PUBG får en ny, ”dynamisk” vulkankarta

Robot
PUBG får en ny, ”dynamisk” vulkankarta
Medlem

Spelar någon pubg längre?

Flera minuter för att komma in i en rankad match, eller hamna med en jävla massa bottar...

Detta spelet är helt dött nu

Medlem
Skrivet av totte1015:

Spelar någon pubg längre?

Flera minuter för att komma in i en rankad match, eller hamna med en jävla massa bottar...

Detta spelet är helt dött nu

Minst 1år sen jag spelade sist.
när jag skaffade det så tyckte jag det var kul, spelade ganska ofta. Det han släppas en ökenkarta och en djungelkarta som jag inte spelade så mycket var nog där jag slutade.
vet inte varför egentligen men det var nog inte lika kul som i början.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag brukar köra squad med randoms då och då. Tycker man väldigt ofta får spela med vettigt folk. Har flera gånger hamnat med svenskar, man inser att alla bryter på svengelska och går sen över till att prata svenska Men även med engelsktalande tycker jag nivån är bättre nu än innan, med nivån så menar jag väl mognadsnivån. Att folk vill köra ihop och försöka vinna.

PUBG är fortfarande riktigt kul tycker jag. Men är ju allra roligast när rundan går bra förstås, dör man 10 sek efter man landat med fallskärmen är det ju inte så jävla kul

Medlem

Spelade PUBG som en galning när det kom. Men när jag testar att spela det nu för tiden så lider jag utav hur segt det är, som att spela i sirap.

Medlem

Slutade spela eftersom grupperna med randoms sög, och jag är hemskt dålig ensam. Men när man spelar men en bra grupp är det ren magi.


signatur

I drank what?

Farornas Konung

Köpte spelet för 6-7 månader sedan, spelade 30 minuter och begärde efter det pengarna tillbaks.
Tyckte det kändes otroligt oresponsivt och långsamt.

Medlem

PUBG är riktigt skoj med polarna men spelet känns ganska dött ändå. Jag menar när servrarna innehåller en hel del botar även på kvällar och helger så spelarbasen är minst sagt låg.

Ranked var kul i början men varje match är i princip samma. Hoppa mer eller mindre ensam i en av de större städerna. Ingen dör, inget att skjuta på förens fas 3 och då dör 70% av servern på väg in i cirkel. Därefter ligger ett gäng solos och väntar på att andra ska "gå bort sig" för att inte åka ut och få mindre poäng.

Medlem
Skrivet av IMSG:

PUBG är riktigt skoj med polarna men spelet känns ganska dött ändå. Jag menar när servrarna innehåller en hel del botar även på kvällar och helger så spelarbasen är minst sagt låg.

Det är väl uppsatt så att det alltid är minst 20% bottar i en runda. Är det dåligt med spelare ökar antalet bottar. Är det många spelare så stannar det på 20% och så blir det fler parallella rundor istället.

Jag har spelat en del solos och duos ett tag och för det mesta ligger det på minivinivån 20% om man kör "Quick join". Låser man mot en specifik karta kan det bli mer däremot.

Är man fundersam på antalet bottar så går det att se i efterhand på externa sidor som till exempel pubglookup.com.

Medlem
Skrivet av jawik:

Det är väl uppsatt så att det alltid är minst 20% bottar i en runda. Är det dåligt med spelare ökar antalet bottar. Är det många spelare så stannar det på 20% och så blir det fler parallella rundor istället.

Jag har spelat en del solos och duos ett tag och för det mesta ligger det på minivinivån 20% om man kör "Quick join". Låser man mot en specifik karta kan det bli mer däremot.

Är man fundersam på antalet bottar så går det att se i efterhand på externa sidor som till exempel pubglookup.com.

Ahaa, där ser man! Killgissade på att det fylldes på efter att riktiga spelare joinat men det förklarar saken. Tack för infon.

Medlem

Har spelet gratis med Stadia Pro sen ett tag tillbaka. Gött att slippa fuskare och bottar är ju free kills, men spelar inte överdrivet mycket.

Inaktiv
Skrivet av totte1015:

Spelar någon pubg längre?

Flera minuter för att komma in i en rankad match, eller hamna med en jävla massa bottar...

Detta spelet är helt dött nu

I princip vad @Molotov skrev. Har nog inte rört PUBG alls senaste 3 månaderna och innan dess bara startat för att prova nån ny map eller spelläge.

Medlem
Skrivet av MuminPappan:

Har spelet gratis med Stadia Pro sen ett tag tillbaka. Gött att slippa fuskare och bottar är ju free kills, men spelar inte överdrivet mycket.

Spelar du med stadia controller? Isf går det ställa om siktknappen så man inte behöver dubbelklicka siktet?

Medlem

Jag är fortfarande lite ledsen för att Arma3-modden dog ut när PlayerUnknown valde att släppa separat. Fastnade aldrig, kändes alldeles för arcadigt och kartorna var trånga. Hoppas att folk hittar tillbaka till Arma3-modden istället. Kul ändå för dom som spelar att det fortfarande underhålls och kommer nytt material!


signatur

Man skulle ha två hjärnor så att man kunde sabba den ena

Medlem

Jag tycker fortfarande det är någorlunda underhållande. Nya maps är alltid välkommet!


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem
Skrivet av totte1015:

Spelar någon pubg längre?

Flera minuter för att komma in i en rankad match, eller hamna med en jävla massa bottar...

Detta spelet är helt dött nu

Nepp! Ingen! 0 spelare!

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Spelar du med stadia controller? Isf går det ställa om siktknappen så man inte behöver dubbelklicka siktet?

Ja, jag använder både stadia kontrollen och mus/ tangentbord beroende om jag sitter vid datorn eller TVn. Var ett tag sen jag spelade nu så minns inte hur det var med siktet, men har för mig att det gick ändra endel🤔

Medlem
Skrivet av totte1015:

Spelar någon pubg längre?

Flera minuter för att komma in i en rankad match, eller hamna med en jävla massa bottar...

Detta spelet är helt dött nu

Jag tycker inte spelet är dött på långa vägar. Däremot är det ett faktum att den aktuella spelarbasen numera är avsevärt mindre jämfört med när spelet slog igenom. Vilka andra spel har lyckats med bedriften att behålla majoriteten av spelarbasen efter 3 år, förutom de allra största (CS, LoL, DoTA)?

Jag spelar flera gånger i veckan och det är sällan jag behöver vänta mer än en minut innan en match startar.
Personligen tycker jag att bottarna inte skaver så mycket som jag trodde att de skulle göra. Det blir som ett PvE-element som ibland får agera enkel måltavla för daily/weekly missions, och ibland introducerar ytterligare oförutsedda slumpmässiga element i strider mot andra riktiga spelare vilket ligger i linje med spelets övriga lätt slumpmässiga natur (loot, blåcirkel, crate drops).

Vad som är signifikativt, enligt mig, är att tillverkaren i kommande säsong tar bort flera spellägen, särskilt i EU. De har sina skäl men jag tror inte att det kommer få önskad effekt.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Spelar någon pubg längre?

Flera minuter för att komma in i en rankad match, eller hamna med en jävla massa bottar...

Detta spelet är helt dött nu

Är inte bottar baserat på sina skills?

Fragtjuv

Jag väntar fortfarande på en sprillans ny Öl-stream där ni lirar lite PubG


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Började lira igen förra helgen. Har ändå haft kul med det även om det ännu inte blivit någon chicken dinner...

Blev besviken när jag läste om bottarna... Men spelarbasen har väl sjunkit rejält senaste året.
Vilket är synd då PUBG är det BR-spel jag fastnat mest för pga hur det får mig att må när jag blir stressad och adrenalinet pumpar när man blir skjuten på etc!


signatur

Halo kompis!

1
Skriv svar