CD Projekt Red tycker att Cyberpunk 2077-prestandan är "överraskande bra" på last-gen

Medlem
Skrivet av SID 6.7:

BRÄNN KÄTTAREN!

AND HE SHALL RISE!
😈

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SID 6.7:

BRÄNN KÄTTAREN!

Medlem

Haha! Klassiker

Medlem

Jag anser att FZ måste anordna en IRL deathmatch mellan:

Star Citizen-backers (+1 fantasi, +2 ordbajseri, -3 färdigt spel)
Cyberpunk-fanboys (+1 färdigt spel, +2 pcmr, -3 pcmr?)
Ubisoftare (+1 nånting, +2 valhalla?, -3 ubisoft?)
Xorpen (+1 Damn, +2 Right, -3 Son) (Skämt åsido är jag nog mest cp-fan men även naiv citizen)

Medlem

Inte det minsta orolig när det gäller denna utvecklare. Tror och hoppas jag kommer rätt långt med mitt 1080. Ray Tracing osv är absolut häftigt, men som det mesta av det nya så är det sällan värt vad det kostar i prestanda. Minns när Hairworks var nytt och tog upp typ 8000 fps på egen hand


signatur

"I'll bet Hector pauses here every day, and thinks to himself... 'Boy I wish I could see past my gut and enjoy my expensive monogrammed floor!'"

Medlem

Det kanske ni alla känner till egentligen men ni som hoppas på att det ska funka på eran PC kan ju alltid googla på sidorna där det går att kolla om ett spel funkar på din dator eller inte. Jag testade det på en sida och det skulle inte fungera.

Däremot så sa en sida att FIFA21 inte skulle funka på min laptop och en annan sa att det skulle göra det (Det föll på RAM-minnet, det kräver 8 och jag har 7) men det funkar utmärkt när jag spelat enstaka matcher.

Medlem
Skrivet av Gregerory:

Tycker nyversionen är bättre.

Medlem
Skrivet av Hordaland:

Kan äntligen leva ut mina fantasier som en 9-åring animeflicka i VRChat.

Det där lät ju inte bara lite fucked Up det där, men men.

Och Cyberpunk kommer rulla fint på ps4 och Xbox, oroa er inte.

Medlem
Skrivet av cohletrain:

Inte det minsta orolig när det gäller denna utvecklare. Tror och hoppas jag kommer rätt långt med mitt 1080. Ray Tracing osv är absolut häftigt, men som det mesta av det nya så är det sällan värt vad det kostar i prestanda. Minns när Hairworks var nytt och tog upp typ 8000 fps på egen hand

Hairworks mot Ray-tracing är väl ändå en ganska dålig jämförelse?
Har man ens sneglat på 3d-animering dom senaste biljarder åren är RT ett bekant begrepp medan Geralts hipsterfrilla var något av ett.. försök. Fast det patchades ju tillrätta efter ett tag, och grävdes ner i minnesbanken.

Medlem
Skrivet av skymf:

Haft någon slags ångest över att mitt 1080ti inte ska räcka till den 10 dec. Beställde, sen avbeställde ett 3080. Då ryktet började svajja om att det troligen blir fler förseningar av nvidia korten, oavsett de leveransdatum som idag ligger som preliminära. Sen kikade jag mot amd's RX 6800 XT.
Verkar vara lika svårt att få ut gpu'er från deras sida. Så nu har jag landat i att jag lika gärna kan vänta in en "Ti-version" 3080, eller se vad de släpper framöver. Köper nog ett ps5 nästa år, innan det blir nytt grafikkort iallafall. Cirkus 10 000 mynt är fanimej en stor summa för att maximera sin spelupplevelse i en titel.
Va tror ni? Har förnuftet för en gångs skull vunnit?

Ja tillfälligt men vi båda vet ju att du ändå kommer köpa snart när suget blir för stort så...

12
Skriv svar