Blade Runner-remastern skjuts upp till ett okänt datum
Den försvunna källkoden sätter käppar i hjulet för Nightdive Studios.
#Blade-runner-enhanced-edition, #Nightdive-studios
Wait, what!? Hade ingen aning om att Blade Runner gick att spela via ScummVM. Måste rota fram skivorna genast... samt köpa en extern läsare till min laptop 😄
Japp, funkade för mig på Windows 7 64-bit när jag körde om det för några år sedan, körde klart det utan problem.
Är det ens värt all möda?
Ja, får alla oss nostalginördar är det det. Westwoods spel, och det finns många av dem, är riktigt magiska.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Westwood gjorde många bra spel som Eye of the Beholder, Lands of Lore, Dune 2 (spelet som mer eller mindre skapade RTS genren även om jag anser att Starcraft kom att bemästra den) Command & Conquer, The Legend of Kyrandia och Blade Runner. Jag äger som sagt spelet redan men det finns absolut anledning att göra en sådan här remaster så att fler får ta del av detta mästerverk, det är ett spel som är väldigt troget filmen och man känner sig verkligen som en Blade Runner, spelet har ett antal olika slut då det finns ett par saker som ändrar sig när man spelar det.
Kort sagt gillar man Blade Runner, så kommer man nog inte bli besviken när man spelar spelet, när detta spel kom imponerade det stort både grafiskt och spelmässigt.
Ett fullkomligt banbrytande spel där vissa aspekter fortfarande är unika än idag. Händelser i spelvärlden sker oavsett om spelaren är på plats för att bevittna dom eller inte. Karaktärers egenskaper väljs slumpmässigt när du startar ett nytt spel och mycket ändras beroende på vilka val spelaren gör.
Släpps det till mobilaplattformar så blir det ett köp.
Det går redan att spela det på Android. Köp spelet från GOG och ladda sedan ner ScummVM.
Det går redan att spela det på Android. Köp spelet från GOG och ladda sedan ner ScummVM.
Coolt, synd att jag har en Iphone
Coolt, synd att jag har en Iphone
Om du har tillgång till en mac med så är det ganska enkelt att sideloada ScummVM. Dock så krävs det att processen görs var sjunde dag om du inte har tillgång till ett utvecklarkonto
Om du har tillgång till en mac med så är det ganska enkelt att sideloada ScummVM. Dock så krävs det att processen görs var sjunde dag om du inte har tillgång till ett utvecklarkonto
Tack, ska kolla.