StarCraft 2 får månadskostnad i Ryssland

Robot
Medlem
StarCraft 2 får månadskostnad i Ryssland

Månadskostnad. Nej tack.

Kanske är värt för dom som tycker det är endast kul att spela mot andra svenskar.

Medlem

Månadskostnar på ett strategispel?.. nej jag håller inte med här, jag har sett fram emot detta spelet sen jag hörde första gången de skulle komma, om dom hade satt in månadskostnad på de hade jag nog inte köpt det...

Medlem

bojkott om det hade varit sverige


signatur

Godspeed

Medlem

Vad är det här för ett jävla svineri de håller på med? DLCs är en sak, det här går över gränsen, även om det inte påverkar mig så lär jag inte köpa skiten nu. Usch.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Fan vad ryss. Av principskäl så skulle jag aldrig betala en månadsavgift för att spela SC2.


signatur

You must construct additional pylons.

Medlem

Okej jag trodde det var ett skämt först. Usch va vidrigt om de tar betalt för multiplayern. :-S Annat om det är ett mmo... Och sen ska man ju betala för DLC. Nu blev jag lite mörkrädd :-S


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Inaktiv

Wtf vilken korkad idé! men detta blir säkert standard senare och gaming som vi känner till det nu kommer att dö.

Sugigt ändå, tänk om första Starcraft fungerade på det sättet, om man känner för att bara spela en match i brist på annat så ska man plötsligt hafsa upp sitt Visa kort och betala igen...

girighetens gräns får fan vara nådd snart

Inaktiv

Ger de en anledning för varför bara ryssarna får månads kostnad?
Det var ju snack om speciella banor skulle kosta pengar på battle.net ochså.

Medlem

Slipper vi ryssarna. Skönt.

Medlem

Om man ska vara positiva så slipper man i varje fall att spela mot/med ryssar.

Medlem

Ni har missat en viktig del i artikeln. Detta är 2 metoder att sälja spelet utöver det vanliga sättet att släppa spelet på retail.

Ryssarna kan välja att:
1. Köpa spelet med 120 dagars online.
2. Köpa spelet med 1 års online.
3. Köpa alternativ 1/2 och direkt uppgradera till EU och få full access.
4. Köpa spelet som EU istället för RU och få full access direkt.

De 2 första alternativen är de billigare för de som inte bestämt sig eller vet om de har råd osv.

Kolla här om ni är tveksamma så reds det mesta ut:
http://forums.battle.net/thread.html?topicId=24262386737&page...


signatur

Quake? Är det smittsamt?

Medlem

Jag skulle inte ha köpt spelet för sedan betala i månadern för det. Har redan gjort så med WoW. Och det är knappt värt det. Blizzard som är snikna jävlar som bara vill ha mera. *arg* Det är redan sjukt att man måste köpa 3 spel för att få ett helt spel som det är med SC2.

Medlem

Bara jag som tyckte det är en smart idé?
Vill du pröva spelet, betala 120kr så får du halvårs multiplayer gratis, vill se du sen spela mer, så betala månadskostnad eller lås upp hela spelet för en peng.
Självklart är det för att stjäva piratkoperingen i ryssland. Ingen betalar för riktiga spel over there, alltså är det smart att man kan betala en liten summa i början och sen uppgradera om man vill spela mer.
Är ju som med DVD-filmer, som släpps oerhört mycket tidigare i Ryssland i lite sämre kvalitet, så det inte lönar sig att köpa piratkopier när du kan få en laglig version för samma peng. Dock saknar dom ju extra material osv.

Medlem

jag tycker till skillnad från de flesta att valmöjlighet är bra. De har som Rincewind pekar ut möjligheten att köpa precis samma spel som vi om de så önskar.

Medlem
Skrivet av Rincewind:

Ni har missat en viktig del i artikeln. Detta är 2 metoder att sälja spelet utöver det vanliga sättet att släppa spelet på retail.

Ryssarna kan välja att:
1. Köpa spelet med 120 dagars online.
2. Köpa spelet med 1 års online.
3. Köpa alternativ 1/2 och direkt uppgradera till EU och få full access.
4. Köpa spelet som EU istället för RU och få full access direkt.

De 2 första alternativen är de billigare för de som inte bestämt sig eller vet om de har råd osv.

Kolla här om ni är tveksamma så reds det mesta ut:
http://forums.battle.net/thread.html?topicId=24262386737&page...

Bra information, lade till ett klargörande i slutet av artikeln för att visa att det inte var menat att det ena utesluter det andra.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Lovar att alla ni som whinar spelar WoW o betalar 120-150 kr i månaden för det

24 kr i månaden de e typ en påse chips

Medlem

Hoppas inte det här är framtiden för kommande mutiplayer-spel. Kan det vara nåt sånt här som Activision vill införa för framtida CoD-titlar tro?

Medlem

Ruskigt billigt för dom som vill prova spelet utan multiplayer, 120kr är inte mycket för ett spel i dagens läge.

Sen slipper utgivaren (Activision) ju riskera att billiga kopior avsedda för andra marknader säljs till EU och förstör deras dyra fina prissättning. Tror dom inte är så glada åt sidor som g2play.net och liknande som säljer koder för (ofta) under halva priset mot ordinarie.

mg
Medlem

Med risk för att låta rasistisk, men ju fler ryssar jag slipper desto bättre =P !

Medlem

Har starcraft 2 betan och jag har märkt när jag kör 2v2 med en ryss så lämnar han ofta spelet så jag får va ensam mot 2 motspelare. Kanske är så att många ryssar vill bara köra med andra ryssar i just starcraft.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jag skulle kunna tänka mig betala 120 kr och få spelet + 4 månaders game time och sen betala 24 kr månaden när jag blir sugen på att dra ett par rundor. Då jag inte är nåt stort fan av star craft. Skulle definitivt vara värt det om man kunde köra Lan utan att betala månadsavgiften.

Edit: Om dom tog bort spärren mot utländska spelare.

Medlem

Läs artikeln och inte bara rubriken ffs.


signatur

Jag har ätit pannkaka!

Medlem
Citat:

Med detta alternativ kommer ryssarna endast kunna spela med andra ryssar

:up::up::up::up::up::up:

Finns det NÅGON som gillar ryssar i onlinespel?

Så sjukt less på att man i MW2 bara får chatmeddelanden som lyder "éàåòèáé".

Medlem

Bra idé, själv så brukar jag snabbt tröttna på MP så jag skulle köpa budgetversionen á 120kr och testa spelet. Skulle MP vara varierad och fin, skulle man alltid kunna uppgradera senare

Medlem

Activision kan dra något gammalt över sig. Dem förstör våran hobby.


signatur

Jaha.

Medlem

Jag skulle tycka det var trevligt med en billig version i sverige då jag inte vet om jag ska köpa starcraft eller skita i det, med tanke på att jag inte ens fått någon beta key...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Bra idé, själv så brukar jag snabbt tröttna på MP så jag skulle köpa budgetversionen á 120kr och testa spelet. Skulle MP vara varierad och fin, skulle man alltid kunna uppgradera senare

Jag håller med, tycker inte alls det låter dumt. Spelar knappt alls strategispel i multiplayer och hade lätt köpt budgetversionen ifall den kom till sverige ^^

Inaktiv

Personligen tycker jag det var ett bra initiativ. Detta hade nog kunnat implementerats på fler ställen än enbart Ryssland.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem

"Med detta alternativ kommer ryssarna endast kunna spela med andra ryssar"

jaaaaaaaaaaaaaaa!!

123
Skriv svar