Cyberpunk 2077 har sålts i över 13 miljoner exemplar

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Finns bara en lägenhet, vilket bekräftades rätt långt innan släpp (förra sommaren, typ).

Är väl dock inte otänkbart att den typen av content dyker upp i DLC/expansioner.

Alla personerna som går att ha en relation med i spelet ger en tillgång till deras hem efter man är klar med deras sido uppdrag.
Det spelar ingen roll om man kan/väljer att bli tillsammans med dem så får man tillgång till deras bostad.

Funktionerna är dock inte klara, vissa har en kista som ger tillgång till stash och andra inte.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Backloggens befriare
Skrivet av robbis:

Tänk dom stackarna som köpte det till PS4 o xbone då? Vad kostar det på webhallen? 699?

429:- betalade jag på releasedagen. Men hade aldrig tänkt spela det innan next gen-versionen kommer.

Fast det är kul att kunna vara med på resan och testa det vid varje patching. Kanske inte därför man köper spel i huvudsak dock


signatur

Ad hoc addendum

Medlem
Skrivet av Jaxalot:

Har inte kommit långt i spelet ännu. Kör mest gigs osv just nu. Men vet någon om man kan köpa eller flytta till andra lägenheter?

Det står under loading screens ibland att man kan förvara items och vapen i lägenheter runt om i Night city och i sina bilar. Men hittar inte en enda lägenhet att köpa när jag googlar runt. Bara någon mansion i end game innan spelet är typ slut.

Är det ännu en cut content?

Skrivet av Sisyr:

Finns bara en lägenhet, vilket bekräftades rätt långt innan släpp (förra sommaren, typ).

Är väl dock inte otänkbart att den typen av content dyker upp i DLC/expansioner.

Det finns tre stycken extra lägenheter man låser upp via side jobs !
har dryga 140h än så länge och avklarat 100% av alla uppdrag och dylikt.
Saknar ca 5 achievements för spelets totala 100%.

Medlem
Skrivet av NuZ:

Varenda gång jag ser din signatur tänker jag på Skivan

Då har jag lyckats 😁👍


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Finns bara en lägenhet, vilket bekräftades rätt långt innan släpp (förra sommaren, typ).

Är väl dock inte otänkbart att den typen av content dyker upp i DLC/expansioner.

Jaha, måste ha missat det helt då. Tack.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av FiSHMONGER:

Det finns tre stycken extra lägenheter man låser upp via side jobs !
har dryga 140h än så länge och avklarat 100% av alla uppdrag och dylikt.
Saknar ca 5 achievements för spelets totala 100%.

Du råkar inte veta namnen på dessa side jobs? och tack till dig med. Nu blev det mer motiverande.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem

Tycker det är bra, men trasigt. Asjobbigt att veta om jag gått / dubbelhoppat fel eller om en trigger inte funkar. Rekomenderar som så många andra alla att vänta typ ett halvår eller vad det nu kan ta.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av returpack:

Man kan verkligen fråga sig varför det ska vara så.

Jag har egentligen inget problem att betala mer för att slippa DRM, men i detta fall är det ologiskt.

Ännu större skillnad mellan GOG och Epic, ligger på 559 kr där.. Jättekonstigt.

Medlem

Tror jag betalade 250 kr via en rysk VPN hos GOG.com.

Medlem

Älskar spelet, fungerar hur bra som helst på en Series X och har personligen inga problem med dess skick. Tyvärr blir det bara någon timme eller så max per dag så kommer säkert ha ett par, tre månader att klara.

Medlem
Skrivet av Fiddi:

Ännu större skillnad mellan GOG och Epic, ligger på 559 kr där.. Jättekonstigt.

Inte speciellt konstigt. Epic lär ju som vanligt gå in och betala mellanskillnaden själva för att locka folk.

Medlem

72 timmar och 52 minuter (på en relativt bra PC) har jag njutit i spelet, har fullt upp med sidouppdrag och blir lätt distraherad av allt som händer i Night City och ute i Bad Lands.

Det är buggar, har stött på en del glitchar, kraschat en gång,,, men, då jag är en storspelare av Bethesda Studios spel (fallout, elder scrolls) så är buggar en del av smeten så att säga 😂 man blir van.

Jag är supernöjd med spelet, tror att det kommer få sig en massa plåster och tillfixningar framöver.
Sedan jag börjat spelat Cyberpunk 2077 har jag inte haft sug efter något annat spel, inte köpt nått på alla reor som varit och är, detta är vad jag väntat på länge.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av robbis:

Tänk dom stackarna som köpte det till PS4 o xbone då? Vad kostar det på webhallen? 699?

719kr i Xbox Store. Varför jag köper det där? Slippa skiva + smidigt om man vill göra ett återköp. Vilket jag gjorde med Cyberpunk.

RP
Medlem

Kör spelet på i9-9900K med RTX3080, spelet rullar på bra, lite grafiskabuggar här och där... inget som stör mig.
Jag gillar storyn, väldigt bra story!! Men det är flera uppdrag som buggar och det har varit rätt irriterande...

Fiender tar ingen skada mitt i ett uppdrag, eller dom tog bara burn damage, så jag fick anvanda en pistol med burn damage, och bara skjuta ner bossen, givetvis tog jag inte skada heller. Fick reparera filerna i steam för att fixa det (thank god for google).

Jag har fortfarande ett gig där jag inte kan hitta ett item, vilket ska finnas där (finns på youtube). Så uppdraget finns kvar där, och kan inte avsluta det. Man måste hitta en sparfil flera uppdrag tidigare för att lösa buggen.

I ett annat uppdrag så buggar musiken så två spår spelas samtidigt... Hela njutningen av den sekvensen försvann för de vara bara kaos i örat och man hörde inte vad karaktärerna sa.

De här är bara några exempel. Alla dessa buggar finns på youtube och reddit, så det är inget unikt med min setup. Så definitivt inte 5/5 i min bok.

Det är synd, spelet är bra, men dessa buggar gör så man bara tappar lusten och slutar spela för dagen. För en så stor produktion som denna, så är det faktiskt förvånansvärt dåligt, nästan pinsamt dåligt.

Lixom titta på RDR2, de spelet har ungefär lika lång produktionstid, och det är natt och dag mellan spelen. RDR2 har en story som är gudomlig, men sen har du en hel värld att utforska, jag vet flera stycken som aldrig spelade klart storyn för de fastnade med att jaga djur. Som jag skrev tidigare, jag gillar spelet, storyn håller mig kvar i spelet (inte för att de finns något annat att göra i spelet).

Jag förstår att folk är arga, de är väl mer fanboys som är de, men detta kommer skapa ett stort ärr hos företaget, inte bara hos spelarkommunity, utan även att attrahera bra personal och utvecklare. Så dom ska nog vara väldigt glada att dom kunde casha hem för detta, för jag tror de kommer bli jobbigare framöver.

Medlem
Skrivet av deezel:

Inte speciellt konstigt. Epic lär ju som vanligt gå in och betala mellanskillnaden själva för att locka folk.

Jo, det är ganska konstigt, för det gäller bara SEK, priser i Euro och Dollar är densamma som andra affärer.

C64
Medlem

Ja menar dom måste ha sina löner en ny specialbyggd ferrari kostar ju även fast jag inte kör den
Det är så komiskt när folk ska försvara speltillverkare Men dom måste ha sina löner !! deet låter som dom jobbar på williys och packar upp mjölk,Jag lovar dom tjänar inte sommarjobs pengar har dom inte hjärna o spara så får dom skylla sig själva..och sen såkallad Crunsh dom får en jävla saftig julbonus oavsett hur buggigt spelet är så tycka synd om spelutveklare är dom sista jag tycker synd om

ELF
Medlem

1.05 har släppts.

8 mb savefile buggen har fixats.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

It's not a lake, it's an ocean

Wow, imponerande. Jag gillar spelet (på Xbox One X), även om det som alla vet har vissa bekymmer.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag älskar spelet. 12 av 10 i betyg.
Buggar till trots så startar jag bara om spelet och fortsätter på pc för spelet och känslan det är precis allt jag ville att det skulle vara.

Hoppas på en miljon expansioner. Kommer kasta mina pengar på CDPR varje gång.

Inget i livet är perfekt. Framför allt open world spel. Men alla världens bästa open world rpg spel genom tiderna..... säg ett som inte var buggigt från början?

Kolla bara spel som assassins creed, fallout, dragon age, skyrim, elderscroll serien, the witcher... Alla har under tid blivit giganter, och inget var fritt från buggar och glitches vid release.

Open world är fantastiskt men också så otroligt jävla kompext så buggar här och där, så länge man kan ladda om och ta sig förbi så är känslan, storyn och karaktären med ett intressant utvecklingsläge där så rinner det bara av mig.

Sparfilsbuggen som jag inte stött på än skulle kunna bli en ganska negativ sak men än är jag inte där.

Skiter i allt folk skriver på internet. Hade jag brytt mig om deras åsikter så hade jag betalt för det också. .

Så fortsätt gnälla ni som vill.... för jag bryr mig inte!

Till er alla, en riktigt god jul

Medlem
Skrivet av C64:

Ja menar dom måste ha sina löner en ny specialbyggd ferrari kostar ju även fast jag inte kör den
Det är så komiskt när folk ska försvara speltillverkare Men dom måste ha sina löner !! deet låter som dom jobbar på williys och packar upp mjölk,Jag lovar dom tjänar inte sommarjobs pengar har dom inte hjärna o spara så får dom skylla sig själva..och sen såkallad Crunsh dom får en jävla saftig julbonus oavsett hur buggigt spelet är så tycka synd om spelutveklare är dom sista jag tycker synd om

Spelutvecklare har oftast ingen superbra lön ska du veta dessutom så har dom oftast en kass anställningsform: projektsanställning vilket medför en hel del andra problem. Så klanka inte ner på utvecklarna klanka ner på utgivarna istället.
Dessutom är priserna på spel förhållandevis lågt med tanke på produktionskostnader, det är också ett pris som knappt har blivit högre på senaste trots att utvecklingskostnader ökar.
Cyberpunk är dessutom gjort av en ganska liten indie studio så ett dåligt släpp för dom kan vara förödande för kommande släpp.

Medlem
Skrivet av Marooned:

719kr i Xbox Store. Varför jag köper det där? Slippa skiva + smidigt om man vill göra ett återköp. Vilket jag gjorde med Cyberpunk.

Köpte du till gamla xboxen eller? Själv har jag inte haft några av de bekymmer vissa beskriver. Har haft några grafikglitches och det är allt. Inga buggar eller lagg någonstans. Kör stadia så det är ju PC versionen typ

Medlem
Skrivet av ELF:

1.05 har släppts.

8 mb savefile buggen har fixats.

Såg det nu när jag skulle starta spelet. Då kan vi hoarders samla vidare utan stress, även om min save file bara låg på drygt 5MB


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Malgarth:

Cyberpunk är dessutom gjort av en ganska liten indie studio så ett dåligt släpp för dom kan vara förödande för kommande släpp.

Liten indie studio? Antar att du försöker skämta. Dom har över 1100st anställda så ingen liten studio.

Insomniac har typ 300st.
Naughty dog har typ 500st.
Sonys santa monica har typ 200st.
Sucker punch lite över 100st.

Så dom har lika många anställda som 4 av sony största studios.

343 industries har typ 450st.
The initiative har typ 100st.
Ninja theory har typ 150st.
Obsidian har typ 200st.

Fler anställda än 4 av xbox stora studios.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Liten indie studio? Antar att du försöker skämta. Dom har över 1100st anställda så ingen liten studio.

Insomniac har typ 300st.
Naughty dog har typ 500st.
Sonys santa monica har typ 200st.
Sucker punch lite över 100st.

Så dom har lika många anställda som 4 av sony största studios.

343 industries har typ 450st.
The initiative har typ 100st.
Ninja theory har typ 150st.
Obsidian har typ 200st.

Fler anställda än 4 av xbox stora studios.

Blandar du inte ihop CD Project med CD Project Red nu?
Hela koncernen CDP har 1100 anställda, men hur många av dem jobbar med utveckling under Red?

edit: Sökte lite om det enda jag fann var att ca 500pers jobbat med Cyberpunk under RED studion.

Så fortfarande ingen liten indie firma men inte större än andra.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Själv köpte jag spelet på GoG för 630 kr, så att så mycket av pengarna skulle hamna i utvecklarnas ficka!

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Liten indie studio? Antar att du försöker skämta. Dom har över 1100st anställda så ingen liten studio.

Insomniac har typ 300st.
Naughty dog har typ 500st.
Sonys santa monica har typ 200st.
Sucker punch lite över 100st.

Så dom har lika många anställda som 4 av sony största studios.

343 industries har typ 450st.
The initiative har typ 100st.
Ninja theory har typ 150st.
Obsidian har typ 200st.

Fler anställda än 4 av xbox stora studios.

Japp, en liten indiestudio som före släppet av Cyberpunk värderades högre än Ubisoft. Go figure. 😉


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av joapal:

[...]

Inget i livet är perfekt. Framför allt open world spel. Men alla världens bästa open world rpg spel genom tiderna..... säg ett som inte var buggigt från början?

[...]

Spelar absolut ingen roll. Vi ska kräva, och vänta oss spel som fungerar bra vid release, det finns inget annat att säga om detta. Spel ska inte vara som 2077 vid release, oavsett hur de kommer se ut om 6 månader. De enda som tjänar på att folk har din attityd är utgivarna som släpper undermåliga produkter, ingen annan, speciellt inte vi som älskar spel. Kan inte annat än att skaka på mitt huvud och forsätta vara förbryllad...

Medlem

Det har släppts en ny Hot-FiX till spelet nu som fixar save fil problemet som gjorde filer större än 8 MB korrupta. Nu har CD Project tagit bort "8" taket på sparfilerna. Redan korrupta sparfiler kan dock inte räddas tyvärr. Sedan var det nån liten fix på en karaktär i ett uppdrag att han inte ska försvinna eller nåt sånt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Spelar absolut ingen roll. Vi ska kräva, och vänta oss spel som fungerar bra vid release, det finns inget annat att säga om detta. Spel ska inte vara som 2077 vid release, oavsett hur de kommer se ut om 6 månader. De enda som tjänar på att folk har din attityd är utgivarna som släpper undermåliga produkter, ingen annan, speciellt inte vi som älskar spel. Kan inte annat än att skaka på mitt huvud och forsätta vara förbryllad...

halkar in på en slant här i konversationen och vill bara säga, att ja finns säkert många som har problem i spelet, men på PC så tycker jag att det funka bra för vara open world spel. Och det tycker jag dom ska ha beröm för, men det som dom får mycket skit för tycker jag och som är riktigt är gamla konsol versionerna av spelet. Skulle det vara upp till mig skulle dom inte släppt dom för ens om några månader kanske eller inte alls om dom inte kunde få dom att funka bättre på maskinerna.

Buggarna som händer I den versionen av spelet tror jag att det är för dom har inte kraft nog att driva spelet vilket i sin tur gör att det buggar ännu mer än det borde göra.

PC versionen har bara för mig efter dryga 100 till 120 timmars speltid varit väldigt minimala i alla fall.

Håller med dock att jag förväntade mig mer av spelet när det var CDPR bakom ratten, MEN med det sagt så vill jag också påminna att detta var helt å hållet makthavarna som fått blodad tand och girigheten tog överhand, Medans dev's tror ja med mer tid kunna fått bort allt detta skit och även lagt in mer saker vi skulle vilja haft I spelet, sen hjälpte inte detta att fitt Covid har härjat med världen också.

Medlem
Skrivet av robbis:

Köpte du till gamla xboxen eller? Själv har jag inte haft några av de bekymmer vissa beskriver. Har haft några grafikglitches och det är allt. Inga buggar eller lagg någonstans. Kör stadia så det är ju PC versionen typ

Började på One X. Men så fick jag tag på Series X. Men var lika besviken till båda.

Buggigt, krascher. Och ärligt talat tycker jag varken storyn eller grafiken var något wow.

123
Skriv svar