PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Har någon som förbokas via Mediamarkt (jag bokade 27/9) fått något konkret om när den kan tänkas dyka upp?

Enda konkreta jag har fått är december. Jag bokade innan 19/9. Ringa till Mediamarkt är lönlöst då telefonkön är 4 timmar.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Har någon som förbokas via Mediamarkt (jag bokade 27/9) fått något konkret om när den kan tänkas dyka upp?

Jag bokade 24/9 en Digital Edition på Mediamarkt och fick ett mail 5/11 som sa att November – Mars va fullbokat.

Medlem
Skrivet av heady89:

Ja nu hoppas man bara att man inte får ett måndagsexemplar utan att den funkar också

Fick min på release. Ska skicka in idag på reparation. Inte kunna spelat ett enda spel sen i torsdags.

MINST 3-4 veckors väntetid, troligen mer.
🥳

Skrivet av GreatS:

Jag bokade 24/9 en Digital Edition på Mediamarkt och fick ett mail 5/11 som sa att November – Mars va fullbokat.

Det är samma mail som jag fick, bokade även jag den digitala versionen. HOPPAS det trillar in fler snart så vi får våra konsoler.

Medlem
Skrivet av Supermanbatman:

Det är samma mail som jag fick, bokade även jag den digitala versionen. HOPPAS det trillar in fler snart så vi får våra konsoler.

Vill upprepa att brytpunkten för att få konsol innan nyår är att man har bokat innan den 20/9. Detta gäller dem som bokat hos Mediamarkt och under förutsättningar att kösystemet fungerar som det är tänkt.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Nu fick även jag meddelande från Bring om paketavisering på 6,6 kg från Elgiganten, vilket rimligen måste vara Playstation. Jag beställde och fick orderbekräftelse 12.12 den 19:e.

Skrivet av Kris:

Vill upprepa att brytpunkten för att få konsol innan nyår är att man har bokat innan den 20/9. Detta gäller dem som bokat hos Mediamarkt och under förutsättningar att kösystemet fungerar som det är tänkt.

Okej, ledsamt att höra 😪 Men har hört om eventuella avbokningar så jag hoppas iallafall att det kan skynda på lite...

Medlem

Har vi kommit fram till varför en del som beställde vid 12 tiden i onsdags får enheten i veckan, och andra först i början på december? Min order gick igenom 12:13 och då får jag den först den 7/12.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Nu fick även jag meddelande från Bring om paketavisering på 6,6 kg från Elgiganten, vilket rimligen måste vara Playstation. Jag beställde och fick orderbekräftelse 12.12 den 19:e.

Ooooohhhooohooo spännande!!! Jag fick min bekräftelse kl 12:12 också så nu är det svårt att slita ögonen från telefonen

Medlem
Skrivet av Methea:

Har vi kommit fram till varför en del som beställde vid 12 tiden i onsdags får enheten i veckan, och andra först i början på december? Min order gick igenom 12:13 och då får jag den först den 7/12.

Det beskedet har jag fått två gånger från Elgiganten och trots detta påbörjades en leverans av PS5 till mig precis (beställning 12:12) så tappa inte hoppet.

Medlem
Skrivet av nicbex:

Det beskedet har jag fått två gånger från Elgiganten och trots detta påbörjades en leverans av PS5 till mig precis (beställning 12:12) så tappa inte hoppet.

Vad kul. Hoppas, hoppas, hoppas! Vill spela Demon's Souls NU.

Medlem

Den enda parametern bortsett från tid som jag kan utläsa från orderbekräftelsen är "Lagersaldo" där det inte står någonting för mig. (Fick orderbekräftelse 12:12)
Två andra vänner som fick sin bekräftelse senare än 12:15 har ett december datum där istället. Jag har hoppats på att det tomma betyder "skickas hyffsat fort"... (Hoppet som sent lämnar)
Några av er som fått ett bring sms och fick bekräftelse runt 12:10, är det tomt i Lagersaldo fältet för er också?

Medlem
Skrivet av Methea:

Har vi kommit fram till varför en del som beställde vid 12 tiden i onsdags får enheten i veckan, och andra först i början på december? Min order gick igenom 12:13 och då får jag den först den 7/12.

Alla som bokade kl 12 skulle få konsolen 7 december. Det kanske var några som avbokade som köpte kl 9 och flera som råkade köpa dubbla konsoler , därför får några som bokade kl 12 redan sin konsol nu. Min konsol som jag fixade kl 12 är reserverade just nu.

Medlem
Skrivet av BennyBoy4ever:

Den enda parametern bortsett från tid som jag kan utläsa från orderbekräftelsen är "Lagersaldo" där det inte står någonting för mig. (Fick orderbekräftelse 12:12)
Två andra vänner som fick sin bekräftelse senare än 12:15 har ett december datum där istället. Jag har hoppats på att det tomma betyder "skickas hyffsat fort"... (Hoppet som sent lämnar)
Några av er som fått ett bring sms och fick bekräftelse runt 12:10, är det tomt i Lagersaldo fältet för er också?

Det är bara blankt för mig med datum på ordern, står ingenting på lagersaldo. Ordern är markerad som reserverad. Ringde i ett annat ärende till Elgiganten och passade på att fråga och hon kunde inte se något i sitt system heller om att min order skulle skicas nu, men skulle stämma av med logistikavdelningen och återkomma. Tycker att Elgiganten har varit trevliga att ha att göra med men det verkar inte som att logistik och kundtjänst riktigt har samma uppgifter

Medlem

Nån som har beställt från amazon 20 november 2020 ? När tror ni den leveransen kommer ?

Inaktiv
Skrivet av limonass:

Alla som bokade kl 12 skulle få konsolen 7 december. Det kanske var några som avbokade som köpte kl 9 och flera som råkade köpa dubbla konsoler , därför får några som bokade kl 12 redan sin konsol nu. Min konsol som jag fixade kl 12 är reserverade just nu.

Jag beställde 12:07 och får min idag.

Medlem

Fick mitt bekräftelsemail 12:14. Enligt kundtjänst så ska dom skicka 8/12
Det enda jag inte förstår är att jag redan fått ett digitalt kvitto. Har det med att jag valde Klarna som betalningssätt?
Mitt XSX som jag förbokade på Elgiganten fick jag inget digitalt kvitto förrän dom hade skickat varan från sitt lager.
Den ordern betalade jag med kort.

Medlem

Ni som hann beställa på netonnet på torsdagsmorgonen förra veckan, har ni hört något mer än ett mail att det kan ta 5 arbetsdagar innan man får någon info om ordern?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

The holy Playstation 5 is in the house 🙌🏻🎮

Edit: Ja alltså, ni ser ju glorian 😇


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem
Skrivet av Ezmir:

Nån som har beställt från amazon 20 november 2020 ? När tror ni den leveransen kommer ?

Gissar att den kommer i januari eller februari.

Medlem
Skrivet av induce:

The holy Playstation 5 is in the house 🙌🏻🎮

https://www.dropbox.com/s/2jywn0exd23oag4/ps5.jpg?dl=1

Edit: Ja alltså, ni ser ju glorian 😇

Helvete vad vackert, man blir nästan tårögd!

Medlem
Skrivet av induce:

The holy Playstation 5 is in the house 🙌🏻🎮

https://www.dropbox.com/s/2jywn0exd23oag4/ps5.jpg?dl=1

Edit: Ja alltså, ni ser ju glorian 😇

Trevliga Fanatec prylar där i bakgrunden Sitter och hoppas på nån bra deal på V3 pedaler på fredag

Medlem
Skrivet av induce:

The holy Playstation 5 is in the house 🙌🏻🎮

https://www.dropbox.com/s/2jywn0exd23oag4/ps5.jpg?dl=1

Edit: Ja alltså, ni ser ju glorian 😇

Vackert! Min är fast i Hägersten sen inatt men hoppas det kommer en uppdatering snart

Medlem
Skrivet av Stålburken:

Helvete vad vackert, man blir nästan tårögd!

Haha! Så är det helt klart

Skrivet av P2daO:

Trevliga Fanatec prylar där i bakgrunden Sitter och hoppas på nån bra deal på V3 pedaler på fredag

De används alldeles för sällan bara! Men ja, de är helt klart trevliga! Måste köra lite AMS2 nu när Nordslingan kommit dit. Fanatec brukar väl alltid köra lite fina deals på BF?! Vad har du nu och vad kör du?

Skrivet av quaddern:

Vackert! Min är fast i Hägersten sen inatt men hoppas det kommer en uppdatering snart

Håller tummarna! Mitt var på väg igår och kom fram idag så förhoppningsvis kommer ditt fram idag om det började röra på sig igår 🙌🏻


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem
Skrivet av majep:

Fick min på release. Ska skicka in idag på reparation. Inte kunna spelat ett enda spel sen i torsdags.

MINST 3-4 veckors väntetid, troligen mer.
🥳

Satan vad surt , beklagar. Hoppas du hinner få den innan Jul. Vart lämnade du in den förövrigt ?

Medlem

Skulle någon mot förmodan ha en maskin över, så hade jag mer än köpt den. Det hade verkligen räddat min jul, nu när man inte ska röra sig ute i onödan. Hade vart evigt tacksam. Finns i Göteborg.

Medlem
Skrivet av Methea:

Har vi kommit fram till varför en del som beställde vid 12 tiden i onsdags får enheten i veckan, och andra först i början på december? Min order gick igenom 12:13 och då får jag den först den 7/12.

Skrivet av nicbex:

Det beskedet har jag fått två gånger från Elgiganten och trots detta påbörjades en leverans av PS5 till mig precis (beställning 12:12) så tappa inte hoppet.

Spännande, fick min bekräftelse 12.03 och lär nog få vänta tills i december, (Köpte en digital edition med express delivery) som kanske påverkar processen

Medlem

Fick min beställningsbekräftelse 12:11 den 19/11 på el giganten, standard edition. Hämtade ut min PS5a idag

Medlem

Pratade med Bring nu och de sa att paketet fortfarande inte lämnat deras terminal. Finns en chans att den kommer med en sen leverans ikväll men med största sannolikhet kommer den imorgon. Beställde kl 9 den 19:e men verkar som att man hamnade i botten i högen när de skickade ut för leverans (av de som får sitt i november dvs) -_-

Medlem
Skrivet av induce:

De används alldeles för sällan bara! Men ja, de är helt klart trevliga! Måste köra lite AMS2 nu när Nordslingan kommit dit. Fanatec brukar väl alltid köra lite fina deals på BF?! Vad har du nu och vad kör du?

Kör "tyvärr" på konsol så har varit mest Assetto Corsa men med PS5 så blir det nog en hel del ACC också Är även sugen att spela lite Gran Turismo Sport då jag i och med denna generation byter Xbox mot Playstation
Har CSL Elite PS4 bundlen med CSL Elite pedalerna + Clubsport Formula V2 ratten idag.

Skriv svar