Cryteks nästa AAA-titel låter ganska mycket som första Crysis

Robot
Cryteks nästa AAA-titel låter ganska mycket som första Crysis

Jobbannons efterfrågar "passion för öppna fps-spel".

#crysis, #crytek


Medlem

Är väl ifs inte helt olikt deras senaste - Hunt: Showdown... Som inte alls är speciellt likt Crysis..

(öppet sandlåde-fps dvs)


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Snälla, låt det vara single player och inte mer multiplayer som deras senaste Hunt: ShowDown.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Snälla låt det, som crysis, vara grafiskt före sin tid så att vi får en smakprov på hur framtidens spel kommer se ut


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Inaktiv

Crytek borde verkligen gå tillbaka till rötterna och fundera på vad som gjorde Far Cry och Crysis så bra. I mitt tycke har det inte hänt så mycket bra där sedan de spelen. Crysis blev sämre med varje uppföljare och The Climb och Robinson har aldrig riktigt hamnat på min radar så ska inte uttala mig där. The Hunt var småhäftigt men var rätt nöjd efter betan tyvärr så blev inte ett köp.

Medlem

efter crysis remaster kommer jag vara arg och besviken länge


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Crytek borde verkligen gå tillbaka till rötterna och fundera på vad som gjorde Far Cry och Crysis så bra. I mitt tycke har det inte hänt så mycket bra där sedan de spelen. Crysis blev sämre med varje uppföljare och The Climb och Robinson har aldrig riktigt hamnat på min radar så ska inte uttala mig där. The Hunt var småhäftigt men var rätt nöjd efter betan tyvärr så blev inte ett köp.

Grym fysik, svinbra grafik och en massa coola explosioner?

Men håller med. Känns dock väldigt tveksamt att dom någonsin kommer släppa ett spel som var lika snyggt och imponerande som Crysis när det kom.

Medlem

Vem vet, vi kanske får världens första spel med 100% RT, högprecisionsfysik och vätskedynamik.

Kan streamas på xCloud av en person i taget. Ställ er i kö.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Inaktiv
Skrivet av Westrr:

Grym fysik, svinbra grafik och en massa coola explosioner?

Men håller med. Känns dock väldigt tveksamt att dom någonsin kommer släppa ett spel som var lika snyggt och imponerande som Crysis när det kom.

Fysik, grafik och explosioner var absolut en stor grej men för mig var det ändå den öppna gameplay jag tyckte var bäst i både Far Cry och Crysis, tyvärr blev båda betydligt sämre i andra halvlek men första halvan på båda spelen där man får ta sig an nivåerna på ett ganska fritt sätt i tropisk vacker miljö var så jäkla kul. Tillät även en att spela om fler gånger och prova olika approacher.

Avstängd
Skrivet av Westrr:

Grym fysik, svinbra grafik och en massa coola explosioner?

Men håller med. Känns dock väldigt tveksamt att dom någonsin kommer släppa ett spel som var lika snyggt och imponerande som Crysis när det kom.

Tycker även storyn var grym med Lost-känsla samt atmosfäriskt och mellan varven rätt spännande.

Skrivet av monsterbenke:

efter crysis remaster kommer jag vara arg och besviken länge

Varför det?

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Crytek borde verkligen gå tillbaka till rötterna och fundera på vad som gjorde Far Cry och Crysis så bra.

Jag minns fortfarande (väldigt starkt) första gången jag spelade Far Cry. Kommer ihåg att ljussättningen var grymt bra och all vacker växtlighet på dessa paradis öar. Kommer också ihåg att jag gick ofta ner till havet för att se vågorna sköljas upp på sanden. Jag tyckte det var GRYYYYMT BRA grafik då. Typ "helt sjukt att man ens kan göra så bra grafik, holy macaroni!".

Medlem

Farcry var verkkligen coolt, men det tappade också allt ganska snabbt, så fort de där jäkla aliensen kom så var allt som bortblåst. Minns knappt hur det var, men det var något sådant.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Avstängd

Med så mycket teknisk talang i teamet känns det både smått otroligt och tråkigt att man inte lyckats spotta ur sig bättre och fler spel än man gjort.

Crysis är spelet som återupplivade PC-gaming.
Hoppas på nått liknande igen!


signatur

Jag är precis som din morsa.

Hårig

Medlem
Skrivet av Levi:

Tycker även storyn var grym med Lost-känsla samt atmosfäriskt och mellan varven rätt spännande.

Varför det?

för att remastern var skit och en total cashgrab av värsta slag, dessutom var crysis till pc original, och versionen dom gjorde remaster på är gamla konsollversionen! en av dom större skandalerna i spelhistoria öht. crysis 1 med mods är lika bra lr bättre


signatur

//monster

1
Skriv svar