Playstation 5-uppdatering av The Last of Us Part 2 siktad

Robot
Playstation 5-uppdatering av The Last of Us Part 2 siktad
Inaktiv

Trevligt värre! Körde på PS4 (ej pro) och tyckte det såg otroligt bra ut i sin helhet så har nästan svårt att föreställa mig detta bli ännu vackrare.

Dex
Medlem

Utan tvekan årets spel för mig, men då det väckte så mycket känslor så är man inte direkt sugen på att spela om det.

Men kommer det i 60 fps istället på PS5 så nästan måste man ju göra det. Lär vara riktigt trevligt!

Medlem
Skrivet av Dex:

Utan tvekan årets spel för mig, men då det väckte så mycket känslor så är man inte direkt sugen på att spela om det.

Men kommer det i 60 fps istället på PS5 så nästan måste man ju göra det. Lär vara riktigt trevligt!

Det var årets spel, yes! Jag skaffar mig en ps5 i sista halvan av 2021 och när detta kommer köps det nog om på nytt.

Medlem

Skulle bli förvånad om det inte kommer. Dock så är den version vi har nu så galet snygg så det såg next gen ut redan är det släpptes på ps4 haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Problemet med TLOUII är inte grafiken, utan innehållet, men jag skulle nog inte ha något emot att spela om det igen på PS5:an.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

KoP
Medlem

Nej tack.

Enda nyreleasen som vore utav intresse är om dom trimmar ner spelet med en 40-50% och skapar ett spel med bättre tempo och mindre flashbacks. Som det är nu så är upplägget allt för spretigt och emot slutet så rushade jag bara för att få se efterrexterna. ╮(╯_╰)╭

I mitt tycke så misslyckades dom ganska hårt med narrativet.

Medlem
Skrivet av KoP:

Nej tack.

Enda nyreleasen som vore utav intresse är om dom trimmar ner spelet med en 40-50% och skapar ett spel med bättre tempo och mindre flashbacks. Som det är nu så är upplägget allt för spretigt och emot slutet så rushade jag bara för att få se efterrexterna. ╮(╯_╰)╭

I mitt tycke så misslyckades dom ganska hårt med narrativet.

Hear, hear. Håller med dig till fullo. Till skillnad från 1an, så satt jag bara och frågade mig "är inte skiten slut ännu? Varför köpte jag detta?". 1an var precis tvärtom.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av Mirage:

Hear, hear. Håller med dig till fullo. Till skillnad från 1an, så satt jag bara och frågade mig "är inte skiten slut ännu? Varför köpte jag detta?". 1an var precis tvärtom.

Så känner jag väldigt ofta att spel/filmer/serier lätt kunde kortas ner med 30-50% men inte med TLoU2 för 5 öre. Tycker det var mycket trevligt att det vågade ta sin tid och breda ut sig ordentligt även om det ibland faktiskt kunde kännas lite långt med flashbacks när man desperat vill veta vad som ska hända i nutiden. Inget spel är perfekt men för mig var detta ganska nära men smaken är som baken Helt unikt spel för mig när det kommer till kvaliteten på berättandet och själva polishen på animationer och ljud etc.

Jhf
Avstängd
Skrivet av KoP:

Nej tack.

Enda nyreleasen som vore utav intresse är om dom trimmar ner spelet med en 40-50% och skapar ett spel med bättre tempo och mindre flashbacks. Som det är nu så är upplägget allt för spretigt och emot slutet så rushade jag bara för att få se efterrexterna. ╮(╯_╰)╭

I mitt tycke så misslyckades dom ganska hårt med narrativet.

Jag håller med. De har skapat en fantastisk värld som ser otrolig ut. Gameplayet känns riktigt tungt och tight. Men narrativet är ett stolpskott. Efter halva spelet så kände jag att, nej det här kommer jag inte orka (de som spelat förstår). Och storyn de berättar blir konstig. Med tanke på vad det ultimata målet med Ellies resa är så blir det bara konstigt att döda 100-tals anonyma fiender på vägen.

Naughty Dog borde hålla sig till tanklös matiné á la Uncharted. Den gör de så bra.

Dex
Medlem
Skrivet av Jhf:

Jag håller med. De har skapat en fantastisk värld som ser otrolig ut. Gameplayet känns riktigt tungt och tight. Men narrativet är ett stolpskott. Efter halva spelet så kände jag att, nej det här kommer jag inte orka (de som spelat förstår). Och storyn de berättar blir konstig. Med tanke på vad det ultimata målet med Ellies resa är så blir det bara konstigt att döda 100-tals anonyma fiender på vägen.

Naughty Dog borde hålla sig till tanklös matiné á la Uncharted. Den gör de så bra.

Förstår att vissa tycker så då det ändrar storyn rätt rejält, men själv gillade jag verkligen sättet dom gjorde det på och det drog verkligen igång en känslosam berg och dalbana som jag aldrig upplevt i ett spel tidigare för min del

Andra halvan kunde kanske varit en typ 5 timmar kortare dock då det blev lite utdraget.

Medlem

Det ska bli gött att spela om utan fokus på storyn den här gången, berg och dalbana som Dex skriver men panga fiender med unlimited ammo och leka Rambo, särskilt om det blir i 60fps, kommer vara dönajs. Haptic feedback verkar ju gött också och det finns redan vad jag förstår det som.

1
Skriv svar