Diskutera – Vad lockar mest med Playstation 5 och Xbox Series?

Medlem

Jag väljer Playstation av samma anledning som jag väljer Nintendo. Det är inte rationellt. Det är emotionellt. Det är en kärlek till dem som försöker innovera, till dem som tror på magin och inte rå styrka. 💙❤️

Medlem

PS5 handkontrollen lockar mest. Överlägset bäst spelupplevelse med den handkontrollen.
Xbox handkontroll känns ologisk och stökig för att inte tala om mus och tangentbord.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Kommer så småningom bli ett inköp av båda men kommer bli en Series X först dock och det kommer vara min main konsol.
Har störst bibliotek till xbox i nuläget, så känns smidigast att fortsätta på det med tanke på bakåtkompatibliteten. Stöttar hellre Microsoft dessutom då jag tycker de tar en mer konsumentvänlig riktning. Game pass är förmodligen bland det bästa som hänt spelvärlden också, vilket också är ett skäl till att series X lockar mer. Har även höga förhoppningar på alla studios Microsoft äger, så lär bli besviken om de inte levererar.

Tillslut kommer man även vilja skaffa en Ps5 också , då de exklusiva spelen där är Creme de la Creme. Dualsense känns mycket spännande också. Känns som den bästa Playstationkontrollen hittils!

Gen
Medlem

PS5an : Designen, handkontrollen och de exklusiva spelen.

Spelar primärt på PC och där finns/bör finnas alla Xbox spel via GamePass.

Medlem

Ligger redan en bokning på båda xbox för fable halo forza

Playstation för nya Spider-Man spelet och bilspelen

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Spelen är det som lockar mest och därför är Playstation 5 det självklara valet för mig, vill inte gå miste om deras exklusiva spel. Sen spelar det ju såklart in att jag har över 200 spel i mitt digitala bibliotek på PS4.

Sen lär det bli en Xbox också när deras exklusiva spel börjar rulla in.

Hur lång är din backlog?

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Eftersom Sony inte announcat ett enda intressant exklusivt spel ännu så måste jag säga att Xbox lockar. Då tänker jag specifikt på möjligheten att kunna spela spel både på PC och Xbox med samma save via gamepass. Möjligheten att skifta mellan PC och soffan känns redigt nice. Jag har kört Playstation bra länge nu men denna gång tycker jag Sony halkat efter och det hjälper inte att konsolen är den fulaste och största på väldigt länge.

Vad är xbox annonserat ut som lockar?
Sony kommer släppa typ 10st first party spel första året och xbox kanske 1 om halo nu släpps nästa år.
Resten av xbox first party spel ligger 2-4 år bort.

Känns faktiskt som mircosoft inte va redo att släppa ny konsol om man ser till spel.

Medlem

Kommer bli PS5 denna gång. Vad som lockar är exklusiva spel eftersom jag har en dator samt Game Pass så får jag det mesta där.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem

demons souls remaster lockar men annars skulle jag vilja ha båda men det får nog blir när PS6 och xbox two series X eller vad för dumt dom ska kalla den kommer.

Medlem

Gamepass Ultimate är en stor grej för mig. Exklusiva titlar är alltid kul, men i slutet av dagen så är det AAA-titlarna som inte är exklusiva som man faller tillbaka på. Olika shooters som man kanske är sugen på, i the spur of the moment. Så det är skönt att kunna hoppa mellan många bra spel och ha ett bibliotek som Gamepass för just sånt.

Känner inget som helst behov att köpa något annat än nya Xbox, samt fortsätta på min PC. Gamepass gynnar även mig som spelar PC med. Som sagt, finns inget som kommer klå det här, det är perfekt för mig.

Medlem
Skrivet av Birkovic:

Hur lång är din backlog?

I bästa fall kanske jag har spelat klart 50 av dom över 200 spelen så har egentligen ingen brist på spel....men har inte riktigt sug att spela någon av dom just nu

Medlem

sony eftersom dom bästa spelen finns bara där, sen har jag alltid gillat sony.

Medlem

Det blir PS5, eftersom det alltid är Sony som har de tyngsta exklusiva titlarna.

Medlem

I dagsläget är det min PC som står för majoriteten av spelandet, men jag har ägt alla tidigare Xbox-konsoler och det lär troligen bli även en XSX om några år. Hade mycket gärna spelat mer Playstation men jag har aldrig kunnat hantera Playstation-kontrollen, den var anledningen till att det blev en Xbox och inte en PS2 för snart 20 år sedan i 2003. Jag köpte en PS3 när de reades ut för att uppleva Uncharted, Killzone m.m. men det gick helt enkelt inte. Den nya kontrollen ser dock mycket bättre ut än den gamla horribla Dualshock. Vi får se var det slutar

Medlem

Om jag vill skaffa en då hade jag valt Xbox lätt utan tvekan. Men, jag har PC så det räcker för mig.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Vad är xbox annonserat ut som lockar?
Sony kommer släppa typ 10st first party spel första året och xbox kanske 1 om halo nu släpps nästa år.
Resten av xbox first party spel ligger 2-4 år bort.

Känns faktiskt som mircosoft inte va redo att släppa ny konsol om man ser till spel.

För mig lockar integreringen mellan PC Game pass och Game Pass Ultimate (för Xbox) främst. Möjligheten att spela ett spel i soffan om jag önskar det eller vid datorn vore helt underbart. Har haft Sony i alla tider innan men tyvärr, inget nytt de tillkännagivet har intresserat mig. Till exempel Horizon Zero Dawn och God of War intresserar inte alls av olika anledningar (GoW var en besvikelse för mig). Mitt intresse för Sony har tidigare varit baserat på deras exklusiva titlar, när de inte längre har det så har jag ingen anledning att köpa PS5.

12
Skriv svar