PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Aekold:

Pratade också med supporten(de är nog less på alla otåliga jäklar ) var lite orolig då min aldrig ändrades till reserverad. Verkar som att de inväntar Bring som plockar upp den idag för hemleverans (fick bekräftelse 09:00).

Menar du att vi som beställt kl 9 får den skickad idag?


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Elgiganten öppen, fick just en ps5 disc

Kan ha varit någon avbokning eller något annat skumt men kan hålla tummarna.

Medlem

Det är bara att välja och vraka på Elgiganten, KÖP!

Medlem
Skrivet av Joakim Bennet:

Vilka e-handlare är bäst på att identifiera och stoppa botar? Det kanske blir en avgörande faktor för de entusiaster som tvunget vill ha ny teknik på releasedag.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Nu känns detta väldigt skumt.. hur många har dom inkommande...?

Medlem
Elgiganten

la precis en order som gick igenom på en ps5.
4 dec. god jul! disc.

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Det är bara att välja och vraka på Elgiganten, KÖP!

Notera att det bara gäller digital edition.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Tips: sätt autorefresh på EG. Fick precis en PS5 Disc, leverans 20-12-04.

Medlem
Skrivet av Cirez:

Nu känns detta väldigt skumt.. hur många har dom inkommande...?

Dom har fler digital edition än standard edition. Det har Elgiganten precis noterat när de gjorde en genomsyn nu under eftermiddagen.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av crowbar82:

Menar du att vi som beställt kl 9 får den skickad idag?

Det var de tjejen i supporten svarade, sen var jag mest orolig att inte få den innan jul så är inte allt för besvärad om den kommer inom några dagar eller ett par veckor

Medlem

Jag lyckades just beställa en ps5:a hos elgiganten.

Medlem

Fick just en PS5 (disc) på EG kl 13:37. "Kommer in i lager 2020-12-04"

Medlem

FICK EN!!!!!

Jajajajjsaaa

FAN!

Fuktiga ögon och handsvett!

Medlem
Skrivet av 19jonis92:

Fick just en PS5 (disc) på EG kl 13:37. "Kommer in i lager 2020-12-04"

Stod det datumet i ditt bekräftelsemejl ?

Medlem

Glad man blir när alla verkar få en särskilt er man sett (precis som en själv) varken fick på Amazon, El-Gig (kl 09) eller Power.

Medlem

När jag la min beställning på standard PS5 på Elgiganten vid 12:12 så stod där inget leveransdatum varken på hemsidan eller i bekräftelsemailet, utan det stod 100+ i webblager på deras hemsida. Så frågan är kommer min beställning levereras i november eller december?


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem

Allt med EG känns bara så skumt, men dom har nog sina anledningar och om dom faktiskt lyckas leverera så kommer nog många bli väldigt glada och kanske ändå ge EG en chans för fler inköp.


signatur
Medlem
Skrivet av GiGeGame:

Allt med EG känns bara så skumt, men dom har nog sina anledningar och om dom faktiskt lyckas leverera så kommer nog många bli väldigt glada och kanske ändå ge EG en chans för fler inköp.

Vad är det som är skumt? De släpper bokningar när de vet hur många konsoler de får. Tvärt om vad Webhallen gör. Ser inget konstigt med det.


signatur

*Io Sono Interista*

Medlem

Har haft min konsol klar sen länge men fortsatt följa allas kamp i den här tråden, riktigt kul att så många nu lyckats få tag i en.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

FICK EN!!!!!

Jajajajjsaaa

FAN!

Fuktiga ögon och handsvett!

Underbart

Medlem
Skrivet av GiGeGame:

Allt med EG känns bara så skumt, men dom har nog sina anledningar och om dom faktiskt lyckas leverera så kommer nog många bli väldigt glada och kanske ändå ge EG en chans för fler inköp.

Tror faktiskt att de försöker matcha batcherna de får. Blir rörigt när butiken öppnas och stängs varannan timme. Men de slipper all badwill med helt sanslösa förbokningsköer en del butiker har.

Hej!

Har tjuvläst här utan att vara medlem sedan jag insåg ett tag tillbaka att min bokning på Webhallen i somras för PS5 inte var mycket att hänga i granen. Nu lyckades jag tack vare alla tips här just boka en PS5 standard på Elgiganten där bekräftelsemailet säger "kommer in i lager 2020-12-04". Som optimist vill jag nu tro att jag faktiskt får en konsol innan jul och säga tack så mycket för hjälpen!

/Kristoffer

Medlem

Nu har de uppdaterat den gula rutan med texten "Förväntad lev tid dec 2020" på Elgig.

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

När jag la min beställning på standard PS5 på Elgiganten vid 12:12 så stod där inget leveransdatum varken på hemsidan eller i bekräftelsemailet, utan det stod 100+ i webblager på deras hemsida. Så frågan är kommer min beställning levereras i november eller december?

Har inte heller något leveransdatum, står "Frak: NYHET! Express hemleverans" och "Valt fraktsätt Express 1-2 vardagar" i mailet

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

Hej!

Har tjuvläst här utan att vara medlem sedan jag insåg ett tag tillbaka att min bokning på Webhallen i somras för PS5 inte var mycket att hänga i granen. Nu lyckades jag tack vare alla tips här just boka en PS5 standard på Elgiganten där bekräftelsemailet säger "kommer in i lager 2020-12-04". Som optimist vill jag nu tro att jag faktiskt får en konsol innan jul och säga tack så mycket för hjälpen!

/Kristoffer

Var i bekräftelsemailet står det? Hittar inget om datum i mitt bekräftelsemail. På hemsidan står det bara "reserverad".

EDIT: Lagersaldo är tomt i mitt bekräftelsemail...

Medlem
Skrivet av Strut:

Stod det datumet i ditt bekräftelsemejl ?

I bekräftelse mailet står det "Lagersaldo: Kommer in 2020.12.04"

Medlem
Skrivet av AstroCreep:

Någon som har fått ett leveransdatum om det blir i Nov eller Dec som utlovat vid köp vid Elgigantens extrasläpp? Står endast reserverad och inget datum.

Jag ringde och kollade med kundtjänst, de sa att den kommer med största sannolikhet under nästa vecka. Mer exakt kunde han inte säga pga jag valde hemleverans (var förvald, vågade inte chansa med att ändra ombud och skit).

Vilket flyt man hade imorse. Allt bara funkade kl 9!

Edit: i mitt mejl är lagersaldo också blankt

Medlem
Skrivet av 19jonis92:

I bekräftelse mailet står det "Lagersaldo: Kommer in 2020.12.04"

I mitt mail så är det fältet blankt.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem

FAN VAD GÖTT!!! Lyckades med ta hem en med Disc på Elgiganten nyss!!

Medlem

Fick en av elgiganten..
Bara testade och la till och betalade..
Disc edition..
Börja poppa upp en del på blocket nu för 10k..
Sjukt..

Skriv svar