PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Skribent
Skrivet av Adoneus:

Jag har en digital över ifall någon vill ha. Bor i närheten av Jönköping för eventuell avhämtning

Gärna!

Skrivet av MLundin:

Sitter i hopp och tro att MediaMarkt ska göra som EG och spontansläppa..

MediaMarkt har en backlog med förhandsbokningar att fylla först till skillnad från Elgiganten så hoppas inte för mycket på det.

Jag beställde från MediaMarkt 8 oktober och senaste info från dem är leverans 2021 Q1.

/Kristoffer

Medlem
Skrivet av Darkius:

Är det någon som har beställt från Dustin 18/9 och som har fått sin konsol tilldelat, eller någon som vet vart brytpunkten går? Uppskattar med ett svar, för att den får man inte från Dustin.

Jag beställde min konsoll 17/9 klockan 9:50 och väntar i skrivande stund på att det ska skickas. Verkar som brytpunkten för närvarande ligger någonstans den 17e september, från vad jag läst. Men å andra sidan verkar ju vissa fått mail om att Q1 gäller, vilket inte jag fått, så jag antar att man själv ligger i gränslandet.

Har för i övrigt varit i kontakt med deras kundtjänst som hävdar att nya leveranser kommer in i dagarna, varför de inte kan ge några klara besked. När jag frågade hur stora leveranserna var svarade de att de inte visste. Vet inte om de överhuvudtaget börjat skicka för dagen. Kan ju vara så att de inväntar en leverans eller något...

Medlem
Skrivet av Adoneus:

Jag har en digital över ifall någon vill ha. Bor i närheten av Jönköping för eventuell avhämtning

Du har pm

Medlem

Kolla hit GBG! Jag vill gärna ha en standardvariant om ngn har en över

Medlem

Köper gärna en ps5 oavsett vilken version. Bor i gbg och kan köra hyfsat långt för att hämta en
Om någon har nån över och vill sälja dvs

Medlem
Skrivet av nicbex:

Märkligt. Jag ringde och fick precis tydliga besked från El-giganten som motsäger vad Vennersten precis skrev. Han på kundtjänst sade att ALLA, precis ALLA som beställde vid 12-tiden idag får leverans mellan 7-9 december, mån-ons vecka två i december. Det gällde alltså enligt honom utan undantag samtliga som beställde vid 12.

Låter ju mer rimligt tycker jag, vi som beställde kl 12 kan väl inte gå före

Medlem

PS5 från NetOnNet hämtat hos ombud
Nu ska man hålla sig till arbetsdagens slut innan man packar upp den


signatur

I drank what?

Medlem

Fick lite siffror från Elgigantens kundtjänst. Vid 9-tiden imorse fick dom in lite över 3000 beställningar och vid 12-tiden ca. 1500 beställningar. Frågade angående vad det menades med om ens orderstatus var reserverad, fick då till svar att beställningen hade gått genom, skulle skickas idag och möjligtvis få sin konsol imorgon eller nästa vecka.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av Dawidovich:

Jag beställde min konsoll 17/9 klockan 9:50 och väntar i skrivande stund på att det ska skickas. Verkar som brytpunkten för närvarande ligger någonstans den 17e september, från vad jag läst. Men å andra sidan verkar ju vissa fått mail om att Q1 gäller, vilket inte jag fått, så jag antar att man själv ligger i gränslandet.

Har för i övrigt varit i kontakt med deras kundtjänst som hävdar att nya leveranser kommer in i dagarna, varför de inte kan ge några klara besked. När jag frågade hur stora leveranserna var svarade de att de inte visste. Vet inte om de överhuvudtaget börjat skicka för dagen. Kan ju vara så att de inväntar en leverans eller något...

Beställde på kvällen den 17/9. Jag är hänvisad till 2021.

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

Fick lite siffror från Elgigantens kundtjänst. Vid 9-tiden imorse fick dom in lite över 3000 beställningar och vid 12-tiden ca. 1500 beställningar. Frågade angående vad det menades med om ens orderstatus var reserverad, fick då till svar att beställningen hade gått genom, skulle skickas idag och möjligtvis få sin konsol imorgon eller nästa vecka.

Om det är sant är det magiska nyheter för oss som lyckades pricka stolpe in

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

Fick lite siffror från Elgigantens kundtjänst. Vid 9-tiden imorse fick dom in lite över 3000 beställningar och vid 12-tiden ca. 1500 beställningar. Frågade angående vad det menades med om ens orderstatus var reserverad, fick då till svar att beställningen hade gått genom, skulle skickas idag och möjligtvis få sin konsol imorgon eller nästa vecka.

Intressant!! 😜

Medlem

Info till de som beställde från Dustin och undrar.

Fick Mail från prisjakt att de hade i lager och tryckte fort som fan upp sidan. Såg att de hade 36st i lager (ej beställningsbar) sen försvann det efter någon minut. Så man kan nog dra slutsatsen att det var alla de fick in. (Obs diskversionen)

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

Fick lite siffror från Elgigantens kundtjänst. Vid 9-tiden imorse fick dom in lite över 3000 beställningar och vid 12-tiden ca. 1500 beställningar. Frågade angående vad det menades med om ens orderstatus var reserverad, fick då till svar att beställningen hade gått genom, skulle skickas idag och möjligtvis få sin konsol imorgon eller nästa vecka.

Och dom som har " under behandling "?

Medlem
Skrivet av Cirez:

Och dom som har " under behandling "?

Kolla det jag skrev på sida 83

Medlem
Skrivet av Vennersten:

Kolla det jag skrev på sida 83

Så det betyder exakt samma sak som "Reserverad" (som Andy frågade om) med andra ord Två olika svar men bara en kan ha rätt. Spännande!

Medlem
Skrivet av sharky4687:

Info till de som beställde från Dustin och undrar.

Fick Mail från prisjakt att de hade i lager och tryckte fort som fan upp sidan. Såg att de hade 36st i lager (ej beställningsbar) sen försvann det efter någon minut. Så man kan nog dra slutsatsen att det var alla de fick in. (Obs diskversionen)

Intressant. Nu verkar de ha tagit bort konsolerna från deras hemsida... Låter i vilket fall som en väldigt liten leverans. Verkar dock röra sig om fler inkommande leveranser utifrån han jag talade med från kundservice, så fortsätter hålla tummarna.

Medlem
Skrivet av pinky:

Så det betyder exakt samma sak som "Reserverad" (som Andy frågade om) med andra ord Två olika svar men bara en kan ha rätt. Spännande!

Tror vi får ta all kundservice info med en nypa salt ^^

Medlem

Har EG pytsat ut lite enheter i stötar under dagen? Jag lyckades få igenom en beställning(disc) kl 13.38, men det verkar som andra även beställt kl 9 och kl 12.

Medlem

Jag fick tag i en från elgiganten nu vid 13:39 kom orderbekräftelsen. Ringde supporten för att ändra mitt telefonnummer som blev fel och hon grattade mig som fick tag i en ps5a, inte många som fick det sa hon.. Den skulle skickas från dem 8:e december och eftersom jag missade att välja Express frakt ska den vara framme 12:e.. Riktigt nöjd över det.!

Har en förbokning hos MM sedan oktober men enligt dem får jag den tidigast april. Vågar dock inte avboka innan jag har ps5an från elgiganten i handen!

Tackar för all information i den här tråden som gjorde att jag gick in på elgiganten vid 13... Har inte blivit mycket jobb gjort idag 😂

Medlem
Skrivet av stribb:

Jag fick tag i en från elgiganten nu vid 13:39 kom orderbekräftelsen. Ringde supporten för att ändra mitt telefonnummer som blev fel och hon grattade mig som fick tag i en ps5a, inte många som fick det sa hon.. Den skulle skickas från dem 8:e december och eftersom jag missade att välja Express frakt ska den vara framme 12:e.. Riktigt nöjd över det.!

Har en förbokning hos MM sedan oktober men enligt dem får jag den tidigast april. Vågar dock inte avboka innan jag har ps5an från elgiganten i handen!

Tackar för all information i den här tråden som gjorde att jag gick in på elgiganten vid 13... Har inte blivit mycket jobb gjort idag 😂

så vi som lyckades fylla i Expresshantering kanske får den tidigare?

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

så vi som lyckades fylla i Expresshantering kanske får den tidigare?

Jag skulle nog ta kundsupporters svar med nypa salt, då de inte alltid sitter med senaste infon. Fastän jag är taggad på ifall de skulle skicka min beställning idag/imorgon, så kommer jag försöka hålla mina förväntingar på att de kommer skicka konsolen den 4:e December som det stod när man köpte konsolen vid 12. Om de skickar tidigare så är det en bonus

Och bara en liten PSA; spamma inte kundservice med förfrågningar om när erat Ps5 kommer bli skickad. Jag vet att alla är hypeade att få sin Ps5-konsol, men tänk också på att det finns folk som ringer in av legitima anledningar, som nu behöver vänta längre i kö. Ingen gillar att sitta i kö till kundservice

Medlem

Tack till elgiganten och tack fz.

Blev en svettig dag men nu är allt klart, ser fram mot mycket demons souls under juletid.

Har alltid köpt min elektronik och spelrelaterat från webhallen, jag handlar inte extremt mycket men nu blir den siffran 0.

Jag är endast 1 konsument men det enda sättet man kan påverka på är med plånboken. Kommer ikväll lägga ännu en order på annan elekronik och ps relaterat på 10 lax till. (hos elgiganten när blackfriday startat). Så får det bli.
Lycka till i framtiden webhallen, hoppas ni ser över hur ni sköter framtida förhansbokningar. Vi ses ej igen.

Medlem

På riktigt ett helt sjukt konsolsläpp! Satt också där som alla andra i morses kl 09:00 med en sekundklocka på ena skärmen och elgiganten på den andra och tabbade F5 som ett fån. Förstod dock inte att man skulle rensa "cashen" som någon i forumet påpekade. Så jag var väl några sekunder försenad antar jag. Har en förbokad från MM som ska komma i december men testade EG för att kunna säkra upp. Sen har det visat sig att EG släppte ännu fler kl 12 också?? Och 13?? Vad är det som händer?!

Jag blir förbannad över hur detta skötts i alla led. Nu finns det redan massa konsoler på Blocket för typ dubbla priset. Det liknar någon slags konsert-släpp och det måste gå att styra upp detta mycket bättre.

Endast Sony säljer från egen hemsida med bank-id legitimering kanske? EN konsol per person och du kan bara köpa från Sony direkt. Skippa alla mellanhänder som alla gör olika och får olika tilldelning?

Medlem

Jag ringde precis EG och dom sa att dom som köpte vid 12 idag kan räkna med sin konsol "i början av december"! kul!

Medlem
Skrivet av Bf1942:

Tack till elgiganten och tack fz.

Blev en svettig dag men nu är allt klart, ser fram mot mycket demons souls under juletid.

Har alltid köpt min elektronik och spelrelaterat från webhallen, jag handlar inte extremt mycket men nu blir den siffran 0.

Jag är endast 1 konsument men det enda sättet man kan påverka på är med plånboken. Kommer ikväll lägga ännu en order på annan elekronik och ps relaterat på 10 lax till. (hos elgiganten när blackfriday startat). Så får det bli.
Lycka till i framtiden webhallen, hoppas ni ser över hur ni sköter framtida förhansbokningar. Vi ses ej igen.

Håller med. Webhallen har varit ett av mina go-to-ställen. I framtiden lär det inte bli så. Tror de har skapat sig mycket bad-will med denna release.

Medlem

För kännedom så kommer ni som bokade mer än en konsol få dom avbrutna så länge ni inte bokade dom på olika namn/konton. Jag blev precis av med två extra konsoler jag hade bokat på olika ordar under samma konto trots löfte från kundtjänst nisse nummer 1 att det inte skulle hända. Nu när det väl hände och jag pratade med kundtjänst nisse nummer 2 så sa hon att det görs automatiskt i deras system. Som tur var så fick jag behålla den som jag ville *puh*

Medlem
Skrivet av Steri0x:

Haha Helt sjukt.... Fick ett mejl från inet för några månader sen att jag inte skulle få en vid release även fast jag bokade 2019/10/10.

Får ett mejl av dem för 2-3 veckor sen där dem skriver att jag ändå skulle få en då de fått in fler på lager, alltså få en på release.

Åker in dit idag på morgonen, visar sig att jag ändå inte får en då dem har förseningar in på lager & det blivit något fel på deras system när det kommer till den digitala varianten... så blev ingen PS5 i år för mig ändå trotsallt..... suck

Ändå rätt sjukt, fick samma första mejl som dig

Även i andra mailet stod det att jag inte skulle få

Dom om min förvåning när det så kom ett sms om att mitt paket från inet var på väg så på nån jävla vänster lyckades de få fram en till mig trots att de sagt annat

Bokade dessutom långt senare än dig (digital också)

Medlem
Skrivet av krs_kristoffer:

MediaMarkt har en backlog med förhandsbokningar att fylla först till skillnad från Elgiganten så hoppas inte för mycket på det.

Jag beställde från MediaMarkt 8 oktober och senaste info från dem är leverans 2021 Q1.

/Kristoffer

Jag har räknat på att brytpunkten för att få leverans från Mediamarkt under Q4 2020 eller får leverans Q1 2021 är förhandsbokning innan 20/9 2020. Dvs. bokningar efter 20/9 ger leverans 2021. Detta under förutsättning att Mediamarkts kösystem fungerar som den ska.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Känner mig utbränd på allt detta bokande och slumpvisa släpp. Orkar inte mer! Jag förlikar mig med fakta att det inte blir nått innan jul utan inväntar Q1.

Skriv svar