Diablo IV-nytt om vapen och loot

Robot
Diablo IV-nytt om vapen och loot

Blizzard ger oss årets sista Diablo IV-nyheter.

#blizzard-entertainment, #diablo-iv


Medlem

Efter Shadowlands och Blizzards filosofiförändring där så är jag ännu mer hoppfull inför Diablo 4!


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Medlem

Jojo, men hur går det med det där "Don't you have phones"-mobilspelet? Borde det inte släppas snart?

Medlem

jag önskar dock fortf ett diablo i third person mörkt spel, undra når vi kommer få ett diablo arpg som det
Kommer väl om 10 år eller något

Medlem

Hoppas bara loot drops inte blir något i närheten av hur det var innan RoS så kommer jag nog vara väldigt nöjd.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Hoppas bara loot drops inte blir något i närheten av hur det var innan RoS så kommer jag nog vara väldigt nöjd.

Hela skiten med Diablo 3 och loot var skit hela vägen ut.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av miffot:

Hela skiten med Diablo 3 och loot var skit hela vägen ut.

Njae. Jag kan hålla med om att launch D3 var riktigt dålig, men det är ett helt annat spel nu än vad det var då.

Medlem

Vill ha ett diablo med mer RPG än hack n slash, är man konstig då?

Medlem
Skrivet av UggleMannen:

Vill ha ett diablo med mer RPG än hack n slash, är man konstig då?

Divinity original sin kanske?
Fallout 1 + 2 😜


signatur

Enjoy!

Medlem
Skrivet av Whizper:

Divinity original sin kanske?
Fallout 1 + 2 😜

Instämmer

Medlem

Jag hoppas verkligen de gör detta rätt. Det häftiga med Diablo II är de oändliga möjligheterna på rare items som kan vara oerhört bra, även om det är låg sannolikhet. Att även relativt låg-level-items kan användas sent i spelet är positivt då det hela tiden finns meningsfull loot att hitta. Tycker att konceptet med Diablo III är konstigt, att t.ex. en wand gör samma DPS som ett svärd istället för att bidra med cdr, skills eller dylikt. Crit chance och crit dmg måste också bort! Det gör spelet alltför endimensionellt i mitt tycke.

Medlem

Jag trodde inte att Blizzard kunde våldta Diablo franchisen mer efter Diablo 3. Jag hade uppenbarligen fel. Det måste vara nekrofili vid det här laget.

Medlem
Skrivet av Byssan:

Jag trodde inte att Blizzard kunde våldta Diablo franchisen mer efter Diablo 3. Jag hade uppenbarligen fel. Det måste vara nekrofili vid det här laget.

Vad menar du? Enligt vad de snackat om under hela detta året tycks de ju göra bättre ifrån sig än vad de gjort på åratal. Att återskapa Diablo 2 helt och hållet är inte lösningen, Diablo 2 är säkerligen bra men det är inte problemfritt, precis som Diablo 3 även det har sina problem. Diablo 4 bör vara sin egen grej det också och det tycks dra inspiration från båda titlarna och enligt mig på ett väldigt bra sätt hittills. Att de även öppet pratat om olika system de experimenterat med och vissa som även helt och hållet dumpats (Mythics, Demonic/Angelic powers osv) gör mig hoppfull i alla fall.

Diablo 4 ser för mig väldigt lovande ut.

Medlem

Intryck och åsikter på nyheterna av en Diablo II speedrunner. (Håller för övrigt med i nästan allt han säger)

Medlem

"Man experimenterar också en del med vapenhastigheter; enhandsvapen slår snabbare, medan tvåhandsvapen å sin sida är trögare (men mer kraftfulla).". Öh va? Så många timmar som jag lagt ner på D1-D3, så har jag väl inte missat att vapnen alltid funkat så? Vad är det man yrar om?

Medlem

Det som förstör mycket enligt mig i d3 är just att items/det är det som styr vad du måste köra för build i klassen. Och så fort man hittade alla delar så gjordes det en nerf på builden och man var tvungen göra om allt. Det jag gillade i just diablo 2 var att items gav +skill och styrde inte din build. Körde jag soss så kunde jag välja om jag ville köra blizzard, fire ball, frost nova, lightning, utan att behöva byta ut alla mina items för att få det funka. Skulle vilja ha samma version där fast med ännu mer variation i skills som funkar.


signatur

The King is Back

Medlem
Skrivet av Whizper:

Divinity original sin kanske?
Fallout 1 + 2 😜

Fast han sa ju Diablo, inte ett färgglatt och glättigt fantasy spel eller ett post-ap spel...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Diddy:

Crit chance och crit dmg måste också bort! Det gör spelet alltför endimensionellt i mitt tycke.

How bout no.
Också svårt att förstå hur två ytterligare stats kan göra något endimensionellt.
Menar du att de tar över?

Om de var dåligt implementerade i D3 så behöver det ju inte vara så i D4.
D3s största problem är väl att hela spelet är relativt endimensionellt.

Medlem

Förhoppningsvis så ser de till att en legendar har fasta stats, och känns som en win direkt när man hittar den istället för: "Åh, en sån droppade, nu får jag hålla tummarna för att den har mycket..nähä...salvage for mats igen."

Medlem
Skrivet av psiko:

Intryck och åsikter på nyheterna av en Diablo II speedrunner. (Håller för övrigt med i nästan allt han säger)

https://www.youtube.com/watch?v=nmc-6XhHGpY

Gnh, så fort jag började titta på videon så känner jag ett kraftfullt villhöver skölja över mig. Att se en spelserie som alltid lockat i skapelsen för något nytt är kraftfullt

Medlem

Mitt största problem med Diablo 3 är hur det sprutar legendariska prylar hela tiden när man spelar. Det känns liksom inte så speciellt att få dem. Ancient och Primal Ancient items är väl tänkt att lösa det problemet lite, men jag ser hellre något i stil med Diablo 2.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Vad menar du? Enligt vad de snackat om under hela detta året tycks de ju göra bättre ifrån sig än vad de gjort på åratal. Att återskapa Diablo 2 helt och hållet är inte lösningen, Diablo 2 är säkerligen bra men det är inte problemfritt, precis som Diablo 3 även det har sina problem. Diablo 4 bör vara sin egen grej det också och det tycks dra inspiration från båda titlarna och enligt mig på ett väldigt bra sätt hittills. Att de även öppet pratat om olika system de experimenterat med och vissa som även helt och hållet dumpats (Mythics, Demonic/Angelic powers osv) gör mig hoppfull i alla fall.

Diablo 4 ser för mig väldigt lovande ut.

Jag är inte det minsta imponerad utav det jag sett hittills. Det ser ut att bli ett extremt platt och tamt spel. Nog för att det är några år kvar tills release, men jag har noll förtroende för Blizzard numera.

Pansarknekt

Ser riktigt darkt och coolt ut. Kan bli riktigt awesome om dom vågar gå hardcore på svårighetsgrad och djup.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av deftune:

Ser riktigt darkt och coolt ut. Kan bli riktigt awesome om dom vågar gå hardcore på svårighetsgrad och djup.

Det enda jag stör mig på är att karaktärerna har en helt annan färgpalett än omgivningen de befinner sig i.
Sånt lär ju förhoppningsvis fixas dock.

Sen så får man ju se hur slutresultatet är spelmässigt.

Medlem
Skrivet av SVartstol:

Njae. Jag kan hålla med om att launch D3 var riktigt dålig, men det är ett helt annat spel nu än vad det var då.

Desvärre allt är skit, tar det 8 timmar Max level +bästa gear så är det totalt skit.
Spelet är allt för generöst med uniks/set items.....


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av loerk:

How bout no.
Också svårt att förstå hur två ytterligare stats kan göra något endimensionellt.
Menar du att de tar över?

Om de var dåligt implementerade i D3 så behöver det ju inte vara så i D4.
D3s största problem är väl att hela spelet är relativt endimensionellt.

Nu har jag inte spelat Diablo 3 på bra länge men när jag spelade kommer jag ihåg att crit chance och crit damage i princip var det enda som var viktigt på items då det påverkade dmg output så starkt. Saknades dessa stats på vissa delar var de värdelösa samtidigt som alla gems utöver crit dmg var meningslösa att använda. Det blev helt enkelt de enda två statsen som var relevanta vilket gör spelet lite tråkigt.

Medlem

Låter som mycket bra ändringar mot D3.

1
Skriv svar