Så flyter Cyberpunk 2077 på Playstation och Xbox

Robot
Så flyter Cyberpunk 2077 på Playstation och Xbox

Funkar fint på flera konsoler, men två bör du undvika.

#cyberpunk-2077, #playstation-5, #ps4, #xbox-one, #xbox-series


NuZ
Testpilot

Spännande! Hur kan det vara sådan laddtidsboost på Xbox one?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Milda tider, GTA V funkade bättre på PS3 än Cyberpunk på Xbox One. Ungefär lika snyggt också. Man tycker ju de borde ha lagt ens en nypa krut på last gen-konsoler med tanke på att spelet har varit under utveckling sen 2012...


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Milda tider, GTA V funkade bättre på PS3 än Cyberpunk på Xbox One. Ungefär lika snyggt också. Man tycker ju de borde ha lagt ens en nypa krut på last gen-konsoler med tanke på att spelet har varit under utveckling sen 2012...

Det finns bara så mycket du kan göra med såpass gammal hårdvara.

Medlem
Skrivet av FuzioN:

Det finns bara så mycket du kan göra med såpass gammal hårdvara.

Spelet har varit under utveckling längre än Playstation 4 och Xbox One har funnits och har alltid varit planerat att släppas till dem. Att det inte funkar bättre är inget annat än en katastrof för Cd project. De kanske tog en för stor tugga?

Det är bara att kolla på spel som The last of us 2 och Red dead redemption 2 för att se vad som är möjligt för konsolerna.

Medlem

Nedan är en länk till en video som jämförde cyberpunk på series x och one x,.. är det nån här som tycker verkligheten motsvarar det man såg i videon?,.. jag tycker själv att dom inte ens är nära när det gäller one x.. series x har jag ingen tyvärr..

Cdrp har inte varit ärliga när dom teasat spelet...

imo borde detta inte släppts till "current gen"
Failat fett, ska bli intressant att höra hur cdrp förklarar sig.

https://youtu.be/yhj4qlItES0

Medlem

Tycker det flyter på bra på Stadia!

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Thane:

Spelet har varit under utveckling längre än Playstation 4 och Xbox One har funnits och har alltid varit planerat att släppas till dem. Att det inte funkar bättre är inget annat än en katastrof för Cd project. De kanske tog en för stor tugga?

Det är bara att kolla på spel som The last of us 2 och Red dead redemption 2 för att se vad som är möjligt för konsolerna.

RDR 2 för all del, men TLOU 2 som har mycket mer stängda miljöer, färre NPC:s, är instanserat i form av banor och allt vad det heter är väl knappast jämförbart?

SoL
Medlem

Har kraschat för andra gången nu på ps4 pro på ungefär 4 timmar.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

RDR 2 för all del, men TLOU 2 som har mycket mer stängda miljöer, färre NPC:s, är instanserat i form av banor och allt vad det heter är väl knappast jämförbart?

Okej ta Ghost of Tsushima, Death Stranding eller Horizon Zero dawn istället👍

Jhf
Avstängd
Skrivet av Thane:

Okej ta Ghost of Tsushima, Death Stranding eller Horizon Zero dawn istället👍

Efter några timmars spelande känns dock Cyberpunk som ett riktigt bra spel. Det är ju det väsentliga.

Vem bryr sig om hur bra det flöt på xbox one om några år?

Skägg.
10 Chambers

Digital Foundry har börjat få ut sina tester, med PS4 / PS4 Pro först ut.


signatur
Medlem

Spelar ps4-versionen på ett ps5 och det är det mest buggiga spelet jag varit med om. Läppar som inte rör sig när npcs pratar, ratten på bilen går igenom jackies händer eller så har han händerna bredvid ratten när han kör och så har spelet kraschat en gång, allt detta under loppet av en timme. Vet inte hur spelet ter sig på en fläskig pc men mina första intryck av spelet är direkt dåliga. Kanske hade cyberpunk behövt mer tid i ugnen.

Redaktör

Varken GTA eller Red Dead har satt några framrate-rekord, men Cyberpunk flyter exceptionellt illa på gamla One. Jag kan inte minnas nåt storspel, framförallt inget som är så efterlängtat, med så här stora problem. PS4-verren är inte heller nån spelens svar på Usain Bolt, men den funkar ok. Märkligare är att One X gör så illa ifrån sig - den är ju muskligare än PS4 Pro. Nåt knas lär det ha blivit på vägen, det går ju att göra såna här spel till Xbox One (GTA 5, RDR 2 m.fl.). Märkligt.


signatur
NuZ
Testpilot
Skrivet av Thane:

Spelet har varit under utveckling längre än Playstation 4 och Xbox One har funnits och har alltid varit planerat att släppas till dem. Att det inte funkar bättre är inget annat än en katastrof för Cd project. De kanske tog en för stor tugga?

Det är bara att kolla på spel som The last of us 2 och Red dead redemption 2 för att se vad som är möjligt för konsolerna.

Skrivet av Thane:

Okej ta Ghost of Tsushima, Death Stranding eller Horizon Zero dawn istället👍

Nu är ju det också inte jämförbart alls på samma sätt. Men jag förstår hur du menar. Mem är som att rendera en Pixarfilm eller grafiken i GTA V. Handlar om mer saker än assets, horisontellt och vertikala nivåer etc.


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Hmm jag tänkte mest på att min tv är gammal, att det var därför grafiken var lite väl mörk. Helt okey grafik ändå tycker jag men då ser jag fram emot att köpa PS5.

eld
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Varken GTA eller Red Dead har satt några framrate-rekord, men Cyberpunk flyter exceptionellt illa på gamla One. Jag kan inte minnas nåt storspel, framförallt inget som är så efterlängtat, med så här stora problem. PS4-verren är inte heller nån spelens svar på Usain Bolt, men den funkar ok. Märkligare är att One X gör så illa ifrån sig - den är ju muskligare än PS4 Pro. Nåt knas lär det ha blivit på vägen, det går ju att göra såna här spel till Xbox One (GTA 5, RDR 2 m.fl.). Märkligt.

Yep, känns som dessa versioner inte var redo, men slutet av året närmade sig snabbt,.

Medlem

missade ni xbox series s ?

Medlem

Helt vansinnigt! Min sambo sa idag (efter en lång diskussion om julklappar) att hon köpt Cyberpunk till mig. Hon hade beställt det och idag kom det på posten. Älskade flickvän. Men jösses, jag hade precis efter hon beställde spelet sagt att jag ångrar mig och väntar på ps5 versionen och alla buggar som ska fixas.. men nu ligger det och väntar. Känns som man ska skicka tillbaks det och vänta ett tag.
En kompis satt o lirade förut. Han skickade flera bilder och videor när spelet flippat ur och kraschat, samt en korrupt sparfil som tvingade honom spela om nästan 2 timmar! Fy fan, stackars utvecklarna. De måste vara mer stressade nu än innan releasen. Hoppas de fixar felen inom en relativt snar framtid så de kan andas ut lite

Medlem

dom skulle skippat den gamla konsollgenerationen o satsat på den nya istället.

Medlem

Den här gången gjorde jag tydligen rätt i att inte förboka.
Började ana oråd tidigare i hypen. Sorry.


signatur

autograph

Jag kunde inte motstå att boka Ps4 versionen men jag kommer hämta ut det och lägga i lådan tills Ps5 versionen släpps via patch då det blir gratis uppgradering.
Får bli Watch Dogs och Immortals istället under ledigheten

Medlem

GeForce One lirar jag på med min skitdator och det funkar jävligt bra. PS4 versionen såg inte bra ut men en polare rekommenderade GeForce One. Man streamar spelet och det ser riktigt grymt ut, är inte van att spela spel med denna grafik :). Kostar 60kr/mån. Enda negativa är väl att det kräver internet men det gör inget för mig. Värt att kolla in för er som inte har nya hårdvaran

Medlem

Tycker spelet både ser skit ut och flyter dåligt på Ps4. Ser stundtals ut som ett ps3 spel. En bottennapp jämfört med vackra spel till ps4an så som Ghost of Tsushima, God of war mm. Switch porten av witcher 3 är dan till och med snyggare 😀

Medlem
Skrivet av Thane:

Spelet har varit under utveckling längre än Playstation 4 och Xbox One har funnits och har alltid varit planerat att släppas till dem. Att det inte funkar bättre är inget annat än en katastrof för Cd project. De kanske tog en för stor tugga?

Det är bara att kolla på spel som The last of us 2 och Red dead redemption 2 för att se vad som är möjligt för konsolerna.

Om man ska vara lite rättvis så jämför du (TLOU2) ett spel på räls som är skräddarsytt för PS4, samt (RDR2) ett spel som kom ut på endast PS4 och Xbox One; som sedan optimerades i ytterligare ett år inför PC release, med ett RPG spel som släppes samma dag på: PS4, PS4 Pro, Xbox One, Xbox One S, Xbox One X, PS5, Xbox Series X, Xbox Series S och PC (som är en härlig mix av all möjlig tänkbar hårdvara).

Men ja, du har nog helt rätt i ett det var en för stor tugga. Tyvärr är det vad som händer när man bestämmer sig för att släppa ett spel precis i konsolgenerationsskarven.

Jag kan tänka mig att om de släppte spelet till bara PS4/XBOne (utan PC) så skulle spelet både ha kunnat släppts för ett år sedan, sett bättre ut och flutit ännu bättre än det gör idag (på PS4/XBOne).


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem

Jag har lirat 2 timmar och har blivigt softlockad pga att vissa npc inte går att prata med eller att vissa val inte går att göra så man kommer vidare i storyn 4 gånger, vilket betyder att jag fått ladda saves från en tid tillbaka. Lirar på medium settings 1080p och har 50 fps i snitt så det är väl spelbart så sätt, men ibland är spelet ganska snyggt men väldigt ofta är det inte så snyggt.

Sedan har vi ai och rörelser på gubbar som jag tycker blir rent av fånigt ibland, alltså man hade ju väntat sig något sjukt tekniskt vidunder av ett spel 2021


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Flyter bra på Stadia iaf

Medlem
Skrivet av PontusT:

Helt vansinnigt! Min sambo sa idag (efter en lång diskussion om julklappar) att hon köpt Cyberpunk till mig. Hon hade beställt det och idag kom det på posten. Älskade flickvän. Men jösses, jag hade precis efter hon beställde spelet sagt att jag ångrar mig och väntar på ps5 versionen och alla buggar som ska fixas.. men nu ligger det och väntar. Känns som man ska skicka tillbaks det och vänta ett tag.
En kompis satt o lirade förut. Han skickade flera bilder och videor när spelet flippat ur och kraschat, samt en korrupt sparfil som tvingade honom spela om nästan 2 timmar! Fy fan, stackars utvecklarna. De måste vara mer stressade nu än innan releasen. Hoppas de fixar felen inom en relativt snar framtid så de kan andas ut lite

Om det är PS4 versionen hon köpte så kommer du ju ändå få en kostnadsfri uppgradering till PS5 versionen när den väl kommer, så att skicka tillbaka det känns väl onödigt.

Medlem

Oh så Ps5 och series X kör last gen versionen av spelet tills nästa år, känns som bra tröst när man ändå inte fick tag på någon maskin.

Medlem

Inte dåligt det går knappt att spela på pc det är alldeles för krävande. För att få det spelbart måste jag använda dlss.

Skriv svar