God of War Ragnarök även till PS4? "Vi har inget att säga om det"

Robot
God of War Ragnarök även till PS4? "Vi har inget att säga om det"
Jhf
Avstängd

Det vore ju tråkigt. Samtidigt kanske spelet utvecklats på ett sätt att det i nuläget endast drar grafikmässig nytta av femmans kapacitet och då är det ju skit samma. Speldesignmässigt kändes ju redan ettan som ett PS5-spel.

Medlem

Va sur jag vart igår när jag läste detta, kändes lite meningslöst att köpa ny konsol ett tag.

Men nu när man lugnat ner sig lite så tycker jag nog ändå att konsolen blir värd priset för egen del, även fast att jag har SSD på PS4 Pro.

Förstår dem som kommer vänta efter dessa nyheter, man kan spara pengar genom att köpa konsol när spelen blir exklusiva eller skaffa PS5 Pro då istället, tråkigt att behöva vänta på "riktig" next-gen.
Nu kommer det i och för sig en handfull next-gen spel inom 3 år, men jag tror att många kan hålla sig tills dess istället eftersom de lär bli få och inte vara de största AAA spelen(Sony vill nog inte riskera siffror på dessa).

Medlem

Jag har inget PS5 än och troligen inte kommer få ngt till nästa år. Hade helst inte sett så mycket backporting ändå. Så länge det inte skadar slutprodukten egentligen. Det är spontankänslan.

Sen tycker jag samtidigt att spel på PS4 redan är hög klass. Jag bryr mig inte att de endast var 30fps eller inte. Samtliga spel har jag njutit av på den "gamla" konsolen.

Jag är lite "on the fence" men det lutar mer åt att helst inte kompromissa spelet (om det nu innebär en kompromiss) än att inkludera PS4-spelare. Om de senare bestämmer sig för att "nerporta" det så visst, men fokusera på det bästa som kan uppnås först. Mest för att få till det så bra som möjligt.

Oavsett vad ser jag verkligen fram emot nästa game. Det är trots allt storyn, röstskådespeleriet och gameplay som driver det. Att man får lite RT eller inte är meh för min del.

Destroyer of framsidan
Hedersgurka

Det är corporate lingo för: "Nej."


signatur

Trottoarkantssnubblande insjögangster.

Medlem

Hoppas verkligen inte!!
Ska anpassas helt till next gen. Vill inte att de drar ner på saker för det också kan köras på skit

Medlem

Har väl varit lite deras grej att släppa ett nytt spel till varje konsolgeneration sen 2:an? om jag inte har fel, med några undantag.

Medlem
Skrivet av Anthrax:

Jag har inget PS5 än och troligen inte kommer få ngt till nästa år. Hade helst inte sett så mycket backporting ändå. Så länge det inte skadar slutprodukten egentligen. Det är spontankänslan.

Sen tycker jag samtidigt att spel på PS4 redan är hög klass. Jag bryr mig inte att de endast var 30fps eller inte. Samtliga spel har jag njutit av på den "gamla" konsolen.

Jag är lite "on the fence" men det lutar mer åt att helst inte kompromissa spelet (om det nu innebär en kompromiss) än att inkludera PS4-spelare. Om de senare bestämmer sig för att "nerporta" det så visst, men fokusera på det bästa som kan uppnås först. Mest för att få till det så bra som möjligt.

Oavsett vad ser jag verkligen fram emot nästa game. Det är trots allt storyn, röstskådespeleriet och gameplay som driver det. Att man får lite RT eller inte är meh för min del.

Problemet är inte RT, det kan jag vara utan, problemet är asset streaming, det går inte att nerporta utan att bygga om stora delar av spelet.
Med asset streaming så kan du byta objekt och miljöer på bara någon sekund, det går inte att porta till långsam lagring.
Det kommer göra under för open world spel som skulle kunna ha varit Horizon 2 och nya God of War, får hoppas att GTA6 inte kommer till de äldre konsoler....

Helheten är viktig för spel och flytet som kommer av detta kan tillföra massor för det.
Vad som helst kan dyka upp när som helst utan en laddnings zon innan.

Vart lite sur över Horizon först, men värst är nog God of War, dem hade nog kunnat göra mycket med det spelet.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fearnox:

Problemet är inte RT, det kan jag vara utan, problemet är asset streaming, det går inte att nerporta utan att bygga om stora delar av spelet.
Med asset streaming så kan du byta objekt och miljöer på bara någon sekund, det går inte att porta till långsam lagring.
Det kommer göra under för open world spel som skulle kunna ha varit Horizon 2 och nya God of War, får hoppas att GTA6 inte kommer till de äldre konsoler....

Helheten är viktig för spel och flytet som kommer av detta kan tillföra massor för det.
Vad som helst kan dyka upp när som helst utan en laddnings zon innan.

Vart lite sur över Horizon först, men värst är nog God of War, dem hade nog kunnat göra mycket med det spelet.

Tycker de ska behålla det halv linjära/ halv free roamen de körde i första rebooten av GoW. Jag var ju dock mer Spiderman och BB hipstern på PS4 men GoW är ett fantastiskt spel likaså. Att de skulle göra ett full blown open world ala Skyrim, skulle bara skada spelet tycker jag.

Men sen är jag en sådan som älskar orginalen något otroligt också


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av Fearnox:

Problemet är inte RT, det kan jag vara utan, problemet är asset streaming, det går inte att nerporta utan att bygga om stora delar av spelet.
Med asset streaming så kan du byta objekt och miljöer på bara någon sekund, det går inte att porta till långsam lagring.
Det kommer göra under för open world spel som skulle kunna ha varit Horizon 2 och nya God of War, får hoppas att GTA6 inte kommer till de äldre konsoler....

Helheten är viktig för spel och flytet som kommer av detta kan tillföra massor för det.
Vad som helst kan dyka upp när som helst utan en laddnings zon innan.

Vart lite sur över Horizon först, men värst är nog God of War, dem hade nog kunnat göra mycket med det spelet.

Jo precis, vissa saker tar skada om det anpassas till sämre hårdvara. Med "nerportning" tänkte jag efter släpp om tillräckligt mycket intresse finns. Inte ngt som bör göras i samma veva.

Medlem

Vad hände med ”we believe in generations”, Jim?

Synd oavsett. Trodde detta skulle pusha grafiken till Max för PS5.

Medlem
Skrivet av rigge:

Har väl varit lite deras grej att släppa ett nytt spel till varje konsolgeneration sen 2:an? om jag inte har fel, med några undantag.

I'm du räknar med remaster av trean har det varit 2 mainline God of War per Playstation generation.

God of War 1+ God of War 2 Playstation 2
God of War 3 + God of War Ascension Playstation 3
God of War 3 Remaster + God of War Playstation 4

Medlem

K


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Clickbait aside, gow kommer bli bra hursom.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Det är ingen större överraskning med tanke på att det flyter runt 110+ miljoner PS4 där ute med potentiella kunder som inte kommer uppgradera dyr hårdvara pga osäker ekonomi den kommande tiden. Lite trist att inte kunna designa spelen helt med hårdvaran i åtanke.

Medlem

inte så att alla miljoner ps4 användare bara kastar ut sin konsoll o köper ps5... visst det lär sälja bra till ps5 men ps4 lär ju en stor del köra på rätt länge framöver ändå.

Skrivet av SWEBarb:

inte så att alla miljoner ps4 användare bara kastar ut sin konsoll o köper ps5... visst det lär sälja bra till ps5 men ps4 lär ju en stor del köra på rätt länge framöver ändå.

Exakt. Det finns hur många spel som helst till PS4:an som man vill spela ut, sedan kan man passa på och köpa PS5 när alla barnsjukdomar har lagt sig och priset har gått ned lite.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jävla skit!!!!! vad fan håller Sony på med. Den där jävla Jim Ryan är fan värre än Don Matrick

Medlem

Fattar inte varför ni blir sura. Första året (12 - 18 mnd) kommer antalet konsoller vara 10% PS5 90% PS4/PS4 PRO. Det är ju AMD hårdvara i alla och självklart kommer det se bäst ut på PS5 med flest fps. None issue egentligen.

Hoppas de portar det till PC! 👍

NuZ
Testpilot
Skrivet av John7612:

Jävla skit!!!!! vad fan håller Sony på med. Den där jävla Jim Ryan är fan värre än Don Matrick

Va? Är ju som alla andra företag och vill tjäna pengar. Många sitter på PS4 fortfarande.

Skrivet av A1200G:

Fattar inte varför ni blir sura. Första året (12 - 18 mnd) kommer antalet konsoller vara 10% PS5 90% PS4/PS4 PRO. Det är ju AMD hårdvara i alla och självklart kommer det se bäst ut på PS5 med flest fps. None issue egentligen.

Hoppas de portar det till PC! 👍

De har upptäkt hur mycket de kan tjäna på PC släpp så kanske. De tjänar inget på att sälja konsoler men på att låsa in spelarna där i PS+, shoppen osv men det är också stora pengar på PC. En egen launcher så behåller de ju alla pengar själva också. Ev. på Steam också pga. användarantalet


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Lär väl bli PS4 och sen PC.

Medlem
Negativ goodwill

Allt för att kränga mer ps5’or, drygt av företaget då dem skulle underhålla ps4 runda tre år till.

Trist för befintliga ägare med ps4.


signatur

Banksy

Medlem

Sony har ju sagt att dom ska stödja PS4 i minst 4 år till.. dom skulle förlora en massa pengar på att inte göra det för alla köper inte nytt direkt.. så det är alltid bättre att hålla ut ett tag efter en ny release.

Medlem

Förstår det ur ekonomisk synvinkel, men tycker det är lite dubbla budskap från Sony här, med citat som "We belive in generations" och vilken enorm skillnad ssd-tekniken skulle göra för utvecklarna.
Nu kommer alltså både Horizon 2 och Ragnarök till PS4, vilket rent logiskt innebär att de inte kan utveckla spelen med SSDn som bas.
Om det i slutändan rör sig om lite snabbare laddningstider och uppskalad grafik i 60fps så känner jag att mycket potential försvinner.
Vill ju ha en anledning till att införskaffa en PS5 liksom, men då kan jag gott vänta några år till...

1
Skriv svar