Nu kan du köpa XP-boost i Assassin's Creed: Valhalla

Robot
Nu kan du köpa XP-boost i Assassin's Creed: Valhalla

Den kritiserade funktionen från Odyssey finns nu för vikingar.

#assassins-creed-valhalla, #mtx


Geeks Gaming

De är ubisoft? Vad förväntar man sig? Alla deras senaste spel har varit Grind free 2 play spel man betalar 600kr för.

Medlem

Så länge dom inte ändrar så man tjänar mindre exp i spelet så är det väl lugnt. Skulle aldrig köpa något sådant själv dock.

Avstängd

Meh. är ju trots allt bara singleplayer så ingen fara på taket.
Säkert kul för någon att alternativet finns


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Annars så ligger ingame valutan under 4bytes och xp under float med cheatengine. Så slipper man betala med skattade pengar till ett spel


signatur

Skitfiske

Medlem

Haha, betala för fusk? Ubisoft till nya låga nivåer.
Det går väll att utföra samma "fusk" utan att betala?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Nu kommer det snart kommentarer som "köp det bara inte om du inte tycker om dit".

Nackdelen med detta är att det finns ett incitament för ubisoft att göra spelen extra jobbiga/griniga för att locka in spelare att ta genvägar via plånboken.

Oavsett om du gillar det eller ej så har spelet påverkats negativt för att locka spelare att köpa microtransaktioner.

Sen är det säkert också helt medvetet att de släpper just XP boost lite senare för att undvika att det tas med i recensioner där det kan ge ett negativt intryck och kanske till och med lägre betyg.

Medlem

Vad är det för idioter som skaffar detta?

Medlem

Förr i tiden så fick man fusk-koder gratis. Nu får man betala för fusken. Tycker inte det går att ursäkta sånt beteende bland spelföretag. Speciellt inte när spelen görs med mer grind än nödvändigt för att öka på incitamenten att köpa deras betalda fusk. Nu var de bara smarta nog att vänta ett litet tag så det inte påverkar deras metacritic-score osv. Ubisoft är verkligen skamliga.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Nu kommer det snart kommentarer som "köp det bara inte om du inte tycker om dit".

Nackdelen med detta är att det finns ett incitament för ubisoft att göra spelen extra jobbiga/griniga för att locka in spelare att ta genvägar via plånboken.

Oavsett om du gillar det eller ej så har spelet påverkats negativt för att locka spelare att köpa microtransaktioner.

Sen är det säkert också helt medvetet att de släpper just XP boost lite senare för att undvika att det tas med i recensioner där det kan ge ett negativt intryck och kanske till och med lägre betyg.

Ja om spelen görs onödigt grindiga som också gör att du utan grind i princip inte kan klara ett spel så då förstår jag irritationen med att ha incitament för att sälja xp-boosts.

Men om du utan större problem kan köra main story och side quests utan detta så kommer jag aldrig förstå varför folk blir irriterade eller förstå varför folk är villiga att betala för att klara ett spel snabbare.

Medlem

Klart det släpps nu när alla recensioner är klara. Ubisoft är ett äckligt bolag.


signatur

Fractal Design Define 7 | Asus ROG Strix B550-F Gaming | Ryzen 7 5800X3D | Dark Rock Pro 4 |16GB G Skill DDR4 @ 3200Mhz | Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe | Asus Rog Strix RTX 3080 OC | Corsair RM750X | AW3423DW

Nintendo Switch Oled TotK-edition | Playstation 5 SE | PSVR2 | LG OLED B9 65''

Avstängd
Skrivet av Lasrod:

Nackdelen med detta är att det finns ett incitament för ubisoft att göra spelen extra jobbiga/griniga för att locka in spelare att ta genvägar via plånboken.
Oavsett om du gillar det eller ej så har spelet påverkats negativt för att locka spelare att köpa microtransaktioner.

Tyvärr vägen vi går i och med alla prenumerationstjänster från alla håll och kanter. Pengarna ska in på något sätt.
Mikrotransaktioner, Xp Boosts, Season pass, släppa spel i delar för att spelare ska behålla prenumerationen längre än en månad i gången, kosmetisk dlc, högre priser på spel om man köper istället för att prenumerera, högre pris på expansioner, fan och hans mormor, etc. etc. etc. Listan kan göras lång på sätt utvecklare kan få in pengar på.

Har gissat det förr och gissar det igen. Prenumerationstjänsterna som finns idag är jättebra värde för spelarna just nu men på lång sikt kommer det medföra aspekter som påverkar spelen negativt just för att folk ska spendera mer i spelen. Tyvärr.


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem
Skrivet av Frasstheass:

Vad är det för idioter som skaffar detta?

Folk som kanske har liv och inte tid att sitta och grinda? Jag säger inte att jag skulle göra det, jag är precis som alla andra på FZ, dvs no life.

Medlem

Det är väl inga problem med singelspel om dom säljer grejjer,problemet som jag ser det är när det är pay to win som säljs i multiplayerspel.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Acatoth:

Förr i tiden så fick man fusk-koder gratis. Nu får man betala för fusken. Tycker inte det går att ursäkta sånt beteende bland spelföretag. Speciellt inte när spelen görs med mer grind än nödvändigt för att öka på incitamenten att köpa deras betalda fusk. Nu var de bara smarta nog att vänta ett litet tag så det inte påverkar deras metacritic-score osv. Ubisoft är verkligen skamliga.

Gratis är väl till att ta i, man fick ringa spelföretagens (oftast utgivaren), alternativt deras partners, hint-line, som kostade en bra slant per minut. Sen gjorde Internet att den typen av innehåll i praktiken blev gratis, men utgivarna kanske vill tillbaka till svunna tider?


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Waliant:

Klart det släpps nu när alla recensioner är klara. Ubisoft är ett äckligt bolag.

Detta gör väl inte spelet sämre eller har dom ändrat så att det är jobbigare att få xp efter recensionerna?

Medlem

Till vilken nytta? Folk påpekar överallt på nätet hur enormt lätt spelet är och att man aldrig någonsin känner att man är för underlevlad eller klen för nästa område osv.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Folk snackar
Skrivet av SunShine:

Till vilken nytta? Folk påpekar överallt på nätet hur enormt lätt spelet är och att man aldrig någonsin känner att man är för underlevlad eller klen för nästa område osv.

Kör man på svårast nivån så dör man på ett slag eller en pil i skallen. Dom på nätet har faktiskt fel. Man är riktigt underlevlad i början. Folk som skriver så snackar bullshit. Sen efter halva spelet när man har mer skills så börjar spelet bli väldigt lätt. Å andra sidan kollar jag inte på nätet vart viss loot finns och fuskar till mig det bästa armor och vapnet på en gång. Jag menar, hitta mjölner på 1 timme eller vad det fanns för video. Såklart spelet blir lätt. Jag säger inte att jag var dålig i början men jag säger att 1 slag kunde döda mig. Kör på avancerad assassin också och helt manuellt sikte med pilbågen.

Men varför ska man köpa boost? Fattar inte det. Kul att se sin karaktär bli starkare och starkare. 165 timmar nu har jag.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Detta gör väl inte spelet sämre eller har dom ändrat så att det är jobbigare att få xp efter recensionerna?

Haha. En kommentar som är helt ute och cyklar som du citerade. Fattar inte hur ett spelbolag kan vara äckligt när alla köp är valfritt.

Medlem
Skrivet av Acatoth:

Förr i tiden så fick man fusk-koder gratis. Nu får man betala för fusken. Tycker inte det går att ursäkta sånt beteende bland spelföretag. Speciellt inte när spelen görs med mer grind än nödvändigt för att öka på incitamenten att köpa deras betalda fusk. Nu var de bara smarta nog att vänta ett litet tag så det inte påverkar deras metacritic-score osv. Ubisoft är verkligen skamliga.

Det är dock inte helt sant - de flesta fick sina cheatcodes med tidningar de betalade för

Edit: Kan stolt säga att sista gången jag använder en "trainer" var i Sanxion på C64 och även då gick det fan inte att klara spelet


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Det jag läste var: "Den kritiserade funktionen från Odyssey finns nu för ynklingar"

Medlem

Vad ädelt av dem att de vill hjälpa oss med lite ont om tid. Enda konstiga är att detta inte är en setting uta en "micro"-transaktion. 150kr.

Medlem
Skrivet av trancenote:

Vad ädelt av dem att de vill hjälpa oss med lite ont om tid. Enda konstiga är att detta inte är en setting uta en "micro"-transaktion. 150kr.

Håller med, jag ser inget problem i XP-boost, tycker nästan det borde vara standard i spelet att välja om man vill, jag har fan inte tid att sitta och spela flera timmar i veckan, dock skulle jag aldrig få för mig att betala för en boost eller ens något kosmetiskt, kan betala för expansions men där går gränsen.

Medlem

Vad blir deras nästa stora grej? Hyra någon att spela spelet åt dig?

Medlem

Säger så här kör du singelplayer o vill typ fuska med din progression så ladda ner ett cheat istället.

Helt befängt att man ska betala nånting du kan göra gratis helt lagligt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tänk om man behövt betala för Upp Upp Ner Ner Vänster Höger Vänster Höger A B Select Start.

Sjuk tanke


signatur

Skitfiske

Medlem
Skrivet av denza:

Kör man på svårast nivån så dör man på ett slag eller en pil i skallen. Dom på nätet har faktiskt fel. Man är riktigt underlevlad i början. Folk som skriver så snackar bullshit. Sen efter halva spelet när man har mer skills så börjar spelet bli väldigt lätt. Å andra sidan kollar jag inte på nätet vart viss loot finns och fuskar till mig det bästa armor och vapnet på en gång. Jag menar, hitta mjölner på 1 timme eller vad det fanns för video. Såklart spelet blir lätt. Jag säger inte att jag var dålig i början men jag säger att 1 slag kunde döda mig. Kör på avancerad assassin också och helt manuellt sikte med pilbågen.

Men varför ska man köpa boost? Fattar inte det. Kul att se sin karaktär bli starkare och starkare. 165 timmar nu har jag.

Men om man kör på svåraste nivån så är man väl knappast inte intresserad av att köpa en xp booster för vad är då poängen men att ens bry sig om en svårare svårighetsgrad?
Jag tror man pratar om normal. Det finns flertalet videos på youtube som visar folk som ligger en 15 levlar under rekommenderade och de slaktar fiender på löpande band.
Så låter som hard är nivån man bör köra om man vill ha en roligare upplevelse kanske?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

helt frivilligt.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

”Ubi har gjort spelet för grindigt med flit för att folk ska köpa xp boost”

Vad snackar ni om ??!
Som sagt är man nästan aldrig underlevlad. Jättelätt att få xp


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Det märks tyvärr i deras senaste Assassins att dom vill att folk ska hosta upp extra pengar. Alldeles för jobbigt att grinda och levla upp och för lite pengar i världarna i jämnförelse till vad saker kostar. Resulterar i att man går miste om att testa vapen och att man knappt får de förmågorna man vill före man gjort allt och redan sett allt.

12
Skriv svar