Mass Effect: Legendary Edition har äntligen utannonserats

Medlem

Underbart tillfälle att spela om trilogin, var ett tag sen

Jag spelade alla tre spelen back-to-back, och det var mycket annorlunda upplevelser. Det första spelet var oerhört trögstartat, men så snart man började rota i relationerna mellan medlemmarna på skeppet blev det lite bättre, storyn var inte speciellt nyskapande, sedan fick man åka mycket hiss

Det andra spelet började bra, sedan saktade det ned till gyttja, och det samma gällde det 3:e spelet och det märkliga slutet / sluten.

Det var en kamp att ta sig genom alla, men vem vet, kanske piffar de upp allt det som var tråkigt, transportsträckorna får gärna försvinna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Loxus:

En remake i UE4 (UE5 är väl inte ute än) eller Frostbite hade inte suttit fel ❤
Dessa lär bli en besvikelse, speciellt ettan...

Frostbite är ju det som varit ett av dom stora problemen för Bioware, EA har ju tvingat alla sina utvecklare att använda Frostbite även om spelet är 3e person, vilket motorn gör sig dåligt till då den främst är tänkt för 1a person.

Men UE4 får dom väääldigt gärna kör på med!

Med det sagt så ser jag sjukt mkt fram emot det. ME är en av mina absoluta favorit-trilogier! Andromeda låtsas jag bara om att det inte har hänt. Och om man jag någonsin ska ge Bioware en chans till så är det pga ME.

Medlem

Jag tillhör en av dem som inte tyckte ettan var dålig. Trean däremot... Kommer naturligtvis köpa paketet för nostalgin. Har redan spelat sönder dem alla tidigare så vet ej om jag kommer lägga tiden på dem igen.

Aldrig spelat dessa spel, men varit lite småsugen. Blir ett ypperligt tillfälle att ta tag i det nu då.

Medlem

Om dom lägger in indoctrination theory i 3an och sedan släpper en 4a så är jag på. Annars är jag ointresserad tyvärr. Mår fortfarande dåligt efter 3ans fruktansvärda antiklimax till slut.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Jag tillhör en av dem som inte tyckte ettan var dålig. Trean däremot... Kommer naturligtvis köpa paketet för nostalgin. Har redan spelat sönder dem alla tidigare så vet ej om jag kommer lägga tiden på dem igen.

Spelets slut var inget att hänga i julgranen jag tycker dock det är konstigt att folk tycker hela spelet var dåligt pga detta. Visst att jag också blev sjukt besviken att jag inte fick något som kunde mäta sig med tvåans suicide mission, men jag går inte och säger att spelet var kasst för det. Nu kanske du har andra argument till varför just du tyckte trean var dåligt, men jag hör nästa alltid från folk att de hatar trean för slutet.
Tror också att trean får hat för att EA i sin pengakåthet låste en rätt så relevant karaktär bakom ett DLC. Här tycker jag hatet ska riktas mot EA och inte Mass Effect 3.

Medlem

Gick i tankarna att spela igenom trilogin, så det här är väldigt välkommet.

Live stream nu på YouTube - N7 Day:

www.youtube.com/watch?v=BjzXCLpgBXE


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Jag spelade alla tre spelen back-to-back, och det var mycket annorlunda upplevelser. Det första spelet var oerhört trögstartat, men så snart man började rota i relationerna mellan medlemmarna på skeppet blev det lite bättre, storyn var inte speciellt nyskapande, sedan fick man åka mycket hiss

Det andra spelet började bra, sedan saktade det ned till gyttja, och det samma gällde det 3:e spelet och det märkliga slutet / sluten.

Det var en kamp att ta sig genom alla, men vem vet, kanske piffar de upp allt det som var tråkigt, transportsträckorna får gärna försvinna.

Håller faktiskt inte med alls, låter som att du inte har någon tålamod alls.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Jag tillhör en av dem som inte tyckte ettan var dålig. Trean däremot... Kommer naturligtvis köpa paketet för nostalgin. Har redan spelat sönder dem alla tidigare så vet ej om jag kommer lägga tiden på dem igen.

Testa att spela ettan idag. Det enda bra med det spelet är storyn och karaktärerna. Gameplay är 1/10 och har åldrats jättedåligt.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

KoP
Medlem

Trevligt, men är bara intresserad utav det nya ME spelet. Dom gamla kan jag lira när jag vill.

Medlem

Mass Effect är nog min all-time favorit spelserie. Spelat igenom ettan och tvåan minst 5 gånger. Men spelade aldrig klart 3an. Shame on me. Kanske dags nu

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Testa att spela ettan idag. Det enda bra med det spelet är storyn och karaktärerna. Gameplay är 1/10 och har åldrats jättedåligt.

Ja men det kom ju från början som ett exklusivt Xbox 360-spel och då för att vara så stort, öppet och fritt spel på konsol var det ju otroligt imponerande. När det sedan portades till PC så tillkom en hel del förbättringar som gav mer flyt i gameplay även om det är mycket dö-tid i att fara runt i Makon på öde världar..

Medlem
Skrivet av marsson90:

Nice! Lyssnar än idag på musiken från spelen, då den är riktigt bra

https://www.youtube.com/watch?v=x5JvbD2Zc9I

Det finns många som tycker musiken i den serien är bra, vad jag kan förstå.

Det märkliga här är att jag har spelat igenom hela trilogin minst ett par gånger, och den enda musik jag minns från hela serien är den irriterande slingan som går när man är inne i galax-kartan.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Håll tyst och ta mina pengar!

En av de bästa spel trilogierna någonsin. Period.

Medlem

Okej, behåller dom själva spel grejen från Andromeda( just striderna) så kan ju nästa Mass Effect bli riktigt bra; folk gnällde på Andromeda och hela "my face is tired" skiten, vi förstår; ni dömer saker efter dom första fem minuterna/femtio sidorna om det nu råkar var film/böcker.

Ang vad som skulle behövas för att bärga original trilogin? Tvåan känns sömnig och trean är 100% rutin 0% utanför boxen( lite väl mycket popcorn underhållning)

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Testa att spela ettan idag. Det enda bra med det spelet är storyn och karaktärerna. Gameplay är 1/10 och har åldrats jättedåligt.

Håller inte alls med om att gameplayet skulle vara så dåligt och jag spelade senast igenom det förra året bara. Skillnaden är väl att det är ett RPG där karaktärernas skills faktiskt spelar roll till skillnad från de senare spelen som blev nästan renodlade shooters.

NuZ
Testpilot

Ska bli intressant om det bara är PC portarna eller faktiskt remaster/remake


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Skrivet av Kleptoman:

Håller faktiskt inte med alls, låter som att du inte har någon tålamod alls.

Om jag tog mig genom spelen så betyder det väl det tålamod; eller så gillar du inte att jag inte gillade spelen, men det är en helt annan femma, eller hur?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

fet najs ser fram i mot det. Kan säga jag är nog dom få som önskar androemda 2 så jag vill veta mer om storyn och vad som händer o sånt ja jag vet man kan läsa om det men jag vill inte läsa om resten av story jag vill inleva det i spelet.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Ska bli intressant om det bara är PC portarna eller faktiskt remaster/remake

Hur menar du? Faktum är att det här skulle ha varit ute redan, men pga hur gammalt ME1 är och hur det har åldrats jämfört med de senare två spelen, så behövdes det mer tid för att få den att närma sig de andra i kvalité och tydligen även "gameplay".

Sedan är det en rätt stor skillnad på remaster och remake, detta skall ju vara en remaster, så helt enkelt "upp-piffning" av spelen, för att se och kännas något mer moderna, spelbara med dagens mått. Där igen första spelet är otroligt åldrat.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Scream112:

Hur menar du? Faktum är att det här skulle ha varit ute redan, men pga hur gammalt ME1 är och hur det har åldrats jämfört med de senare två spelen, så behövdes det mer tid för att få den att närma sig de andra i kvalité och tydligen även "gameplay".

Sedan är det en rätt stor skillnad på remaster och remake, detta skall ju vara en remaster, så helt enkelt "upp-piffning" av spelen, för att se och kännas något mer moderna, spelbara med dagens mått. Där igen första spelet är otroligt åldrat.

Precis det jag menar. Är de versionerna som finns på PC i detta nu + lite små saker? Eller något mer ambitiöst? Jag älskar Mass effect men får spysmak i munnen av EA.

Ja det vet jag. Skulle önska en remake isåfall än EA gör en remaster. Är väl bara C&C de gjort va? Den blev bra dock men ack så lat


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Tyckte aldrig om den här serien. Visst, första var rätt bra och med ett annorlunda koncept.. Men sen kändes det uttjatat.


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Hade hellre sett en fet remake med det bästa från alla delar, där längden blivit ett spel totalt och allt traggel var bortklippt. Med Andromedas kvalitet på romanserna.

Att kämpa sig igenom en remaster igen finns inte på kartan, grafiken var verkligen det minsta problemet även om ettan inte åldrats så bra. Inte ens om det var gratis faktiskt.

Medlem

Kul nyhet! Jag har hört så mycket om dessa spel men aldrig spelat. Så för mig är detta en bra anledning att spela igenom serien,

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Lär väl endast vara grafikuppdateringar, på PC fixar ju moddar det utomordentligt bra. Hade hoppats på att de gjort själva gameplay-delen att likna Andromedas, det flöt på ordentligt bra.

Ja, precis. För egen del gick det bra med just moddar här om året vid senaste omspelningen.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Vroomfondel:

Jag spelade igenom alla delar igen i somras. Första delen är som den är, spelade enbart igenom för story. Del 2 och 3 står sig bra och jag hade lika skoj som de första 3 genomspelningarna:). Ser verkligen fram emot omspelning 5 och 6 när remastern kommer!

Ok. Låter bra👍. Blir helt klart att kolla in detta framöver.

Tråddemonen
Testpilot

Bortsett från tvåan så tycker jag faktiskt andromeda var bättre en 1an och 3an.

Medlem

I'm commander Shepard and this is my favorite piece of news in a long time.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

123
Skriv svar