PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Ni som beställde vid 12-tiden och har fått era konsoler, betalade ni med kort eller tog det på faktura?

Medlem
Skrivet av P2daO:

Ni som beställde vid 12-tiden och har fått era konsoler, betalade ni med kort eller tog det på faktura?

Tog du en standard eller digital version?

Medlem

Beställde standard kl 12:16. Står som reserverad. Tog faktura.

Men jag är sjukt nöjd om jag får i december och inför julledigheten

Medlem
Skrivet av Avantasia:

Beställde standard kl 12:16. Står som reserverad. Tog faktura.

Men jag är sjukt nöjd om jag får i december och inför julledigheten

7 december skickas min 🙂

Medlem
Skrivet av Meb81:

7 december skickas min 🙂

Hoppas på detsamma! Men pallar inte ringa o fråga.

Medlem
Skrivet av Sn0rt:

Är det någon som varit i kontakt med EG ang. förväntat leveransdatum på de som beställde vid 13:30 tiden?
Tänkte ringa dem och fråga men det var 170 personer före mig i kön.

Om du menar den 19e november så vet jag i alla fall att de som lyckades beställa runt lunchtid där kan förvänta sig en leverans i början av december. Har sett att någon skrivit 7e december som datum. Sedan verkar det ju som att ganska många som beställde runt 12 tiden redan fått sin konsol skickad men det kan ju bero på, som någon annan skrev, att folk har avbokat då dom lyckats boka 2 konsoler.

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Tog du en standard eller digital version?

Standard

Medlem
Skrivet av P2daO:

Ni som beställde vid 12-tiden och har fått era konsoler, betalade ni med kort eller tog det på faktura?

Beställde Standard med expressleverans och faktura via Klarna runt 12:15.
Fick den levererad i fredags strax efter kl. 17.

Medlem
Skrivet av P2daO:

Ni som beställde vid 12-tiden och har fått era konsoler, betalade ni med kort eller tog det på faktura?

Beställde 12.20 med klarna. Står som reserverad och på lagersaldo så står det att den kommer in i lager 211204.

*Såg nu att du menar de som redan fått sin*


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem

Någon som kommer ihåg hur det var med Nintendo Wii? Var det inte jättebrist och slutsålt överallt också? Var ett tag sen...

Medlem
Skrivet av heady89:

Satan vad surt , beklagar. Hoppas du hinner få den innan Jul. Vart lämnade du in den förövrigt ?

Skickar den till Sony...

Medlem
Skrivet av Methea:

Har vi kommit fram till varför en del som beställde vid 12 tiden i onsdags får enheten i veckan, och andra först i början på december? Min order gick igenom 12:13 och då får jag den först den 7/12.

Misstänker att några konsoler från batchen som skulle gå kl 9 "blev över" i och med att vissa bokade mer än en enhet och dessa släpptes sedan vid 12-släppet. Min kompis fick igenom en beställning runt 12.10 och han skulle inledningsvis fått den 26 november tror jag men den kom nu idag. De som inte lyckades knipa någon av dessa kommer med i december-rundan.


signatur

Mvh,
Michael Claesson

Medlem
Skrivet av Sabelsköld:

Någon som kommer ihåg hur det var med Nintendo Wii? Var det inte jättebrist och slutsålt överallt också? Var ett tag sen...

Jo så var det.
Och lustigt nog så misslyckades jag att få en Wii på Webhallen, men knep en på release hos Elgiganten när jag hängde på låset. Precis samma historia som nu med PS5 (bokad på release i alla fall). Tror jag äntligen lärt mig läxan att inte förlita mig på Webhallen när det gäller konsoler.

Medlem

Uppdatering! Beställde vid 12-snåret den 19/11 på Elgiganten och konsolen kom idag! Fick springa in på min lokala Elgiganten och köpa några spel efter jag hade hämtat paketet hos mitt ombud, hade helt glömt bort det i paniken när man spammade F5 på EGs hemsida i torsdags, haha. Nu ska jag bara införskaffa mig en 4K TV senare i veckan and I'm all good to go for next-gen!


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

Uppdatering! Beställde vid 12-snåret den 19/11 på Elgiganten och konsolen kom idag! Fick springa in på min lokala Elgiganten och köpa några spel efter jag hade hämtat paketet hos mitt ombud, hade helt glömt bort det i paniken när man spammade F5 på EGs hemsida i torsdags, haha. Nu ska jag bara införskaffa mig en 4K TV senare i veckan and I'm all good to go for next-gen!

https://i.imgur.com/4C7dFwS.jpg

Grattis!! Kul att se!

Medlem
Skrivet av Andy Hexagon:

Uppdatering! Beställde vid 12-snåret den 19/11 på Elgiganten och konsolen kom idag! Fick springa in på min lokala Elgiganten och köpa några spel efter jag hade hämtat paketet hos mitt ombud, hade helt glömt bort det i paniken när man spammade F5 på EGs hemsida i torsdags, haha. Nu ska jag bara införskaffa mig en 4K TV senare i veckan and I'm all good to go for next-gen!

https://i.imgur.com/4C7dFwS.jpg

Samma sits här, dags för ny TV i veckan, har du spanat in något speciellt ? Och så måste man springa och köpa spel också

Lite sugen på denna om den kommer på 'sale':
https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/153457/sony-55-x...

Medlem
Skrivet av heady89:

Samma sits här, dags för ny TV i veckan, har du spanat in något speciellt ? Och så måste man springa och köpa spel också

Lite sugen på denna om den kommer på 'sale':
https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/153457/sony-55-x...

Har kollat in LG OLED55CX, men blev lite intresserad av den du länkade. Är det en 120hz TV?


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem
Skrivet av P2daO:

Ni som beställde vid 12-tiden och har fått era konsoler, betalade ni med kort eller tog det på faktura?

Beställde 12:10 betalade med kort och fick den idag 15:00 typ (standard)

Medlem
Skrivet av P2daO:

Ni som beställde vid 12-tiden och har fått era konsoler, betalade ni med kort eller tog det på faktura?

Betalade med Swish.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem

Är det någon som beställde en digital hos Elgiganten i torsdags som faktiskt fått? Läser bara standard hela tiden

Medlem
Skrivet av b0ne:

Ni som hann beställa på netonnet på torsdagsmorgonen förra veckan, har ni hört något mer än ett mail att det kan ta 5 arbetsdagar innan man får någon info om ordern?

Jag bokade en där på torsdagsmorgonen i hopp om leverans i december, men fick kort senare ett mejl där det stod att varan fått ett nytt leveransdatum. Hörde av mig till deras kundtjänst och fick då veta att de inte lyckats stänga ned bokningsmöjligheten i tid, och att alla som fått ett mejl om "ändrat leveransdatum" tyvärr missar december-batchen. Fick dock samtidigt veta att "många avbokar", och att man behåller sin plats i kön så länge man lyckades få igenom en bokning innan den stängdes ner.

Medlem
Skrivet av Fredede:

Jo så var det.
Och lustigt nog så misslyckades jag att få en Wii på Webhallen, men knep en på release hos Elgiganten när jag hängde på låset. Precis samma historia som nu med PS5 (bokad på release i alla fall). Tror jag äntligen lärt mig läxan att inte förlita mig på Webhallen när det gäller konsoler.

Ja WH har man misslyckats med på både PS4 och PS5 släppet - kanske finns det hopp att jag lär mig till PS6
Enda anledningen att min WB bokning ligger kvar är för att se hur lång tid det tar (och om Inet, som ligger 7 månader före i sin kö skulle gå i konkurs eller nåt...)

Medlem
Ps5 digital över?

Någon i gbg som har en över?

Medlem

Eller någon i Örebro, antingen Disc eller digital. Åt min vän så vi kan spela när jag får min från Elgiganten i december!

Medlem

Fick bekräftelse av en PS5 (disc) kl 12:12 i torsdags.
Hamnade på direkten som "under behandling". Skickades i söndags och nu har jag fått hem den. Bra jobbat ändå Bring och Elgiganten med tanke på att jag valde leverans 3-5 dagar.

Medlem
Skrivet av Vennersten:

Fick bekräftelse av en PS5 (disc) kl 12:12 i torsdags.
Hamnade på direkten som "under behandling". Skickades i söndags och nu har jag fått hem den. Bra jobbat ändå Bring och Elgiganten med tanke på att jag valde leverans 3-5 dagar.

Grattis! För min del (eller min kompis, som jag beställt åt - jag har redan en) så meddelade Bring mig tidigare idag först leverans 17-22 ikväll, och 16:15 fick jag ett nytt SMS om att de ändrat tid till 17-22 imorgon. Vilka klåpare.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av Anwest:

Grattis! För min del (eller min kompis, som jag beställt åt - jag har redan en) så meddelade Bring mig tidigare idag först leverans 17-22 ikväll, och 16:15 fick jag ett nytt SMS om att de ändrat tid till 17-22 imorgon. Vilka klåpare.

Vad drygt! Du kanske kan be dem att leverera till ombud istället? Det brukar väl komma fram på förmiddagen då åtminstone.

Medlem
Skrivet av Anwest:

Grattis! För min del (eller min kompis, som jag beställt åt - jag har redan en) så meddelade Bring mig tidigare idag först leverans 17-22 ikväll, och 16:15 fick jag ett nytt SMS om att de ändrat tid till 17-22 imorgon. Vilka klåpare.

Bring kom med min nu kl 18.52 för att vara exakt
Beställde kl 9 i torsdags på EG.

Medlem
Vi som beställt på Amazon i fredags kväll

Hittade denna kommentar på sweclockers forumtråd:

”Har läst på amazon och vi som beställde i fredags har gjort något som dom kallar för en "backorder" vilket betyder att dom har produkterna, men att de förtillfället inte är i lager. Det är då troligt att det är en order som en annan kund valt att skicka tillbaka eller att produkten fraktas från ett lager till ett annat.
Amazon kommer reservera beloppet så fort dom kan ge en uppskattad leveranstid och utöver det så måste en backorder skickas senast inom 30 dagar enligt deras policy.

Eftersom det inte finns någon källa som säger att amazons lager kommer fyllas på med fler ps5 i år så skulle jag tro att vi som beställde antagligen beställt ps5 som andra kunder avbeställt vilket gör prisreduceringen logisk. De flesta produkter som räknas som "begagnade" får ett reducerat pris genom deras system.”

”Jag tror iofs att priset som vi fick har med att göra att dom körde en valutaväxling på 399 dollar vilket blir cirka dom 3420 kronor man betalade, och sedan moms 25% = cirka 4275 kronor.

Tror alltså att dom bara inte lagt på våra kära svenska kopierings- och kemikalieskatter.”

Länk: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1589622-traden-om-play...

Edit: Info om backorders för Amazon

” While you can backorder most items, it might not be the go-to solution for you. Backordered items will only show up on Amazon when the restock date is within 30 days of the current date. An Amazon rule of thumb is that items must be shipped within 30 days of the customer making the order. Therefore, if you will not have that product back in stock within the next month, there is no point listing it as a backorder.”

Länk: https://feedvisor.com/resources/marketplace-fees-policies/ama...

Optimisten inom mig lever igen! Hålla tummarna att det är snack om en backorder då

Medlem
Skrivet av P2daO:

Fick mitt bekräftelsemail 12:14. Enligt kundtjänst så ska dom skicka 8/12
Det enda jag inte förstår är att jag redan fått ett digitalt kvitto. Har det med att jag valde Klarna som betalningssätt?
Mitt XSX som jag förbokade på Elgiganten fick jag inget digitalt kvitto förrän dom hade skickat varan från sitt lager.
Den ordern betalade jag med kort.

Jag bad om ett digitalt kvitto och kunde då söka på min leverans. Dock förstår jag inte hur processen går. Verkar jo inte spela roll när man beställde egentligen. Jag fick bekräftelse 12:05 men får i december. Sen vet jag inte om det har att göra med Klarna, men tycker inte att det borde göra det. Jag beställde en digital version förresten.

Skriv svar