CD Projekt Red tycker att Cyberpunk 2077-prestandan är "överraskande bra" på last-gen

Robot
CD Projekt Red tycker att Cyberpunk 2077-prestandan är "överraskande bra" på last-gen

Stillar det din oro för Xbox One- och Playstation 4-versionerna?

#cyberpunk-2077


Inaktiv

Mycket trevligt att höra för de men inte så överraskande iom de överraskande låga hårdvarukraven de gick ut med tidigare. Sen vad exakt recommended osv betyder rent grafiskt återstår att se men blir nog bra detta

Medlem

Ja tänk om de skulle säga tvärtom, vore det troligt? Klart de säger så...

Medlem

Man såg ju att det var lägre FPS MEN på grafikfronten dock så var det fan svårt att se skillnad.
Tror att dom verkligen maxat lastgen hårdvaran med fokus på snygg-ma snarare än FPS.

Tyckte det var sjukt snyggt på ps4 pro...samtidigt så såg det inte överdrivet nextgen optimerat ut på PS5 men det kommer väl i patchen.

BTW! Elgiganten kör Cyberpunk för 499 på blackfriday idag.

Medlem

Klart de vill få det att vara så bra som möjligt. Men sedan kanske jag aldrig varit så jättenördig om grafiken hit och dit utan mest kört efter spelupplevelsen, kan ändå inte förvänta mig bästa grafiken och prestandan på den tv jag får spela på ute på landet. På en smart-tv så borde ju grafiken vara toppen ändå känns det som.

Jag tyckte att det ändå såg snyggt ut, som ett helt vanligt tv-spel.

Skrivet av EYEtriforce:

Man såg ju att det var lägre FPS MEN på grafikfronten dock så var det fan svårt att se skillnad.
Tror att dom verkligen maxat lastgen hårdvaran med fokus på snygg-ma snarare än FPS.

Tyckte det var sjukt snyggt på ps4 pro...samtidigt så såg det inte överdrivet nextgen optimerat ut på PS5 men det kommer väl i patchen.

BTW! Elgiganten kör Cyberpunk för 499 på blackfriday idag.

Det är inte optimerat överhuvudtaget till PS5.
Det körs via bakåtkompabiliteten endast.
Fattar inte varför de inte släpper versionen för nextgen samtidigt.
Måste vara första gången ett storspel har releasedatum efter premiär av ny gen men endast släpps till old gen?
Jag vill ju spela det men vill ju spela PS5 versionen såklart.

Medlem
Skrivet av Captain_Dracula:

Det är inte optimerat överhuvudtaget till PS5.
Det körs via bakåtkompabiliteten endast.
Fattar inte varför de inte släpper versionen för nextgen samtidigt.
Måste vara första gången ett storspel har releasedatum efter premiär av ny gen men endast släpps till old gen?
Jag vill ju spela det men vill ju spela PS5 versionen såklart.

Tror att många hypeat spelet så man förväntat sig mer än vad man kanske borde. Såg att folk beklagade sig över att staden var för ”liten” också. Hoppas att man får gå in i alla hus åtminstone. Sedan förstår jag inte varför man inte kan köpa den på PS4 när det ändå funkar på PS5?

Jag kom in i det här rätt sent så jag har nog inte haft så höga förväntningar.

Medlem

Det blir 4k med RX6800 för egen del. Väl när ps5. Patchen kommer. Så blir det nog ett inköp där också 👍

Backloggens befriare

signatur

Ad hoc addendum

Skribent
Skrivet av Zontos:

Tror att många hypeat spelet så man förväntat sig mer än vad man kanske borde. Såg att folk beklagade sig över att staden var för ”liten” också. Hoppas att man får gå in i alla hus åtminstone. Sedan förstår jag inte varför man inte kan köpa den på PS4 när det ändå funkar på PS5?

Jag kom in i det här rätt sent så jag har nog inte haft så höga förväntningar.

Vi kommer inte kunna gå in i alla byggnader, och de byggnader vi kan gå in i kommer (oftast) inte att vara vidöppna – vi får alltså bara åtkomst till specifika delar av dem. Med det sagt säger vissa som gjort förhandstittar att de kunde utforska förvånansvärt mycket.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Vi kommer inte kunna gå in i alla byggnader, och de byggnader vi kan gå in i kommer (oftast) inte att vara vidöppna – vi får alltså bara åtkomst till specifika delar av dem. Med det sagt säger vissa som gjort förhandstittar att de kunde utforska förvånansvärt mycket.

Aha där ser man, hoppas det innehåller mycket isf.

Medlem

Undra hur mycket de fick nedgradera spelet den här gången för att de ska tycka prestanda är "överraskande bra" på last-gen.

Tycker det såg ganska tomt ut på gatorna senaste klippen, jämfört med PC-demot de visade för par år sedan.

Medlem

Puts, glans och FPS i all ära.

Det jag ser fram emot mest är berättandet. Det är där jag verkligen hoppas att de kommer leverera.
Questen.

Sen visst. PS5 patten ser man ju fram emot. Men tror inte jag kan hålla mig tills dess.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Undra hur mycket de fick nedgradera spelet den här gången för att de ska tycka prestanda är "överraskande bra" på last-gen.

Tycker det såg ganska tomt ut på gatorna senaste klippen, jämfört med PC-demot de visade för par år sedan.

Du kan ju inte direkt jämför med ett PC-demo.
Har ju sett flera gånger att det är mycket folk i rörelse nu i senare demos, dessvärre blir det nog mindre sånt på baskonsoler. Och ska man vara riktigt petig så har spelet fått en upgrade denna gång, och inte en downgrade.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Sen visst. PS5 patten ser man ju fram emot. Men tror inte jag kan hålla mig tills dess.

Är "patten" PS5 exklusiv eller kommer den i en PC version också? För får man sådant med till PS5 så har dom ju ett starkt försäljningsargument!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Kul att det är folk som gnäller om att staden verkar kännas liten och det gnällt på att man inte kan gå in överallt och jada jada jada. Är det bättre med en stor öppen spelvärd (likt den i GTA V) där de enda byggnaderna du kan ta dig in i är 7-Eleven (24/7) butiker? Eller Assassin's Creed och Far Cry där alla uppdrag känns som att de är skapade i en "Quest-generator"....

Jag ångrar fortfarande att jag betalade fullpris för RE3 remaken som var 5h lång... Men om det här spelet åtminstone greppar tag i mig i 50h har det redan varit 10ggr mer väl spenderade pengar.

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

Är "patten" PS5 exklusiv eller kommer den i en PC version också? För får man sådant med till PS5 så har dom ju ett starkt försäljningsargument!

😂 Ja, helt PS5 exklusiv. Skit i storyn! Det är den extra patten man vill åt. Total Recall-edition!

Medlem

Känns som man måste spela det här med Raytracin, jag har uppdaterat har du?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Undrar hur min 8086K, 32gb ram och 1080ti kommer att prestera i det här. Lyckades inte knipa ett 3080 som det var tänkt.

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Undra hur mycket de fick nedgradera spelet den här gången för att de ska tycka prestanda är "överraskande bra" på last-gen.

Tycker det såg ganska tomt ut på gatorna senaste klippen, jämfört med PC-demot de visade för par år sedan.

Mycket kan hända på grafikfronten på ett par år. Det här är väl ändå en generation som är präglad av downgrades även på PC.

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Känns som man måste spela det här med Raytracin, jag har uppdaterat har du?

Hörrödu! Du har precis fått mig att köpa VR, ska jag behöva punga ut ÄNNU MER nu för att kunna njuta av mina spel!?

Medlem

Haft någon slags ångest över att mitt 1080ti inte ska räcka till den 10 dec. Beställde, sen avbeställde ett 3080. Då ryktet började svajja om att det troligen blir fler förseningar av nvidia korten, oavsett de leveransdatum som idag ligger som preliminära. Sen kikade jag mot amd's RX 6800 XT.
Verkar vara lika svårt att få ut gpu'er från deras sida. Så nu har jag landat i att jag lika gärna kan vänta in en "Ti-version" 3080, eller se vad de släpper framöver. Köper nog ett ps5 nästa år, innan det blir nytt grafikkort iallafall. Cirkus 10 000 mynt är fanimej en stor summa för att maximera sin spelupplevelse i en titel.
Va tror ni? Har förnuftet för en gångs skull vunnit?


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Hörrödu! Du har precis fått mig att köpa VR, ska jag behöva punga ut ÄNNU MER nu för att kunna njuta av mina spel!?

Jag ber om ursäkt
Sanning är att jag har betalat för grafikkortsuppgraderingen men ännu inte fått leverans, hoppas det kommer snart


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

Jag ber om ursäkt
Sanning är att jag har betalat för grafikkortsuppgraderingen men ännu inte fått leverans, hoppas det kommer snart

Haha, det är luuuugnt! Grafikkortsuppgradering blir det dock inte på ett tag men jag är otroligt nöjd över mitt Quest 2-köp. Kan äntligen leva ut mina fantasier som en 9-åring animeflicka i VRChat.

Medlem
Skrivet av Potatisbullen:

Kul att det är folk som gnäller om att staden verkar kännas liten och det gnällt på att man inte kan gå in överallt och jada jada jada. Är det bättre med en stor öppen spelvärd (likt den i GTA V) där de enda byggnaderna du kan ta dig in i är 7-Eleven (24/7) butiker? Eller Assassin's Creed och Far Cry där alla uppdrag känns som att de är skapade i en "Quest-generator"....

Jag ångrar fortfarande att jag betalade fullpris för RE3 remaken som var 5h lång... Men om det här spelet åtminstone greppar tag i mig i 50h har det redan varit 10ggr mer väl spenderade pengar.

Haha det är lite så jag tänker. Men åt andra sidan vore det ju fett nice om det kom något spel med flera städer som är stora, inte bara en stad med små skitorter. GTAV så känns allt ändå levande men att man inte kan gå in på klubbar och grejer i spelet beror nog på att det går att göra det online.

Jag hoppas ändå att Cyberpunk2077 bjuder på mycket, det är ändå första spelet de gjort och varför ska de behöva göra världens största värld. Det kanske kommer senare (beroende på uppföljarens förseningar så att säga).

Medlem
Skrivet av loerk:

Du kan ju inte direkt jämför med ett PC-demo.
Har ju sett flera gånger att det är mycket folk i rörelse nu i senare demos, dessvärre blir det nog mindre sånt på baskonsoler. Och ska man vara riktigt petig så har spelet fått en upgrade denna gång, och inte en downgrade.

Vete tusan, måste varit en hel del ambitiösa koncept de fick ta bort eller skala ner för det skulle fungera med 5400rpm HDD, cpu-delen i Jaguar och DDR3-minnet i Xbox One.

Ja det är trevligt med RTX-delen men ärligt talat hade jag heller först sett ett spel de inte behövt anpassa efter antik hårdvara.

Kanske trevligt för de med urgammal hårdvara att man fortfarande kan lira alla dagens spel med en 11år gammal i7a, men det börjar fan bli absurt nu. Tänk om HL2 hade anpassas efter 2004 års grafikkort men 1994 års CPU och minnen. Ja det hade kanske fortfarande kunnat vara relativt snyggt men det hade knappast varit samma slagts spel.

Medlem

Ser fram emot att spela det här på min PS4 Slim.

Är dock lite orolig att spelet kommer få en stor backlash av folk som kommer bli besvikna när dom inser att det inte är ett futuristiskt GTA.

ELF
Medlem
Skrivet av Gregerory:

😂 Ja, helt PS5 exklusiv. Skit i storyn! Det är den extra patten man vill åt. Total Recall-edition!

Vad är det för bröst ni snackar om? Fattar nada...


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ELF:

Vad är det för bröst ni snackar om? Fattar nada...

Jag skrev fel...patchen

Det finns även en extra patte i Total Recall
En gammal cyberpunk film som rekommenderas inför släpp.
Tycker nyversionen är bättre.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Tycker nyversionen är bättre.

BRÄNN KÄTTAREN!


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

12
Skriv svar