Efter Heavy Rain, Detroit och Beyond – David Cage utesluter inte uppföljare

Robot
Efter Heavy Rain, Detroit och Beyond – David Cage utesluter inte uppföljare
Medlem

Hmm... Tycker själv ingen av spelen behöver en uppföljare, så måste nog avstå den här gången.

Edit: Men hade nog sett en prequel till Detroit.

Medlem

Fahrenheit är en av mina favorit spel genom tiderna. Men hellre ingen uppföljare än en som inte når orginalets nivå.

Open-world låter lockande, men det är just det linjära berättandet som jag gillar hos Quantic Dream.

It's not a lake, it's an ocean

Detroit: Become Human överraskade mig. Det påminner ju mycket om Heavy Rain rent spelmässigt men är så mycket bättre på alla sätt och vis. Grafiskt toksnyggt, fantastiskt röstskådespeleri och karaktärer som jag verkligen brydde mig om. Det satte sig i magen, särskilt i slutet. Men någon uppföljare behöver det egentligen inte. Kanske en prequel, som nämnts.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Även om jag tycker att Beyond two souls är bland det bästa jag spelat så känner jag att ändå att det kanske är bäst att lämna det ifred. Att en uppföljare skulle kunna stjälpa mer än hjälpa.

Medlem

Inge mer open-world tack, det finns tillräckligt med såna. Sedan så klarar jag mig från en uppföljare på dessa spel, gö något nytt.
Det skulle vara intressant med något spel av dem med större influenser från skräck.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Inge mer open-world tack, det finns tillräckligt med såna. Sedan så klarar jag mig från en uppföljare på dessa spel, gö något nytt.
Det skulle vara intressant med något spel av dem med större influenser från skräck.

Ja en skräcktitel från denna studio vore en kanonidé!

FM-guru
F.d. Sisyr

Nä, uppföljare behövs inte. Men om de har en bra idé på uppföljare till något av sina spel så är det väl bara att köra i vind.

Medlem

Älskar alla de där spelen och ser gärna ett till spel från samma studio. Vara vad det vara vill.... Kommer skaffa oavsett.

Medlem

Har spelat alla, grymt bra spel, Heavy Rain är ett av mina all time favorit spel. Men vill inte ha en uppföljare till något. Ser hellre ett helt nytt spel

Medlem

Det hade nog funkat med en uppföljare till Beyond two souls, de bygger ju trots allt upp till det i spelet. Riktigt bra spel allihop!

1
Skriv svar