det brukar ju ta lite tid att utveckla dom.

Men man får verkligen ge credit till Microsoft här då dom har gjort ett väldigt bra jobb med bakåtkompatibilitet så här långt!
Även Sony har gjort det bra med kompatibiliteten till PS4, men Microsoft har tagit steget längre!

Men nu tycker jag Sony får visa upp lite mer Horizon, GoW eller FF16 och Microsoft gott kan visa upp lite av sina nya titlar som börjar närma sig

Avstängd
Skrivet av NuZ:

MS gör mycket rätt nu för kunderna

Skulle hellre sett att dom slopar gold-kravet för free2play spel istället.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Skulle hellre sett att dom slopar gold-kravet för free2play spel istället.

Har du Gold i nu i dagsläget?

Du har inte funderat på att uppgradera till Game Pass då (finns riktigt bra erbjudanden mellan varven)?

Sedan kan jag förstå Goldkravet (och motsvarigheten hos Sony) för just serverhostade spel (kostar ju en hel del att drifta).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Avstängd
Skrivet av martinot:

Sedan kan jag förstå Goldkravet (och motsvarigheten hos Sony) för just serverhostade spel (kostar ju en hel del att drifta).

Läs gärna hela mitt inlägg.
Gold-kravet för free 2 play spel och free weekends.

Kör för tillfället Psnow istället för gamepass. Fler spel att välja på och inga early access titlar


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Läs gärna hela mitt inlägg.
Gold-kravet för free 2 play spel och free weekends.

Kör för tillfället Psnow istället för gamepass. Fler spel att välja på och inga early access titlar

??

Så du kör inte Gold idag alls?


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Avstängd
Skrivet av martinot:

??

Så du kör inte Gold idag alls?

Nope. Har pensionerat min One S


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Nope. Har pensionerat min One S

Aha. Festligt att du klagar på priset på något som du varken använder eller betalar för.

Men fint att du visar sådan omtanke för de som spelar på Xbox.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Avstängd
Skrivet av martinot:

Aha. Festligt att du klagar på priset på något som du varken använder eller betalar för.

Men fint att du visar sådan omtanke för de som spelar på Xbox.

Festligt att du klagar på någons åsikt om Goldkravet för free2play spel.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Konsumentvänligt som vanligt från MS. Ser allt mer fram emot nästa generation.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Checker:

Skulle hellre sett att dom slopar gold-kravet för free2play spel istället.

Jo de vore nått. Fortnite är ju gratis och kräver inte ps+ t.ex

Tror dock att Gold kommer försvinna närmsta åren. Ingår ju i gamepass så de kommer nog gå den vägen. Game pass eller inte online. Eller så blir det som på ps+ att vissa f2p titlar blir just det. F2p


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

NuZ
Testpilot
Skrivet av martinot:

Aha. Festligt att du klagar på priset på något som du varken använder eller betalar för.

Men fint att du visar sådan omtanke för de som spelar på Xbox.

Skrivet av Checker:

Festligt att du klagar på någons åsikt om Goldkravet för free2play spel.

Ska vi kriga i spel istället?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Men ni'rå??!?!?

Medlem

Steg 1. Lägg till betalning för något som borde vara gratis.

Steg 2. Ta bort betalningskrav.

Steg 3. Få beröm från alla fanboys

Medlem
Skrivet av NuZ:

Tror dock att Gold kommer försvinna närmsta åren. Ingår ju i gamepass så de kommer nog gå den vägen. Game pass eller inte online.

Jag hoppas verkligen inte att jag kommer behöva betala för Game Pass bara för att jag vill spela exakt ett (1) spel online, känns illa nog att betala för Gold för det. Fast för Gold får jag i alla fall spel jag får behålla inkluderat.

Ambassadör
Xbox

Att flytta saves mellan generationer så där är väldigt trevligt. Det är mycket prat om bakåtkompatibilitet från alla håll, men det är ju faktiskt en big deal för väldigt många.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ska vi kriga i spel istället?

Japp, men grabben krigar på PlayStation, så har ingen användning av Gold (fast han önskar att det är gratis)

Skrivet av Mortaigne:

Att flytta saves mellan generationer så där är väldigt trevligt. Det är mycket prat om bakåtkompatibilitet från alla håll, men det är ju faktiskt en big deal för väldigt många.

Japp, håller med helt (för att lämna off-topic-saker som Gold).

Riktigt både smart och trevligt. Blir smidigt att hoppa mellan olika generationers konsoler.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

1
Skriv svar