Den stora Assassin's Creed Valhalla-tråden
XSX - Native 4K 60fps
PS5 - Uppskalad 4K 60 fps
https://www.dualshockers.com/assassins-creed-valhalla-ps5-xbo...
Fanns det verkligen shield maidens under vikingatiden? Vissa källor på wiki säger det men vet inte hur korrekta dessa är.
Att enstaka kvinnor slogs med män i strid förekom med största sannolikhet, även om det var undantag och inte regel. Vanligt förekommande i tidens mytologi däremot, och jag gissar att det är främst därifrån man hämtat inspiration snarare än verkligheten. Det är ju trots allt Assassin's Creed vi pratar om. Spelserien kryllar ju med mytologiska och rena fantasyinslag och har väl aldrig utgett sig för att vara historiskt korrekt.
Att enstaka kvinnor slogs med män i strid förekom med största sannolikhet, även om det var undantag och inte regel. Vanligt förekommande i tidens mytologi däremot, och jag gissar att det är främst därifrån man hämtat inspiration snarare än verkligheten. Det är ju trots allt Assassin's Creed vi pratar om. Spelserien kryllar ju med mytologiska och rena fantasyinslag och har väl aldrig utgett sig för att vara historiskt korrekt.
Ja även i detta kommer det vara mycket fantasy säkerligen. Läste någonstans att kvinnor oftast stannade hemma och tog hand om hemmet och barn medan män raidade. Minns inte vart men klart det fanns enstaka kvinnor som slogs med. Dock inte lika många som män akulle jag tro.
PS5 och inget annat.
Tråkigt att de kör med manliga/kvinnlig version av huvudkaraktären.
Håller med! Hade vart bättre att man bara kunde spela som en Kvinna!
XSX - Native 4K 60fps
PS5 - Uppskalad 4K 60 fps
https://www.dualshockers.com/assassins-creed-valhalla-ps5-xbo...
De var rätt konstigt. Är ju rätt lika i spec, ungefär bara en One S skillnad i grafikprestanda. Får se vilken version som är bäst sen när spelet är släppt
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Lite rockigare!!!
Den här är också härlig om man gillar Vikingar!
https://www.youtube.com/watch?v=Jm9B8tOzTUw
"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"
Funderar på att förboka detta. Är det värt det, tros?
Känns som om internet redan bestämt sig för att detta blir mediokert, sämre än både Origins och Odyssey. Oklart varför riktigt. Någon som är mer insatt? Inte orkat kolla upp så mycket själv ännu.
Ingen aning men misstänker det har med att det är AC och att Xbox är reklam plattformen likt Cyberpunk
🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”
”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”
Har spelat både Origins och Odyssey till 100%. Det är i regel en ganska trevlig upplevelse, om än lite väl lång och upprepande. Förväntar mig samma av Valhalla. Blir att plocka upp på rea nästa år med alla DLC.
Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | ASUS Radeon RX 9070 XT 16GB Prime OC | Corsair RM750X | AW3423DW
Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''
Funderar på att förboka detta. Är det värt det, tros?
Känns som om internet redan bestämt sig för att detta blir mediokert, sämre än både Origins och Odyssey. Oklart varför riktigt. Någon som är mer insatt? Inte orkat kolla upp så mycket själv ännu.
Har inte följt vad andra säger, men jag ser fram emot det då det ska vara mer smygande samt insta-kill med hidden blade. Kanske är logiskt då detta är efter att Assassin-ordern faktiskt bildats, vilket den inte var i de två tidigare spelen.
Tyckte aldrig att Origins och Odyssey direkt kändes som Assissin's creed-spel, men gillade dem som spel.
Så allt beror väl på vad du gillar.
Testpilot | #FZ-ambassadör #Speedrunning & #Retro | Twitter
Stora Retrotråden - Stora Speedruntråden
Dator: i7-2600K | P8P67-Pro | R9 280x | 12GB DDR3
Konsoler: NES, SNES, N64, GCN, Wii, Wii U, Switch, Genesis, PS2, PS3, (PS4), Xbox 360, Xbox One S
Håller på och tar mig genom "Origins" nu, sedan har jag typ 7 andra spel att hinna färdigt också som är AssCreed. De tar aldrig slut!
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Ser fram emot att spela det en vacker dag. Men som med många andra Ubisoft-spel verkar det här inte vara tillräckligt nyskapande eller intressant nog som koncept för att kvalificera sig in som ett klockrent release-köp.
Tycker om att utforska miljöerna, gillar deras stealth och det finns en bra intensitet (det här är en favorit från Origins, varning för eventuella spoilers) i vissa cutscenes. Men det bitvis tråkiga berättandet, de ofta själlösa NPC:erna, de överanvända RPG-elementen och de repetitiva uppdragen drar ner upplevelsen en smula.
Som ett livslångt fan av Arthur-sagan ser jag fram emot att handskas med Excalibur! Hoppas att de fått till det riktigt episkt! 😊
?
Excalibur är bekräftat i spelet
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Fanns det verkligen shield maidens under vikingatiden? Vissa källor på wiki säger det men vet inte hur korrekta dessa är.
Vem bryr sig?
Excalibur är bekräftat i spelet
åfan? Löjligt.