Vilka äldre konsoler har ni kvar?

Skribent
Vilka äldre konsoler har ni kvar?

Efter att nyligen ha flyttat satt jag och rensade lite härom dagen bland allt skit man oundvikligen samlar på sig, och fick med gråten i halsen göra mig av med runt sju kubikmeter osorterade kablar efter att ha erkänt för mig själv att jag aldrig kommer få användning för dem.

Desto roligare var det att hitta min gamla PSP som jag importerade från USA när den släpptes där, och som gjorde mig till den coolaste katten i skolan. Jag kom ihåg hur alla blev råimpade när jag spelade upp någon musikvideo som kom med den medföljande demoskivan, eftersom det här var innan smartphones hade blivit en grej.

Alla mina andra äldre konsoler har dock försvunnit till nya hem i takt med att de blivit ersatta, inklusive Playstation, Playstation 2, Playstation 3 och Xbox 360, så PSP:n är nog den äldsta konsol jag fortfarande har kvar.

Sitter ni på några äldre ögonstenar eller har de fått nya hem eller rentav kastats?

Medlem

Den äldsta jag har är Dreamcast, som jag köpte runt jul 2000, ihop med Shenmue.
Sen så har jag PS2, PS3 och 360. Vet inte om PS4 räknas, fast det gör den nog. Nån skrev, varför tror folk man kan spela Cyberpunk på en uråldrig skrivmaskin?

Medlem

Jo jag har kvar PS1, PS2, Xbox och Xbox 360. Tror dock inte att Xbox One och PS4 inte räknas
Dock så sänkte jag bort mitt PS4, så.


signatur

Lycka är jävligt överskattat, man får vara nöjd man är glad ibland.
-Gunvald Larsson

Skribent
Skrivet av scaryfoot:

Den äldsta jag har är Dreamcast, som jag köpte runt jul 2000, ihop med Shenmue.
Sen så har jag PS2, PS3 och 360. Vet inte om PS4 räknas, fast det gör den nog. Nån skrev, varför tror folk man kan spela Cyberpunk på en uråldrig skrivmaskin?

Aah, Dreamcast alltså. Vilken jäkla konsol. Jag hade aldrig äran att äga en själv, men den lirades friskt på hemma hos en polare.

Medlem

jag samlar spel till dom äldre konsolerna.
Så konsolerna jag har hemma är nes,snes,nintendo 64,gamecube,sega master system,sega megadrive,dreamcast.
Har ägt en ps1,ps2 och saturn.Men dom är sålda.
Så nyaste konsolen jag äger är en gamecube. Jag är snart inne i framtiden


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Inaktiv

Nes, snes, sega 8 & 16, Game boy, Game boy color, Ds, 3ds, Dreamcast, Ps4 pro, 360, Vita, Switch.

Sålde ps1 & 3.

Medlem

Aldrig gjort mig av med något, har kvar min Game Boy trots några pixlar i skärmen är trasig. Vilket i sig är lite onödigt, har inte rört min PS1 i snart 20 år sedan jag köpte en PS2, och kommer väl aldrig att röra min GameCube igen när jag kan spela dom spelen på min Wii.

Medlem

En Amiga CD32 ligger och samlar damm i ett skåp.

Annars är det äldsta jag har en PS2. Fortfarande inkopplad.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Har en NES, SNES, PS1, PS2, Xbox360 och en x360 Elite i nån garderob här hemma, alla konsoler jag ägt mao.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Gameboy color, Dreamcast och en xbox 360 som kan spela """backups""".
Har aldrig ägt några konsoler utöver dessa, fastnade för PC:n runt år 2000.

Geeks Gaming

Just nu. PS1 och super nintendo. Är mer som prydnad. Ska jag spela gör jag de på en Retropi

Medlem

Har behållt alla och har alla sedan Amiga/Nes. Köpt till Atari 2600 i efterhand.

Medlem

PS1, PS2, PS3, Sega Megadrive, Snes, Nes.

Annars är det Commodore datorer som är min passion <3 (amiga i alla modeller samt c64)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

PS2, Xbox 360 och Nintendo 64 är vad jag har i äldre form! Samtliga är totalt orörda sen sin storhetstid(Ni skulle svimma om ni kände på N64 kontrollern, analogspaken är som ny ;P )

Medlem

Oh!
NES, SNES, N64, Wii, 3DS, PsOne, PS1, PS2, PS3, Xbox, Xbox360, Namco joystick, två Game&Watch, NES & SNES mini.

Sen Ps4 och Xbox One X


signatur

i7-7800X|Asus Prime X-299|32Gb DDR4|2060FE
Ryzen 5 3600|Asus X-470|16Gb DDR4|Asus 2060 Super
Ryzen 5 3600|ASRock B-450 itx|16Gb DDR4|Gigabyte 1660 OC
2xE5-2630v3|DL360G9|128Gb|4.8Tb|Pfsense 2.5 VM|4 Windows VM|Windows 7 VM
NES|SNES|N64|Wii|Switch|PsOne|PS1|PS3|PS4 |PS5 |Xbox|Xbox360s|Xbox One X|Xbox Series X

Medlem

Det är konsolerna i sign så:
Game Gear, SNES, N64, Gamecube, DS Lite, Xbox 360, Wii, 3DS XL, Wii U, New 3DS XL, PS4 Pro och Switch.
I övrigt 3 st C64.


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Medlem

Har kvar mitt Sega Master System, Mega Drive och en trasig Game Gear samt min original Xbox. Ingen av dessa används utan det jag spelar på är Wii U (har lite backlog där), Snes Mini, Xbox One och min PC.

Medlem

har en amiga 1800, med extra diskettstationer och en drös tillbehör och ett dreamcast, ägt dom flesta gamla men dessa två är dom enda som fått vara kvar

Ligger nog en ps3 nånstans med, vem fan vet. Ps4an sitter i skamvrån och har samlat damm i säkert 3 år.

Medlem

Jag har en ABC-80 i garaget. Räknas den?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Aah, Dreamcast alltså. Vilken jäkla konsol. Jag hade aldrig äran att äga en själv, men den lirades friskt på hemma hos en polare.

Håller med. Resident Evil: Code Veronica, Soul Calibur. Grymma spel 😁 Sonic Adventure var riktigt kul också. Och Dreamcast var en riktigt bra Premium konsol

Inaktiv

Tänkte skriva att jag tyvärr knappt har några kvar. Men tänker jag efter så hade de bara legat och skräpat så för min del känns det bättre att sälja eller alternativt ge bort dom.

Gav precis bort min gamla dator till en familj som inte hade råd att köpa ny, kändes bra i dessa tider.

Medlem

Den äldsta konsolen som jag har kvar är N64. Sålde oftast gamla konsoler när det köptes nya, vilket jag ångrar idag. Men det var ett effektivt sätt att få ihop pengar snabbt, och jag trodde aldrig att jag skulle sakna dem.

Medlem

NES ps2 ps3 är de enda jag har kvar, som är kvar sen jag köpte dem. Har lite mer men köpt i vuxen ålder


signatur

IDKFA

Inaktiv

N64 samt kan finnas både ett Gameboy och Advanced i förrådet hos pappa.

It's not a lake, it's an ocean

Jag gillar verkligen äldre konsoler. Det är kul att se hur unik designen är, långt innan konsoler skapades för att passa in bland övrig elektronik. (Eller, tja, PS5...). Skulle aldrig få för mig att slänga dem.

Den äldsta i samlingen är Commodore 64. Jag har mitt allra första spelminne från den - Testdrive. I övrigt:

Master System I
Master System II
Mega Drive I
Mega Drive II
Mega-CD II
Saturn
PlayStation
Nintendo 64
Dreamcast (ett halvdussin konsoler, varav fem japanska specialmodeller. Har samlat på mig en del tillbehör till Dreamcast, i Japan släpptes det ju allt ifrån ett karaoketillbehör till en webbkamera.)

PlayStation 2
Gamecube
Xbox (några konsoler)
Xbox 360
Wii
PlayStation 3
Wii U
PlayStation 4
Xbox One (fyra konsoler)

Och en PS Vita.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Konsolsamlingen har vuxit med åren, äger för tillfället NES, SNES, N64, Wii, N3DS, Dreamcast, Xbox 360, PSX, PS2, PS3 och en PS4a. Spelar gammalt som nytt änn idag, det mesta är uppkopplat.


signatur

Spela så mycket du orkar, och helst lite till.

Medlem

Den äldsta konsolen jag har är Master System.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Jag har något av en relik, en gammal typ, Pong maskin som heter Mach eller nåt sånt. Troligen från mitten av 70 talet haha. Man kan spela tennis, hockey, fotboll osv. Alls spel är i princip likadana då "bollen är en fyrkant och spelarna är streck som man styr men en joystick som har en knapp. Varpå sladden är på tok för kort, typ 30 cm, så man måste sitta på golvet alldeles för nära tv'n för att spela skiten
Lite kul att att maskinen kan drivas av batterier om man av nån anledning inte skulle ha nåt vägguttag?? Så jädra korkat. Man märker att det är en av riktigt tidig konsol (om man kan kalla den det) eftersom det är så många saker som idag är helt logiska, men på den här maskinen är urkorkat designat och inte alls igenomtänkt särskilt noga
Har även en C64, nes, sen alla generationers Playstation

Medlem
Skrivet av Ankh:

PS1, PS2, PS3, Sega Megadrive, Snes, Nes.

Annars är det Commodore datorer som är min passion <3 (amiga i alla modeller samt c64)

Commodore 64 och Vic 20 öppnade upp speläventyret hos mig, kommer ihåg hur jag jobbade och sparade till första amigan, lyckan var total. Har dock inga kvar, ps vita har väl flest år på nacken hos mig.

Medlem

Har både den klassiska grå c64:an och den lite senare vita. Ett tag sen jag prövade om de fortfarande fungerar dock.

123
Skriv svar