Sony jobbar på tre filmer och sju TV-serier baserade på Playstation-spel

Robot
Sony jobbar på tre filmer och sju TV-serier baserade på Playstation-spel

Nu håller vi kollektivt tummarna för en Sackboy-thriller.

#Sony


Medlem

Så...Framtiden för den filmintresserade ser verkligen inte ljus ut XD

Men jaja, även om det förmodligen blir som det mesta baserat på spel så finns ju potential iaf, man får hoppas på en stor överraskning!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Bloodborne miniserie med rätt budget och R-rating.
Horizon skulle nog kunna göra sig som film.

Medlem

Jag kan tänka mig att God Of War blir film, The Last Of Us är ju oxå en sådan att se fram emot nu när zombie/apokalyps hysterin lagt sig en smula och de blivit färdiga me uncharted så lär naughty dog inte klaga på mer limelight heller, frågan e om inte Days Gone hinner bli film innan iofs.
En sak är säker de kommer blandas högt med lågt men för guds skull gör nu Resident Evil som det skulle vara, Jovovich/Anderson är nu i gång med att slakta en franchise till så ta tillfället i akt

Ghost of Tsushima film?! Skulle vara episkt

Medlem

När jag ser en film eller serie, så vill jag inte se nåt som är baserat på ett spel.
Många spel är redan filmiska, och inlevelsen blir så mycket större, när man själv är delaktig i det som händer.

Avstängd
Skrivet av Caesarsaurus:

En sak är säker de kommer blandas högt med lågt men för guds skull gör nu Resident Evil som det skulle vara, Jovovich/Anderson är nu i gång med att slakta en franchise till så ta tillfället i akt

Tycker jag läste här om dagen att resident evil rebooten nu är färdigfilmad


signatur

Alla mina inlägg återspeglar endast min syn på ett ämne och från mitt egna perspektiv och är således helt och hållet gällande endast mig själv och är min åsikt. Om någon mot förmodan ändå tolkar det som ett försök att generalisera eller ett försök att applicera min egna åsikt som en universell sanning så har ni misstolkat det menade budskapet.

Medlem

Hade varit najs med en Days Gone serie. Ja, jag gillade spelet skarpt

Skribent

Crash Bandicoot. Det gick ju ändå hyfsat bra för SEGA:s "posterboy" Sonic så Crash borde ju kunna lyckas minst lika bra. De har dessutom redan filmatiserat Ratchet & Clank så de vet vilka misstag som gjordes och som kan fixas.

Medlem

Den stora frågan är hur många av filmerna Uwe Boll är involverad i?

Seriöst skulle jag gärna se något i Horizon-världen. Även om det nog skulle krävas stor budget och bra regissör för att undvika pannkaka med alla robotdinosaurier.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Horizon Zero Dawn skulle vara grymt om den filmatiserades eller gjordes en TV-serie av med en stark budget.

Medlem
Skrivet av Checker:

Tycker jag läste här om dagen att resident evil rebooten nu är färdigfilmad

Yes den är färdig men håller nere förväntningarna rejält de e ju ändå spelbaserat

Medlem

Håller med ovanstående om Horizon men hoppas mer på en avatarklass produktion isf med en trilogi under 10 års tid så de inte blir nån future-xena-tombraider skitserie

Medlem

horizon zero dawn är ju utan tvekan en.

men budgeten för den ska bli bra kommer ju krävas mer än på the last of us.

Ambassadör
The Elder Scrolls Online

jag verkar inte vara ensam om att hoppas på att det blir en HZD film.. oj, vad jag skulle bli glad. eller god of war, skulle vara kul!


signatur

Admin för SpelClockers

Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Ord är mer än tre bokstäver...

Medlem

Tar gärna en serie baserat på Bloodborne. Hur mycket jag än läser, spelar och kikar på Youtube så finns där fortfarande flera lager kvar att skala.

En film, gärna trilogi, baserat på God of War, hade kunnat bli episkt.

Persona hade kunnat bli väldigt bra som animerad serie.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Även om "zombie tema" är lite uttjatat så hade en serie baserad på Last Of Us varit sjukt grymt!

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Även om "zombie tema" är lite uttjatat så hade en serie baserad på Last Of Us varit sjukt grymt!

Grattis!

https://www.google.com/amp/s/www.gamesradar.com/amp/the-last-...

Medlem

Wow! Woooohooo! Tack för tipset

1
Skriv svar