Sea of Thieves får säsonger nästa år

Robot
Sea of Thieves får säsonger nästa år

Rare fortsätter gratisuppdatera piratäventyret.

#sea-of-thieves


Medlem

Alla som säger ”Xbox har inga spel” borde testa detta med sina vänner. Ett av de absolut bästa spelen i generationen!

Medlem
Skrivet av Augustus:

Alla som säger ”Xbox har inga spel” borde testa detta med sina vänner. Ett av de absolut bästa spelen i generationen!

Kör gärna ihop ett gäng. Kanske under julledigheten. Har mest kört själv eller med randoms, inte samma sak då.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Augustus:

Alla som säger ”Xbox har inga spel” borde testa detta med sina vänner. Ett av de absolut bästa spelen i generationen!

Håller med. Svinkul med vänner och nu för tiden mycket att göra


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Folk som spelar spelet, hur tros detta med säsonger fungera? Kommer man starta om från 0 varje gång eller får man behålla allt man samlar på sig, tänkte att denna typ av spel inte skulle göra sig speciellt bra i att starta om från 0 varje säsong likt arpgs gör dvs.

Redaktör

Det är numera genuint svinkul (med vänner).

Däremot har jag stora kraschproblem när jag kör det från två datorer här hemma, det kraschar regelbundet på båda med 15-20 minuters mellanrum. Men om jag startar spelet från Xbox One och ansluter med pc funkar det perfekt. Har sett fler med liknande problem men inte hittat nån lösning. Det är synd, för laddtiderna med Xbox är smärtsamma.


signatur
Medlem

Sea of thieves hade det väldigt fattigt med content vid och nära inpå lanseringen, hur ser det ut nu?
Det var väl bara lite simpla båtstrider och typ bara en fiende i början?

Gillar idéen och konceptet är ju bra, men det var tråkigt att det var extremt fattigt på content.

Vad menar dem med spelare, är det 11 miljoner som startat spelet i år?

Är det kul att spela ofta och med vänner, menar man då folk man känner i verkligheten(eller har pratat med länge över nätet typ), eller går det bra med vänner man matchmake:ar med?

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är numera genuint svinkul (med vänner).

Däremot har jag stora kraschproblem när jag kör det från två datorer här hemma, det kraschar regelbundet på båda med 15-20 minuters mellanrum. Men om jag startar spelet från Xbox One och ansluter med pc funkar det perfekt. Har sett fler med liknande problem men inte hittat nån lösning. Det är synd, för laddtiderna med Xbox är smärtsamma.

Jag körde nog 4 timmar med 3 vänner i lördags utan krasch för någon. Blandat nvidia och amd grafikkort. Tror alla kör gamepass varianten.
Har du provat att installera om osv? Senaste drivrutiner och utan Överklockning på cpu, ram och gpu.

Redaktör
Skrivet av Lilagröt:

Jag körde nog 4 timmar med 3 vänner i lördags utan krasch för någon. Blandat nvidia och amd grafikkort. Tror alla kör gamepass varianten.
Har du provat att installera om osv? Senaste drivrutiner och utan Överklockning på cpu, ram och gpu.

Ja, jag har testat massa grejer, ingen skillnad vad jag än gör. Verkar vara känt fenomen men utan tydlig lösning.


signatur
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Sea of thieves hade det väldigt fattigt med content vid och nära inpå lanseringen, hur ser det ut nu?
Det var väl bara lite simpla båtstrider och typ bara en fiende i början?

Gillar idéen och konceptet är ju bra, men det var tråkigt att det var extremt fattigt på content.

Vad menar dem med spelare, är det 11 miljoner som startat spelet i år?

Är det kul att spela ofta och med vänner, menar man då folk man känner i verkligheten(eller har pratat med länge över nätet typ), eller går det bra med vänner man matchmake:ar med?

Det finns nu mycket mer content. Varje omgång är skoj tycker jag och många gånger superkul. Fienderna är fortfarande allt för lite varierande men det funkar. De olika sorters uppdrag som nu finns överallt gör att det är enkelt att sätta igång med något direkt och sen brukar det alltid ”lösa sig” efter hand som seglar runt och stöter på problem.

Medlem

Frågan är ju om dom uppdaterat kartan och utökat exploringsmöjligheter. Väldigt tråkig värld när man sett allt två gånger redan.

Medlem

@Vercadi Nu när vi körde i helgen så var det första gången på några månader jag tror i alla fall att kartan hade lite mer öar men kan också inbilla mig inte direkt så jag kan kartan utantill. Nu var det i alla fall lite annorlunda uppdrag där man fick tänka lite och inte bara börja gräva där det var ett x på kartan.

Skrivet av Tomas Helenius:

Ja, jag har testat massa grejer, ingen skillnad vad jag än gör. Verkar vara känt fenomen men utan tydlig lösning.

Okej tråkigt för dig.

Medlem

Kul att det fortsätter komma innehåll! 😊 Skaffade Gamepass och har precis börjat spela med vänner, både med PC och Xbox. Fungerar väldigt bra för oss och flyter på som det ska. Vi var lite skeptiska i början, spelet kändes lite monotont, men när vi fattade att man ska köra "Tall tales" så blev det grymt mycket roligare. Har dock lite svårt att acceptera att allt man låser upp är kosmetiskt.

Medlem
Skrivet av Stapleboy:

Kul att det fortsätter komma innehåll! 😊 Skaffade Gamepass och har precis börjat spela med vänner, både med PC och Xbox. Fungerar väldigt bra för oss och flyter på som det ska. Vi var lite skeptiska i början, spelet kändes lite monotont, men när vi fattade att man ska köra "Tall tales" så blev det grymt mycket roligare. Har dock lite svårt att acceptera att allt man låser upp är kosmetiskt.

Ja, att det inte finns mer progression än kosmetiskt är nog det som stör många. Men samtidigt det som gör spelet så bra. Likt Battle Royal-genren är det befriande att alla börjar matchen på lika villkor. Och för sådana som mig som inte längre har tid i livet att grinda så slipper man möta lvl 100-pirater som sänker en bara de tittar på en.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är numera genuint svinkul (med vänner).

Däremot har jag stora kraschproblem när jag kör det från två datorer här hemma, det kraschar regelbundet på båda med 15-20 minuters mellanrum. Men om jag startar spelet från Xbox One och ansluter med pc funkar det perfekt. Har sett fler med liknande problem men inte hittat nån lösning. Det är synd, för laddtiderna med Xbox är smärtsamma.

Kan meddela att laddtiderna på Series X är en fröjd


signatur

Jump in.

Medlem

Spelade det här spelet väldigt intensivt när det kom men sen tvärdog intresset. Det var väldigt repetetivt men det har ju ändras, kanske provar igen nångång


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fearnox:

Sea of thieves hade det väldigt fattigt med content vid och nära inpå lanseringen, hur ser det ut nu?
Det var väl bara lite simpla båtstrider och typ bara en fiende i början?

Gillar idéen och konceptet är ju bra, men det var tråkigt att det var extremt fattigt på content.

Vad menar dem med spelare, är det 11 miljoner som startat spelet i år?

Är det kul att spela ofta och med vänner, menar man då folk man känner i verkligheten(eller har pratat med länge över nätet typ), eller går det bra med vänner man matchmake:ar med?

I juli meddelade Rare att de haft 15 miljoner spelare totalt sedan release, nu meddelade de att i år har 11 miljoner spelat Sea of Thieves. Det tyder på en väldigt bra spelarbas som är hälsosam. Sea of Thieves är en rejäl framgång, till många belackares stora förtret

SoT har en väldig massa mer content än vid release, för mycket för att räkna upp allt som kommit sedan dess Det finns äventyr i form av Tall Tales, fler trading companies, utökad karta, skepp, nya sorters quests etc.

Och ja det är kul som fasiken med folk man känner på ett eller annat sätt, spelar oftast med samma folk. Matchmaking med randoms är väl som i de flesta spel ett lotteri dock, vill du ha en ordentlig crew och hitta någon att segla med så är den officiella discorden att rekommendera, där hittar du bra folk!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

I juli meddelade Rare att de haft 15 miljoner spelare totalt sedan release, nu meddelade de att i år har 11 miljoner spelat Sea of Thieves. Det tyder på en väldigt bra spelarbas som är hälsosam. Sea of Thieves är en rejäl framgång, till många belackares stora förtret

SoT har en väldig massa mer content än vid release, för mycket för att räkna upp allt som kommit sedan dess Det finns äventyr i form av Tall Tales, fler trading companies, utökad karta, skepp, nya sorters quests etc.

Och ja det är kul som fasiken med folk man känner på ett eller annat sätt, spelar oftast med samma folk. Matchmaking med randoms är väl som i de flesta spel ett lotteri dock, vill du ha en ordentlig crew och hitta någon att segla med så är den officiella discorden att rekommendera, där hittar du bra folk!

Alltså så är det 15 miljoner som provat spelet sen release?

Finns det mer att göra nu än att döda skelett och leta kistor?

Jag gillar som sagt stilen och skeppen/seglandet, vill dock att det ska finnas variation(vilket det kanske gör nu?). Finns det bossar? Vad för fiender finns det nu? Har dem kanske med battle royal läge?:p

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Kör gärna ihop ett gäng. Kanske under julledigheten. Har mest kört själv eller med randoms, inte samma sak då.

Önskar att jag hade tiden att sitta när jag vill och ostört men så är inte livet längre.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fearnox:

Alltså så är det 15 miljoner som provat spelet sen release?

Finns det mer att göra nu än att döda skelett och leta kistor?

Jag gillar som sagt stilen och skeppen/seglandet, vill dock att det ska finnas variation(vilket det kanske gör nu?). Finns det bossar? Vad för fiender finns det nu? Har dem kanske med battle royal läge?:p

I juli 2020 så var det 15 miljoner ja, de två första åren. I januari var det 10 miljoner, nu vetetusan.

Alltså, det är så sjukt mycket som är tillagt om du inte spelat sedan release, men ja det finns mer att göra Fortfarande skelett som huvudfiender dock, förutom spelare då, det är ju ett PvPvE-spel.

Här är lite länkar:

https://news.xbox.com/en-us/2020/03/25/38-things-added-to-sea...

https://seaofthieves.gamepedia.com/Content_Updates


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

I juli 2020 så var det 15 miljoner ja, de två första åren. I januari var det 10 miljoner, nu vetetusan.

Alltså, det är så sjukt mycket som är tillagt om du inte spelat sedan release, men ja det finns mer att göra Fortfarande skelett som huvudfiender dock, förutom spelare då, det är ju ett PvPvE-spel.

Här är lite länkar:

https://news.xbox.com/en-us/2020/03/25/38-things-added-to-sea...

https://seaofthieves.gamepedia.com/Content_Updates

Ok, tack för info!

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Fearnox:

Ok, tack för info!

Hoppas du hittar en crew! Klickar det så är det väldigt skoj, framförallt för att man aldrig riktigt på förhand vet hur en spelkväll i Sea of Thieves kommer att bli.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar