Releaseyra! Cyberpunk 2077 spelades av över miljonen på Steam samtidigt
trodde det skulle vara gäng miljoner, men bra för singleplayer! spelet känns lyckat
Spelet har ju släppts i flertal butiker på PC så sammanlagt är det nog så, om inte annat så är det så många som åtminstone kollar på't.
trodde det skulle vara gäng miljoner, men bra för singleplayer! spelet känns lyckat
Tidigare rekordet för SP var Fallout 4 med ca 475000.
Tidigare rekordet för SP var Fallout 4 med ca 475000.
det är tamejfan inte illa. 13.000 som spelar F4 alldeles nu
//monster
Kul att man sitter här utan nätverk fortfarande. Jag varnar er. Skaffa inte Bahnhof
Eller skaffa Bahnhof, tog minuter att ladda ner spelet på GB-lina från Bahnhof. Var dessutom tvungen att ladda ner det två gånger pga någon hickup, var ändå igång med spelet snabbare än de flesta.
7900XTX
7800X3D
Eller skaffa Bahnhof, tog minuter att ladda ner spelet på GB-lina från Bahnhof. Var dessutom tvungen att ladda ner det två gånger pga någon hickup, var ändå igång med spelet snabbare än de flesta.
Jo det är det vi ska få. Men vad gör det för nytta när dom är 10 (minst) dagar försenade
Bra,
Borde innebära välförtjänt klirr i kassan något jag gärna ser för ett bolag som värdesätter kunderna.
Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.
Jo det är det vi ska få. Men vad gör det för nytta när dom är 10 (minst) dagar försenade
Ja det suger ju så klart, tror du blir nöjd när det kommit igång dock.
7900XTX
7800X3D
Här Jämför vi mellan deras tidigare spel Witcher 3 med Cyberpunk med antal spelare som spelar samtidigt på Steam
Spelet har varit ute mindre än en dag och har redan slagit rekordet för Witcher 3 med 10x spelare som spelar samtidigt
Det tidigare rekordet som Witcher 3 hade vid sitt utsläpp var faktiskt inte över 103,329 utan 92,268 antal spelare som spelade samtidigt.
__
Jag själv är sugen på Witcher 3 men kom aldrig in i det med åtanke att jag inte kunde få mig att spela genom Witcher 1.
Cyberpunk 2077 däemot kommer jag nog köra när spelet har blivit helt klart med avsevärt mindre betydliga buggar.
Gjorde det misstaget med Skyrim och kommer inte förhandsboka igen
Imponerande siffror. Själv väntar jag på "next-gen patchen" så att mitt grafikkort får ray-tracing-stöd.
What?
Hur många som spelar spelet på release dagarna är i sig inte så intressant. Antalet motsvaras ganska väl av spelets hype och marknadsföringsbudget. Det som istället blir intressant är att se hur snabbt det där antalet trappas av med tanke på problem med buggar och med tanke på spelets kampanjs begränsade längd.
Dvs hur trivs folk med spelet när förälskelsen har lagt sig
Här Jämför vi mellan deras tidigare spel Witcher 3 med Cyberpunk med antal spelare som spelar samtidigt på Steam
Undrar hur siffrorna hade sett ut om vi inte vore mitt i en pandemi? Dessutom så var väl witcher 3 lite av en "sleeper hit".
Någon som har koll på hur det ser ut om man jämför med GTAV?
7900XTX
7800X3D
Imponerande siffror. Själv väntar jag på "next-gen patchen" så att mitt grafikkort får ray-tracing-stöd.
Ditt grafikkort kan inte få stöd av en patch från ett spel du menar säkert tvärtom? Att spelet ska kunna utnyttja ray-tracing eftersom ditt grafikkort har möjlighet till den tekniken?
Jag vet inte om de kommer alls tyvärr, det betyder inte automatiskt att spelet får det bara för nextgen-konsolerna har möjlighet för det. Spelet verkar vara riktigt krävande som det är, ser ut som ett grötigt Wii U spel på ps5 just nu. Så jag personligen hoppas på att de fixar stabil 4K upplösning, stadig 60fps och högupplösta texturer snarare än lägger till ray-tracing, vilket känns onödigt om spelet inte är snyggt som det är.
Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch
Hur många som spelar spelet på release dagarna är i sig inte så intressant. Antalet motsvaras ganska väl av spelets hype och marknadsföringsbudget. Det som istället blir intressant är att se hur snabbt det där antalet trappas av med tanke på problem med buggar och med tanke på spelets kampanjs begränsade längd.
Dvs hur trivs folk med spelet när förälskelsen har lagt sig
Det är ett singleplayerspel. Ligger väl i sakens natur att folk droppar av allt eftersom man spelat igenom story?
Alla gillar inte att lägga 300h på side missions eller att bara glida runt i spelet.
Det är ett singleplayerspel. Ligger väl i sakens natur att folk droppar av allt eftersom man spelat igenom story?
Alla gillar inte att lägga 300h på side missions eller att bara glida runt i spelet.
Finns gott om singleplayerspel som byggts för att ha hög replayability som behåller ett stadigt spelande under lång tid. Paradox spel så som Stellaris etc är ett exempel där många kommer upp i över 2000 timmar. Så det handlar rätt igenom om designen på spelet, inte om det är multiplayer eller singleplayer. Spel med "theme park" utformning som har korta huvudkampanjer och sedan en mängd side missions som är optional tenderar oftast att brinna ut snabbt. Dit hör tydligen Cyberpunk med sin huvudkampanj på mellan 15 till 30 timmar och sido uppdrag på kanske lika mycket till som recensenter uppgett.
Sedan på frågan om det är värt pengarna med en så kort upplevelse är ju individuellt. Vissa föredrar ju att det går snabbt, andra att njuta länge
Kul att man sitter här utan nätverk fortfarande. Jag varnar er. Skaffa inte Bahnhof
Bahnhof är ju king. Haft fiber till huset i 2,5 år. 1 driftstörning på 6 timmar endast
Spelade 2077 när släppet var och hade inga problem med buggar,det jag fick göra var att ställa ner lite inställningar för att få upp frameraten.
Kör med gammalt gtx 1080 ti och det märktes,jag räknar med att det blir bättre när det kommer fler patchar.
Undrar hur många det var på epic som spelade,jag hittar ingen data.
Jag har lirat 6 timmar och tycker spelet motsvarar min hype,så jag är nöjd.
CARPE JÄVLA DIEM
Ditt grafikkort kan inte få stöd av en patch från ett spel du menar säkert tvärtom? Att spelet ska kunna utnyttja ray-tracing eftersom ditt grafikkort har möjlighet till den tekniken?
Jag vet inte om de kommer alls tyvärr, det betyder inte automatiskt att spelet får det bara för nextgen-konsolerna har möjlighet för det. Spelet verkar vara riktigt krävande som det är, ser ut som ett grötigt Wii U spel på ps5 just nu. Så jag personligen hoppas på att de fixar stabil 4K upplösning, stadig 60fps och högupplösta texturer snarare än lägger till ray-tracing, vilket känns onödigt om spelet inte är snyggt som det är.
Cyberpunk 2077 saknar stöd för ray tracing på AMD:s grafikkort just nu medan det fungerar på NVIDIA:s grafikkort. Det är den uppdateringen jag inväntar då jag sitter på ett AMD-kort och vill spela igenom med ray tracing på min första genomgång.
Finns gott om singleplayerspel som byggts för att ha hög replayability som behåller ett stadigt spelande under lång tid. Paradox spel så som Stellaris etc är ett exempel där många kommer upp i över 2000 timmar. Så det handlar rätt igenom om designen på spelet, inte om det är multiplayer eller singleplayer. Spel med "theme park" utformning som har korta huvudkampanjer och sedan en mängd side missions som är optional tenderar oftast att brinna ut snabbt. Dit hör tydligen Cyberpunk med sin huvudkampanj på mellan 15 till 30 timmar och sido uppdrag på kanske lika mycket till som recensenter uppgett.
Sedan på frågan om det är värt pengarna med en så kort upplevelse är ju individuellt. Vissa föredrar ju att det går snabbt, andra att njuta länge
Du har ett märklig syn på hur man ska bedöma om ett spel lyckats eller inte.
Jag älskar paradox spelen, men är en helt annan typ av spel. Ett singleplayer med kampanj måste ju bedömas utifrån hur många som spelar igenom kampanjen och bedömer spelet som bra.
Sen tror jag nog cyberpunk kommer slå paradox spelen i antal spelare, även om 6 månader :p. Måste också lägga in kommande expansioner för cyberpunk, då det är högst missvisande att påstå att de som spelar EUIV idag spelar samma spel som vid release.