Nu kan du spela Cyberpunk i tredjeperson

Robot
Nu kan du spela Cyberpunk i tredjeperson

Moddare löser, typ, det på förhand största huvudbryet.

#cyberpunk, #mod, #tredjeperson


Medlem

Men hur fungerar det när man är i strid? Men kul att det finns moddare med kunskap och tid. 😊

It's not a lake, it's an ocean

Jag hade föredragit detta från första början, helt klart.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Frilansare
Skrivet av BooliBoo:

Men hur fungerar det när man är i strid? Men kul att det finns moddare med kunskap och tid. 😊

Tveksamt, skulle jag gissa. Har inte kunnat testa själv, ännu. Det positiva är ju att det faktiskt går att köra tp, och att moddare ju kommer bygga vidare på det här framöver.

Medlem

Nej huga. Med cyberpunks stela animationer så ser detta helt bedrövligt ut. Och jag bövar för MP när man måste se alla andra spelare glitcha runt

Kul spel dock!

Medlem

Bra början, men karaktären glider ju fram då animationens hastighet inte stämmer hur fort man rör sig. Får det hela att kännas väldigt 90-tal. Tror det behövs väldigt mycket jobb för att detta ska bra som man skulle vilja ha det.

Medlem

Skulle tro att några hotat bojkotta spelet på grund av tredjepersonsperspektiv är CDPR's minsta huvudvärk för tillfället..
Själv är jag glad att de valde förstapersonsperspektiv. (längsta orden i svenska språket?)


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Nackdelen är dock att animationerna är bedrövliga. Till och med så man har sett hur fula animationerna är i skuggan i first person.

KoP
Medlem

Tack men nej tack. Spelet gör sig inte något vidare i 3:e persons vy (förutom när man kanske kör ett fordon).

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av alias:

Skulle tro att några hotat bojkotta spelet på grund av tredjepersonsperspektiv är CDPR's minsta huvudvärk för tillfället..
Själv är jag glad att de valde förstapersonsperspektiv. (längsta orden i svenska språket?)

Enligt SAOL är det "realisationsvinstbeskattning" (28 bokstäver), om det inte ändrat sig på senare år.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Enligt SAOL är det "realisationsvinstbeskattning" (28 bokstäver), om det inte ändrat sig på senare år.

Där ser man, inte långt ifrån dock!


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Förstår att de helt slopade 3:e person när de inte ens hade tid att göra färdigt spelet. Alla extra animationer för spelaren i alla situationer hade skapat väldigt mycket extra arbete, även med ett procedurellt system.

Jag störde mig dock på att man aldrig såg sig själv i speglande ytor med RTX på. Kände sig lite som en vampyr. Förstår det dock nu när man ser hur förjävligt det hade varit, så jag är mer förstående för det.

Medlem

Nej tack.
Då utvecklarna inte har gjort att huvudkaraktären ska spelas från tredjepersonperspektiv så är animationerna förenklade, det ser ok ut i 1sta persons läge men inte då i tredjepersonperspektiv, jämför bara med förbipaserande personer.
Så jag hoppar detta direkt, tycker att förstapersonperspektiv är perfekt för detta spel, man lever sig in mycket mer.
En mod jag väntar på är en som ändrar på höjden på kameran i förstapersonperspektiv, V känns väldigt kort jämför med alla andra personer i spelet.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Från början när man hörde att det skulle vara första person så brydde jag mig inte men idag hade jag gärna föredragit att dom hade gjort spelet 3e person.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas man kan göra det på PS4 för det är ju enklare att skjuta osv då.

Medlem

Jösses!
Alltid kul att kunna se stilen på sin pimpade karaktär. Men att se detta var ju bara...bedrövligt!

Förstår dom dock efter all press som legat över dem. Enligt gammal CGI anda som lyder: "lägg ingen tid på något som ingen ska se"

Medlem
Skrivet av Sillage:

Nej tack.
Då utvecklarna inte har gjort att huvudkaraktären ska spelas från tredjepersonperspektiv så är animationerna förenklade, det ser ok ut i 1sta persons läge men inte då i tredjepersonperspektiv, jämför bara med förbipaserande personer.
Så jag hoppar detta direkt, tycker att förstapersonperspektiv är perfekt för detta spel, man lever sig in mycket mer.
En mod jag väntar på är en som ändrar på höjden på kameran i förstapersonperspektiv, V känns väldigt kort jämför med alla andra personer i spelet.

Håller med, föredrar förstaperson för detta spel men absolut att man är för kort, känns ofta som man är runt 150cm. Att köra bilar i förstaperson är inte kul, man ser knappt över instrumentbrädet.
Hoppas det är något de fixar.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Måste säga att det är otroligt lyxigt att det ändå finns moddare som fixar så många idiotiska grejer som spelet har. Kör med några stycken som åtgärdar FOV, crouchvignetten och bättre kontroller. Känns överlag som att CDPR inte vet hur man ska göra en ordentlig PC port.

Medlem
Skrivet av alias:

Håller med, föredrar förstaperson för detta spel men absolut att man är för kort, känns ofta som man är runt 150cm. Att köra bilar i förstaperson är inte kul, man ser knappt över instrumentbrädet.
Hoppas det är något de fixar.

Med moddar kan man fixa både kamerahöjden och förstapersonperspektiv kameran i bilen.
Men tror ingen har gjort nån sådan mod än.
Med de långsammare bilarna, typ den man har från början, i den tyckte jag att man kunde köra på bra å fick en skön inlevelse då man körde i förstapersonpervyn, men som du sa, de flesta såg man knappt vart man körde 😆


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Sillage:

Med moddar kan man fixa både kamerahöjden och förstapersonperspektiv kameran i bilen.
Men tror ingen har gjort nån sådan mod än.
Med de långsammare bilarna, typ den man har från början, i den tyckte jag att man kunde köra på bra å fick en skön inlevelse då man körde i förstapersonpervyn, men som du sa, de flesta såg man knappt vart man körde 😆

Ja absolut, vore nog inte jättesvårt att modda men borde ju vara något som de patchar in. Svårt att förstå att de kan missa något så fundamentalt.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Hade helt klart föredragit tredjeperson, särskilt med tanke på den relativt väl utbyggda karaktärsskaparen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag tycker det här spelet gör sig så bra i första person. Det är så mycket mer inlevelse.

Medlem

Behövs extremt mycket arbete med den där moden om det ska vara spelbart.
Att flytta kameran räcker inte.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av alias:

Där ser man, inte långt ifrån dock!

Svenskan är ju lite speciell då vi har sammansatta ord. Det här är ju ett populärt exempel som brukar ploppa upp med 129 bokstäver
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranläggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskussionsinläggsförberedelsearbete

Medlem
Skrivet av rosski:

Svenskan är ju lite speciell då vi har sammansatta ord. Det här är ju ett populärt exempel som brukar ploppa upp med 129 bokstäver
Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranläggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskussionsinläggsförberedelsearbete

Ok, förstapersonsperspektivsvyrollspelsdatorspel är ju kort och koncist jämförelsevis!


signatur

7900XTX
7800X3D

Skribent
Skrivet av Dunder:

Hade helt klart föredragit tredjeperson, särskilt med tanke på den relativt väl utbyggda karaktärsskaparen.

Jag misstänker att de inledningsvis tänkte tredjeperson för spelet, men att de ändrat sig under utvecklingens gång. Tänker med tanke på karaktärsskapandet och de detaljerna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Razken:

Måste säga att det är otroligt lyxigt att det ändå finns moddare som fixar så många idiotiska grejer som spelet har. Kör med några stycken som åtgärdar FOV, crouchvignetten och bättre kontroller. Känns överlag som att CDPR inte vet hur man ska göra en ordentlig PC port.

Crouchvignetten är ett märkligt beslut att lägga till i spelet, förstår inte syftet, är det för man ska känna att man gömmer sig eller vad.

Avstängd

Liksom spelet så är inte modden klar ännu.
Kan bli spelbart lite längre fram.


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem

Hade varit bra att fått valet från början om man vill ha första eller tredje persons kamera.
Skulle vilja ha valet att minimappen så är du i botten av den när du kör bil så du ser gps svängarna tidigare.

12
Skriv svar