PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd
Det är bara att välja och vraka på Elgiganten, KÖP!
Notera att det bara gäller digital edition.
Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"
Nu känns detta väldigt skumt.. hur många har dom inkommande...?
Dom har fler digital edition än standard edition. Det har Elgiganten precis noterat när de gjorde en genomsyn nu under eftermiddagen.
Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"
Menar du att vi som beställt kl 9 får den skickad idag?
Det var de tjejen i supporten svarade, sen var jag mest orolig att inte få den innan jul så är inte allt för besvärad om den kommer inom några dagar eller ett par veckor
Fick just en PS5 (disc) på EG kl 13:37. "Kommer in i lager 2020-12-04"
Stod det datumet i ditt bekräftelsemejl ?
När jag la min beställning på standard PS5 på Elgiganten vid 12:12 så stod där inget leveransdatum varken på hemsidan eller i bekräftelsemailet, utan det stod 100+ i webblager på deras hemsida. Så frågan är kommer min beställning levereras i november eller december?
Nerd 4 life, yo.
Allt med EG känns bara så skumt, men dom har nog sina anledningar och om dom faktiskt lyckas leverera så kommer nog många bli väldigt glada och kanske ändå ge EG en chans för fler inköp.
Twitch: https://www.twitch.tv/gigegame
Försöker mig på YouTube: www.goo.gl/JS3VSO
Twitter: https://twitter.com/GiGeGame
Allt med EG känns bara så skumt, men dom har nog sina anledningar och om dom faktiskt lyckas leverera så kommer nog många bli väldigt glada och kanske ändå ge EG en chans för fler inköp.
Vad är det som är skumt? De släpper bokningar när de vet hur många konsoler de får. Tvärt om vad Webhallen gör. Ser inget konstigt med det.
*Io Sono Interista*
FICK EN!!!!!
Jajajajjsaaa
FAN!
Fuktiga ögon och handsvett!
Underbart
Tror faktiskt att de försöker matcha batcherna de får. Blir rörigt när butiken öppnas och stängs varannan timme. Men de slipper all badwill med helt sanslösa förbokningsköer en del butiker har.
Hej!
Har tjuvläst här utan att vara medlem sedan jag insåg ett tag tillbaka att min bokning på Webhallen i somras för PS5 inte var mycket att hänga i granen. Nu lyckades jag tack vare alla tips här just boka en PS5 standard på Elgiganten där bekräftelsemailet säger "kommer in i lager 2020-12-04". Som optimist vill jag nu tro att jag faktiskt får en konsol innan jul och säga tack så mycket för hjälpen!
/Kristoffer
När jag la min beställning på standard PS5 på Elgiganten vid 12:12 så stod där inget leveransdatum varken på hemsidan eller i bekräftelsemailet, utan det stod 100+ i webblager på deras hemsida. Så frågan är kommer min beställning levereras i november eller december?
Har inte heller något leveransdatum, står "Frak: NYHET! Express hemleverans" och "Valt fraktsätt Express 1-2 vardagar" i mailet
Hej!
Har tjuvläst här utan att vara medlem sedan jag insåg ett tag tillbaka att min bokning på Webhallen i somras för PS5 inte var mycket att hänga i granen. Nu lyckades jag tack vare alla tips här just boka en PS5 standard på Elgiganten där bekräftelsemailet säger "kommer in i lager 2020-12-04". Som optimist vill jag nu tro att jag faktiskt får en konsol innan jul och säga tack så mycket för hjälpen!
/Kristoffer
Var i bekräftelsemailet står det? Hittar inget om datum i mitt bekräftelsemail. På hemsidan står det bara "reserverad".
EDIT: Lagersaldo är tomt i mitt bekräftelsemail...
Stod det datumet i ditt bekräftelsemejl ?
I bekräftelse mailet står det "Lagersaldo: Kommer in 2020.12.04"
Någon som har fått ett leveransdatum om det blir i Nov eller Dec som utlovat vid köp vid Elgigantens extrasläpp? Står endast reserverad och inget datum.
Jag ringde och kollade med kundtjänst, de sa att den kommer med största sannolikhet under nästa vecka. Mer exakt kunde han inte säga pga jag valde hemleverans (var förvald, vågade inte chansa med att ändra ombud och skit).
Vilket flyt man hade imorse. Allt bara funkade kl 9!
Edit: i mitt mejl är lagersaldo också blankt
I bekräftelse mailet står det "Lagersaldo: Kommer in 2020.12.04"
I mitt mail så är det fältet blankt.
Nerd 4 life, yo.
Funderar på om Elgiganten gör så för att boka upp sina batchar i kontrollerad ordning? Alternativet är att köra Webhallens stuk men det finns inte många som är nöjda med den taktiken heller i den här tråden så jag antar att hur de än gör kommer de få skit för det i slutändan.
Jag tycker Elgiganten gör det bättre genom att boka i kontrollerad ordning. Även om jag var lite bitter att inte få en vid 9 pga cachen i browsern, så tar jag hellre det än att jag bokade på Webhallen, trodde jag hade bra köplacering (eftersom det framgår inte när de började med förbokningen), men visar sig att jag var flertals månader efter vad andra hade bokat. Och den infon fick jag inte förens Elgiganten, MediaMarkt etc hade haft sin förbokningslucka i September. Hade jag vetat så hade jag förbokat hos de andra aktörer istället.
Var i bekräftelsemailet står det? Hittar inget om datum i mitt bekräftelsemail. På hemsidan står det bara "reserverad".
EDIT: Lagersaldo är tomt i mitt bekräftelsemail...
I mitt bekräftelsemail från Elgiganten så står det "Kommer in i lager 2020-12-04" under lagersaldo.
/Kristoffer