Cyberpunk 2077 på Stadia eller PlayStation 4 Pro

Medlem
Cyberpunk 2077 på Stadia eller PlayStation 4 Pro

Hej.
Jag hade tänkt köpa CP77 på PS4 Pro för jag tror inte min PC klarar av grafiken. Men sen såg jag detta erbjudande. Det är ju alltid kul att ha flera alternativ att spela spel på och en extra handkontroll som förhoppningsvis fungerar att använda till Steamlink är ju inte dumt.

Men..
Min TV har inbyggd Chromecast, är det något speciellt med Stadia versionen av Chromecast?

Är det bättre grafik på Stadia jämfört med PS4?
Hur är spelupplevelsen? Är det mer småirreterande problem med Stadia, t ex att det laggar lättare, sämre FPS, etc.

Jag vet att de kan vara svårt att diskutera detta utifrån ett spel ingen spelat men folk kanske har koll jämfört med spel som redan är släppta eller vad som skrivits av folk som fått testa redan.

https://stadia.google.com/game/cyberpunk2077

Medlem

Jag körde en Stadia i någon månad mest för att det var kul att testa. Till att börja med behöver du en Chromecast Ultra. Det är väldigt hög upplösning och bra framerate i t.ex. Assassins Creed Odyssey. Rullade i 60 fps @ 4k. Det är förvånansvärt responsivt och känns väldigt nära på att du har konsolen i ditt rum men för mig är det som att något saknas som är svårt att sätta fingret på. Som om du inte är lika involverad på något sätt, det är inte ditt spel, du bara strömmar.. Det ska också sägas att du behöver sjukt stabil uppkoppling. Jag sitter på 250mbit och bra router, ändå strulade det 1-2 gånger.

Inaktiv

Jag skaffade det på Stadia, har varit lite sugen på Cyberpunk men inte sugits upp i hypen utan mer att det såg ut att vara ett trevligt spel att testa. Så Erbjudandet från Stadia gjorde att jag tog den för man får ändå en handkontroll och Chromecast Ultra till ett värde av 1100kr eller så på köpet och då har jag redan det paketet sedan innan. Får se om man ger bort det nya i julklapp eller så

Kan även nämnas att med Stadia så får du även möjligheten att när de uppgraderar hårdvara (Gen 2) så kommer även spelen dra nytta av detta, sedan kan man hoppas att det ingår gratis som hade gett mycket goodwill eller om det låses bakom Pro återstår att se. Men jag skulle säga att Stadia är mer framtidssäkert gällande att även få möjlighet att spela next gen om du inte uppgraderar konsolerna vilket i sig kostar en slant.

EDIT:
Gällande hur stabilt Stadia är så har jag använt det sedan det släpptes och har kanske stött på problem 2-3 gånger under ett år där det främst har varit att man har fått latency och kvalitén har gått ner. Bortsätt från det har det alltid varit stabilt för mig och alltid varit väldigt responsiv och kvalitén så brukar den hamna runt PS4 Pro/Xbox One X dock med mycket snabbare laddtider.

Men om du vill kontrollera om din uppkoppling fungerar så har de gjort Destiny 2 helt free 2 play nu så allt man behöver är ett google-konto. Så klicka på länken under så är det bara att hoppa in och testa på valfri enhet.

https://stadia.com/link/XZE7ZdXjsB3BqvHS9

Medlem

Har du bra internet så lär det fungera smooth.
Jag har inga erfarenheter av just stadia men jag har kört virtual Reality hemifrån min dator som är uppkopplad med Bahnhof. Men varit i stugan med Questen 12mil bort med Telenor och det gick att spela


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Jag stod inte ut med input delay när jag testade Stadia.
Det är inte mycket, men tillräckligt för att jag skulle störa mig på det.

Medlem

Har bara ett vanligt PS4 och en skitdator. Tänker nog köpa till Stadia.
Finns även till Geforce Now (via GOG och kanske steam) om man föredrar.

Körde Destiny 2 lite i våras på min 150/100 uppkoppling och märkte aldrig nå lagg eller problem.

Men som hen ovanför skrev så prova.
Det är sjukt smidigt.

Medlem

Jag har köpt det på Stadia, mest för att jag hoppar denna generations konsoler. Skulle kunna köpa det på pc då jag har en dator som lätt klarar det men har bra positiva saker att säga om stadia så jag köper alla spel där om jag har möjlighet. Skall även köpa Valhalla när jag e klar med Odessey

Medlem

Bonus för Stadia är att du kan spela på Datorn, Mobilen och på Chromecast Ultra. Dessutom om du förhandsbokar nu så får du Chromecast Ultra + Spelkontroll till på köpet. Rätt bra tillfälle att testa

Medlem

Tack för all input!
Gillar att omröstningen så leder PS4 men de som faktiskt kommenterar så är ju de allra flesta överaskande (för mig) positiva till Stadia. Så blir nog att jag slår till på Stadian faktiskt. Måste bara kolla upp när man faktiskt fysiskt får produkten så de inte är något så dumt som i mars eller så.

Inaktiv
Skrivet av acrylamid:

Tack för all input!
Gillar att omröstningen så leder PS4 men de som faktiskt kommenterar så är ju de allra flesta överaskande (för mig) positiva till Stadia. Så blir nog att jag slår till på Stadian faktiskt. Måste bara kolla upp när man faktiskt fysiskt får produkten så de inte är något så dumt som i mars eller så.

Vad jag har läst så ska koder skickas ut för den när Cyberpunk släpps för det är då pengarna dras, sedan får man se hur långt tid de tar att packa och fraktas med tanke p att det verkar vara en del volymer som ska ut nu.

Medlem

Jag provade Destiny 2 på Stadia igår och blev imponerad över hur responsivt det är. Men i 1080p upplösning såg det hemskt ut. Så jag tror man måste betala för Pro (4K) för att få en vettig upplevelse.
Men du behöver som sagt en väldigt bra uppkoppling. Minst 100/100 men för 4K är det säkert 250/250 som gäller minst.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag provade Destiny 2 på Stadia igår och blev imponerad över hur responsivt det är. Men i 1080p upplösning såg det hemskt ut. Så jag tror man måste betala för Pro (4K) för att få en vettig upplevelse.
Men du behöver som sagt en väldigt bra uppkoppling. Minst 100/100 men för 4K är det säkert 250/250 som gäller minst.

Destiny 2 körs i 1080p oavsett, men det skalas upp snyggt i Chromecast om man kör på TV.

Kör du 1080p skärm också eller du har högre upplösning? För kör man högre så är inte chrome så bra på att skala upp bilden den får.

Inaktiv
Skrivet av Ronzem:

Jag provade Destiny 2 på Stadia igår och blev imponerad över hur responsivt det är. Men i 1080p upplösning såg det hemskt ut. Så jag tror man måste betala för Pro (4K) för att få en vettig upplevelse.
Men du behöver som sagt en väldigt bra uppkoppling. Minst 100/100 men för 4K är det säkert 250/250 som gäller minst.

Handlar mycket mer om package loss och latency än rå överföringshastighet därav kan det vara svårt att felsöka för vissa vart flaskhalsen ligger i nätverket.

Medlem
Skrivet av anon_646:

https://oyster.ignimgs.com/wordpress/stg.ign.com/2019/06/stad...

Handlar mycket mer om package loss och latency än rå överföringshastighet därav kan det vara svårt att felsöka för vissa vart flaskhalsen ligger i nätverket.

Tror den låg runt 13Mbps när jag provade Destiny 2 i 1080p. Men då har jag ju inte HDR eller 5.1 ljud heller.

Medlem

För bästa upplevelsen så är det Stadia via CC Ultra som gäller.
Självklart tycker jag man ska testa det via browser om man inte har en CC nu.

Perfekt för att se hur det fungerar och som tidigare sa så är Destiny 2 perfekt att använda som test då det är gratis.
Input lag enligt test (gammalt 2019) var ungefär som på Xbox one X så är man van vid den så är det inte speciellt stor skillnad.

Var sugen på en CC Ultra så hoppade på och beställde Cyberpunk. Får testa och utvärdera detta helt klart när det kommer.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Jh
Medlem

Jag köpte Cyberpunk på Stadia +Kontroller och Chromecast. Helt ok pris för allt 😊

Jag är riktigt imponerad på hur det ser ut och flyter på. Så snyggt.
Jag har heller inte märkt av någon lagg. Måste dock tilläggas att jag har spelat drygt en timme bara.


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av Jh:

Jag köpte Cyberpunk på Stadia +Kontroller och Chromecast. Helt ok pris för allt 😊

Jag är riktigt imponerad på hur det ser ut och flyter på. Så snyggt.
Jag har heller inte märkt av någon lagg. Måste dock tilläggas att jag har spelat drygt en timme bara.

Ingen lagg alls?


signatur

7900XTX
7800X3D

Jh
Medlem
Skrivet av alias:

Ingen lagg alls?

Nej jag har inte upplevt något lagg alls.. men som sagt jag har inte spelat så länge.
Jag brukar spela på ps4 så kommer man från pc sidan så kansken man är mer känslig.
Jag har en hyfsat stabil uppkoppling på 250/250 bör tilläggas.

Riktigt snyggt 😊


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem
Skrivet av Jh:

Nej jag har inte upplevt något lagg alls.. men som sagt jag har inte spelat så länge.
Jag brukar spela på ps4 så kommer man från pc sidan så kansken man är mer känslig.
Jag har en hyfsat stabil uppkoppling på 250/250 bör tilläggas.

Riktigt snyggt 😊

Ok kanske man borde testa igen, provade stadia när det var gratis med destiny2 för ett par månader sedan, var alldeles för stor inputlagg för min smak. Har flera gånger snabbare uppkoppling än dig dessutom.


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv
Skrivet av alias:

Ok kanske man borde testa igen, provade stadia när det var gratis med destiny2 för ett par månader sedan, var alldeles för stor inputlagg för min smak. Har flera gånger snabbare uppkoppling än dig dessutom.

Jo har märkt att vissa spel har mer "input lag" än andra, så verkar även variera från spel till spel hur snabbt de hanterar input tillspelet och sedan renderar det.

Medlem

Har inte märkt av nån input lag den lilla stund jag spelat, mus och tangentbord fungera bra, handkontroll fick jag ändra inställningar på(långsammare rörelse).

Enda spelet jag har haft problem med input lag är Doom Eternal, men det var ett problem endast vid release, blev fixat relativt fort tydligen.

1
Skriv svar