Företag som tänkt sälja färgade sidor till Playstation 5 tvingas stänga

Robot
Företag som tänkt sälja färgade sidor till Playstation 5 tvingas stänga

Sony sa "Ajabaja" till Platestation.com

#playstation-5


Medlem

Antar att det är för att Sony vill sälja skal själva, men gör det då? Det finns ju uppenbarligen redan en efterfrågan, varför ska man vänta?

Medlem

Äh snart dyker det upp billiga kinesiska noname alternativ på ebay och Wish.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

SIcket larv.
Typiskt storföretags beteende dock. Man vill erbjuda folk att kunna byta men man vill så klart vara den som producerar, men, man producerar inga paneler som det ser ut just nu så de borde bara sitta ned o hålla klaffen.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

SoL
Medlem

Jag föredrar den vita, kommer smälta in bra vid min vita tv bänk

Medlem

Det är möjligt att man inte får göra paneler med exakt samma form. Förändrar man dem en aning men de "råkar" passa på en PS5 så kanske det går bra.

Sedan som sägs ovan så kommer det vara omöjligt att stoppa kopior från diverse asiatiska länder.

Medlem

Detta borde de väl ha kunnat räkna ut på en gång att det skulle ske när de designade maskinen? Då gäller det väl att göra något alternativ själva? Folk köper ju telefoner som de slänger på skal på, så varför ska de inte göra det nu också?

Någon borde göra att panel så man kan fästa sin Xbox på något snyggt sätt eller sina handkontroller.

Flakmonkey

Otillåtna (om det nu är det) kopior kommer alltid finns. Men det råder väl inga större tvivel om att Sony kommer göra sina egna och sen kommer de kanske att tillåta att tredjepartare gör godkända varianter genom att betala en licenskostnad för det? Vet inte om det är så det redan nu fungerar för handkontroller och annat eller får vem som helst skapa såna?

Medlem

Sony har väl redan licensierat ut neonrosa RGB-paneler till MadCatz så det vore ju högst olämpligt om någon annan försökte förse marknaden med alternativ.

Medlem

Tramsigt - det ska väl för fan vara upp till mig om jag vill slamdunka på en egen sida.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Man får helt enkelt ta fram sin kreativa sida och riva av flapsen och göra något själv bara.

eld
Medlem
Skrivet av Nosnos:

Otillåtna (om det nu är det) kopior kommer alltid finns. Men det råder väl inga större tvivel om att Sony kommer göra sina egna och sen kommer de kanske att tillåta att tredjepartare gör godkända varianter genom att betala en licenskostnad för det? Vet inte om det är så det redan nu fungerar för handkontroller och annat eller får vem som helst skapa såna?

Jo, men du får inte gjuta av sony's kontroll och sedan forma egna varianter med andra färger.

Problemet med dessa skal var att de var exakta kopior av sonys.

Medlem

Om man vill ha enfärgad variant är det ju inte så svårt att spraymåla dom själv.

Eftersom dom reagerar så hårt vill dom att custom paneler ska kännas exklusiva förmodar jag, att släppa skinnade ps5'or vid release av nya storspel?

MEG
Medlem

Sony kommer inte att kunna stoppa att det kommer varianter av skal till deras maskin.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Otillåtna (om det nu är det) kopior kommer alltid finns. Men det råder väl inga större tvivel om att Sony kommer göra sina egna och sen kommer de kanske att tillåta att tredjepartare gör godkända varianter genom att betala en licenskostnad för det? Vet inte om det är så det redan nu fungerar för handkontroller och annat eller får vem som helst skapa såna?

Kan de ens begära en licens kostnad för sidopaneler? Låter helt absurt

Flakmonkey
Skrivet av noyart:

Kan de ens begära en licens kostnad för sidopaneler? Låter helt absurt

Ingen aning, verkligen ingen expert på hårdvara, patent, trademarking, etc etc... men som andra i tråden sagt så kan det väl bli problem om man snor designen rakt av och bara kör en annan färg

Medlem

Fan vad klent av företaget att lägga sig så lätt. Jag hade flyttat verksamheten utomlands och fortsatt producera panelerna i någon underjordisk bunker med gerillakrigare som vaktar utanför.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Inaktiv
Skrivet av FRULZ:

Fan vad klent av företaget att lägga sig så lätt. Jag hade flyttat verksamheten utomlands och fortsatt producera panelerna i någon underjordisk bunker med gerillakrigare som vaktar utanför.

Ja eller bara ändra designen en smula så de i princip är likadana men det finns något kryphål så de inte kan åka dit på det och att de "råkar" passa på PS5an

Medlem

Tramsigt av Sony. Custom skal till konsolerna fanns väl redan på PS1-tiden förresten?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Ja eller bara ändra designen en smula så de i princip är likadana men det finns något kryphål så de inte kan åka dit på det och att de "råkar" passa på PS5an

Inga genvägar här i livet, unge man.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

1
Skriv svar