Allt du behöver veta för att börja lira Destiny 2: Beyond Light

Robot
Allt du behöver veta för att börja lira Destiny 2: Beyond Light

Sugen att återvända till Destiny 2 med den stora expansionen Beyond Light? Vi sammanfattar allt som hänt och gör dig redo för nästa batalj.

#beyond-light, #bungie, #destiny-2


Medlem

Aldrig kört detta men är sugen på att hoppa på nu. Men jag tänkte spela detta tillsammans med damen, kan man börja questa ihop direkt eller hur fungerar sånt?


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem

Det här kommer bli skoj

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Issue:

Aldrig kört detta men är sugen på att hoppa på nu. Men jag tänkte spela detta tillsammans med damen, kan man börja questa ihop direkt eller hur fungerar sånt?

Multiplayer är sömlöst, startar ni varsinn karaktär är det bara att börja köra.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av DarkSvenn1002:

Det här kommer bli skoj

Lirar du Destiny 2 på Stadia? Tänkte på din profilbild.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Multiplayer är sömlöst, startar ni varsinn karaktär är det bara att börja köra.

Cool cool cool. Ibland är de så att man måste göra någon viss Quest eller så innan man kan börja spela i grupp


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Issue:

Cool cool cool. Ibland är de så att man måste göra någon viss Quest eller så innan man kan börja spela i grupp

Avskyr sådant.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Lirar du Destiny 2 på Stadia? Tänkte på din profilbild.

Japp det gör jag, flyter på fint

Ambassadör
Xbox

Kanske är dags att hoppa på nu? Med tanke att det finns på Xbox Game Pass så är ju tröskeln ganska låg... Vi får se!


signatur

Jump in.

Medlem

Grymt skrivet!

Medlem

Helvete vad förvirrad jag var när jag loggade in igen efter att inte ha spelat sedan D2 släpptes. Det behövs verkligen stöd till återvändare. Hoppas kunna köra igenom kampanjerna jag missat.

Medlem
Skrivet av Troll1:

Helvete vad förvirrad jag var när jag loggade in igen efter att inte ha spelat sedan D2 släpptes. Det behövs verkligen stöd till återvändare. Hoppas kunna köra igenom kampanjerna jag missat.

Eftersom fyra planeter har plockats bort så försvinner också kampanjerna The Red War, Curse of Osiris och Warmind. Kvar blir Forsaken och Shadowkeep.

ndr
Medlem

Vore trevligt med lite nya klasser, tycker det blir tjatigt spel efter ett tag.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Eftersom fyra planeter har plockats bort så försvinner också kampanjerna The Red War, Curse of Osiris och Warmind. Kvar blir Forsaken och Shadowkeep.

Aj då, det var ju surt. Då missar jag osiris och warmind. Lite oväntat grepp att ta bort content. Fast dom tog ju bort Dinklage illa kvickt iofs

Medlem

Att komma in på en server var ju lättare sagt än gjort. Lyckades spela första uppdraget på Europa i alla fall Men det bästa av allt är ju kanske det mörka temat, så man slipper bli laseropererad varje gång man startar spelet

Medlem
Skrivet av Troll1:

Aj då, det var ju surt. Då missar jag osiris och warmind. Lite oväntat grepp att ta bort content. Fast dom tog ju bort Dinklage illa kvickt iofs

Ja, jag vet inte varför de valde att ta bort dem. Förhoppningsvis kommer planeterna och kampanjerna tillbaka i framtiden.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Troll1:

Helvete vad förvirrad jag var när jag loggade in igen efter att inte ha spelat sedan D2 släpptes. Det behövs verkligen stöd till återvändare. Hoppas kunna köra igenom kampanjerna jag missat.

Skrivet av Bojkott:

Ja, jag vet inte varför de valde att ta bort dem. Förhoppningsvis kommer planeterna och kampanjerna tillbaka i framtiden.

Bungie skriver om deras syfte med att rotera bort innehåll här:

https://www.bungie.net/en/Help/Article/49167


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Bungie skriver om deras syfte med att rotera bort innehåll här:

https://www.bungie.net/en/Help/Article/49167

Tack! Att storleken var ett problem hade jag lite på känn. Det var redan över 100 GB, och det fanns väldigt många quests som ignorerades av många. Men ändå lite tråkigt att kampanjerna tas bort, framför allt för nya spelare. Jag personligen återupptog D2 för drygt 2 månader sedan efter något år av passivitet, och fick nästan panik när jag läste att kampanjerna skulle försvinna, så jag har suttit och nött igenom dem i väntan på Beyond Light

Medlem

Jag kommer att sakna IO mycket 🙁. Gillade skarpt det ljusa temat och blandningen av natur och Vex-tech. Även Titan hade sin charm med de böljande haven.
Mercury kan kvitta 😛
Skall bli kul med lite nytt content! Har FZ någon klan månntro? Hade varit kul med en casualclan för småbarnsföräldrar som spelar då och då 😊

Edit: Var ju Nessus jag tänkte på, och den är ju kvar 😀

Medlem

När kommer crossplay?

Medlem
Skrivet av Effa:

När kommer crossplay?

Någon gång 2021 har det enda de sagt

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Bungie skriver om deras syfte med att rotera bort innehåll här:

https://www.bungie.net/en/Help/Article/49167

Det var ju ganska spännande inblick i mmo-utvecklingsutmaningar. De väljer en annan väg än ex blizzard gjort med wow. På gott och ont.

Medlem

Kanske är på tiden att man kikar in igen. Har dock för närvarande ingen konsol. Väntar ivrigt på Ps5. Spelade senast när Shadowkeep introducerades... så lite har man väl missat. Kul för Bungie att dom lyckas hålla liv i spelet och fortsätter bygga på.

Medlem

Laddade hem spelet och körde lite men fattar inte riktigt hur spelet fungerar.

Hur spelar man ihop med folk? Ibland när jag flyger till planeterna finns massa folk som skjuter på monster, sen när man går vidare är jag helt ensam.

Spelet flyter fantastiskt bra på XSX med 120 fps.

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Någon gång 2021 har det enda de sagt

Menar ni till Stadia? Min son kör cross-play mellan flera plattformar (PS4, Steam och någon mer).

Detta spel är hans favoritspel alla kategorier, själv har jag aldrig fått grepp om denna genre. Ser ut som dom skjuter på allt som rör sig om och om igen. *gammal*

//LD

Medlem
Skrivet av Lord Darkness:

Menar ni till Stadia? Min son kör cross-play mellan flera plattformar (PS4, Steam och någon mer).

Detta spel är hans favoritspel alla kategorier, själv har jag aldrig fått grepp om denna genre. Ser ut som dom skjuter på allt som rör sig om och om igen. *gammal*

//LD

Hmm, då kanske de släppte crossplay tidigare?
Det är ju bra

Medlem

Ursäkta, jag frågade just min son och han specificerade att det är "cross save", men fortfarande inte "cross play". För hans del är det bara det första som är viktigt då han alternerar mellan olika plattformar (3 barn + 3 PC = 3 plattformar ett must). Han spelar iaf på Ps4, Xbox (PC) och Steam. Han säger att det funkar till Stadia också.

//LD

Medlem

Plockade upp D2 igen när beyond light släpptes, efter en break sedan strax efter launch. 100 timmar senare känner jag att jag fått valuta föe pengarna Men nu är det shadowlands som gäller.

1
Skriv svar