Xbox gratulerar Sony för lanseringen av Playstation 5: "Alltid ett nöje"

Medlem

Jag uppskattar trevligheterna.
Jag älskar playstation och alla deras top notch exklusives. Men jag uppskattar xbox nästan lika mycket och jag förstår varför vissa hellre väljer dom om man måste välja.
Jag vill ju helst ha alla konsoler, en fet pc och precis alla spel.

Medlem

Förstår inte riktigt folks hype över PS5 release spelen. Jag skulle aldrig köpa ett spel som sackboy. För barnsligt. Demons soul ser rätt nice ut. Jag klarade Bloodborn men blev väl inte helfrälst. Miles Morales intresserar inte heller särskilt. Låt nu inte mitt negg gnäll ta bort din hype för dessa spel. Säger bara min känsla.

Annars verkar konsolen i sig fantastisk.
Dualsense vore intressant o prova på också. Intressant om det känns som man aldrig vill vara utan dess funktioner igen eller om man tröttnar när wow faktorn lagt sig och mest stör sig. Tiden får utvisa. Spännande konsol för framtiden, helt klart.

Medlem
Medlem
Citat:

...We hope both our consoles and all our games bring joy to people during these challenging times.

Kanske ska trycka ut lite fler maskiner från fabrikerna innan ni lovar joy åt folk under pandemin

Medlem

Åh, fint. Mer sånt!

Kanske får vi en lite snällare värld tack vare corona?

Medlem
Skrivet av Cenorida:

Du läste precis ett exempel? (Artikeln alltså)

Fast sony gratulerade xbox för sin release häromdagen.
Så nu kanske xbox kände sig tvungna att göra likadant, inte för att jag tror det. Dom hade nog gratulerat sony om ps5 släpptes först.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Sony does what Microdon't.

Appro på den gamla Sega-reklamen; jag saknar lite Nintendo i denna matchen.

Visst är jag nöjd med mina Switchar, men tycker det är dags att Nintendo ger sig in i matchen och annonserar något nytt!

Skrivet av SunShine:

Äsch bring back the console wars.

Konsolkrig finns redan för mycket i världen (speciellt här på FZ).

Make games, not war! 🕹🌈☮💜


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Att ha Force feedback i triggers är rätt fräckt men knappast något som får en att vilja uppgradera eller välja den konsolen.
Man uppgraderar för högre prestanda och spelen. I alla fall jag och jag tror de flesta andra.
Sen ska man inte glömma att microsoft mycket väl kan lägga till funktioner i framtida versioner av handkontrollen. Sådana triggers är ju något som kan komma i efterhand.

Handkontroller är något som ofta ändrats under konsolernas "livstid" Och de kan ändras ganska rejält. Här är några exempel jag kom att tänka på
Playstation 1 kontrollen fick två analoga spakar som den inte hade från början.
Playstation 3 kontrollen fick rumble som den inte hade från början.

Wii fick motion plus upgradering vilket gjorde en del skillnad. Och en hel hög med olika handkontroller (vilket även gäller deras senare konsoler)

Första Xbox fick ju sin S kontroll efter att många klagat på "duke" eller va den kallades.
Xbox 360 kontrollen fick inte någon uppdatering vad jag vet förutom lite olika färgscheman

Xbox one kontrollen kom i 3 versioner och de släppte även Elite varianten i 2 versioner.

Men med det sagt så är jag sugen på att få testa detdär Astro spelet med nya ps5 kontrollen.

Jo, det varierar över tiden.

Nu har Sony förfinat rumble (även om Nintendo var väl de som var först med HD Rumble till Switch har jag för mig), men när de lanserade PS3 så hade ju Sixaxis ingen rumblefunktion alls. I samband med lanseringen av Playstation 3 och tillhörande Sixaxis meddelade Sony att skakfunktionen tillhörde den gångna konsolgenerationen.

Sony fick dock mycket kritik för det, och kom efter 1-2 år med en ny handkontroll med inbyggd rumble (trots att de sagt att det tillhörde det förgångna) i form av Dualshock 3.

Microsoft har även både uppdaterat handkontroller under generationerna (XB1S kom med ny uppdaterad kontroll), och även släppt helt nya (som Elite-kontrollerna).

Så om Sonys blir populär, så är det inte omöjligt att Microsoft kommer med något liknande. De sneglar/härmar ju varandra rätt mycket. Kanske därför de är så vänliga emot varandra.


signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1-ARM64/16/256GB], MacBook Pro 15" [Core i7/16/256GB], iOS: iPad Mini [128GB], iPhone 8 [64GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX 1660 Ti/32/512GB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Medlem

Vänlig konkurrens tillsammans med förmågan att erkänna sin motståndares styrkor, och viljan att bli bättre tror jag är ett bra recept för framgång. Vet inte hur det ser ut bakom kulisserna, men sådant här ser ju trevligt ut iaf.

Medlem
Skrivet av martinot:

Konsolkrig finns redan för mycket i världen (speciellt här på FZ).

Make games, not war! 🕹🌈☮💜

Är mycket värre på till exempel GameReactor. Riktigt otrevlig stämning där ibland. Dessutom recensenter och moderatorer som bär sig illa åt. Fick en varning en gång för att jag inte höll med om en sak i en recension, typ.

Här tycker jag nog ändå att de flesta beter sig drägligt och sakligt. Gillar FZ!

Medlem

Äntligen lite positivt snyggt gjort microsoft!

Medlem
Skrivet av martinot:

när de lanserade PS3 så hade ju Sixaxis ingen rumblefunktion alls. I samband med lanseringen av Playstation 3 och tillhörande Sixaxis meddelade Sony att skakfunktionen tillhörde den gångna konsolgenerationen.

Sony fick dock mycket kritik för det, och kom efter 1-2 år med en ny handkontroll med inbyggd rumble (trots att de sagt att det tillhörde det förgångna) i form av Dualshock 3.

Där var ju dock Sonys förklaring endast marknadsöringssnack i och med att de låg mitt i en rättslig konflikt med företaget ”Immersion” gällande just skakfunktionen (eller patent kring den). Att DS3 senare lanserades med skakfunktion hade väldigt lite att göra med eventuell kritik mot Sixaxis utan berodde helt enkelt på att man säkrade rättigheterna till Immersions patent genom att betala drygt $150 miljoner i förlikning.

Medlem
Skrivet av martinot:

Appro på den gamla Sega-reklamen; jag saknar lite Nintendo i denna matchen.

Visst är jag nöjd med mina Switchar, men tycker det är dags att Nintendo ger sig in i matchen och annonserar något nytt!

Konsolkrig finns redan för mycket i världen (speciellt här på FZ).

Make games, not war! 🕹🌈☮💜

Nintendo är rätt coola. De bryr sig inte ett smack om MS och Sonys duster. De bara finns och switchen har sålt fin fint. Passerat Xbox One till och med i försäljning.
Ja ska bli intressant och se vad som kommer härnäst. Hördes det rykta om en Switch med 4k stöd... det är allt jag vet.

hehe jag tycker det varit rätt tunt med sådant på senaste.. eller ja det finns men jag saknar det lite företagen emellan. Det var ändå lite roligt back in the day mellan Sega och Nintendo.
Den där reklamen Sega gjorde där man likställde Nintendo med en gammal seg mjölkbil och så kom Sega o fräste förbi i en dragracing bil får mig att skratta än idag när jag tänker på det.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

It's not a lake, it's an ocean

Den gamla tidens konsolkrig känns långt borta, även om vissa fanboys ger mig flashbacks.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Är mycket värre på till exempel GameReactor. Riktigt otrevlig stämning där ibland. Dessutom recensenter och moderatorer som bär sig illa åt. Fick en varning en gång för att jag inte höll med om en sak i en recension, typ.

Här tycker jag nog ändå att de flesta beter sig drägligt och sakligt. Gillar FZ!

Ugh vilka minnen.. Jag har aldrig hängt på spelsajter så mycket utan mest på SweC samt andra tekniksajter. Men fick för mig att skapa ett konto på GameReactor. Nu kanske jag är gammal med mina 36 år, men fy vilken odräglig och otrevlig nivå det var där. Så bad de ta bort mitt konto och reggade mig här istället.
Här är det mycket bättre även om man även här redan har identifierat omogna fanboys.


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Att ha Force feedback i triggers är rätt fräckt men knappast något som får en att vilja uppgradera eller välja den konsolen.
Man uppgraderar för högre prestanda och spelen. I alla fall jag och jag tror de flesta andra.
Sen ska man inte glömma att microsoft mycket väl kan lägga till funktioner i framtida versioner av handkontrollen. Sådana triggers är ju något som kan komma i efterhand.

Handkontroller är något som ofta ändrats under konsolernas "livstid" Och de kan ändras ganska rejält. Här är några exempel jag kom att tänka på
Playstation 1 kontrollen fick två analoga spakar som den inte hade från början.
Playstation 3 kontrollen fick rumble som den inte hade från början.

Wii fick motion plus upgradering vilket gjorde en del skillnad. Och en hel hög med olika handkontroller (vilket även gäller deras senare konsoler)

Första Xbox fick ju sin S kontroll efter att många klagat på "duke" eller va den kallades.
Xbox 360 kontrollen fick inte någon uppdatering vad jag vet förutom lite olika färgscheman

Xbox one kontrollen kom i 3 versioner och de släppte även Elite varianten i 2 versioner.

Men med det sagt så är jag sugen på att få testa detdär Astro spelet med nya ps5 kontrollen.

Jag ville mest skämta till det lite. Håller med om att man köper next gen för prestandan och spelen som möjliggörs av det.

Älskar dock innovation och speciellt sådan som gör konsoler till konsoler och inte till små minidatorer. Vanligtvis brukar Nintendo stå ensam för detta. Vilket jag uppskattar. Men efter vad jag läst så är Dualsense det största som hänt kontrollen sedan rumble.

Spelade LoU2 igår och funderade flera gånger på hur känslan skulle vara i att pulsa i snö, vada genom vatten men fick nöja mig med en rumble varje gång jag hoppade ned från hög höjd. Även känslan av olika vapen etc i triggers ser jag fram emot att testa.

Om dualsense är så bra som det verkar (och de inte har en överjävligt patent) vore det ju kul om fler konsoler följer efter. Det hade gynnat spelarna när det kommer till 3de-partsutvecklares vilja att bygga in stöd.

Ska lägga till att jag på samma sätt som DS tycker den fortsatta utvecklingen av gamepass känns NextGen, tyvärr med ett spelutbud som inte alls passar mig. Men spännande att följa utvecklingen och se hur det kan påverka PS Now inför next gen.

Medlem

Skulle precis lägga handen på hjärtat och säga nått fint. Men efter att ha läst kommentarerna i inlägget åker krigshatten på igen!

XsX har ju styrkan o ps5an har väll spelen elllleeeeer???

Nu när MS köpt upp bethesda så får vi la se.
Väntar spänt på TES VI 🤓🧐


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem
Skrivet av Issue:

Ugh vilka minnen.. Jag har aldrig hängt på spelsajter så mycket utan mest på SweC samt andra tekniksajter. Men fick för mig att skapa ett konto på GameReactor. Nu kanske jag är gammal med mina 36 år, men fy vilken odräglig och otrevlig nivå det var där. Så bad de ta bort mitt konto och reggade mig här istället.
Här är det mycket bättre även om man även här redan har identifierat omogna fanboys.

Gissar på att dessa fanboys inte är gamla nog att ha jobb och en egen inkomst. Har man det är det inga större problem att köpa båda konsolerna om man så vill, även om andra faktorer kan spela in också så klart. Dyra prylar.

Både MS och Sony tycks ha lyckats bra med denna generationens konsoler, slutar förmodligen med att jag köper PS5 också, tids nog när hysterin lagt sig. Helst när det kommit en snyggare slim-variant som kan gifta sig lika bra med min tv-bänk som SX.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Nintendo är rätt coola. De bryr sig inte ett smack om MS och Sonys duster. De bara finns och switchen har sålt fin fint. Passerat Xbox One till och med i försäljning.
Ja ska bli intressant och se vad som kommer härnäst. Hördes det rykta om en Switch med 4k stöd... det är allt jag vet.

hehe jag tycker det varit rätt tunt med sådant på senaste.. eller ja det finns men jag saknar det lite företagen emellan. Det var ändå lite roligt back in the day mellan Sega och Nintendo.
Den där reklamen Sega gjorde där man likställde Nintendo med en gammal seg mjölkbil och så kom Sega o fräste förbi i en dragracing bil får mig att skratta än idag när jag tänker på det.

Fast Nintendo är ju i vissa avseenden ett bra exempel på vad som händer när man inte konkurrerar.
Väldigt svag online del och när någon frågade för några år sedan när Nintendo kommer införa funktioner som alla andra platformar haft länge så vart svaret att Nintendo inte kollar på konkurrenterna och inte har en aning om vad journalisten pratade om.
Ett annat exempel är hårdvaran där dom inte anstränger sig längre, utan känner inget behov av att köra på nya platformar eller ha prispressad hårdvara.
Dem vill tjäna pengar direkt på hårdvaran och vinstmaximerar istället för att vara billiga i början för att sedan tjäna pengar över tid, dom vill tjäna pengar på allt med goda marginaler direkt alltså.

4K Switch eller Pro känns inte så Nintendo för mig, så jag tror inte att man ska ha för höga förhoppningar om att det kommer snart.
Ifall Nvidia vill fasa ur gammal hårdvara så kan det komma en nyare Switch dock, precis som här om året när dom smög ut en uppdaterad Switch.

Medlem

Bra att de ger en kram, det kostar inget att vara snäll.

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Fast Nintendo är ju i vissa avseenden ett bra exempel på vad som händer när man inte konkurrerar.
Väldigt svag online del och när någon frågade för några år sedan när Nintendo kommer införa funktioner som alla andra platformar haft länge så vart svaret att Nintendo inte kollar på konkurrenterna och inte har en aning om vad journalisten pratade om.
Ett annat exempel är hårdvaran där dom inte anstränger sig längre, utan känner inget behov av att köra på nya platformar eller ha prispressad hårdvara.
Dem vill tjäna pengar direkt på hårdvaran och vinstmaximerar istället för att vara billiga i början för att sedan tjäna pengar över tid, dom vill tjäna pengar på allt med goda marginaler direkt alltså.

4K Switch eller Pro känns inte så Nintendo för mig, så jag tror inte att man ska ha för höga förhoppningar om att det kommer snart.
Ifall Nvidia vill fasa ur gammal hårdvara så kan det komma en nyare Switch dock, precis som här om året när dom smög ut en uppdaterad Switch.

Nintendo bryr sig inte så mkt om online och tror inte de av oss som har deras konsoler köper dem för det heller. Nintendo lever på sina egna spel skulle jag tro och de säljer som smör utan att göra väsen av sig.
Men visst vore det en kul bonus att de gör det bättre så en kan raca mot andra enkelt i ex mario kart.

Ja jag bryr mig inte så mkt om 4k switch. Inget jag kommer bry mig om o köpa men kanske är kul för de som går i tankrna om att köpa en switch om det nu blir att de släpper en.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Nordstierna:

Jag ville mest skämta till det lite. Håller med om att man köper next gen för prestandan och spelen som möjliggörs av det.

Ska lägga till att jag på samma sätt som DS tycker den fortsatta utvecklingen av gamepass känns NextGen, tyvärr med ett spelutbud som inte alls passar mig. Men spännande att följa utvecklingen och se hur det kan påverka PS Now inför next gen.

Jo, precis håller med om det du säger om prestandan.
Men nu kommer antagligen en stor del av spelen som släpps mest ha upplösning och FPS som största skillnad ifrån förra generationen, vilket inte är så next-gen beroende på hur man ser på det.
Spelen som kommer när PS4 och Xbox one fasas ut om 2-3 år kommer bli mer next-gen på riktigt utan att vara något som man skulle kunna köpt en PC för, för länge sedan.
Jag säger inte att hög FPS eller upplösning är dåligt(har själv sett fram emot detta, eller i alla fall högre FPS), men det nya med next gen är nya upplevelser som komplexare världar och nya sett att uppleva spel.

Gamepass är prisvärd tjänst, men den ger inte nya upplevelser och har inget med next gen att göra eftersom att det fungerar på gammal hårdvara.
Jo, hoppas att Sony också får tummen ur framöver, vet dock inte om jag tror på att denna utveckling är bra för marknaden framöver, kan stävja konkurrensen.
Idéen är inte heller ny så andra typer av underhållning har gjort exakt samma sak i många år.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Nintendo bryr sig inte så mkt om online och tror inte de av oss som har deras konsoler köper dem för det heller. Nintendo lever på sina egna spel skulle jag tro och de säljer som smör utan att göra väsen av sig.
Men visst vore det en kul bonus att de gör det bättre så en kan raca mot andra enkelt i ex mario kart.

Ja jag bryr mig inte så mkt om 4k switch. Inget jag kommer bry mig om o köpa men kanske är kul för de som går i tankrna om att köpa en switch om det nu blir att de släpper en.

Jo, men jag som är intresserad av till exempel hårdvara tycker det är lite tråkigt.
Nintendo verkar bra på att pressa det dem kan ur hårdvaran och jag skulle gärna se vad det skulle innebära för deras spel ifall dom strunta i marginalerna på konsolen i alla fall.

Upplösningen bryr jag mig inte så mycket om, men till exempel världen i Zelda skulle kunnat vara mer levande eller portningar kanske inte hade varit lika besvärliga..
Jag är lite på gränsen till att vilja köpa switch då jag gillar Zelda, Mario, Mario Kart och Smash bros, men jag är inte riktigt deras målgrupp tyvärr.

Medlem
Skrivet av Nordstierna:

Dualsense är ju det enda som känns lite next gen. Något Xbox inte tänkte på oops vi skulle visst vara snälla. My bad.

Dualsense känns plastig och billig. D-pad knapparna är hemska med, usch. Finns en anledning att folk föredrar Xbox-dosor (kika polls online, så ska du få se)

eld
Medlem

Alltså, bara för att man gratulerar varandra betyder inte att man helt plötsligt slutat vara konkurenter. Det är ju självklart att man skakar hand med vinnaren och visar att man varit en värdig motståndare!

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jo, men jag som är intresserad av till exempel hårdvara tycker det är lite tråkigt.
Nintendo verkar bra på att pressa det dem kan ur hårdvaran och jag skulle gärna se vad det skulle innebära för deras spel ifall dom strunta i marginalerna på konsolen i alla fall.

Upplösningen bryr jag mig inte så mycket om, men till exempel världen i Zelda skulle kunnat vara mer levande eller portningar kanske inte hade varit lika besvärliga..
Jag är lite på gränsen till att vilja köpa switch då jag gillar Zelda, Mario, Mario Kart och Smash bros, men jag är inte riktigt deras målgrupp tyvärr.

Japp hänger med i hur du menar. Vi får se vad de hittar på framöver men de kör säkra kort iaf kan man säga.
Har själv en tv med 4k stöd och tycker den skalar upp enormt bra på switchen så gör mig inte jätte mkt att den inte har stöd för 4k.
Glöm inte de håller på med ett nytt Metroid också! Det tror jag kommer bli grymt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Att ha Force feedback i triggers är rätt fräckt men knappast något som får en att vilja uppgradera eller välja den konsolen.
Man uppgraderar för högre prestanda och spelen. I alla fall jag och jag tror de flesta andra.
Sen ska man inte glömma att microsoft mycket väl kan lägga till funktioner i framtida versioner av handkontrollen. Sådana triggers är ju något som kan komma i efterhand.

Handkontroller är något som ofta ändrats under konsolernas "livstid" Och de kan ändras ganska rejält. Här är några exempel jag kom att tänka på
Playstation 1 kontrollen fick två analoga spakar som den inte hade från början.
Playstation 3 kontrollen fick rumble som den inte hade från början.

Wii fick motion plus upgradering vilket gjorde en del skillnad. Och en hel hög med olika handkontroller (vilket även gäller deras senare konsoler)

Första Xbox fick ju sin S kontroll efter att många klagat på "duke" eller va den kallades.
Xbox 360 kontrollen fick inte någon uppdatering vad jag vet förutom lite olika färgscheman

Xbox one kontrollen kom i 3 versioner och de släppte även Elite varianten i 2 versioner.

Men med det sagt så är jag sugen på att få testa detdär Astro spelet med nya ps5 kontrollen.

I år skulle jag nog ändå säga att det är ett starkt argument med den nivån av force feedback or adaptive triggers. Att säga att Microsoft kan lansera sådana kontroller i efterhand är bara något som ens har lite relevans eftersom PlayStation har valt att göra det från början. Inte en chans att Microsoft eller Sony skulle välja att släppa en sådan kontroll när det gått ett par år in i konsolgenerationen. Som utvecklare hade jag i alla fall valt att bortprioritera resurser från kontrolloptimering och fokusera på resten, men när varje PS5-ägare har en sådan kontroll? Go for it. Hoppas att Microsoft kan tänka sig köra på det i framtiden, för hur fett hade det inte varit med den standarden cross-platform?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jo, precis håller med om det du säger om prestandan.
Men nu kommer antagligen en stor del av spelen som släpps mest ha upplösning och FPS som största skillnad ifrån förra generationen, vilket inte är så next-gen beroende på hur man ser på det.
Spelen som kommer när PS4 och Xbox one fasas ut om 2-3 år kommer bli mer next-gen på riktigt utan att vara något som man skulle kunna köpt en PC för, för länge sedan.
Jag säger inte att hög FPS eller upplösning är dåligt(har själv sett fram emot detta, eller i alla fall högre FPS), men det nya med next gen är nya upplevelser som komplexare världar och nya sett att uppleva spel.

Gamepass är prisvärd tjänst, men den ger inte nya upplevelser och har inget med next gen att göra eftersom att det fungerar på gammal hårdvara.
Jo, hoppas att Sony också får tummen ur framöver, vet dock inte om jag tror på att denna utveckling är bra för marknaden framöver, kan stävja konkurrensen.
Idéen är inte heller ny så andra typer av underhållning har gjort exakt samma sak i många år.

Ja ssd och raytracing är ju de stora nyheterna för båda konsolerna då det åtminstone funnits spel som körts både i 4K och 60fpsi bef generation. Som du säger kommer det leda till starkare upplevelser och friare tyglar för att skapa nya världar.

Gamepass är ju inte nytt eller gen-exklusivt men det är tydligt att Microsoft försöker skapa ett skifte mot Games as a Service den här generationen, det jag menar är att det kommer påverka hur många kommer spela (kanske snarare än vad). Samt ställa krav på ett gen-oberoende spelutvecklande under en längre tid då spelen skall fungera på många olika typer av hårdvara. Series S är ju också ett tecken på det.

Även om Sony också siktar på en långsam övergång tror jag den kommer ske snabbare mot nextgen only.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Issue:

Ugh vilka minnen.. Jag har aldrig hängt på spelsajter så mycket utan mest på SweC samt andra tekniksajter. Men fick för mig att skapa ett konto på GameReactor. Nu kanske jag är gammal med mina 36 år, men fy vilken odräglig och otrevlig nivå det var där. Så bad de ta bort mitt konto och reggade mig här istället.
Här är det mycket bättre även om man även här redan har identifierat omogna fanboys.

Användarna på Gamereactor verkar ha en betydligt lägre medelålder. FZ är bättre på alla tänkbara sätt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Proximately:

I år skulle jag nog ändå säga att det är ett starkt argument med den nivån av force feedback or adaptive triggers. Att säga att Microsoft kan lansera sådana kontroller i efterhand är bara något som ens har lite relevans eftersom PlayStation har valt att göra det från början. Inte en chans att Microsoft eller Sony skulle välja att släppa en sådan kontroll när det gått ett par år in i konsolgenerationen. Som utvecklare hade jag i alla fall valt att bortprioritera resurser från kontrolloptimering och fokusera på resten, men när varje PS5-ägare har en sådan kontroll? Go for it. Hoppas att Microsoft kan tänka sig köra på det i framtiden, för hur fett hade det inte varit med den standarden cross-platform?

Som sagt Sony la till analoga spakar i efterhand på ps1 handkontrollen (efter att n64 släppts med det gissar jag?) . De la även till rumble till Ps3 i efterhand. Och de funktionerna blev väl inte bortprioriterade av utvecklare?
Jag tror inte att microsoft kommer lägga till det denna generationen, men det är inte helt otroligt att de gör det.

123
Skriv svar