Rösta – Läsarnas årets spel 2020!

Medlem

Kan nog vara ett av de sämsta spelåren sedan 90-talet? Tur att Ghost of Tsushima släpptes så det i alla fall kom ett kanonspel. Skulle nämnt Cyberpunk men det kommer nog bli som Vampire: The Masquerade Bloodlines och vara fantastiskt först om ett par år.

Medlem
Skrivet av PzTnT:

Det jag har spelat har vart bra. Så ja, jag kan rekommendera det. Det finns inget durability system alls och många säger att combat är något likt dark souls då det är massa parries och liknande. Jag skulle säga att det påminner om god of war när man är uppe i luften senare i spelet. Dock har jag aldrig spelat dark souls själv så jag vet inte hur likt det är.
Humorn de kör med funkar för mig, dock är ju den delen extremt subjektiv.

Ahh god of war är ju en favvo, kanske blir ett p då. Tack!

Medlem

Hades, stark runner up var Factorio

Medlem

Jag valde Alyx, det bästa vr-spelet jag testat som banar väg för hur framtida vr-spel kan se ut. Bra story och känsla! Otroligt kul att fysiskt behöva huka sig och "sikta" på riktigt med dina egna händer.

Medlem

Årets spel är WoW Shadowlands. Inte ens en tvekan.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ghost of Tsushima, enkelt val för mig.

Håller med, det var enkelt val. Makalöst bra spel! Sjukt snyggt också och med mäktiga dueller som ofta kändes brutalt svåra men rättvisa (jag spelade på Hard). När jag förlorade så var det alltid mitt egna fel. Spelet bara växte ju mer jag spelade, särskilt i sista akten. Episk spelglädje. Det brukar jag sällan skriva om ett spel men nu är det en självklarhet. Givet GOTY för min del.

Då har jag ändå varvat TLoU2 två gånger till exempel, men det var enbart tack vare skoj gameplay, i övrigt väldigt trist story, bleka karaktärer och inte lika bra drag i striderna så det spelet hamnar i skuggan av Ghost 😊.

FM-guru
F.d. Sisyr

Solklart Hades för mig, men eftersom det ändå har noll och ingen chans att vinna denna omröstning så valde jag den av de stora drakarna som tilltalade mig mest istället - Cyberpunk.

It's not a lake, it's an ocean

Jag röstade fel när datorn hakade upp sig, men jaja. Blev inte TLOU2 i alla fall så rösten får ligga. Roligast har jag faktiskt haft med Sackboy i år, även om Cyberpunk faktiskt är roligt trots alla brister. Call of the Sea är årets överraskning. 2020 blev ett betydligt svagare år än 2019.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Inget Days Gone, mycket märkligt.
Då faller rösten på TLOU2. Trots ej spelat det, så kommer det att bli ett mästerverk.


signatur

Banksy

Redaktör
Skrivet av Renton:

Inget Days Gone, mycket märkligt.
Då faller rösten på TLOU2. Trots ej spelat det, så kommer det att bli ett mästerverk.

Days Gone släpptes 2019, kravet är spel släppta 2020. Och de spel som finns med är de som ni FZ-läsare nominerat.


signatur
Medlem

Är väll lite onödigt med en sån omröstning the last of us 2 sopar ju banan med dom flesta spel verkar det som
Även om jag inte spelat det så verkar dom flesta gilla det!

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Days Gone släpptes 2019, kravet är spel släppta 2020. Och de spel som finns med är de som ni FZ-läsare nominerat.

För att jag spelade det i år. Får skylla på feberyran..

Tack för rättelsen👍


signatur

Banksy

Redaktör
Skrivet av Renton:

För att jag spelade det i år. Får skylla på feberyran..

Tack för rättelsen👍

Bättre du än jag. Krya på dig.


signatur
Medlem

det var ett lätt val i år! Köpte quest 2 endast för Half-life : Alyx skull och det gjorde mig inte besviken kan jag lugnt säga. Top 10 av alla spel i mannaminne enligt mig.

Medlem

Watch Dogs Legion var inte med. Men Maneater? Oj

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Watch Dogs Legion var inte med. Men Maneater? Oj

Som det stog tidigare så är listan efter vad medlemmarna nominerat.
Uppenbarligen tyckte ingen att det platsade

Du skulle ha nominerat spelet


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag valde cyberpunk trots min stora besvikelse.

Om nu CDPR fixar buggar och glitches men också gör färdigt spelet så är det en av mina favoriter. Trots bristerna, så ser jag potentialet i hur spelet hade varit men också kan vara.

Kanske borde rösta på spelet om ett år istället för nu men ja, gjort är gjort.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Molotov:

Uppenbarligen tyckte ingen att det platsade

Igen: Oj
Vad är coolast?

Spela som en haj, äta sig mätt. Eller flyga över London på en drönare stor som en bil?
Svar: spela som en haj. Tydligen

Medlem

Cyberpunk är buggigt, jag vet, men det är också det spelet jag har haft roligast med hittills i år, och bakom alla buggarna finns ett riktigt riktigt bra spel med en galet tjock atmosfär!

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Cyberpunk är buggigt, jag vet, men det är också det spelet jag har haft roligast med hittills i år, och bakom alla buggarna finns ett riktigt riktigt bra spel med en galet tjock atmosfär!

Det är helt ok. Bitvis grymt bra atmosfär, röstskådisarna är toppklass. Igår när jag spelade så var man i en av de coolaste lägenheterna jag nånsin sett i ett spel. Jag som älskar inredning, tog mig tid att gå och titta på allt.

Trots att larmet gått och jag kunde bli mördad i nästa sekund

Medlem

Fick bli Ori för det var det enda jag hade spelat på denna listan.

Medlem

Då akvariumet i Höör inte var med på listan fick det bli THPS1+2 med Cyberpunk på andra plats.

//LD

Medlem

Yakuza Like a Dragon är inte heller med? Det fick 9 på Gamespot.
Men Maneater är med. Vad är det frågan om?

Medlem

Har tråkigt nog inte spelat Hades, så jag fick välja mellan Ghost of Tsushima och Last of Us 2. Spelade annars mest backlog-titlar i år.

Medlem

Wasteland 3 🤘


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Cyberpunk trots det var en buggfest. Jag hade svårt att komma in i det i början men sen satt jag fast, storyn var så himla bra, relationerna man bygger med karaktärerna under spelets gång! Judy 4 ever!

Medlem

Efter den tragikomiska tågkrashen som blev Cyberpunk2077 så tackar vi gudarna att vi fick uppleva The Last of Us Part II.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

HL: Alyx är det enda som har fått mig att tappa hakan helt det här året, och det gjorde det flertalet gånger. Lätt en av de bästa spelupplevelserna jag någonsin har fått avnjuta.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Redaktör
Skrivet av scaryfoot:

Yakuza Like a Dragon är inte heller med? Det fick 9 på Gamespot.
Men Maneater är med. Vad är det frågan om?

Det är ni läsare som nominerat de spel som finns att rösta på. Eftersom flera verkar ha missat det får vi nog förlänga nomineringsperioden nästa år.


signatur
It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Vampir:

Är väll lite onödigt med en sån omröstning the last of us 2 sopar ju banan med dom flesta spel verkar det som
Även om jag inte spelat det så verkar dom flesta gilla det!

Och vissa av oss gillar det inte, så det så!


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skriv svar