Rösta – Läsarnas årets spel 2020!

Haft svinkul med Cyberpunk så det fick min röst.

Medlem

Kan inte finnas särskilt många som köpt och spelat alla dessa spel och har tid att göra en rättvis bedömning.
Frågan blir istället: Vilket spel har lyckats mest med marknadsföring, fått böst kritikrecensioner och finns på tillgängliga konsoler?

Medlem

Har bara spelat ett spel på den listan så det fick min röst. Inte mitt typ av spel dock men kan ju inte gärna rösta på dead cells 😁


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Har spelat sju spel på listan och klarat tre. Valet var inte så svårt, Last of us 2 var helt fantastiskt.

Medlem

vad ska jag rösta på... *Ser Factorio* okej jag är klar

Redaktör
Skrivet av kaffe_is_life:

Kan inte finnas särskilt många som köpt och spelat alla dessa spel och har tid att göra en rättvis bedömning.
Frågan blir istället: Vilket spel har lyckats mest med marknadsföring, fått böst kritikrecensioner och finns på tillgängliga konsoler?

Äsch, det går väl att ha en favorit utan att ha spelat alla andra?


signatur
Medlem

Har knappt spelat någon utav spelen. Men röstar på Animal Crossing. Det ser så mysigt ut, fått en större målgrupp att börja spela och bidrog till lite skönare stämning mitt i all corona skit.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Äsch, det går väl att ha en favorit utan att ha spelat alla andra?

Ja, det är klart
Ville bara gubbgnälla lite.

Får nog säga half life Alyx isåfall framför last of us 2 och Cyberpunk.

Detta då Alyx har riktigt grym VR-mekanik, är bra rätt igenom och bjuder på fin prestanda även i mellansegmentet.

Medlem

Solklart Hades

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det gör ju ditt val enkelt.

Haha exakt, även om det kanske inte ger en rättvis bild

Medlem

Alyx

Helt nytt medium med inlevelse på en nivå som inte ens går att jämföra med plattskärmsspel.

Also, mycket relevant.

Inaktiv

Har bara spelat två av spelen. Cyberpunk och Squad. Antingen börjar man bli gammal och intresset avtar eller så släpps det bara ointressanta spel nuförtiden.

Medlem
Skrivet av xermalk:

Alyx

Helt nytt medium med inlevelse på en nivå som inte ens går att jämföra med plattskärmsspel.

Also, mycket relevant.
https://www.youtube.com/watch?v=bmNcZXvs63A

Jeff var väll mysig?

Tillägger att Valve har gjort ett otroligt bra jobb med att blanda spelmoment i spelet.
Jeff delen är klockren och visar på att flera studios borde satsa.
Resident Evil MrX tillexempel skulle vara utmärkt att spela på liknande sätt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jeff var väll mysig?

Som någon som hållit på med VR sedan viven lanserades i butik (plockade up Elgigantens första och enda exemplar de fick in i den lokala butiken).

Nej ?!

Dödgrävaren

Nominerade Factorio, och det är även spelet jag röstar på. Hades hade väl varit min runner-up, annars mest besvikelser eller spel som jag inte varit intresserad av på listan.

Skrivet av Molotov:

Jeff var väll mysig?

Tillägger att Valve har gjort ett otroligt bra jobb med att blanda spelmoment i spelet.
Jeff delen är klockren och visar på att flera studios borde satsa.
Resident Evil MrX tillexempel skulle vara utmärkt att spela på liknande sätt

Jag tyckte Jeff var mysigt 😍 han lyssnade på mig och sen gav jag honom en stor hård kram.

Medlem

Doom Eternal blir det för min del. har inte spleat Alyx än.

Doom Eternal bästa FPS spel jag har någonsin spelat.

Medlem

Jag har en Xbox Series X och lägger min röst på Cyberpunk trots alla skandaler.

Medlem

Bloodborne
Alltid bloodborne.

Skämt åsido, inte spelat mycket nytt iår. Lirar hades just nu och har riktigt kul.

Medlem

Hmm, inget Fenix rising?

Medlem
Skrivet av PzTnT:

Hmm, inget Fenix rising?

Är ju ett spel man är lite sugen på. Har du spelat det? Skulle du rekommenderara det isf?
Kan ju påpeka att jag oftast gillar liknande spel med guda teman.

Men hade lite svårt för Zelda av någon anledning. Kan ha varit combaten och det tråkiga durability systemet.

Medlem

Har bara spelat två spel i år, Warzone och TLOU2. Men är inte färdig med TLou2, så får bli Warzone, för jag har iaf haft vääääldigt kul i det!

Medlem
Skrivet av meganollan:

Är ju ett spel man är lite sugen på. Har du spelat det? Skulle du rekommenderara det isf?
Kan ju påpeka att jag oftast gillar liknande spel med guda teman.

Men hade lite svårt för Zelda av någon anledning. Kan ha varit combaten och det tråkiga durability systemet.

Det jag har spelat har vart bra. Så ja, jag kan rekommendera det. Det finns inget durability system alls och många säger att combat är något likt dark souls då det är massa parries och liknande. Jag skulle säga att det påminner om god of war när man är uppe i luften senare i spelet. Dock har jag aldrig spelat dark souls själv så jag vet inte hur likt det är.
Humorn de kör med funkar för mig, dock är ju den delen extremt subjektiv.

Inaktiv

Har inte spelat ett enda av dessa spel.
Blir mest äldre spel som jag spelar

Medlem

Inte spelat ett enda av spelen tyvärr, WoW - Shadowlands får min röst!

Medlem

Ser att Noita är på listan.
Ett bevis att EA fungerar, för dom som påstår att Early access är det sämsta som hänt spelindustrin.

Hur är spelet idag?
Jag minns att jag provade det tidigt i EA men hade problem att, spelet var svårt, jag förstog inte riktigt vad man skulle göra.
Det var dock väldigt häftigt med miljön och så.
När man dör börjar man om från noll eller blir man bättre "i spelet" också?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jösses vilket tråkigt spelår.
Cyberpunk gick inte hem hos mig.
Teardown var kul men var inte med på listan.
Fick bli en röst på Just Dance så att dom åtminstone får EN röst

Medlem

Av dom som finns på listan så skulle det bli faktorio, men även om 1.0 kom i år så har spelet kännts färdigt långt före i år, så jag vill nog inte erkänna det som släppt i år... men annars 4.5-5 av 5 i betyg.

Monster train sjukt kul, det fick jag många timmars nöje av. 4/5

Cyberpunk är väl hittills helt OK, 3/5. Riktigt grymt ibland, men annars rätt monotont och det är på tok för mycket handhållning / slapp ubisoftliknande design.

Desperados 3 var småkul, om också rätt repetetivt, värt en genomkörning. 3-3.5 /5 i betyg.

Deep rock galactic var kul i EA, körde en del med ett par kompisar då, men de spelade sönder det i undet EA och ville inte köra mer vid release... testade då solo och med randoms. DRG får 4/5 i betyg om man är några kompisar som spelar, 2/5 om man spelar solo men 0/5 att spela med randoms.

Wasteland 3 började bra med intressanta premisser och lovade ett bra och utmanande stridssystem. Men efter 5-6 timmar tröttnade jag helt på spelet brist på utmaning och spelglädje. Känns som en cashgrab efter det lyckade wasteland 2. 2.5/5.

Det är de spel på listan jag kört i år.
Men årets spel för mig är nog det spel som jag nog spelat mest i år, nämnligen Aurora 4x som släpptes i en omgjord nyutgåva i vårsommras. Det spelet är lätt en 5/5 OM man tillhör målgruppen.

Medlem

YES! Skönt att SnowRunner fanns med.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

hl alyx för mig. följt med ghost och wasteland 3 i häl på varandra cyberpunk kommer därnäst.

Skriv svar