Sony tar bort Cyberpunk 2077 från Playstation Store

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Haha Kul att folk förlorar pengar.. väx upp.

Det var ju verkligen inte det jag skrev. Deras aktie har redan kraschat, några i forumet diskuterade köpläge för någon dag sen, kommer väl krascha mer idag så är ett bättre läge att köpa in sig? Vart ser du att jag tycker det är kul att folk förlorar pengar?

Medlem

Här borde CDPR gjort en variant av det spelutvecklare har gjort vid tidigare tillfällen....

Det har ju genom åren varit väldigt vanligt med att släppa spel exclusivt för konsoler och i vissa fall enbart den ena eller andra konsolen, för att sedan(i vissa fall) 6-12mån senare släppa en 'portning' till PC, som ibland har funkat ok från dag 1 och ibland har varit kasst och behövt ett antal patcher för att kunna 'fungera' på PC.

Med CP2077 skulle man helt enkelt gjort tvärtom och släppt spelet med fokus på PC för att 6-12mån senare släppt en 'putsad' variant portad till konsoler.

Då hade CPDR sluppit det här problemet. Det dom inte hade kommit undan skulle ju fortfarande varit klagomålen på varför konsol ägare måste vänta på spelet medan PC-gamers redan kan spela, m.a.o. det omvända som brukar råda...

Man skulle kunna säga att konsol ägare får smaka lite på hur PC-gamers kan känna sig inför vissa spel-släpp där utvecklarna lagt störst fokus på funktionalitet i en konsol.

Medlem
Skrivet av lerb:

Det här kommer stämpla CDPR i väldigt många år framöver.

Har gjorts värre saker än så som har glömts bort efter en pisskvart inom denna industri.
Folk glömmer, och detta kommer vara glömt innan de släpper sitt nästa spel.

Medlem

Lol årets spel 2020, borttaget från PSstore 2020


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Ändå ganska sjukt att "the loud minority" får sin vilja igenom med något så stort som Sony. Galenskap om ni frågar mig, det har funnits så många spel som har släppts i värre tillstånd än Cyberpunk, men ingen har så klart brytt sig om dom pga att inte hela världen overhypat det som de gjort med Cyberpunk. Jag har så jävla svårt för witch hunting, det är så himla enkelt dessa dagar för stora jävlar som Sony att dra tillbaka allt dom gjort och sagt innan och få miljarder pluspoäng från alla som skriker, det är så enkelt för dom att göra det och inte förlora ett skit.. Hade jag jobbat på Sony och varit delaktig i detta beslut hade jag bara skrattat "haha dessa jävla peons, dom älskar oss, trots att vi först valde att certifiera och låta spelet finnas på PSN hahah vilka jävla tards, om dom bara visste att vi har alltid vetat, men nu säger vi att vi är med hatarna så nu älskar dom oss hahahah hahah hahha hahah".

Tror detta har mer med CDPRs information kring återköp att göra. De gick ju ut med texten om att alla som ville skulle få en refund och kastade egentligen MS och Sony under bussen då de har sina egna policies gällande det. Då flyttades hatet från spelarna från CDPR till Sony som nu inte gav refund som CDPR lovat. Sony blev nog lacka på alla tusentals samtal och mejl och arga kunder så det gjorde såhär.

Sen är ju spelet ett PS4 spel, så de kan ju inte ta bort en version och spara en annan för te.x PS5 användare, för det är ju samma version..

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Ett spel som ofta går ner till 15fps, det är svårt för de flesta utvecklare att få en waiver på, men dom kanske superlovade att day 1 skulle fixa det som du säger. Om spelet inte varit så hypat så hade det knappast gått igenom, tror jag iaf.

Är ju flera spel på PS4 som går ner till 15-20 fps för jämnan.
Problemet här är väl att Cyberpunk stannar där.

Medlem
Skrivet av Chimaera72:

Här borde CDPR gjort en variant av det spelutvecklare har gjort vid tidigare tillfällen....

Det har ju genom åren varit väldigt vanligt med att släppa spel exclusivt för konsoler och i vissa fall enbart den ena eller andra konsolen, för att sedan(i vissa fall) 6-12mån senare släppa en 'portning' till PC, som ibland har funkat ok från dag 1 och ibland har varit kasst och behövt ett antal patcher för att kunna 'fungera' på PC.

Med CP2077 skulle man helt enkelt gjort tvärtom och släppt spelet med fokus på PC för att 6-12mån senare släppt en 'putsad' variant portad till konsoler.

Då hade CPDR sluppit det här problemet. Det dom inte hade kommit undan skulle ju fortfarande varit klagomålen på varför konsol ägare måste vänta på spelet medan PC-gamers redan kan spela, m.a.o. det omvända som brukar råda...

Man skulle kunna säga att konsol ägare får smaka lite på hur PC-gamers kan känna sig inför vissa spel-släpp där utvecklarna lagt störst fokus på funktionalitet i en konsol.

Håller med helt och hållet.

Det är inte ovanligt heller med PC först och senare release på konsol. Disco Elysium är ett exempel, MMOs generellt, inte ovanligt alls och hade varit smartast nu i efterhand.

Medlem
Last-gen ägare fick en bajamacka

Trist för er med last-gen som fick en bajsmacka ist för en trevligt spelupplevelse, pga CdP girighet.

Även om ni får era pengar tillbaka från SONY, så borde ni få en rejäl rabatt spelet då det är klart. Detta är för den sveda och värk ni gått igenom.

Som sagt känns lite bättre att nu när man väntar in när liret är spelbart.


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av RaXha:

Nu störtdök ju företagets aktie som de fyra grundarna äger 34% av tillsammans, så de lär inte vara så glada dom heller ärligt talat. De hade mer pengar före releasen än efter.

Mjo lite lär dom nog grina oh gud mina miljoner äh skit samma det kommer stiga igen och vi kan fortsätta fucka upp som alltid. Se bara på EA dom losa biljoner cheferna grina lite men efter Fallen order så fick dom nog sina milljon bellop men kommer nog fucka up som vanligt.

Tycker inge synd om dom då det är deras eget fel 90% av gångerna.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Återigen, helt rätt. Hoppas MS gör samma sak för att skicka signaler.

Microsoft har redan en bra refund-policy där det inte är några konstigheter att få pengarna tillbaka för trasiga spel eller spel som inte lever upp till vad som utlovades, så det finns inga anledningar att plocka bort det.

Medlem
Skrivet av Lirilesh:

Tror detta har mer med CDPRs information kring återköp att göra. De gick ju ut med texten om att alla som ville skulle få en refund

Det var ju dock inte vad som stod i texten.
Men folks läsförståelse, även de som har engelska som förstaspråk ligger ju inte direkt på någon vidare hög nivå.

Medlem
Skrivet av Renton:

Även om ni får era pengar tillbaka från SONY, så borde ni få en rejäl rabatt spelet då det är klart. Detta är för den sveda och värk ni gått igenom.

Det är ett TV-spel. Inte en jävla trafikolycka.

Medlem

Nu väntar jag bara på någon som skriver "Jag har inte märkt något, jag har inte upplevt några större buggar" och hånglar med en Cyberpunk-poster...

Medlem
Skrivet av Prixm:

Ändå ganska sjukt att "the loud minority" får sin vilja igenom med något så stort som Sony. Galenskap om ni frågar mig, det har funnits så många spel som har släppts i värre tillstånd än Cyberpunk, men ingen har så klart brytt sig om dom pga att inte hela världen overhypat det som de gjort med Cyberpunk. Jag har så jävla svårt för witch hunting, det är så himla enkelt dessa dagar för stora jävlar som Sony att dra tillbaka allt dom gjort och sagt innan och få miljarder pluspoäng från alla som skriker, det är så enkelt för dom att göra det och inte förlora ett skit.. Hade jag jobbat på Sony och varit delaktig i detta beslut hade jag bara skrattat "haha dessa jävla peons, dom älskar oss, trots att vi först valde att certifiera och låta spelet finnas på PSN hahah vilka jävla tards, om dom bara visste att vi har alltid vetat, men nu säger vi att vi är med hatarna så nu älskar dom oss hahahah hahah hahha hahah".

Vi har fått ett samhälle med gapiga minoriteter som skrämmer skiten av majoritetens ledare.
Det är en farlig utveckling.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem
Skrivet av Buster:

Nu väntar jag bara på någon som skriver "Jag har inte märkt något, jag har inte upplevt några större buggar" och hånglar med en Cyberpunk-poster...

...hör inte, jag hånglar med en poster

Medlem
Skrivet av Renton:

Trist för er med last-gen som fick en bajsmacka ist för en trevligt spelupplevelse, pga CdP girighet.

Även om ni får era pengar tillbaka från SONY, så borde ni få en rejäl rabatt spelet då det är klart. Detta är för den sveda och värk ni gått igenom.

Som sagt känns lite bättre att nu när man väntar in när liret är spelbart.

"Sveda och värk"? Herregud...

Skägg.
10 Chambers

Cyberpunk hade 3,28 miljoner förbokningar på konsol där merparten lär ha varit last gen. 71 % av förbokningarna var digitala men gissningsvis har konsol en lägre kvot och pc högre. Ganska många potentiella återköp alltså.


signatur
Medlem
Skrivet av loerk:

Det är ett TV-spel. Inte en jävla trafikolycka.

Det menar du inte 😶


signatur

Banksy

Medlem
Skrivet av Buster:

Nu väntar jag bara på någon som skriver "Jag har inte märkt något, jag har inte upplevt några större buggar" och hånglar med en Cyberpunk-poster...

"Hör inte för jag hånglar med en poster..." och kör vartenda sidouppdrag för att inte gå för snabbt fram i huvudstoryn och helt plötsligt inse att spelet är slut... kommer att slänga vartenda krona på kommande DLC'er till CP2077, ska även bli intressant att se vad 'communityt' hittar på när moddningen kommer igång på allvar .

Medlem
Skrivet av Gregerory:

...hör inte, jag hånglar med en poster

Härligt, jag har rullat in mig i min och kollar på screenshots från PC Ultra... så jag kan uppleva buggarna i 4K!! Då känns allt bättre 😝

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Skumt att varken sony eller microsoft märkte detta under sin certifiering ¯\_(ツ)_/¯

Ja,

De brukade vara väldigt nitiska, iaf när jag jobbade med spel.
Fick avslag på en submission för skitsaker, men det verkar som att ju större du är desto lättare är det att få igenom "trasiga produkter".

Medlem
Skrivet av Renton:

Även om ni får era pengar tillbaka från SONY, så borde ni få en rejäl rabatt spelet då det är klart. Detta är för den sveda och värk ni gått igenom.

HAHAHAHAHA!!!

Medlem
Skrivet av Chimaera72:

Hör inte för jag hånglar med en poster och kör vartenda sidouppdrag för att inte gå för snabbt fram i huvudstoryn och helt plötsligt inse att spelet är slut... kommer att slänga vartenda krona på kommande DLC'er till CP2077, ska även bli intressant att se vad 'communityt' hittar på när moddningen kommer igång på allvar .

Communityt består av tio stycken hardcore Stockholm-syndrome CPR-fans som bara nöjer sig med det bästa!! 😆

Medlem
Skrivet av Buster:

Härligt, jag har rullat in mig i min och kollar på screenshots från PC Ultra... så jag kan uppleva buggarna i 4K!! Då känns allt bättre 😝

Är inte speciellt buggigt på PC dock. Upplevde mina första "immersion-breaking" buggar imorse efter ungefär 50+ timmar.

Medlem

Aktien nere 17% idag.

Högsta värdet var 103€, nu strax över 59€.

Medlem

bra gjort av sony, spelet är i uruselt skick.. var inte batman arkham knight också rätt trasigt vid release?

Medlem
Skrivet av Buster:

Communityt består av tio stycken hardcore Stockholm-syndrome CPR-fans som bara nöjer sig med det bästa!! 😆

Spelet fungerar ju helt okej på PC dock? Stockholm-syndrome skulle nog passa bättre på PS4/Xbox One spelare som försvarar CDPR.

Skrivet av SWEBarb:

bra gjort av sony, spelet är i uruselt skick.. var inte batman arkham knight också rätt trasigt vid release?

Jo det var helt åt helskotta, speciellt på PC.

Medlem
Skrivet av Buster:

Nu väntar jag bara på någon som skriver "Jag har inte märkt något, jag har inte upplevt några större buggar" och hånglar med en Cyberpunk-poster...

Haha, berättade för min svåger i förrgår om alla dessa problem. Han sa att han hade inte märkt någonting, han kör på PS4 (inte PRO) och tycker spelet fungerar fine. Han förstod inte alls den kritik som jag berättade om, och har inte upplevt det alls. Men han var bara ett par timmar in sa han, men hade ändå kört biljakt, och gunfights inomhus.

Har dock varken sett eller testat spelet själv på något som helst format, så kan inte uttala mig personligen. Får svänga hem till honom och kika någon kväll.

Medlem

Den gula rutan från CDPR ang detta.

Det verkar vara efter förhandling med Sony.

https://mobile.twitter.com/CyberpunkGame/status/1339846154176...

Medlem
Skrivet av loerk:

Är inte speciellt buggigt på PC dock. Upplevde mina första "immersion-breaking" buggar imorse efter ungefär 50+ timmar.

Så du tycker bara det är buggarna som förstör inlevelsen??
Wanted-systemet och den obefintliga AI'n? Att inte kunna interagera med världen runtomkring i ett RPG från de världsledande RGP-skaparna i världen?
Detta är det minst inlevelsefyllda spel jag sett.

Skriv svar