Assassin's Creed: Valhalla får kalasbra betyg

Robot
Assassin's Creed: Valhalla får kalasbra betyg

Höga snitt på aggregeringssajterna bäddar för en succé för vikingaliret.

#assassins-creed-valhalla


Medlem

En mycket utförlig och bra recension av Jocke kan tilläggas!

Medlem

kul att spelet lever upp till hypen.

Medlem

Någon som vet om detta ingår i uplay+?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Någon som vet om detta ingår i uplay+?

Nej, men det ingår i Ubisoft+.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Nej, men det ingår i Ubisoft+.

Det är så det heter 👍😂 tack!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Hmm, undra om tomtarna säljer XP boosts som vanligt.....

Medlem

GR gav det 8 av 10 i betyg.
Här är plus och minus:
________________________
+
Förbättrad spelmekanik, mer sammanvävda sysslor, en massa innehåll, socialt smygande återvänder, häftig tidsera
-
Ofta mediokert skådespeleri, en del buggar


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skribent

Har bara hunnit lira runt tre timmar, men jag är verkligen positivt överraskad, speciellt efter besvikelsen som var Watch Dogs: Legion. Grafiken blir man väl inte direkt golvad av, men den är stämningsfull och gör sitt jobb, och det flyter framförallt på bra på PC.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Har bara hunnit lira runt tre timmar, men jag är verkligen positivt överraskad, speciellt efter besvikelsen som var Watch Dogs: Legion. Grafiken blir man väl inte direkt golvad av, men den är stämningsfull och gör sitt jobb, och det flyter framförallt på bra på PC.

Har den redan släppts?

EDIT: Såg nu att du är skribent😂


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Inaktiv

Trevligt. Spelat varenda Creed som släppts. Blir skoj med Valhalla nu om någon vecka.

Medlem

Nja, tveksam. Media brukar alltid att ge bra betyg till Ubisoft spel, även fast de brukar vara medelmåttiga. Titta bara på legion..


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

kul att spelet lever upp till hypen.

Jag tycker inte att det direkt har varit någon hajp till detta spel. Så det kanske är bra. Inget att leva upp till.

Medlem

Skulle en som jag gilla Valhalla?
Jag gillar vikingar men jag har endast tyckt om två AC spel, AC2 och black flag. De resterande AC spelen har varit tråkiga enligt mej och jag har inte spelat igenom nåt av dom. Skippade även syndicate och odyssey.

Det sämsta med black flag var just assassin's creed receptet, stor värld som känns tom och full av meningslösa samlarobjekt med ett utdaterat stealth system. Fast att åka runt och plundra andra fartyg gillade jag skarpt.
AC origins skulle vara en nystart för serien men jag pallade inte att spela mer än 4-5 timmar innan det började kännas tråkigt.

Valhalla är ett spel jag vill tycka om men vågar jag chansa att spendera 600 på ett nytt AC spel?

Medlem
Skrivet av Nercis:

Valhalla är ett spel jag vill tycka om men vågar jag chansa att spendera 600 på ett nytt AC spel?

Har du PC; lägg 150:- på en Ubisoft+ månad så kan du spela alla deras spel inklusive Valhalla och se om du hittar något bra. Den går att säga upp direkt, ingen bindningstid. Finns tyvärr inte för konsol.

https://store.ubi.com/eu/ubisoftplus

Medlem
Skrivet av Fulci:

Har du PC; lägg 150:- på en Ubisoft+ månad så kan du spela alla deras spel inklusive Valhalla och se om du hittar något bra. Den går att säga upp direkt, ingen bindningstid. Finns tyvärr inte för konsol.

https://store.ubi.com/eu/ubisoftplus

Ubisoft+ ska komma till Stadia och Amazons motsvarighet (kanske redan finns) Assassins creed är inte direkt några spel som blir lidande av att köras strömmat så har man fiber internet kan man testa det den vägen rätt billigt.

Medlem
Skrivet av Fulci:

Har du PC; lägg 150:- på en Ubisoft+ månad så kan du spela alla deras spel inklusive Valhalla och se om du hittar något bra. Den går att säga upp direkt, ingen bindningstid. Finns tyvärr inte för konsol.

https://store.ubi.com/eu/ubisoftplus

Det skulle jag kunna göra. Tänkte inte på det för jag vill hellre äga spelet än att använda betaltjänster. Fast på uplay äger man ändå inte spelen man köper.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nja, tveksam. Media brukar alltid att ge bra betyg till Ubisoft spel, även fast de brukar vara medelmåttiga. Titta bara på legion..

Fick verkligen Legion bra betyg?

Gällande Valhalla är jag lite hajpad nu. Får det imorgon tillsammans med min SX. Förväntar mig dock inget mästerverk, men har gillat de andra två senaste AC och vikingatema lockar mer än Egypten/Grekland. Det må vara ett re-skinnat spel, men funkar för mig i brist på annat!

Medlem

Sitter och väntar med spänning om mitt gtx 1080 ti skall leverera,har nästan kört klart watchdogs och det funkade fint på ultra med lite framedrops men helt spelbart.
Väntar på mitt 3080,det lär väl dröja ett tag till jag får väl hoppas att kortet kommer lagom till 2077


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Är försiktigt optimistisk till Valhalla, kul att det fått bra betyg och får bilda mig en egen uppfattning imorgon när man kommer hem efter jobbet, 149kr ubisoft+ kan det vara värt, Legion avinstallerades efter ca 3 timmar.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nja, tveksam. Media brukar alltid att ge bra betyg till Ubisoft spel, även fast de brukar vara medelmåttiga. Titta bara på legion..

Kolla på senaste Ghost Recon som har en metascore på 58.

Jag vet inte, har lirat mer eller mindre alla tidigare utom Origins (och kanske nått mer), men av de timmar jag sett av spelet så vill jag nog hellre lira om Odyssey.

Medlem

Sugen vart man. Men det känns som att vänta på några patchar är väl ett måste nu för tiden.

Medlem

Ska nog sitta uppe och lira lite efter 00:00 ikväll tror jag


signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: ASUS RTX 3060Ti Strix OC | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Nja, tveksam. Media brukar alltid att ge bra betyg till Ubisoft spel, även fast de brukar vara medelmåttiga. Titta bara på legion..

Ja Legion ser verkligen ut som skräp om jag får säga mitt. Men vad brukar man säga; En mans skräp är en annans mans..nånting nånting :-P.

jbx
Medlem
Skrivet av xdrive:

Hmm, undra om tomtarna säljer XP boosts som vanligt.....

Det bästa med det är att du har val om du vill köpa det eller inte, bra va?!


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem

Fick spelet till min gamla adress, så jag är en dag sen att spela det. Installeras i skrivande stund


signatur

I drank what?

Medlem

Tycker det var lite väl likt odyssey. Visst det är ett AC spel men jag vart inte så pepp på det när jag såg streams. Är ju inte ens klar med odyssey.

1
Skriv svar