PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Bokade april 2019 och får till releasen från webhallen. Räknad kallt med att jag skulle få men alltid skönt att få det bekräftat.

Medlem
Skrivet av quadratis:

jag känner mig så jävla ensam i den här tråden.

bokade 18 september på komplett.se (ganska sent, men ändå)

leverans 3 maj 2021

har inte sett nån annan som kommer bli tvungen att vänta ens i närheten så länge. över 6 månader kvar. är det komplett som är helt jävla värdelösa eller ser det ut så här för alla som bokade i september eller senare?

Du är inte ensam!
Bokade 2020-04-02 på WH. Får 2021 någon gång.

Medlem

SOm jag visste, ingen ps5 förrän 2021! Webhallen kan skita på sig! Jag avbokade spelen, konsollen, och tänker avsluta hela kontot, ja det är super barnsligt jag medger, men det handlar mer än bara om ps5, det handlar om hur Webhallen försöker spela en roll som en "vi uppskattar våra kunder, och vi gör allt för dom bla bla bla""... Skitsnack, även som svart vip medlem, så har dom tagit bort alla fördelar som hade lite åtminstone en känsla av att känna sig lite uppskattad, som att gå i kön före andra, visst egoistiskt, men det får en effekt av att man känner sig speciell, Idag finns absolut inget med i medlemskapets fördelar, som gör kunden "belönad" eller ger kunden egentligen något extra, utan alla fördelar är för att man ska kunna handla så mycket som möjligt och spendera så mycket som möjligt, med minsta problem möjligt. OCh det ärsåklart bra, men det är inte förmåner för en vip kund, det är förmåner för webhallen att ha kunder som tror sig vara vip kunder och tror sig vara uppskattade som trogna kunder. Dom skite rfullständigt i oss, och jag har ruttnat nu på WH, ja visst detta beror på SONY, medger, men Webhallen har skött det här utomordentligt dåligt, och skapat en held del människor som kommer känna exakt som jag, om inte än mer? SÅ jag skiter SONY, och Webhallen... Jag håller mig till datorer istället!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Ingen ps5 i år från varken Webhallen eller Cyberphoto. Var rätt väntat, då jag bokade sent.
Hoppas EG håller sitt löfte om SX 9 december, så man kan få lite "nextgen" feeling.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Bokade ganska sent men tyckte Webhallen fulade sig lite med att inleda statusen med "Du kommer att få....." följt av "din enhet 2021". Nåväl, får se om jag plockar upp den då. Missar man lanseringen spelar det liksom ingen roll om man köper om tre månader eller tre år.

Medlem
Skrivet av quadratis:

jag känner mig så jävla ensam i den här tråden.

bokade 18 september på komplett.se (ganska sent, men ändå)

leverans 3 maj 2021

har inte sett nån annan som kommer bli tvungen att vänta ens i närheten så länge. över 6 månader kvar. är det komplett som är helt jävla värdelösa eller ser det ut så här för alla som bokade i september eller senare?

Komplett är rätt värdelösa. Jag bokade där först i Sept 2020 men läste på forum att de inte är en officiell återförsäljare eller något sånt som gör att de har längre leveranstid. De har väl inte fått lika många konsoler som andra. Jag avbokade min en vecka efter och bokade en på MediaMarkt samma dag. Har fått Q1 2021 som prel. leveransdatum. Får hoppas det håller.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

SOm jag visste, ingen ps5 förrän 2021! Webhallen kan skita på sig! Jag avbokade spelen, konsollen, och tänker avsluta hela kontot, ja det är super barnsligt jag medger, men det handlar mer än bara om ps5, det handlar om hur Webhallen försöker spela en roll som en "vi uppskattar våra kunder, och vi gör allt för dom bla bla bla""... Skitsnack, även som svart vip medlem, så har dom tagit bort alla fördelar som hade lite åtminstone en känsla av att känna sig lite uppskattad, som att gå i kön före andra, visst egoistiskt, men det får en effekt av att man känner sig speciell, Idag finns absolut inget med i medlemskapets fördelar, som gör kunden "belönad" eller ger kunden egentligen något extra, utan alla fördelar är för att man ska kunna handla så mycket som möjligt och spendera så mycket som möjligt, med minsta problem möjligt. OCh det ärsåklart bra, men det är inte förmåner för en vip kund, det är förmåner för webhallen att ha kunder som tror sig vara vip kunder och tror sig vara uppskattade som trogna kunder. Dom skite rfullständigt i oss, och jag har ruttnat nu på WH, ja visst detta beror på SONY, medger, men Webhallen har skött det här utomordentligt dåligt, och skapat en held del människor som kommer känna exakt som jag, om inte än mer? SÅ jag skiter SONY, och Webhallen... Jag håller mig till datorer istället!

Även om jag bokade väldigt sent och inte vill klandra Webhallen för det så håller jag med dig till fullo när det gäller medlemskapet (är bara "white" dock) hos dom bara är ren BS!
Dom fördelar man fått genom det har varit, hur ska jag säga, meningslösa.
Är bara ett incitament för att ska känna sig lite speciell, men man är verkligen bara en pöbel.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Undrar hur många som tröst köper en SX? (Jag inkluderad)

Medlem

Hoppas detta även gäller Mediamarkt!!

Medlem
Skrivet av HaZe303:

SOm jag visste, ingen ps5 förrän 2021! Webhallen kan skita på sig! Jag avbokade spelen, konsollen, och tänker avsluta hela kontot, ja det är super barnsligt jag medger, men det handlar mer än bara om ps5, det handlar om hur Webhallen försöker spela en roll som en "vi uppskattar våra kunder, och vi gör allt för dom bla bla bla""... Skitsnack, även som svart vip medlem, så har dom tagit bort alla fördelar som hade lite åtminstone en känsla av att känna sig lite uppskattad, som att gå i kön före andra, visst egoistiskt, men det får en effekt av att man känner sig speciell, Idag finns absolut inget med i medlemskapets fördelar, som gör kunden "belönad" eller ger kunden egentligen något extra, utan alla fördelar är för att man ska kunna handla så mycket som möjligt och spendera så mycket som möjligt, med minsta problem möjligt. OCh det ärsåklart bra, men det är inte förmåner för en vip kund, det är förmåner för webhallen att ha kunder som tror sig vara vip kunder och tror sig vara uppskattade som trogna kunder. Dom skite rfullständigt i oss, och jag har ruttnat nu på WH, ja visst detta beror på SONY, medger, men Webhallen har skött det här utomordentligt dåligt, och skapat en held del människor som kommer känna exakt som jag, om inte än mer? SÅ jag skiter SONY, och Webhallen... Jag håller mig till datorer istället!

Hahahaha väx up för tusan, hahaha


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

SOm jag visste, ingen ps5 förrän 2021! Webhallen kan skita på sig! Jag avbokade spelen, konsollen, och tänker avsluta hela kontot, ja det är super barnsligt jag medger, men det handlar mer än bara om ps5, det handlar om hur Webhallen försöker spela en roll som en "vi uppskattar våra kunder, och vi gör allt för dom bla bla bla""... Skitsnack, även som svart vip medlem, så har dom tagit bort alla fördelar som hade lite åtminstone en känsla av att känna sig lite uppskattad, som att gå i kön före andra, visst egoistiskt, men det får en effekt av att man känner sig speciell, Idag finns absolut inget med i medlemskapets fördelar, som gör kunden "belönad" eller ger kunden egentligen något extra, utan alla fördelar är för att man ska kunna handla så mycket som möjligt och spendera så mycket som möjligt, med minsta problem möjligt. OCh det ärsåklart bra, men det är inte förmåner för en vip kund, det är förmåner för webhallen att ha kunder som tror sig vara vip kunder och tror sig vara uppskattade som trogna kunder. Dom skite rfullständigt i oss, och jag har ruttnat nu på WH, ja visst detta beror på SONY, medger, men Webhallen har skött det här utomordentligt dåligt, och skapat en held del människor som kommer känna exakt som jag, om inte än mer? SÅ jag skiter SONY, och Webhallen... Jag håller mig till datorer istället!

WH har ju trollat oss rätt ordentligt med minimal info, hur lite fick de och hur stora förbokningar hade dem egentligen. Det känns mest som de gör allt för att folk inte ska boka någon annanstans.

De vägrar ju också släppa köplatsen så man får ett hum. Efter 12 år som nöjd kund gör jag inte om det misstaget med en sådan stor vara, trodde i februari att jag var ganska tidigt ute men inte hos wh, hade jag bokat i sommras på el gigante hade man säkert fått.

Dex
Medlem
Skrivet av Tassel:

Även om jag bokade väldigt sent och inte vill klandra Webhallen för det så håller jag med dig till fullo när det gäller medlemskapet (är bara "white" dock) hos dom bara är ren BS!
Dom fördelar man fått genom det har varit, hur ska jag säga, meningslösa.
Är bara ett incitament för att ska känna sig lite speciell, men man är verkligen bara en pöbel.

Men vad förväntar sig folk? Att du ska få 20% rabatt på allting typ eller? Tycker själv att det är lite trevliga erbjudande ibland beroende på level, men inget fantastiskt. Finns där någon butik som har bättre?

Dex
Medlem
Skrivet av heady89:

WH har ju trollat oss rätt ordentligt med minimal info, hur lite fick de och hur stora förbokningar hade dem egentligen. Det känns mest som de gör allt för att folk inte ska boka någon annanstans.

De vägrar ju också släppa köplatsen så man får ett hum. Efter 12 år som nöjd kund gör jag inte om det misstaget med en sådan stor vara, trodde i februari att jag var ganska tidigt ute men inte hos wh, hade jag bokat i sommras på el gigante hade man säkert fått.

Jag vet att man är besviken då man inte får en konsol, men det överdrivs något galet i denna tråden.....

Påstå att dom har trollat en är ju bara löjligt. Det enda jag kan tycka är att dom har tagit emot för många förhandsbokningar, men det har man ju vetat om i ett par månader nu.....

Är där någon annan av dom stora butikerna som berättar vilken köplats du har? Varför förväntar du dig annars att Webhallen ska göra det?

Medlem

Om man har bokat alls, när kan man räkna med en konsol då tror vi?

Medlem
Skrivet av Dex:

Men vad förväntar sig folk? Att du ska få 20% rabatt på allting typ eller? Tycker själv att det är lite trevliga erbjudande ibland beroende på level, men inget fantastiskt. Finns där någon butik som har bättre?

Nej, verkligen inte. Menar bara att vi som kunder har så lätt att känna oss speciella för vi köper allt från samma ställe och stödjer dom.
Och när något skiter sig, då blir vi sura.
Kanske formulerade mig fel i mitt förra inlägg. Hade verkligen inte förväntat mig att få någon förtur bara för att jag är en "trogen" kund. Men känslan av att vara det får sig en ordentlig törn när något inte blir som man trott.
Ja, ja, känner som jag snubblar på mina egna argument. WH har inte skött det snyggt, men min sena bokning är inte deras fel, dit vill jag väl komma.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av hellmountain:

Undrar hur många som tröst köper en SX? (Jag inkluderad)

Hade jag inte haft en spel-pc hade jag köpt en Series X över PS5 alla dagar i veckan, nu verkar ju dock SX vara precis lika svår att få tag på som PS5 för tillfället så även om man hade haft den inställningen så hade man suttit utan konsol.

Medlem

Tips på vart man ska förboka? Eller ska man avvakta att div butiker får fysiska ex i lager?

Medlem
Skrivet av HaZe303:

SOm jag visste, ingen ps5 förrän 2021! Webhallen kan skita på sig! Jag avbokade spelen, konsollen, och tänker avsluta hela kontot, ja det är super barnsligt jag medger, men det handlar mer än bara om ps5, det handlar om hur Webhallen försöker spela en roll som en "vi uppskattar våra kunder, och vi gör allt för dom bla bla bla""... Skitsnack, även som svart vip medlem, så har dom tagit bort alla fördelar som hade lite åtminstone en känsla av att känna sig lite uppskattad, som att gå i kön före andra, visst egoistiskt, men det får en effekt av att man känner sig speciell, Idag finns absolut inget med i medlemskapets fördelar, som gör kunden "belönad" eller ger kunden egentligen något extra, utan alla fördelar är för att man ska kunna handla så mycket som möjligt och spendera så mycket som möjligt, med minsta problem möjligt. OCh det ärsåklart bra, men det är inte förmåner för en vip kund, det är förmåner för webhallen att ha kunder som tror sig vara vip kunder och tror sig vara uppskattade som trogna kunder. Dom skite rfullständigt i oss, och jag har ruttnat nu på WH, ja visst detta beror på SONY, medger, men Webhallen har skött det här utomordentligt dåligt, och skapat en held del människor som kommer känna exakt som jag, om inte än mer? SÅ jag skiter SONY, och Webhallen... Jag håller mig till datorer istället!

Förstår dig och håller med om att medlemssystemet borde ge fler riktiga förmåner, som t.ex. någon slags förtur till sådana här släpp. Är också svart medlem och har aktivt valt Webhallen genom åren trots dyrare priser i tro om att medlemskapet ska betala av sig på något sätt. Samtidigt förstår jag att det är någon slags balansgång i jämlikhet och rättvisa, men en blandning av ”först till kvarn” och exempelvis ”300 mest lojala kunderna” skulle kunna vara en framtida modell. Nu får jag min konsol på release (för att jag i ren flax i juli förra året såg att man kunde förboka PS5) och jag är så sjukt lättad och euforiskt. Men jag känner med dig!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Grattis alla!
Själv blev man som 12 på nytt 🤣
Men nu såg jag att min order va borta på webhallens sida... Fett orolig! Nån mer som har samma?

😂👍
Skrivet av Maltkvist:

"Det du vill veta: Enligt prognosen får du din enhet i december"

Jag bokade 8 oktober 2019.

"Om du har bokat 2020-10-13 eller en kort tid innan det så är det en något större risk att du skulle påverkas om vi får ett lägre antal enheter eller om något oförutsett sker. Om det skulle vara så att du av någon anledning inte skulle få i december trots detta mejl så är du först på kö till den första leveransen i januari."

Samma dag som ja då , nu kan man bara hoppas att inte allt skiter sig , murphys law!
😉

Medlem

Webhallen lyckas fucka upp både Xbox och PS lanseringen. Bra jobbat.

Medlem

För oss som bokade tidigt på Webhallen och använde Klarna. Så kommer vi få ett mail/sms imorgon där vi måste välja betalsätt igen om det gått över 120 dagar. Se till att välja snabbt så ni inte fastnar i nåt system nu när vi är så nära att då våra grejer

Medlem
Skrivet av HaZe303:

SOm jag visste, ingen ps5 förrän 2021! Webhallen kan skita på sig! Jag avbokade spelen, konsollen, och tänker avsluta hela kontot, ja det är super barnsligt jag medger, men det handlar mer än bara om ps5, det handlar om hur Webhallen försöker spela en roll som en "vi uppskattar våra kunder, och vi gör allt för dom bla bla bla""... Skitsnack, även som svart vip medlem, så har dom tagit bort alla fördelar som hade lite åtminstone en känsla av att känna sig lite uppskattad, som att gå i kön före andra, visst egoistiskt, men det får en effekt av att man känner sig speciell, Idag finns absolut inget med i medlemskapets fördelar, som gör kunden "belönad" eller ger kunden egentligen något extra, utan alla fördelar är för att man ska kunna handla så mycket som möjligt och spendera så mycket som möjligt, med minsta problem möjligt. OCh det ärsåklart bra, men det är inte förmåner för en vip kund, det är förmåner för webhallen att ha kunder som tror sig vara vip kunder och tror sig vara uppskattade som trogna kunder. Dom skite rfullständigt i oss, och jag har ruttnat nu på WH, ja visst detta beror på SONY, medger, men Webhallen har skött det här utomordentligt dåligt, och skapat en held del människor som kommer känna exakt som jag, om inte än mer? SÅ jag skiter SONY, och Webhallen... Jag håller mig till datorer istället!

Som du själv säger, superbarnsligt 😆
Förstår mig inte på alla som känner sig kränkta för att förbokningstrycket är av ett aldrig tidigare skådat slag och inte får någon på release. Gilla läget och boka i bättre tid nästa gång.

Medlem
Skrivet av Linusenen:

För oss som bokade tidigt på Webhallen och använde Klarna. Så kommer vi få ett mail/sms imorgon där vi måste välja betalsätt igen om det gått över 120 dagar. Se till att välja snabbt så ni inte fastnar i nåt system nu när vi är så nära att då våra grejer

Tack för tipset! 🙂

För övrigt,
Var säker på att jag skulle få en tidigt med tanke på att jag beställde 2019-04-25. Men kändes lite som webhallen själva skulle få försenad leverans.. gött att den nu kommer åtminstone!

Medlem
Skrivet av Dex:

Men vad förväntar sig folk? Att du ska få 20% rabatt på allting typ eller? Tycker själv att det är lite trevliga erbjudande ibland beroende på level, men inget fantastiskt. Finns där någon butik som har bättre?

Finns ganska många med över 1 miljon kronor spenderade på WH genom åren. Sjuka belopp. Jag tillhör inte den skaran, men har utnyttjat kampanjer och samlat inköp för att genom åren arbeta mig upp till högsta medlemsnivån. Vad jag förväntar mig?

  1. Gratis frakt. Det kan jag få från Inet utan att ha handlat för 1 krona.

  2. Gratis hemleverans för köp över 1000 kr. Fullständigt rimligt mitt unde brinnande pandemi.

  3. Nyhetsbrev till alla Black/White-medlemmar när förbokningar på populära produkter öppnas. Kanske rent av förtur att boka innan det släpps för allmänheten.

Jag håller med dig om att det bör finnas rim och reson i kritiken mot ÅF. Felet ligger främst hos Sony. Men jag håller inte med om att man inte skall ha förväntningar om man tillhör den översta procentilen bland de mest lojala kunderna.

Är själv företagare och skulle aldrig ens våga drömma om att inte ge våra mest lojala kunder den bästa tänkbara service som vi kan uppbringa. Man är aldrig större än sitt eget rykte, och det springer oftast ikapp en förr eller senare.

Har man en så pass hög svansföring som jag upplever att WH har i gaming-kretsar och sedan faller pladask på vad som kan vara en av de största gaming-releaserna detta årtionde - trots att det precis har inletts - då får man också vara beredd på att ta emot en del besvikelse från sina kunder.

Medlem
Skrivet av Lowlife talibans:

Samma dag som ja då , nu kan man bara hoppas att inte allt skiter sig , murphys law!
😉

Såg att min beställning var borta från webhallens hemsida under "mina beställningar" i väntan på klarna hpp länken som ska komma imorgon. Hoppas bara inte jag försvunnit helt...hahaha that would suck

Medlem
Skrivet av Maltkvist:

Såg att min beställning var borta från webhallens hemsida under "mina beställningar" i väntan på klarna hpp länken som ska komma imorgon. Hoppas bara inte jag försvunnit helt...hahaha that would suck

Skrev tidigare att min är borta också. Då är det nog inga problem när vi är flera.

Letade upp mitt gamla mail från när jag beställde. Klickade man på den länken ser man ordern igen

Medlem
Skrivet av Linusenen:

Skrev tidigare att min är borta också. Då är det nog inga problem när vi är flera.

Letade upp mitt gamla mail från när jag beställde. Klickade man på den länken ser man ordern igen

Gjorde samma och ser orderstatusen igen. Phu, tack nu kan jag andas igen haha

Medlem
Skrivet av Maltkvist:

Gjorde samma och ser orderstatusen igen. Phu, tack nu kan jag andas igen haha

Står det fortf mottagen på din också?

Medlem
Skrivet av quadratis:

jag känner mig så jävla ensam i den här tråden.

bokade 18 september på komplett.se (ganska sent, men ändå)

leverans 3 maj 2021

har inte sett nån annan som kommer bli tvungen att vänta ens i närheten så länge. över 6 månader kvar. är det komplett som är helt jävla värdelösa eller ser det ut så här för alla som bokade i september eller senare?

Då är vi ensamma tillsammans!
Uppdaterad status 11/11.... fortfarande 3e maj, sedan knäpptyst igen.. fakk

Skriv svar