Releaseyra! Cyberpunk 2077 spelades av över miljonen på Steam samtidigt

Robot
Releaseyra! Cyberpunk 2077 spelades av över miljonen på Steam samtidigt

1 003 264 spelare för att att vara exakt.

#cyberpunk-2077, #steam


Medlem

trodde det skulle vara gäng miljoner, men bra för singleplayer! spelet känns lyckat


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

trodde det skulle vara gäng miljoner, men bra för singleplayer! spelet känns lyckat

Spelet har ju släppts i flertal butiker på PC så sammanlagt är det nog så, om inte annat så är det så många som åtminstone kollar på't.

Inaktiv
Skrivet av monsterbenke:

trodde det skulle vara gäng miljoner, men bra för singleplayer! spelet känns lyckat

Tidigare rekordet för SP var Fallout 4 med ca 475000.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Tidigare rekordet för SP var Fallout 4 med ca 475000.

det är tamejfan inte illa. 13.000 som spelar F4 alldeles nu


signatur

//monster

Medlem

Jag köpte det genom GOG.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Imponerande siffror. Själv väntar jag på "next-gen patchen" så att mitt grafikkort får ray-tracing-stöd.

Medlem

Kul att man sitter här utan nätverk fortfarande. Jag varnar er. Skaffa inte Bahnhof

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Kul att man sitter här utan nätverk fortfarande. Jag varnar er. Skaffa inte Bahnhof

Eller skaffa Bahnhof, tog minuter att ladda ner spelet på GB-lina från Bahnhof. Var dessutom tvungen att ladda ner det två gånger pga någon hickup, var ändå igång med spelet snabbare än de flesta.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av alias:

Eller skaffa Bahnhof, tog minuter att ladda ner spelet på GB-lina från Bahnhof. Var dessutom tvungen att ladda ner det två gånger pga någon hickup, var ändå igång med spelet snabbare än de flesta.

Jo det är det vi ska få. Men vad gör det för nytta när dom är 10 (minst) dagar försenade

Medlem

Bra,
Borde innebära välförtjänt klirr i kassan något jag gärna ser för ett bolag som värdesätter kunderna.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Jo det är det vi ska få. Men vad gör det för nytta när dom är 10 (minst) dagar försenade

Ja det suger ju så klart, tror du blir nöjd när det kommit igång dock.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Här Jämför vi mellan deras tidigare spel Witcher 3 med Cyberpunk med antal spelare som spelar samtidigt på Steam

Spelet har varit ute mindre än en dag och har redan slagit rekordet för Witcher 3 med 10x spelare som spelar samtidigt

Det tidigare rekordet som Witcher 3 hade vid sitt utsläpp var faktiskt inte över 103,329 utan 92,268 antal spelare som spelade samtidigt.

__

Jag själv är sugen på Witcher 3 men kom aldrig in i det med åtanke att jag inte kunde få mig att spela genom Witcher 1.
Cyberpunk 2077 däemot kommer jag nog köra när spelet har blivit helt klart med avsevärt mindre betydliga buggar.

Gjorde det misstaget med Skyrim och kommer inte förhandsboka igen

eld
Medlem

Nån som snart hoppar in och säger "men det återstår väl att se hur spelet kommer tas emot av spelarna"

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Imponerande siffror. Själv väntar jag på "next-gen patchen" så att mitt grafikkort får ray-tracing-stöd.

What?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur många som spelar spelet på release dagarna är i sig inte så intressant. Antalet motsvaras ganska väl av spelets hype och marknadsföringsbudget. Det som istället blir intressant är att se hur snabbt det där antalet trappas av med tanke på problem med buggar och med tanke på spelets kampanjs begränsade längd.

Dvs hur trivs folk med spelet när förälskelsen har lagt sig

Medlem
Skrivet av Seveni:

Här Jämför vi mellan deras tidigare spel Witcher 3 med Cyberpunk med antal spelare som spelar samtidigt på Steam

Undrar hur siffrorna hade sett ut om vi inte vore mitt i en pandemi? Dessutom så var väl witcher 3 lite av en "sleeper hit".
Någon som har koll på hur det ser ut om man jämför med GTAV?


signatur

7900XTX
7800X3D

jbx
Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Imponerande siffror. Själv väntar jag på "next-gen patchen" så att mitt grafikkort får ray-tracing-stöd.

Ditt grafikkort kan inte få stöd av en patch från ett spel du menar säkert tvärtom? Att spelet ska kunna utnyttja ray-tracing eftersom ditt grafikkort har möjlighet till den tekniken?

Jag vet inte om de kommer alls tyvärr, det betyder inte automatiskt att spelet får det bara för nextgen-konsolerna har möjlighet för det. Spelet verkar vara riktigt krävande som det är, ser ut som ett grötigt Wii U spel på ps5 just nu. Så jag personligen hoppas på att de fixar stabil 4K upplösning, stadig 60fps och högupplösta texturer snarare än lägger till ray-tracing, vilket känns onödigt om spelet inte är snyggt som det är.


signatur

Xbox Series X | Playstation 5 | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Hur många som spelar spelet på release dagarna är i sig inte så intressant. Antalet motsvaras ganska väl av spelets hype och marknadsföringsbudget. Det som istället blir intressant är att se hur snabbt det där antalet trappas av med tanke på problem med buggar och med tanke på spelets kampanjs begränsade längd.

Dvs hur trivs folk med spelet när förälskelsen har lagt sig

Det är ett singleplayerspel. Ligger väl i sakens natur att folk droppar av allt eftersom man spelat igenom story?
Alla gillar inte att lägga 300h på side missions eller att bara glida runt i spelet.

Medlem

Hörrni! Jag ser mig själv bland dessa.... *tappa räkningen*

Medlem
Skrivet av whoo:

Det är ett singleplayerspel. Ligger väl i sakens natur att folk droppar av allt eftersom man spelat igenom story?
Alla gillar inte att lägga 300h på side missions eller att bara glida runt i spelet.

Finns gott om singleplayerspel som byggts för att ha hög replayability som behåller ett stadigt spelande under lång tid. Paradox spel så som Stellaris etc är ett exempel där många kommer upp i över 2000 timmar. Så det handlar rätt igenom om designen på spelet, inte om det är multiplayer eller singleplayer. Spel med "theme park" utformning som har korta huvudkampanjer och sedan en mängd side missions som är optional tenderar oftast att brinna ut snabbt. Dit hör tydligen Cyberpunk med sin huvudkampanj på mellan 15 till 30 timmar och sido uppdrag på kanske lika mycket till som recensenter uppgett.

Sedan på frågan om det är värt pengarna med en så kort upplevelse är ju individuellt. Vissa föredrar ju att det går snabbt, andra att njuta länge

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

Kul att man sitter här utan nätverk fortfarande. Jag varnar er. Skaffa inte Bahnhof

Bahnhof är ju king. Haft fiber till huset i 2,5 år. 1 driftstörning på 6 timmar endast

Medlem

J***** postnord, imorse stod det leverans idag, nu står det på väg......


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Spelade 2077 när släppet var och hade inga problem med buggar,det jag fick göra var att ställa ner lite inställningar för att få upp frameraten.
Kör med gammalt gtx 1080 ti och det märktes,jag räknar med att det blir bättre när det kommer fler patchar.
Undrar hur många det var på epic som spelade,jag hittar ingen data.
Jag har lirat 6 timmar och tycker spelet motsvarar min hype,så jag är nöjd.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av jbx:

Ditt grafikkort kan inte få stöd av en patch från ett spel du menar säkert tvärtom? Att spelet ska kunna utnyttja ray-tracing eftersom ditt grafikkort har möjlighet till den tekniken?

Jag vet inte om de kommer alls tyvärr, det betyder inte automatiskt att spelet får det bara för nextgen-konsolerna har möjlighet för det. Spelet verkar vara riktigt krävande som det är, ser ut som ett grötigt Wii U spel på ps5 just nu. Så jag personligen hoppas på att de fixar stabil 4K upplösning, stadig 60fps och högupplösta texturer snarare än lägger till ray-tracing, vilket känns onödigt om spelet inte är snyggt som det är.

Cyberpunk 2077 saknar stöd för ray tracing på AMD:s grafikkort just nu medan det fungerar på NVIDIA:s grafikkort. Det är den uppdateringen jag inväntar då jag sitter på ett AMD-kort och vill spela igenom med ray tracing på min första genomgång.

Medlem

6.5 timmar in skulle jag säga att spelet lever upp till all hype. Dom har lyckats och det är som förväntat Och fortfarande inga buggar alls


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Finns gott om singleplayerspel som byggts för att ha hög replayability som behåller ett stadigt spelande under lång tid. Paradox spel så som Stellaris etc är ett exempel där många kommer upp i över 2000 timmar. Så det handlar rätt igenom om designen på spelet, inte om det är multiplayer eller singleplayer. Spel med "theme park" utformning som har korta huvudkampanjer och sedan en mängd side missions som är optional tenderar oftast att brinna ut snabbt. Dit hör tydligen Cyberpunk med sin huvudkampanj på mellan 15 till 30 timmar och sido uppdrag på kanske lika mycket till som recensenter uppgett.

Sedan på frågan om det är värt pengarna med en så kort upplevelse är ju individuellt. Vissa föredrar ju att det går snabbt, andra att njuta länge

Du har ett märklig syn på hur man ska bedöma om ett spel lyckats eller inte.

Jag älskar paradox spelen, men är en helt annan typ av spel. Ett singleplayer med kampanj måste ju bedömas utifrån hur många som spelar igenom kampanjen och bedömer spelet som bra.

Sen tror jag nog cyberpunk kommer slå paradox spelen i antal spelare, även om 6 månader :p. Måste också lägga in kommande expansioner för cyberpunk, då det är högst missvisande att påstå att de som spelar EUIV idag spelar samma spel som vid release.

Medlem

Har en störande bugg som gör att när jag ska huka och smyga reser sig gubben och börjar springa istället. Väldigt störande!

1
Skriv svar