Delad bondeglädje i soffan – Stardew Valley ska få splitscreen-stöd

Robot
Delad bondeglädje i soffan – Stardew Valley ska få splitscreen-stöd

Det myspysiga bondespelet blir ännu myspysigare.

#ConcernedApe, #Stardew-valley


ELF
Medlem

Bra gjort där devs.
Inte den typen av spel jag skulle vilja ha splitscreen i, men allt för få spel har det. The more the merrier.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

NU blir jag glad! Split-screen-Co-op på Switchen med sambon, here we go! Precis vad detta spel behövde

Medlem

Ska spela igenom denna pärla när 1.5 landar. Blir antingen PC eller Switchen. Man kan inte spela på samma sparfil väl? Så man kan skifta konsol.

Medlem
Skrivet av Landelusen:

NU blir jag glad! Split-screen-Co-op på Switchen med sambon, here we go! Precis vad detta spel behövde

Jag hoppas få min fru att spela med mig


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Kul!

Skulle gärna se splitscreen på bilen, så att bägge två som sitter i framsätena kan spela samtidigt (men vet inte om man vågar hoppas på det).


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Avstängd

Har aldrig spelat detta lir så om någon kunde göra en snabb ELI5 åt mig och förklara vad det är som gör spelet så bra som det sägs.
Överväger dock starkt att köpa när denna patch släpps bara för att spela med frugan. Men skulle gärna vilja ha lite mer kött på benen först.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Checker:

Har aldrig spelat detta lir så om någon kunde göra en snabb ELI5 åt mig och förklara vad det är som gör spelet så bra som det sägs.
Överväger dock starkt att köpa när denna patch släpps bara för att spela med frugan. Men skulle gärna vilja ha lite mer kött på benen först.

TL;DR; är man ett fan av spel som Harvest Moon eller liknande så är detta utan tvekan det bästa spelet som släppts på länge i den genren.

I övrigt så är det för att det finns så mycket att göra. Du kan välja att städa upp på din gård, odla grönsaker och andra läskiga saker, ha boskap, klappa kaniner och kossor. Eller vara ute på äventyr, springa och slåss i grottor och leta efter uppgraderingar till vapen m.m. Sattsa på relationer med invånarna i byn etc etc. Det är en lifesimulator med en hel del intressanta fantasy element. Så gillar man inte sånna spel då är det inte mycket att bry sig om :D.

1
Skriv svar