PS5/XSX-S förboknings bekräftelse tråd

Medlem

Någon som lyckats klicka hem en konsol de senaste dagarna, eller är det fullt stopp nu?

Medlem
Skrivet av sundetsparla:

Någon som lyckats klicka hem en konsol de senaste dagarna, eller är det fullt stopp nu?

taggar för att få info om skickad leverans snart från eg. förhoppningsvis fredag!!

Medlem
Skrivet av Stålburken:

taggar för att få info om skickad leverans snart från eg. förhoppningsvis fredag!!

Vilken dröm - mycket nöje!

Medlem
Skrivet av långburk112:

Hm, på flashback hävdar nån att EG hade öppet för bokning igen under några minuter för nån timme sen och att de lyckats knipa en DE. Sanningshalten på det forumet kan väl diskuteras men det verkar kanske röra på sig från EGs håll iallafall.

Nämns inget om detta på Sweclockers forum. Så jag hoppas för egen skull att det inte stämmer. Men ja, dags att göra sig redo igen då.

Medlem
Skrivet av sundetsparla:

Någon som lyckats klicka hem en konsol de senaste dagarna, eller är det fullt stopp nu?

Såg att jag råka citera ditt inlägg. Var meningen att vara ett fristående inlägg. Sorry! Lät okänsligt 🥺

Medlem
Skrivet av Stålburken:

Såg att jag råka citera ditt inlägg. Var meningen att vara ett fristående inlägg. Sorry! Lät okänsligt 🥺

Inga problem, glad för din skull!

Medlem

Mediamarkt:1q 2021
Komplett:3 maj 2021
Cyberphoto:inte hört nått
Elgiganten: lyckades boka en den 19nov ,får ps5an den 8e dec
Har avbokat dom jag inte behöver

Medlem

Från EG:
VI FÅR MYCKET FRÅGOR JUST NU..

Vi vet för tillfället inte när vi får in fler PS5or.

Sony gick ut med en Tweet igår om att det kommer fler PS5 innan December slut. Vi har fått bekräftat att detta endast gäller USA.

Men så fort vi vet så går vi ut med all info på vår Instagram. Så håll utkik!

Medlem

Någon som varit i kontakt med Dustin home, eller fått PS5 levererad och kan dela med sig av beställningsdatum? Det står fortfarande inget datum/månad/kvartal i orderstatus 😔

Medlem

Någon som har hört något nytt från Inet angående Series X? Har inte hört något nytt på nästan en månad nu.


signatur

Gen X Casual Gamer

Medlem

Någon mer som bokade xbox series x på EG i oktober och har beräknat leveransdatum under nästa vecka?


signatur

Praise the Sun! \[T]/

Medlem

Nu är det december!
Nu vill jag ha min!
Kom igen nu Mediamarkt!
Hallå!?!
😋😋😋

Medlem
Skrivet av Svampfhen:

Nu är det december!
Nu vill jag ha min!
Kom igen nu Mediamarkt!
Hallå!?!
😋😋😋

December har 31 dagar vet la du! Har också preliminär leverans i december från MM, beställde 18/9.

Medlem
Skrivet av Cortex:

December har 31 dagar vet la du! Har också preliminär leverans i december från MM, beställde 18/9.

Bokade samma datum som du och mig har de lovat en spellåda i december.
Citat från kundtjänst.
"Hej,
Det vi inte kommer få in är fler leveranser än det som är bokat. Du ska få leverans i december. Men vi kommer inte få in fler än det vi har mejlat ut om."

Den som lever får se.

Men ge mig den nu!

Haha!

Medlem

Någon som fått information från EG om leverans för de som beställde digital den 19e, kl 12?

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Någon som fått information från EG om leverans för de som beställde digital den 19e, kl 12?

Jag beställde samma dag men ingen information än. Om jag spårar leveransen så står det att den ska levereras 8:e december. Använde klarna faktura så lär väl märka om den skickas under veckan. Klarna brukar skicka faktura så fort produkten skickas

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Jag beställde samma dag men ingen information än. Om jag spårar leveransen så står det att den ska levereras 8:e december. Använde klarna faktura så lär väl märka om den skickas under veckan. Klarna brukar skicka faktura så fort produkten skickas

Hur kan du spåra leveransen? Jag bokade min samma dag (efter kl. 12) och har ingen sådan spårningslänk utan har bara "reserverad" som status.

Medlem
Skrivet av Airborne:

Hur kan du spåra leveransen? Jag bokade min samma dag (efter kl. 12) och har ingen sådan spårningslänk utan har bara "reserverad" som status.

https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/s...

Koden finns på ditt digitala kvitto. Har du inte fått ett sådant så får du prata med kundtjänst så skickar de det direkt!

Medlem
Skrivet av Anzwer:

Jag beställde samma dag men ingen information än. Om jag spårar leveransen så står det att den ska levereras 8:e december. Använde klarna faktura så lär väl märka om den skickas under veckan. Klarna brukar skicka faktura så fort produkten skickas

Skrivet av Geistman:

https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/s...

Koden finns på ditt digitala kvitto. Har du inte fått ett sådant så får du prata med kundtjänst så skickar de det direkt!

Tack för tipset.

Fick nu fram att den ska levereras till mig den 7 december. Hade kanske inte räknat med leverans på fredag men hoppades ändå.

Medlem
Skrivet av Geistman:

https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/s...

Koden finns på ditt digitala kvitto. Har du inte fått ett sådant så får du prata med kundtjänst så skickar de det direkt!

Oj, jag har bara fått Beställningsbekräftelse, inget kvitto. Ringt dock 2ggr och dom har sagt att båda mina konsoler är garanterat bokade. Får väl hoppas dom håller sitt ord


signatur
Medlem

Bad om ett digitalt kvitto och fick även ett SMS av EG att mitt PS5 Digital kommer bli levererat den 9/12

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Bad om ett digitalt kvitto och fick även ett SMS av EG att mitt PS5 Digital kommer bli levererat den 9/12

Sms!? Låter bra. 😁 Blev du lovad att du får den i december?

Det blev jag och Jag fick precis tag i mitt digitala kvitto och spårade det, 7/12 ska det levereras. Den jag snackade påpekade att det kan vara några dagars förseningar pga BF. Jag tar några dagar över 5-10 dagarna som det står på ordersidan.

Medlem
Skrivet av CaaL:

Sms!? Låter bra. 😁 Blev du lovad att du får den i december?

Det blev jag och Jag fick precis tag i mitt digitala kvitto och spårade det, 7/12 ska det levereras. Den jag snackade påpekade att det kan vara några dagars förseningar pga BF. Jag tar några dagar över 5-10 dagarna som det står på ordersidan.

Lova och lova, de skrev i SMS:et "Bäste Kund! Ditt Playstation 5 förväntas att vara framme på postombudet den 9/12. Jag mailade även kvittot till dig som avtalat. Mvh, Max på Elgiganten!"

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Någon som fått information från EG om leverans för de som beställde digital den 19e, kl 12?

Ringde idag och bad om kvitto, och fick även bekräftat att jag kommer få min ps5 digital levererad 8 december.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av REDNOX7:

Någon mer som bokade xbox series x på EG i oktober och har beräknat leveransdatum under nästa vecka?

Japp, samma här. Leverans 9:e December säger EG.

Medlem
Skrivet av niklas.logdal:

Bad om ett digitalt kvitto och fick även ett SMS av EG att mitt PS5 Digital kommer bli levererat den 9/12

Då ska jag kontakta dom ASAP.


signatur
Medlem

Har fått besked om 7e hos EG. Får hoppas som att det blir som när jag köpte vitvaror. Skulle levereras på måndagen men budfirman ringde o frågade om de kunde komma på lördagen istället.

Medlem
Skrivet av Avantasia:

Har fått besked om 7e hos EG. Får hoppas som att det blir som när jag köpte vitvaror. Skulle levereras på måndagen men budfirman ringde o frågade om de kunde komma på lördagen istället.

Haha vilken grej! Ja man får hoppas. Antar du valde hemleverans? Express?

Medlem

Bokade 191030 på webhallen, hämtade ut idag i Göteborg

Medlem
Skrivet av CaaL:

Haha vilken grej! Ja man får hoppas. Antar du valde hemleverans? Express?

Express hemleverans för 149 kr, det enda som jag såg gick att välja förutom o hämta i sthlm, 50 mil bort, sen hade jag stress och ville slutföra så dubbelkolla aldrig.

Skriv svar