PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd
Dem fick sin tilldelning i fredags. Fick mer än vad dem trodde dessutom vilket såldes i fredags.
Falskt. De som lyckades beställa under de 8 minuterna har fått mail från netonnet där de ber om ursäkt för systemfelet och att de inte kommer få någon PS5 på torsdag.
Har du en källa på det?
Tänker om NetOnNet sagt något själva
"Bästa kund,
Förhandsintresset för nya Sony PlayStation 5 har varit enormt, och det antal konsoler som vi på NetOnNet blev tilldelade för försäljning inför lanseringen från leverantören bokades upp rekordsnabbt i förhandsbokningen tidigare under hösten. Efterfrågan var långt mycket större än tillgången. Vi stängde förhandsbokningen omedelbart när alla konsoler var uppbokade. Alla som förhandsbokade fick också bekräftelse på sin bokning.
Under fredagen inträffade dessvärre ett tekniskt fel vilket gjorde att det för en kort stund gick att beställa en PlayStation 5, trots att det inte finns några konsoler att beställa eftersom alla redan är uppbokade. Ett fåtal kunder hann under den här korta stunden lägga en beställning, och jag är ledsen över att informera dig om att din beställning av PlayStation 5 av det här skälet tyvärr inte kommer att kunna levereras till releasedagen. Vi beklagar det som inträffat väldigt mycket och förstår att det är ett besked som skapar stor besvikelse. Vi är nu självfallet i full färd med att utreda hur det här felet kunde uppstå, för att säkerställa att det inte händer igen.
Vi vill erbjuda dig förtur inför vår nästa leverans av Playstation 5 som beräknas till mitten av december om du önskar ha kvar din order hos oss. Så snart vi har mer information kring exakt datum kommer vi att uppdatera produktsidan på netonnet.se och ber dig hålla utkik där. Återkom gärna till oss senast fredag 20/11 om du önskar ha kvar din order eller om du vill avboka den så hjälper vi dig vidare."
Någon som hört något från Mediamarkt?
Fick ett mejl 2020-11-05 där dom skrev att jag inte kommer få 2020 (mass mejl till alla som förbokat med varierande innehåll givetvis)
Vet inte om dom gått ut med någon mer information efter det
"Bästa kund,
Förhandsintresset för nya Sony PlayStation 5 har varit enormt, och det antal konsoler som vi på NetOnNet blev tilldelade för försäljning inför lanseringen från leverantören bokades upp rekordsnabbt i förhandsbokningen tidigare under hösten. Efterfrågan var långt mycket större än tillgången. Vi stängde förhandsbokningen omedelbart när alla konsoler var uppbokade. Alla som förhandsbokade fick också bekräftelse på sin bokning.
Under fredagen inträffade dessvärre ett tekniskt fel vilket gjorde att det för en kort stund gick att beställa en PlayStation 5, trots att det inte finns några konsoler att beställa eftersom alla redan är uppbokade. Ett fåtal kunder hann under den här korta stunden lägga en beställning, och jag är ledsen över att informera dig om att din beställning av PlayStation 5 av det här skälet tyvärr inte kommer att kunna levereras till releasedagen. Vi beklagar det som inträffat väldigt mycket och förstår att det är ett besked som skapar stor besvikelse. Vi är nu självfallet i full färd med att utreda hur det här felet kunde uppstå, för att säkerställa att det inte händer igen.
Vi vill erbjuda dig förtur inför vår nästa leverans av Playstation 5 som beräknas till mitten av december om du önskar ha kvar din order hos oss. Så snart vi har mer information kring exakt datum kommer vi att uppdatera produktsidan på netonnet.se och ber dig hålla utkik där. Återkom gärna till oss senast fredag 20/11 om du önskar ha kvar din order eller om du vill avboka den så hjälper vi dig vidare."
Kanske därför jag aldrig fick något bevakningsmail om att bokningen var öppen? Ringde och skällde ut någon stackare i kundservice.
Kanske därför jag aldrig fick något bevakningsmail om att bokningen var öppen? Ringde och skällde ut någon stackare i kundservice.
Haha ja det stämmer.
Fick 2 mail den 5e nov (XSX och PS5) att förväntad release va 10 respektive19 nov. Sen fick jag mail på morgonen 10:e att XSX fanns att hämta i butik. Gissar att man får ett liknande mail på tors morgon om man valt att hämta i butik. Ingen aning hur det funkar om man beställt leverans hem.
Tänkte precis ställa samma fråga Jag har en bokning där jag ska hämta och betala i butik. Hoppas verkligen inget går snett med butikens hantering... Såg följande inlägg nyss på Swec så det bådar gott
"Var just i telefon med Mediamarkt som bekräftade att dem har fått in konsolerna och att jag kommer att få min DE på releasedagen. Me so happy :DDD
Hade förbokat den 17 september i år."
Fick 2 mail den 5e nov (XSX och PS5) att förväntad release va 10 respektive19 nov. Sen fick jag mail på morgonen 10:e att XSX fanns att hämta i butik. Gissar att man får ett liknande mail på tors morgon om man valt att hämta i butik. Ingen aning hur det funkar om man beställt leverans hem.
Okej så butiken var snabb med att skicka ut. Hoppas att det blir smidigt på torsdag också
"Bästa kund,
Hoppas det stämmer, för då får jag min på torsdag. Förhandsbokade 17/9 och fick även bekräftelsemail på det.
I drank what?
Hoppas det stämmer, för då får jag min på torsdag. Förhandsbokade 17/9 och fick även bekräftelsemail på det.
Ja, samma här
Hoppar denna generation men ni som inte får den på releasedagen, avboka och vänta till pro versionerna kommer. Lär ju komma uppdaterade versioner snart och finns ju ändå inga spel som lockar för att äga dem på release. Spela era gamla ps4 spel kan ju göra ändå på de gamla konsolerna.
Vad bra att du sa det! Ska göra precis så. FInns ju inga spel som lockar NÅGON de närmsta åren ändå. Tack!
Ringde precis Mediamarkt och fick prata med en relativt sur kundtjänstpersonal som menade att de inte har någon som helst ny information sedan mailet gick ut den 5 november och hon kunde inte se något öht. i systemet angående hur många konsoler de skulle få in eller när.
Jag ringde också nyss och fick som tur var snacka med en väldigt trevlig snubbe, han sa att dom mer eller mindre får in lika många som dom räknat med, kanske något fler men att alla preliminära datum för tilldelning är densamma.
Jag ringde också nyss och fick som tur var snacka med en väldigt trevlig snubbe, han sa att dom mer eller mindre får in lika många som dom räknat med, kanske något fler men att alla preliminära datum för tilldelning är densamma.
Börjar fundera om någon vet något öht. ännu eller om allt bara är spekulationer, verkar vara rejält försenade leveranser av konsoler från Sony som är orsaken.
Fick ett mejl 2020-11-05 där dom skrev att jag inte kommer få 2020 (mass mejl till alla som förbokat med varierande innehåll givetvis)
Vet inte om dom gått ut med någon mer information efter det
Ah jag fick mail då med bara att i mitt stod det leverans preliminärt i december. Men tänkte om det ändrats något;p
Gah, typiskt! Det är ju lite av "deras grej", som Webhallen själv sa där på Kundo, att erbjuda förbokning orimligt tidigt, det borde vi ju alla haft koll på.
Någon som har förbokat Nintendo 128 där och hört nåt mer än bokningsbekräftelsen?
Inte Nintendo men man har väl förbokat Half life 3 på webhallen
Hahaha. Bra pris ändå!
Samma här, haft det förbokat i flera mår mest för skojs skull.
Hade dock gärna bytt köplatsen jag har på HF3 till PS5
Vi lär väl inte höra något från WH idag heller?
Börjar kännas tveksamt...
Lär nog inte komma ett mejl från WH idag...
https://kundo.se/org/webhallen-sverige-kmjc/d/ps5-wi74/
"Så länge du inte har avbokat så är förhandsbokningen alltid aktiv.
Kan tyvärr inte svara ang din köplats men vi kommer skicka ut mail i veckan ang tilldelning."
okram39
PS | PS2 | PS3 | PS4 | PS5
https://www.instagram.com/p/CHpyr4zBgSV/
Elgiganten verkar släppa på fler.
https://www.instagram.com/p/CHpyr4zBgSV/
Elgiganten verkar släppa på fler.
Oj oj oj, tur att man förbokat. Är för nervklen för att slåss vid frontlinjen sådär