Så flyter Cyberpunk 2077 på Playstation och Xbox

Medlem

60 fps is the shit och stor skillnad mot 30.
Grafiskt behövs det en next-gen patch.
Buggit

Medlem

Haha Stunt Car Racer. Frameraten när man gjorde ett rejält hopp ut från banan.

Medlem
Skrivet av Thane:

Spelet har varit under utveckling längre än Playstation 4 och Xbox One har funnits och har alltid varit planerat att släppas till dem. Att det inte funkar bättre är inget annat än en katastrof för Cd project. De kanske tog en för stor tugga?

Det är bara att kolla på spel som The last of us 2 och Red dead redemption 2 för att se vad som är möjligt för konsolerna.

Först och främst finns där inte lika många LOD object som laddas och måste visas som både red dead och TLOU 2.

du kan inte ens jämnföra kraven på hårdvaran på dessa spel gentemot cyberpunk.
andra är att saker händer hela tiden i världen dvs den är i konstant rörelse vilket inte ens gta har förstår du ens hur mycket minne det tuggar för en sådan gammal konsol?

Nej spelet är gjort för next gen, det vart tanken hela tiden, det vart bara ren konsument vänlighet hade dom kunnat och konsolerna släppts tidigare hade du endast haft next gen cyberpunk.

Men covid kom och saker kom garanterat i kläm.

Tror inte du förstår hur många objekt som måste laddas i detta spelet gemfört med ex gta, det är som natt och dag.

optimizering kommer komma, men kommer inte berora sämre hårdvara direkt utan mer bättre som håller sig någorlunda inom denna generationen.

Medlem

Tycker ni borde börja ta med stadia i såna här lägen då det är många inkl mig som använder det. Upplever att det går fruktansvärt snabbt att ladda in ett game i cyberpunk från en sparfil där... har inte tagit tid men är inte mycket mera än 5 sekunder iaf, max 10

Medlem

Jag vill se en remake på Stunt Car Racer! Jag har lagt så mkt tid i det spelet haha. Ja frameraten existerade knappt i det spelet men trots det hade jag hur kul som helst!

Bra artikel!


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Tycker spelet både ser skit ut och flyter dåligt på Ps4. Ser stundtals ut som ett ps3 spel. En bottennapp jämfört med vackra spel till ps4an så som Ghost of Tsushima, God of war mm. Switch porten av witcher 3 är dan till och med snyggare 😀

Smaken som baken ;), men håller inte med dig, ligger här på extern ssd och hdr tv med hdr påslaget så vet inte om det inverkar då åsikten om flytet/upplevelsen går isär.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

Medlem

Fult på Series X, men flyter på bra.

Medlem

Förlåt för grinighet men vem bryr sig om flytet när det inte ser ut som förväntat, massor av buggar också, både småirriterande och större förstörande, samt att spelet kraschar för folk. Förstår att ps4/xbone är gamla men det är huvudsakligen de konsolerna spelet ska vara utvecklat till. Och spelet är fortfarande inte klart till de nya konsolerna. De skulle flyttat fram spelet ett år på en gång istället och gjort klart det, jag undrar verkligen hur det är ställt hos CDPR egentligen, konstiga förseningar och uttalanden senaste halvåret och sen den här lanseringen. Kan man så ska man nog vänta med det här spelet och sen spela det på nya konsolerna eller helst pc om man har möjlighet till det.

It's not a lake, it's an ocean

Jag har inte hunnit testa det än, gårdagskvällen gick till att installera en 50gb patch. Men i kväll är det tanken att jag ska börja spela. På Xbox One X. Känns ju lite kluvet efter att ha läst det här, men nu är det som det är. Jag kan stå ut med lite framedrops och laddtider, men jag hoppas att spelet inte kraschar.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Glad att man kör PC.
Tack cdpr för att prioriterat PC så vi PC spelare inte behöver vänta på konsol versioner


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Glad att man kör PC.
Tack cdpr för att prioriterat PC så vi PC spelare inte behöver vänta på konsol versioner

Är väl typ bara Rockstar som dröjer med pc versioner?

KoP
Medlem

Kommer köra det på Xbone, kommer nog överleva då jag faktiskt spelade Hunter (kopplar upp Amigan då och då) igen för inte allt för länge sedan, och där kan man ju verkligen räkna framesen.. på riktigt. :'D

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av joejjeman:

missade ni xbox series s ?

Vi för testa vid tillfälle - sex plattformar var ganska många redan det. Jag har det installerat på en hör hemma.

Skrivet av robbis:

Tycker ni borde börja ta med stadia i såna här lägen då det är många inkl mig som använder det. Upplever att det går fruktansvärt snabbt att ladda in ett game i cyberpunk från en sparfil där... har inte tagit tid men är inte mycket mera än 5 sekunder iaf, max 10

Det känns som om detta kan bli en kicker för Stadia, så håller med. Dock är det fortfarande en minoritet så när vi behövde prioritera så hamnade det utanför.


signatur
Medlem
Skrivet av Snavz:

Tycker det flyter på bra på Stadia!

Det gör det verkligen

Medlem
Skrivet av KoP:

Kommer köra det på Xbone, kommer nog överleva då jag faktiskt spelade Hunter (kopplar upp Amigan då och då) igen för inte allt för länge sedan, och där kan man ju verkligen räkna framesen.. på riktigt. :'D

Men tack för påminnelsen! 😁 Amigan gick varm med Hunter hemma hos mig på den tiden. Var som en interaktiv diabildsvisning... men oj vad svårt det var att sluta spela.


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem

vad förvänta sig folk från gammal sketen tegelsten till konsol.

Medlem

Nåt jag fundera över, spelet fick ju 5/5 i recensionen för pc.
Sedan verkar det vara ett kasst spel rent bugg/grafik-mässigt på dom olika konsolerns.
Man kan ju fråga sig om folk valt att recensera en Xbox One-kopia, om det fortfarande varit 5/5 och huruvida en PC med extra allt ger ett ärligt omdöme om ett spel som släppts/spelbart på 7 (?) olika konsoler o tjänster.

Redaktör
Skrivet av Håkan:

Nåt jag fundera över, spelet fick ju 5/5 i recensionen för pc.
Sedan verkar det vara ett kasst spel rent bugg/grafik-mässigt på dom olika konsolerns.
Man kan ju fråga sig om folk valt att recensera en Xbox One-kopia, om det fortfarande varit 5/5 och huruvida en PC med extra allt ger ett ärligt omdöme om ett spel som släppts/spelbart på 7 (?) olika konsoler o tjänster.

CDPR gav ingen möjlighet att recensera något annat än pc-versionen innan release. Alla är överens om att spelet är buggigt på pc också, men graden av buggighet varierar rätt stort mellan olika recensenter. Hänger dels på hur känslig man är för buggar, dels på att spel, framförallt komplexa open-world-titlar, kan funka rätt olika på olika pc-setups. Men jag har extremt svårt att se att någon skulle kunna sätta 5/5 på Xbox One-versionen med det här oflytet.


signatur
Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Det gör det verkligen

Vi får väl förvisso tillägga att om man väljer visual-läget så blir det nog 30fps. Kör performance själv. Hittills inte ett enda problem,, har funkat felfritt sedan 0100 när det släpptes Skall också säga att jag spelar det i google chrome och inte via en chromecast (har inte fått koden ännu för att beställa den, misstänker att den inte dimper ner innan tidigast mellandagarna).

Medlem
Skrivet av robbis:

Tycker ni borde börja ta med stadia i såna här lägen då det är många inkl mig som använder det. Upplever att det går fruktansvärt snabbt att ladda in ett game i cyberpunk från en sparfil där... har inte tagit tid men är inte mycket mera än 5 sekunder iaf, max 10

Rätta mig om jag har fel, men om jag och du har samma PS4 hemma, så kommer vi få väldigt liknande upplevelse av spelet, medan våra uppkopplingar och var vi bor kan påverka hur ett spel upplevs på Stadia. Så en sådan jämförelse borde väl bli svår att ge ett definitivt svar på? Men ja, laddandet av banor görs ju på en server, så just den aspekten borde vara snabb, jag tänker ffa på drop i upplösning som jag sett en del klaga på.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Är väl typ bara Rockstar som dröjer med pc versioner?

Jo men jag syftade också på att man fick en riktig version till PC på en gång och inte nån "konsol port"


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av DarkSvenn1002:

Det gör det verkligen

Det är väl inte så konstigt att det flyter på bra! Är inte stadia en box som är kopplad till ett nätverk och lånar hårdvaru kraften ifrån en superserver ??

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Det är väl inte så konstigt att det flyter på bra! Är inte stadia en box som är kopplad till ett nätverk och lånar hårdvaru kraften ifrån en superserver ??

Ja det är streaming. Så det är helt okej i en del spel om man har bra uppkoppling mot Googles server och helt uselt om man inte har bra uppkoppling mot deras server. För mig fungerade det okej i de spel jag provade. Men några av mina vänner som också testade deras 3 månaders, fick en enligt dom ospelbar upplevelse trots fiber.

Grafikkorten som då satt i servrarna var en variant av AMD vega 56, vet inte om de uppdaterat sen dess. Så det är ju inte så kraftfullt men läst någonstans att spelen ska kunna nyttja mer än en GPU vid behov.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ja det är streaming. Så det är helt okej i en del spel om man har bra uppkoppling mot Googles server och helt uselt om man inte har bra uppkoppling mot deras server. För mig fungerade det okej i de spel jag provade. Men några av mina vänner som också testade deras 3 månaders, fick en enligt dom ospelbar upplevelse trots fiber.

Grafikkorten som då satt i servrarna var en variant av AMD vega 56, vet inte om de uppdaterat sen dess. Så det är ju inte så kraftfullt men läst någonstans att spelen ska kunna nyttja mer än en GPU vid behov.

Det har hänt en del sen lanseringen som inte var så bra.

Funkar fint på Stadia för mig.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Tänkte köpa på ps4 först, men blev pc. Tur de, rullar helt okej på pc

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

CDPR gav ingen möjlighet att recensera något annat än pc-versionen innan release. Alla är överens om att spelet är buggigt på pc också, men graden av buggighet varierar rätt stort mellan olika recensenter. Hänger dels på hur känslig man är för buggar, dels på att spel, framförallt komplexa open-world-titlar, kan funka rätt olika på olika pc-setups. Men jag har extremt svårt att se att någon skulle kunna sätta 5/5 på Xbox One-versionen med det här oflytet.

Det var med andra ord inte alls konstigt att CDPR endast lät pc versionen bli recenserad före release,. Betyget hade blivit något helt annat..

Jag hade satt 1/5 : borde inte släppts i detta skick

Medlem

Har inga som helst problem med det grafiska på Xbox One X. FPS-dipparna är sisådär, behöver fixas. Tror dock att det är spelbart. Den enda buggen jag varit med om är ett quest som jag inte kunde slutföra innan en reload.

Längtar efter next gen-versionen inför omgång #2

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av joejjeman:

missade ni xbox series s ?

Testade precis samma scenario som Tompa lirat på de andra plattformarna, och det känns helt OK. Upplever det som hyfsat stabila 30, och det ser förhållandevis bra ut.


signatur
Medlem
Skrivet av deezel:

Vi får väl förvisso tillägga att om man väljer visual-läget så blir det nog 30fps. Kör performance själv. Hittills inte ett enda problem,, har funkat felfritt sedan 0100 när det släpptes Skall också säga att jag spelar det i google chrome och inte via en chromecast (har inte fått koden ännu för att beställa den, misstänker att den inte dimper ner innan tidigast mellandagarna).

Jag äger inga 4k skärmar för stunden så performance läget är lika vackert för mig som visual

Medlem
Skrivet av Hellspites:

Det är väl inte så konstigt att det flyter på bra! Är inte stadia en box som är kopplad till ett nätverk och lånar hårdvaru kraften ifrån en superserver ??

Nej ingen box du spelar direkt från superserver

Skriv svar