PS5:s viloläge kan ställa till problem, enligt rapporter

Robot
PS5:s viloläge kan ställa till problem, enligt rapporter
Medlem

Hoppas patchen löser problemen.

I övrigt kan jag inte påstå att jag använt viloläge på ps4 mer än om jag råkat trycka fel.


signatur

|Playstation 5|Metspö|

Avstängd

Med activitycards som laddar in Spiderman från coldboot på 8 sekunder kan man nog skippa suspended mode tills patchat


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Rätt gött att man inte får sin PS5 förrän nästa år då

Medlem

Det hinner dom nog lösa tills man får konsolen 2022.

Medlem

Känns som att dom borde byta till Intel/Nvidia i sin produktion då AMD är väldigt opålitliga och kraschar ofta även på PC.

Avstängd
Skrivet av Pixelwood:

Det hinner dom nog lösa tills man får konsolen 2022.

Jepp. Brukar själv inte heller köpa konsoler på release. Brukar vänta ett halvår eller ett år. Ps5 är inget undantag heller. Bara för att slippa launch frustrationer som vanligtvis följer med.

Men väldigt tacksamt av alla ps5 och series beta testare att haka på så snabbt


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Redaktör
Skrivet av Stolpiller:

Känns som att dom borde byta till Intel/Nvidia i sin produktion då AMD är väldigt opålitliga och kraschar ofta även på PC.

Mja, låter det inte mer som barnsjukdomar? Både PS4 och Xbox One körde ju AMD-grejer, och de har väl inte varit särskilt kraschbenägna.


signatur
Medlem

Trökigt men å andra sidan kommer jag nog aldrig använda den funktionen. Går ju redan tillräckligt fort å starta plus att det inte drar nån ström när man stänger av den. Så jävla bråttom vid uppstart har jag inte;-P.

Barnsjukdomar ploppar ju alltid upp i början men oftast inga jättegrejer. Köpt både ps3 och ps4 på releasedagen och inget problem med nån av de förutom kasst spelutbud, åtminstone på ps3.

Medlem
Skrivet av Checker:

Jepp. Brukar själv inte heller köpa konsoler på release. Brukar vänta ett halvår eller ett år. Ps5 är inget undantag heller. Bara för att slippa launch frustrationer som vanligtvis följer med.

Men väldigt tacksamt av alla ps5 och series beta testare att haka på så snabbt

Jag köper alltid vid release och tänkte göra samma sak även denna gången men det räckte tydligen inte med att boka i juni...

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Rätt gött att man inte får sin PS5 förrän nästa år då

Känner samma, för min del ingen brådska kan dem patcha större problemen som finns.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Jag använder BARA den sleep-funktionen, det är det närmaste Quick resume man kommer på PS4. Hoppas det löser sig innan jag får den

Medlem
Skrivet av Stolpiller:

Känns som att dom borde byta till Intel/Nvidia i sin produktion då AMD är väldigt opålitliga och kraschar ofta även på PC.

Inte hela sanningen.
Det finns tillfällen då dom från början varit "buggiga".
Men AMD har en förmåga också att förbättra sina enheter att dom helt enkelt får bättre prestanda med tiden.

Har byggt några Ryzen system med AMD på senaste, inget har krånglat från start.
Med det sagt så bygger jag nog 10 Intel/Nvidia system / 1 AMD.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av N_micke:

Hoppas patchen löser problemen.

I övrigt kan jag inte påstå att jag använt viloläge på ps4 mer än om jag råkat trycka fel.

Kan bara inflika at viloläge är et måste för de som kör Remote PLay (går ej att starta från OFF mode så att säga). Också bra när man måste lägga ner kontrollen men inte vill paja sin highscore eller ngt. Bara att pausa och köra sleep istället. Det är de två olika vanliga scenarion jag vet.

Sen har jag också inställt på att efter 1h icke-spelande så somnar den. Ifall man själv somnar framför TVn eller om man ska göra ngt och det råkar ta 2h istället för 5min som man tänkt.

Småsaker men finns användning för det för många. Jag använder Remote Play ganska mycket så detta är lite taskig nyhet för mig, men det är ju "to each their own" som vanligt.

Medlem

Precis varit och hämtat ut mitt Xbox Series X och är påväg hem nu. Nojig över att set ska vara ett måndagsexemplar.


signatur

"There will be another time"

Medlem

Vad skönt och okomplicerat det är med konsoler, inte som på PC där man måste börja patcha och modda för att saker ska fungera.

Medlem

Sett flera streamers som har problem med att PS5 laggar och blir helt sega så det knappt menyerna fungerar (memoryleaks?)
Den där krascghen i Spiderman har också synts flitigt

Medlem
Skrivet av N_micke:

Hoppas patchen löser problemen.

I övrigt kan jag inte påstå att jag använt viloläge på ps4 mer än om jag råkat trycka fel.

Jag använder det flitigt på PS4 då jag tycker det är skönt med automatiska uppdateringar av spelen (och eventuellt systemvaran?) när jag inte använder konsolen. Samma sak med att köpa spel när jag är på jobbet och så är det installerat när jag kommer hem


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Ja, verkar vara en hel del strul med både PS5 och Series X, med ej fungerande konsoler, krascher etc etc.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Lokritz:

Precis varit och hämtat ut mitt Xbox Series X och är påväg hem nu. Nojig över att set ska vara ett måndagsexemplar.

Tur att det är tisdag!

Medlem

Aldrig använt viloläge på mitt gamla ps4 heller. Jag får PS5 i december så jag hoppas det kommer fungera bra då

Såg att någon pratade om remote play, jag vet inte ens vad det är så jag behöver nog inget viloläge.

Avstängd
Skrivet av Pixelwood:

Jag köper alltid vid release och tänkte göra samma sak även denna gången men det räckte tydligen inte med att boka i juni...

Ah ok. Det är tråkigt när det blir så. Synd att återförsäljare här i Norden är så kåta på att få sälja förhandsbokningar långt före dom vet hur många exemplar som fås


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

På PS4an blev det att jag var tvungen att stänga av sleep funktionen då det alltid var någon som lyckades slita ut strömkontakten alternativt att strömmen gick. Kändes obra att se system repair typ varje gång man bootade upp den. 😅

Medlem
Skrivet av Stolpiller:

Känns som att dom borde byta till Intel/Nvidia i sin produktion då AMD är väldigt opålitliga och kraschar ofta även på PC.

Så här är det alltid, mer eller mindre, vid hårdvarulanseringar. Om en miljon får sina konsoler samma dag och kanske, vi säger 5 000, upplever problem av olika slag så kommer dessa 5 000 stackare att fylla diverse forum samtidigt, vissa argare och högljuddare än andra, och det är lätt att uppfatta det som att det är ett stort problem, när det i själva verket berör 0,5%, medan resterande 99,5% är upptagna med att spela och ha det gött.

Medlem
Skrivet av Pirazy:

Vad skönt och okomplicerat det är med konsoler, inte som på PC där man måste börja patcha och modda för att saker ska fungera.

Oavsett hur många patchar och uppdateringar konsolerna får så sköter det ju sig självt i bakgrunden alternativt kräver ett par knapptryck, max. För utvecklare är det kanske en annan sak men för användaren fortfarande betydligt smidigare än pc;).

Puss! ^^

Medlem
Skrivet av Stolpiller:

Känns som att dom borde byta till Intel/Nvidia i sin produktion då AMD är väldigt opålitliga och kraschar ofta även på PC.

Krascher beror till största delen av mjukvaran/firmwaren och om det är en hårdvarukrasch så är det i de flesta fall RAM fel. Väldigt ovanligt att en CPU/GPU kraschar p.g.a hårdvara.

Medlem

ju oftare man läser om PS5an så är jag tacksam att jag ej har ekonomin och är tacksam att jag alldrig köper saker dag 1. Lika bra vänta tills dom släpper PS5 slim/pro eller tusan dom tänker kalla den bättre modlen. Alldrig förstår mig på dag 1 köpare och kollar man playstation subb reddit så är det som om folk dör om dom ej får den på dag 1. Det låter så på dom I allfall att livet i över för dom ej kunde pre-ordra den.

eld
Medlem
Skrivet av Duke_Gamer:

ju oftare man läser om PS5an så är jag tacksam att jag ej har ekonomin och är tacksam att jag alldrig köper saker dag 1. Lika bra vänta tills dom släpper PS5 slim/pro eller tusan dom tänker kalla den bättre modlen. Alldrig förstår mig på dag 1 köpare och kollar man playstation subb reddit så är det som om folk dör om dom ej får den på dag 1. Det låter så på dom I allfall att livet i över för dom ej kunde pre-ordra den.

För att det inte finns något som att köpa en sak dag 2.

Som det ser ut så kommer du få vänta tills dag 100 om du inte försökte köpa den för dag 1, och om du vill vänta på en slim så får du köpa den på dag 1000.
Jag tror inte folk är så sugna på att vänta flera år på att spela på playstation 5.

Varför köpa en ps5 när det ändå kommer ut en ps6 till lägre pris flera år senare?

Medlem
Skrivet av eld:

För att det inte finns något som att köpa en sak dag 2.

Som det ser ut så kommer du få vänta tills dag 100 om du inte försökte köpa den för dag 1, och om du vill vänta på en slim så får du köpa den på dag 1000.
Jag tror inte folk är så sugna på att vänta flera år på att spela på playstation 5.

Varför köpa en ps5 när det ändå kommer ut en ps6 till lägre pris flera år senare?

Något som jag ser är vanligt hos alla gamers är dom har en sådan satans jävla back log dom har det dom gör o måste inte köpa PS5 dag 1 spela igenom dom PS4 spelen du ej rört änu eller till och med dom PS3 spel du kanske spelat 10% av.

Jag har min ps3 än och inte köpt en ps4 än då jag har många spel kvar att spela igenom. Sedan måste man inte ha det nysate och senaste men folk har ju tålamod som 5åringar och då är dom vuxna vilket är ju skamset hur vuxna nästan är värre än barn när det kommer till tv-spel.

Ta spela igenom backlogen och har du ingen nä men köp ps5an då.

Medlem

Själv är jag inte förvånad. Konsoler har alltid barnsjukdomar just vid release. Jag är glad själv att det inte släpps några intressanta spel i närtid vilket gör att jag inte behöver vara en early adopter av varken PS5 eller Xbox series X. När det väl kommer något vettigt så kommer andra ha betatestat mjukvaran i dessa konsoler genom att vara tidiga användare så att alla buggar är fixade när det är min tur

12
Skriv svar